Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Cap a les 18.45 ja estava solucionat.
Per altra banda, he estat víctima d'una pedrada que ha donat al vidre on estava assegut (i per sort, no hi reposava el cap) que uns crios han tirat des de l'andana de l'antic baixador de Castellarnau. Gràcies a les làmines que protegeixen els vidres, aquests no han caigut. Això sí, un cop arribat a destinació he posat una reclamació, aviam si d'una vegada algú es posa a tancar el traçat.
Per altra banda, he estat víctima d'una pedrada que ha donat al vidre on estava assegut (i per sort, no hi reposava el cap) que uns crios han tirat des de l'andana de l'antic baixador de Castellarnau. Gràcies a les làmines que protegeixen els vidres, aquests no han caigut. Això sí, un cop arribat a destinació he posat una reclamació, aviam si d'una vegada algú es posa a tancar el traçat.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
A veure si agafen d'una vegada per totes a aquests desgraciats.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Els he vist i és que eren uns xavals que no tindrien ni 15 anys.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Denúncia
El que caldria és anar als Mossos a posar una denúncia.victorcasta wrote:Això sí, un cop arribat a destinació he posat una reclamació, aviam si d'una vegada algú es posa a tancar el traçat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Denúncia
Efectivament, no s'aconsegueix res amb una queixa en aquest cas. Cal una denúncia als mossos perquè actuïn contra els responsables i contra els tutors legals d'aquests menors.Guigui wrote:El que caldria és anar als Mossos a posar una denúncia.victorcasta wrote:Això sí, un cop arribat a destinació he posat una reclamació, aviam si d'una vegada algú es posa a tancar el traçat.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Doncs aviam si demà m'hi puc passar, que la comissaria de Terrassa cau a la quinta forca.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Per tancar el traçat no deixarà d'haver-hi apedregaments.
victorcasta wrote:Cap a les 18.45 ja estava solucionat.
Per altra banda, he estat víctima d'una pedrada que ha donat al vidre on estava assegut (i per sort, no hi reposava el cap) que uns crios han tirat des de l'andana de l'antic baixador de Castellarnau. Gràcies a les làmines que protegeixen els vidres, aquests no han caigut. Això sí, un cop arribat a destinació he posat una reclamació, aviam si d'una vegada algú es posa a tancar el traçat.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Sempre dic que hi hauria d'haver franctiradors de la Guàrdia Urbana a algunes cruïlles de l'Eixample, dels Mossos a alguns punts de les carreteres, i ara afegeixo: cal un tirador expert viatjant a l'estrib del darrer cotxe de cada tren, perquè quan hi hagi un atemptat contra el tren respongui disparant amb foc real.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
-
- N4
- Posts: 65
- Joined: Monday 28/08/2006 1:24
- Facebook: https://www.facebook.com/davidjbd
- Location: Sant Celoni
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Avui hi ha hagut algun problema a Sant Andreu Arenal, no sé ben bé què haurà sigut, sobre les 14:00. Alguns trens han sigut desviats per Sant Andreu Comtal des de Montcada Bifurcació. Jo he vist des del meu tren un Martorell i un Vilafranca.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Des de les 13.45 hores
Barcelona, 25 de gener (14.00h) – Per una avaria a la catenària entre Montcada Bifurcació i Arc de Triomf, es modifiquen els serveis de les línies 3 (L'Hospitalet-Vic), 4 (St. Vicenç-Terrassa/Manresa) i 7 (L'Hospitalet - Cerdanyola/Martorell) de Rodalies.
A causa d'una avaria a la catenària entre Montcada Bifurcació i Arc de Triomf, es modifiquen els serveis de les línies 3, 4 i 7 de Rodalies amb les afectacions següents:
Línia 3 de Rodalies (L'Hospitalet-Vic): els trens amb direcció Hospitalet de Llobregat, circulen desviats per Sant Andreu Comtal i Clot Aragó, pel que no efectuaran parada a St. Andreu Arenal i Torre del Baró. Es manté el servei habitual dels trens en direcció Vic. D'altra banda, es registren retards de 30 minuts en la circulació dels trens d'aquesta línia.
