Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 11/08/2009 22:31
M'esteu posant calent amb tantes fotos de locomotores històriques...pareu!!!!
liniadelRipollés wrote:M'esteu posant calent amb tantes fotos de locomotores històriques...pareu!!!!
Nois!!! Compte amb la cremallera!Jordi Freixas wrote:Doncs... tornem a posar-los a la via i fem una orgia?
Llavors, tres cotxes de viatgers tampoc hi podrien circular, no?genissimon wrote:Lo dels tres cotxes és veritat. En els llibres està escrit.
Quan van encarregar el material mòbil per al cremallera els càlculs de la potència de les locomotores (~360CV) es va fer pensant en un comboi de quatre cotxes de viatgers. Quan es van fer les primeres proves sobre la via es va veure que, pel pendent en cremallera i els reduïts radis de corba, un cotxe descarrilava perquè les pestanyes de les rodes remuntaven el carril (suposo que seria el primer cotxe de la composició) degut a l'excessiva tensió a l'enganxall. A partir de llavors es va limitar la composició màxima a locomotora+2 cotxes+vagó de dos eixos.
Eugh... Jo ho deixaria en la E3, queda més propera, i millor per aquests temes burocràtics .Jordi Freixas wrote:Sobre el tema de la E2 apartada... no hagués estat més fàcil i menys embolic canviar-li la numeració amb la E4?
És clar que, si parlem de les Beh, la Maquinista i SLM no ho van encertar massa en aquests terminis tècnics. No es poden ajuntar amb les GTW, ni entre elles, etc.Jordi Freixas wrote:Seria molt més rendible instal·lar el comandament múltples a les Beh 4/8 que no pas a les elèctriques. A més... per algun lloc vaig llegir que en el parc mòbil de Núria, existeix des de la inauguració de la línia una limitació del nombre de cotxes de viatgers que poden ser remolcats, atrivuint-ho a altres factors que no tenien necessariament a veure amb la potència de la màquina que els arrossegués. Em sembla que com a molt es poden remolcar fins a tres cotxes de viatgers, i més de tres hi ha perill de descarrilament. Però de totes maneres agrairé que algun/a entès/a m'ho aclareixi.
Construir-ne rèpliques no és tan difícil. Insisteixo que en terminis tècnics i per estètica surt millor aquests pantògrafs G.Jordi Freixas wrote:I jo insisteixo que més enllà del que sigui purament estètic només serà factible el que diguin els mecànics. Si no és factible recuperar els pantògrafs antics, mala sort.
Doncs a veure si li fas una bona massacrada de fotos del vagó en qüestió i de tot el que vegis per penjar-ho aquíBB9200 wrote:Jo, la setmana que be, possiblement estigui a Ribes. De la mateixa manera que vaig informar sobre la Central de Reserves, és possible que us pugui informar, ara, això sí, no pujaré a Queralbs ni a Núria.
No he entès això de les "jornades ferroviaries que puguin haver a Queralbs o Núria", però continuem en les mateixes. Si fins al dia d'avui resulta impossible que una elèctrica (l'única que arrossegaria a tot el comboi) pugui remolcar més de tres vagons, ara no serà diferent. Inclús serà pitjor, si a sobre ha de remolcar una altra locmotora.BB9200 wrote:Jo deia d'emprar 3 o 4 cotxes i aquesta triple tracció dintre de les jornades ferroviàries que puguin haver a Queralbs o Núria. Evidentment que la tracció seria la llevaneus al davant amb una locomotora original al darrere donant l'energia.
I per què vols posar comandament múltiple a unes locomotores que no poden arrossegar més de tres vagons de cap de les maneres?BB9200 wrote:Jo dic que sortiria rendible ficar comandament múltiple en el cas que es fes el tren Històric i si surt bé.
Jo no sóc mecànic. Si algun mecànic ho veu factible, endavant.BB9200 wrote:Construir-ne rèpliques no és tan difícil. Insisteixo que en terminis tècnics i per estètica surt millor aquests pantògrafs G.
I es pot saber quin format és aquest? A mi no m'ho deixa obrir.BB9200 wrote:En quant a aquestes coses. Recordo que la gent li agrada viatjar en locomotores de vapor... Jo he pensat que axò es podria fer a Montserrat o a Núria, el Tren Suís. Aquí surt tot:
Doncs a veure a veure...BB9200 wrote:I en quant a la E2, aquí està al text (també foto E1, acabada de remodelar sense logos, dedicada a Liniadelripollés :
No puc penjar-la, l'intentaré penjar després.