Línia 4 de Rodalies (St. Vicenç-Terrassa/Manresa): els trens amb direcció Martorell/St. Vicenç de Calders, circulen desviats per Sant Andreu Comtal i Clot Aragó, pel que no efectuaran parada a St. Andreu Arenal i Torre del Baró. Es manté el servei habitual dels trens en direcció Manresa. D'altra banda, es redueix la freqüència de pas a dos trens per hora i sentit pel que es registren retards de 30 minuts.
Línia 7 de Rodalies (Hospitalet - Cerdanyola/Martorell): servei habitual en tren al trajecte Martorell-Montcada Bifurcació, on els viatgers poden enllaçar amb les línies 3 i 4 de Rodalies.
D'altra banda, els trens de la línia 1 de Rodalies (Molins de Rei/L'Hospitalet-Mataró/Maçanet) circulen amb retards de 15 minuts.
Renfe està informant als viatgers a través de la megafonia de trens i estacions, així com pel servei Transmet i SMS.
http://web02.renfe.es/u13/MTR/UltimaHor ... B6004AFB3A
Barcelona, 25 de gener (14.00h) – Per una avaria a la catenària entre Montcada Bifurcació i Arc de Triomf, es modifiquen els serveis de les línies 3 (L'Hospitalet-Vic), 4 (St. Vicenç-Terrassa/Manresa) i 7 (L'Hospitalet - Cerdanyola/Martorell) de Rodalies.
A causa d'una avaria a la catenària entre Montcada Bifurcació i Arc de Triomf, es modifiquen els serveis de les línies 3, 4 i 7 de Rodalies amb les afectacions següents:
Línia 3 de Rodalies (L'Hospitalet-Vic): els trens amb direcció Hospitalet de Llobregat, circulen desviats per Sant Andreu Comtal i Clot Aragó, pel que no efectuaran parada a St. Andreu Arenal i Torre del Baró. Es manté el servei habitual dels trens en direcció Vic. D'altra banda, es registren retards de 30 minuts en la circulació dels trens d'aquesta línia.
Línia 4 de Rodalies (St. Vicenç-Terrassa/Manresa): els trens amb direcció Martorell/St. Vicenç de Calders, circulen desviats per Sant Andreu Comtal i Clot Aragó, pel que no efectuaran parada a St. Andreu Arenal i Torre del Baró. Es manté el servei habitual dels trens en direcció Manresa. D'altra banda, es redueix la freqüència de pas a dos trens per hora i sentit pel que es registren retards de 30 minuts.
Línia 7 de Rodalies (Hospitalet - Cerdanyola/Martorell): servei habitual en tren al trajecte Martorell-Montcada Bifurcació, on els viatgers poden enllaçar amb les línies 3 i 4 de Rodalies.
D'altra banda, els trens de la línia 1 de Rodalies (Molins de Rei/L'Hospitalet-Mataró/Maçanet) circulen amb retards de 15 minuts.
Renfe està informant als viatgers a través de la megafonia de trens i estacions, així com pel servei Transmet i SMS.
http://web02.renfe.es/u13/MTR/UltimaHor ... B6004AFB3A
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Des de que ja van instal.lar la suposada "catenària rígida",entre la Birfuació de la Marina i la boca nord del túnel de la Meridiana,passant per Sant Andreu Arenal al nadal,ja hi han hagut tres incidències relacionades a la catenària en aquest tram.
Em sembla a mi que alguna cosa van fer malament durant les obres.El millor de tot és que els d'Adif dient que amb la catenària rígida és reudirien el nombre d'incidpencies;doncs en 3 setmanaes amb catenària rígida en aquest tram tres averies.Sensacional
I per cert,al nadal limitem els trens a Birfucació i ara averia i els desviem per el ramal de les aigües?A l'igual que desvien trens per el ramal de les aigües avui per una averia,també els poden desviar quan han de tallar setmanes(o mesos a partir d'Abril)la circulació ferroviària al túnel de la Meridiana?
Algunes coses que fa renfe no s'entenen.
Em sembla a mi que alguna cosa van fer malament durant les obres.El millor de tot és que els d'Adif dient que amb la catenària rígida és reudirien el nombre d'incidpencies;doncs en 3 setmanaes amb catenària rígida en aquest tram tres averies.Sensacional
I per cert,al nadal limitem els trens a Birfucació i ara averia i els desviem per el ramal de les aigües?A l'igual que desvien trens per el ramal de les aigües avui per una averia,també els poden desviar quan han de tallar setmanes(o mesos a partir d'Abril)la circulació ferroviària al túnel de la Meridiana?
Algunes coses que fa renfe no s'entenen.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
No tots es desvien
Avui no s'han desviat tots, només s'estan desviant els que van cap a L'Hospitalet, en direcció sud, els que van a Vic/Manresa/Terrassa, circulen pel traçat habitual. Però si, tens raó, i espera't a l'abril quan es faci el tall de 5 mesos... Tot això és al·lèrgia als cisallaments i a no voler doblar el llom, per fer 4 miserables canvis d'agulla.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
The rachuels saved my life
Jo he sentit a la ràdio la informació de Transmet, i deien que l'avaria ha estat a Sant Andreu Arenal. Doncs avui m'he lliurat, gràcies a que he volgut passar per PdG L3, per veure què tal estan les rajoles, i allà he agafat la C2 Sud, uffffffffff!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Algú em pot dir si continua la incidència hores d'ara? Per saber si puc fer el transbordament a SAA, o agafo directament el metro a Sants. Gràcies!
I edito per afegir notícia:
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... anias.html
La Generalitat pide a Adif un informe sobre la incidencia en Cercanías
25/01/2010 | Actualizada a las 19:10h | Ciudadanos
Barcelona.(EFE).- La Generalitat ha requerido a Adif un informe sobre el origen, las consecuencias y las medidas adoptadas con motivo de la avería que se ha registrado hoy en la catenaria, entre las estaciones de Montcada y Arc de Triomf, y que ha provocado demoras y modificaciones en varias líneas de Cercanías.
El Departamento de Política Territorial y Obras Públicas (DPTOP) ha pedido por escrito al gestor de infraestructuras Adif un informe técnico sobre el origen de la incidencia y las acciones que se han adoptado para solventarla, según ha informado a Efe un portavoz del departamento.
La Generalitat, que desde el pasado 1 de enero es el nuevo gestor del servicio de Cercanías, también ha reclamado a Adif que explique qué "medidas paliativas" ha llevado a cabo para minimizar la afectación a los usuarios. El departamento que dirige Joaquim Nadal estudiará el informe para evaluar "qué ha funcionado bien y qué se tiene que mejorar".
Una avería en la catenaria, entre las estaciones de Montcada Bifurcació y Arc de Triomf, en Barcelona, ha obligado hoy a modificar los servicios de tres líneas de Cercanías, la 3, la 4 y la 7, y ha provocado retrasos de una media hora en la circulación de los trenes.
Renfe ha informado de la incidencia a los usuarios tanto en las estaciones como a través de la megafonía de los trenes, y ha conminado a Adif a enviar una nota de prensa explicando el origen de la avería y sus consecuencias en la circulación de convoyes. También ha instado al gestor de infraestructuras a aplicar todas las medidas "paliativas y alternativas" posibles para minimizar la afectación a los pasajeros.
I edito per afegir notícia:
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... anias.html
La Generalitat pide a Adif un informe sobre la incidencia en Cercanías
25/01/2010 | Actualizada a las 19:10h | Ciudadanos
Barcelona.(EFE).- La Generalitat ha requerido a Adif un informe sobre el origen, las consecuencias y las medidas adoptadas con motivo de la avería que se ha registrado hoy en la catenaria, entre las estaciones de Montcada y Arc de Triomf, y que ha provocado demoras y modificaciones en varias líneas de Cercanías.
El Departamento de Política Territorial y Obras Públicas (DPTOP) ha pedido por escrito al gestor de infraestructuras Adif un informe técnico sobre el origen de la incidencia y las acciones que se han adoptado para solventarla, según ha informado a Efe un portavoz del departamento.