Interessant... però això millor deixar-ho per futures fases. En una primera fase, això és impensable (encara que a la llarga inclús hi ajudaria molt en casos de congestió).BB9200 wrote:Lo del túnel del Roc del Dui...? Qüestions de pol·lítica. Ara, es pot recuperar. A suïssa van tancar el pas del Furka i van fer un túnel, i un ferrocarril turístic de vapor el va obrir, ara també usat per l'Alpine Classic Pullman Express.
Això no té sol·lució ja en servei regular, sí en canvi si es fés això.
Sí. Això és cert. Tambého he pensat. Però millor no ens posem a parlar de política.BB9200 wrote:Ho conseguiran carregar, com a La Molina (quina curiositat, també de FGC!). I jo no sóc de cap partit, però des que està el PSC, entre Ribes-Enllaç, el pas a nivell de Queralbs, la destrucció dels cotxes originals... En fi.
Ja dius bé, després de l'última vegada, que vaig enviar el missatge volant, i vaig aconseguir agafar el tren de milagre, si no no tenia cap per tornar a casa!Jordi Freixas wrote:Doncs a veure si li fas una bona massacrada de fotos del vagó en qüestió i de tot el que vegis per penjar-ho aquí
He deixat de dir el termini perquè he reflexionat que no és correcte, però si es fa el tren de Reis (segueixo insistint en la foto de la E2 amb el cotxe saló i el furgó K54), seria interessant 3 vagons i la llevaneus al davant, donan-li energia una de les originals. Fent això, ja està bé.Jordi Freixas wrote:No he entès això de les "jornades ferroviaries que puguin haver a Queralbs o Núria", però continuem en les mateixes. Si fins al dia d'avui resulta impossible que una elèctrica (l'única que arrossegaria a tot el comboi) pugui remolcar més de tres vagons, ara no serà diferent. Inclús serà pitjor, si a sobre ha de remolcar una altra locmotora.
O sigui que si us plau... digue-ho com vulguis, però fes el favor de deixar d'emprar els termes "triple tracció" o "donar energia pel darrere" perquè ni l'un ni l'altre són correctes. No existeix una triple tracció amb les elèctriques, i les elèctriques no dónen energia a la llevaneus; l'emprenyen i prou, però no donen energia.
En sóc conscient (he de reconéixer que desconeixia aquesta informació), però és per qüestions de funcionalitat. S'aconseguirà millors prestacions, i si fem la revisió a la locomotora perquè funcioni per aquest tren històric, no estaria de més. Tampoc és tan complicat.Jordi Freixas wrote:I per què vols posar comandament múltiple a unes locomotores que no poden arrossegar més de tres vagons de cap de les maneres?
Ja s'ha dit per aquí dalt que amb quatre vagons, n'hi havia un que descarrilava sempre.
Precisament, la primera fase només s'inclou 2 vagons originals, el K54 i la E1 (la més operativa, que no la més funcional).Jordi Freixas wrote:Interessant... però això millor deixar-ho per futures fases. En una primera fase, això és impensable (encara que a la llarga inclús hi ajudaria molt en casos de congestió).
Això ho has fet tu?BB9200 wrote:Sense volguer, és de Open Office. No crec que tinguis cap problema si te'l passo per Adobe Reader:
MEEEEEEC!!!! Això tampoc és orrecte; et torno a repetir per les locomotores "no dónen energia" a la llevaneus; l'empenyen i prou.BB9200 wrote:He deixat de dir el termini perquè he reflexionat que no és correcte, però si es fa el tren de Reis (segueixo insistint en la foto de la E2 amb el cotxe saló i el furgó K54), seria interessant 3 vagons i la llevaneus al davant, donan-li energia una de les originals. Fent això, ja està bé.
Ja he entès el tema de les jornades ferroviaries, i la veritat és que ho trobo interessant, però... el "tren suís" per crios? Això no ho entenc. Què vols montar? Un tren de la bruixa?BB9200 wrote:Jornades ferroviàries: Estaria bé treure el tren Suís (ja m'entens), per els crios, moviment de la neu amb la llevaneus històrica per ser una màquina extranya, maniobres, etc. Moviment ferroviari històric, vaja.
Per començar una revisió serveix precísament per revisar que els motors estiguin en condicions. Segurament et referiràs a una remodelació i això no crec que sigui tant fàcil. I pel que dius de temes de funcionalitat... realment no és necessari. Seria necessari si calgués remolcar un comboi de 50 vagons en una línia d'una altra classe de prestacions. Però si ja d'entrada amb quatre vagons n'h ha un que et descarrila, de funcionalitat, poca.BB9200 wrote:En sóc conscient (he de reconéixer que desconeixia aquesta informació), però és per qüestions de funcionalitat. S'aconseguirà millors prestacions, i si fem la revisió a la locomotora perquè funcioni per aquest tren històric, no estaria de més. Tampoc és tan complicat.Jordi Freixas wrote:I per què vols posar comandament múltiple a unes locomotores que no poden arrossegar més de tres vagons de cap de les maneres?