La Generalitat, que desde el pasado 1 de enero es el nuevo gestor del servicio de Cercanías, también ha reclamado a Adif que explique qué "medidas paliativas" ha llevado a cabo para minimizar la afectación a los usuarios. El departamento que dirige Joaquim Nadal estudiará el informe para evaluar "qué ha funcionado bien y qué se tiene que mejorar".
Una avería en la catenaria, entre las estaciones de Montcada Bifurcació y Arc de Triomf, en Barcelona, ha obligado hoy a modificar los servicios de tres líneas de Cercanías, la 3, la 4 y la 7, y ha provocado retrasos de una media hora en la circulación de los trenes.
Renfe ha informado de la incidencia a los usuarios tanto en las estaciones como a través de la megafonía de los trenes, y ha conminado a Adif a enviar una nota de prensa explicando el origen de la avería y sus consecuencias en la circulación de convoyes. También ha instado al gestor de infraestructuras a aplicar todas las medidas "paliativas y alternativas" posibles para minimizar la afectación a los pasajeros.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Sol·lucionat
http://www.renfe.es/rodalies
Des de les 19.00 hores
Barcelona, 25 de gener de 2010, 19.15 hores.-Restablerta la circulació al tram Sant Andreu Arenal - Arc de Triomf
A les 19.00 hores, s'ha restablert la circulació ferroviària al tram Sant Andreu Arenal - Arc de Triomf. D'aquesta manera les línies 3 (Barcelona - Vic) i 4 (Sant Vicenç de Calders - Manresa) recuperen el seu servei habitual. La línia 7 inica i finalitza el seu recorregut a Montcada Bifurcació fins la recuperació de freqüències a les línies 3 i 4.
Renfe ha estat informant als viatgers a través de la megafonia de trens i estacions, personal d'informació i atenció al client,així com pel servei Transmet i SMS.
Des de les 13.30 hores l'avaria de catenaria ha provocat les següents afectacions:
Línia 3 de Rodalies (L'Hospitalet-Vic): els trens amb direcció Hospitalet de Llobregat, han circulat desviats per Sant Andreu Comtal i Clot Aragó, pel que no han efectuat parada a St. Andreu Arenal i Torre del Baró. S'ha mantingut el servei habitual dels trens en direcció Vic.
Línia 4 de Rodalies (St. Vicenç-Terrassa/Manresa): els trens amb direcció Martorell/St. Vicenç de Calders, han circulat desviats per Sant Andreu Comtal i Clot Aragó, pel que no han efectuat parada a St. Andreu Arenal i Torre del Baró. S'ha mantigut el servei habitual dels trens en direcció Manresa.
Línia 7 de Rodalies (Hospitalet - Cerdanyola/Martorell): servei habitual en tren al trajecte Martorell-Montcada Bifurcació, on els viatgers poden enllaçar amb les línies 3 i 4 de Rodalies.
Des de les 19.00 hores
Barcelona, 25 de gener de 2010, 19.15 hores.-Restablerta la circulació al tram Sant Andreu Arenal - Arc de Triomf
A les 19.00 hores, s'ha restablert la circulació ferroviària al tram Sant Andreu Arenal - Arc de Triomf. D'aquesta manera les línies 3 (Barcelona - Vic) i 4 (Sant Vicenç de Calders - Manresa) recuperen el seu servei habitual. La línia 7 inica i finalitza el seu recorregut a Montcada Bifurcació fins la recuperació de freqüències a les línies 3 i 4.
Renfe ha estat informant als viatgers a través de la megafonia de trens i estacions, personal d'informació i atenció al client,així com pel servei Transmet i SMS.
Des de les 13.30 hores l'avaria de catenaria ha provocat les següents afectacions:
Línia 3 de Rodalies (L'Hospitalet-Vic): els trens amb direcció Hospitalet de Llobregat, han circulat desviats per Sant Andreu Comtal i Clot Aragó, pel que no han efectuat parada a St. Andreu Arenal i Torre del Baró. S'ha mantingut el servei habitual dels trens en direcció Vic.
Línia 4 de Rodalies (St. Vicenç-Terrassa/Manresa): els trens amb direcció Martorell/St. Vicenç de Calders, han circulat desviats per Sant Andreu Comtal i Clot Aragó, pel que no han efectuat parada a St. Andreu Arenal i Torre del Baró. S'ha mantigut el servei habitual dels trens en direcció Manresa.
Línia 7 de Rodalies (Hospitalet - Cerdanyola/Martorell): servei habitual en tren al trajecte Martorell-Montcada Bifurcació, on els viatgers poden enllaçar amb les línies 3 i 4 de Rodalies.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Moltes gràcies!!!
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Ha sigut un "enganchón", fenòmen que ens van vendre que quedaria erradicat amb la catenària rígida.
- 593Dromedario
- N6
- Posts: 225
- Joined: Monday 21/04/2008 19:29
- Location: BCN Sant Andreu
Re: Catenària defectuosa
Com diu en Mako448, alguna cosa no funciona amb la catenària rígida en aquesta zona. No recordo cap incident de catenària a SAA abans del passat Nadal, i aquest mes de gener en portem 3. Si han de tallar el tram un cap e setmana per arreglar allò que per Nadal van fer malament, que ho facin. Però alguna cosa no és normal.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Molt estrany el que va passar ahir :
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... alies.html
Molts danys en un tram de les catenàries causen retards en les línies C3, C4, C7 i C1 de rodalies
Adif investiga també possibles causes «externes» a la infraestructura ferroviària
26/01/10 02:00 - Barcelona - xavier miró
La segona incidència elèctrica produïda a la nova catenària dels túnels de Barcelona causava ahir retards durant hores a quatre línies de rodalies de Barcelona. A quarts de dues del migdia es registrava una pèrdua de tensió a la catenària de la via 2 al tram entre Sant Andreu Arenal i la bifurcació de Vilanova –ramal de túnel que separa cap al nord la C3, C4 i C7 i cap a llevant la C1. Els operaris van trobar molts danys als equips del tram afectat i s'investiga tant l'electrificació com causes externes.
Diversos desperfectes a la nova catenària rígida dels túnels de Barcelona, però també a la catenària flexible, van causar ahir retards durant cinc hores i mitja en quatre línies de rodalies. A quarts de dues del migdia es va detectar una pèrdua de tensió en una de les dues vies al tram entre Sant Andreu Arenal i la bifurcació de Vilanova. Per a la seguretat dels treballadors es va tallar el subministrament entre Montcada Bifurcació i la bifurcació de Vilanova. A les línies C3 i C4 es van mantenir els serveis per via única en direcció a Vic i Manresa. Els combois d'entrada a Barcelona, però, es van haver de desviar per un tram de la C2 per Sant Andreu Comtal i Clot Aragó i, per tant, es van perdre les parades de Sant Andreu Arenal i Torre del Baró. Els trens de la C7, per la seva banda, van circular amb normalitat entre Martorell i Montcada Bifurcació però els passatgers van haver de fer transbord en aquesta estació cap als combois de la C3 i C4 per entrar i sortir de Barcelona. El fet que aquestes tres línies passessin a utilitzar el túnel del Clot Aragó va fer que en la C1 del Maresme també hi hagués restriccions, amb un retard mitjà de quinze minuts. A la C3, C4 i C7, els retards mitjans se situaven en la mitja hora. Adif va mobilitzar personal i maquinària d'electrificació per detectar la causa i restablir el servei mentre Renfe informava els viatgers a trens i estacions. El servei regular es va restablir pels volts de les set de la tarda. Els operaris es van trobar molts danys al llarg del tram entre Torre del Baró i Sant Andreu Arenal en les dues catenàries, la nova i la flexible. Es va detectar una alimentació amb indicis d'haver estat colpejada en la catenària convencional i unes 25 seccions de suport de la catenària rígida amb aïlladors trencats, així com un seccionament amb diversos desperfectes. En el tram de catenària flexible entre Sant Andreu Arenal i la bifurcació de Vilanova també es van trobar 11 braços tensors i diversos aïlladors danyats. Adif no dubta a parlar de «quantitat de desperfectes». L'organisme revela que, a quarts de dotze del migdia, s'havien observat a l'Hospitalet de Llobregat dos trens amb danys als pantògrafs. Tot i que no van provocar danys a la zona de l'Hospitalet, no es descarta que els danys dels combois tinguin relació amb els de les catenàries. S'ha obert una investigació «exhaustiva» de tots els elements que puguin estar relacionats amb els fets «tant del sistema d'electrificació com aliens a la infraestructura». La Generalitat ha demanat a Adif un informe sobre les causes i l'actuació durant l'incident.