Ja s'ha dit per aquí dalt que amb quatre vagons, n'hi havia un que descarrilava sempre.
E2 amb la imatge de la E1 sense logos? No ho he entès.BB9200 wrote:BB9200 wrote:Precisament, la primera fase només s'inclou 2 vagons originals, el K54 i la E1 (la més operativa, que no la més funcional).Jordi Freixas wrote:Interessant... però això millor deixar-ho per futures fases. En una primera fase, això és impensable (encara que a la llarga inclús hi ajudaria molt en casos de congestió).
En quant al document de la E2 amb imatge de la E1 sense logos:
Vaig fi, jo avui . La qüestió és que l'empenyin, si sigués necessari, i remolcant el tren Històric.Jordi Freixas wrote:MEEEEEEC!!!! Això tampoc és orrecte; et torno a repetir per les locomotores "no dónen energia" a la llevaneus; l'empenyen i prou.
No, vull montar el Dragon Khan a l'estil Doraemon . El que vull dir és que els crios, més que veure locomotores elèctriques, li agradaria veure locomotores a vapor en funcionament. A més, sinó d'ón treuen el carbó els reis ?Jordi Freixas wrote:Ja he entès el tema de les jornades ferroviaries, i la veritat és que ho trobo interessant, però... el "tren suís" per crios? Això no ho entenc. Què vols montar? Un tren de la bruixa?
Home, si revisem els motors, decorem original, etc. ja és una feinada per considerar petita remodelació. Ara, que tampoc és necessari, però no ho descartem per un futur.Jordi Freixas wrote:Per començar una revisió serveix precísament per revisar que els motors estiguin en condicions. Segurament et referiràs a una remodelació i això no crec que sigui tant fàcil. I pel que dius de temes de funcionalitat... realment no és necessari. Seria necessari si calgués remolcar un comboi de 50 vagons en una línia d'una altra classe de prestacions. Però si ja d'entrada amb quatre vagons n'h ha un que et descarrila, de funcionalitat, poca.
Home, i encara més si anés per Berga, i per les corbes de la carretera de Gombrèn .Jordi Freixas wrote:Fer-ho "per si les mosques"? Tindria tant sentit com adaptar-les amb boogies de rodadura desplaçables i capacitat per remolcar Talgos a 200 km/h per via d'Alta Velocitat (ara que tindria gracia veure un Altaria BCN - Núria remolcat per la E4 des de l'hipotètic intercanviador d'ample a Ribes Enllaç ).
El text parla de la remodelació de les locomotores històriques a finals dels 80, i de la baixa de la E2. La fotografia és la E1 sense logos recent reformada, com podria estar ara la E4.Jordi Freixas wrote:E2 amb la imatge de la E1 sense logos? No ho he entès.
Interessant!! Jo ahir mateix estava veient aquesta foto:genissimon wrote:Solien pujar 2 ò 3 composicions totes seguides amb "marxa a la vista". Les composicions s'anaven estacionant a la via 1 de Núria amb la particularitat de que la primera locomotora quedava ja a l'agulla que comunica amb la via 2 al fons de l'estació però el primer cotxe no ocupava l'agulla. Les altres composicions que pujaven al darrera, s'anaven estacionant a continuació, però fent topalls totes entre elles. Mentre el passatge pujava i baixava dels trens el que es feia és que, com que cada locomotora tenia cotxes davant i darrera excepte la que havia arribat primer, es desacoblaven dels cotxes que tenien pel costat Ribes i s'acoblaven als cotxes que tenien pel costat Núria. La primera d'arribar, feia la maniobra per la via 2 i quedava, altre cop la primera però ara pel costat Ribes.
Prova de fer-ho amb els GTW, et descarrilaran a l'entrar a les agulles .Jordi Freixas wrote:Ara que... per maniobrar a la via tres tela . Imagino que el procés deuria ser el mateix per encarar la composició en sentit Ribes i enlloc de maniobrar per les agulles del mig, deuria sortir de l'estació per entrar a la via 3.
Aaaaaaaaaiiiiii....
BB9200 wrote:[...]Els automotors Taga (A7), i el Torreneules ''enganxats'' però en el sentit figurat, doncs al no poder-se enganxar entre ells, circulen junts.[...]