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... alies.html
Molts danys en un tram de les catenàries causen retards en les línies C3, C4, C7 i C1 de rodalies
Adif investiga també possibles causes «externes» a la infraestructura ferroviària
26/01/10 02:00 - Barcelona - xavier miró
La segona incidència elèctrica produïda a la nova catenària dels túnels de Barcelona causava ahir retards durant hores a quatre línies de rodalies de Barcelona. A quarts de dues del migdia es registrava una pèrdua de tensió a la catenària de la via 2 al tram entre Sant Andreu Arenal i la bifurcació de Vilanova –ramal de túnel que separa cap al nord la C3, C4 i C7 i cap a llevant la C1. Els operaris van trobar molts danys als equips del tram afectat i s'investiga tant l'electrificació com causes externes.
Diversos desperfectes a la nova catenària rígida dels túnels de Barcelona, però també a la catenària flexible, van causar ahir retards durant cinc hores i mitja en quatre línies de rodalies. A quarts de dues del migdia es va detectar una pèrdua de tensió en una de les dues vies al tram entre Sant Andreu Arenal i la bifurcació de Vilanova. Per a la seguretat dels treballadors es va tallar el subministrament entre Montcada Bifurcació i la bifurcació de Vilanova. A les línies C3 i C4 es van mantenir els serveis per via única en direcció a Vic i Manresa. Els combois d'entrada a Barcelona, però, es van haver de desviar per un tram de la C2 per Sant Andreu Comtal i Clot Aragó i, per tant, es van perdre les parades de Sant Andreu Arenal i Torre del Baró. Els trens de la C7, per la seva banda, van circular amb normalitat entre Martorell i Montcada Bifurcació però els passatgers van haver de fer transbord en aquesta estació cap als combois de la C3 i C4 per entrar i sortir de Barcelona. El fet que aquestes tres línies passessin a utilitzar el túnel del Clot Aragó va fer que en la C1 del Maresme també hi hagués restriccions, amb un retard mitjà de quinze minuts. A la C3, C4 i C7, els retards mitjans se situaven en la mitja hora. Adif va mobilitzar personal i maquinària d'electrificació per detectar la causa i restablir el servei mentre Renfe informava els viatgers a trens i estacions. El servei regular es va restablir pels volts de les set de la tarda. Els operaris es van trobar molts danys al llarg del tram entre Torre del Baró i Sant Andreu Arenal en les dues catenàries, la nova i la flexible. Es va detectar una alimentació amb indicis d'haver estat colpejada en la catenària convencional i unes 25 seccions de suport de la catenària rígida amb aïlladors trencats, així com un seccionament amb diversos desperfectes. En el tram de catenària flexible entre Sant Andreu Arenal i la bifurcació de Vilanova també es van trobar 11 braços tensors i diversos aïlladors danyats. Adif no dubta a parlar de «quantitat de desperfectes». L'organisme revela que, a quarts de dotze del migdia, s'havien observat a l'Hospitalet de Llobregat dos trens amb danys als pantògrafs. Tot i que no van provocar danys a la zona de l'Hospitalet, no es descarta que els danys dels combois tinguin relació amb els de les catenàries. S'ha obert una investigació «exhaustiva» de tots els elements que puguin estar relacionats amb els fets «tant del sistema d'electrificació com aliens a la infraestructura». La Generalitat ha demanat a Adif un informe sobre les causes i l'actuació durant l'incident.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Esta mañana al circular aproximadamente por la mitad del tunel de entrada a Sant Andreu Arenal se ha notado una especie de "tirón", aunque se ha continuado circulando con normalidad. Este tirón ha sido como si se hubiera frenado de golpe e inmediatamente se ha vuelto a acelerar. No digo que esto tenga nada que ver con lo acontecido ayer, pero demasiada casualidad me parece...