Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Total votes: 166

ferroparc
N4
N4
Posts: 66
Joined: Thursday 31/12/2015 9:51

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by ferroparc »

Analía Plaza (Coordinadora de l'app de CityMapper a Barcelona) i jo hem escrit un article sobre la L9-10 i el MWC ja que s'acosten aquestes dates tan especials. Esperem que us agradi.
https://medium.com/@lalalalia/lo-que-he ... .yxmd1kjs0
Qualsevol comentari (queixa, suggeriment, cacauets...) feu-nos-ho saber.
The next train to arrive at platform 2 is the 16:25 Great Western service to London Paddington, calling at Tiverton Parkway, Tauton, Westbury, Newbury, Reading and London Paddington. This train is formed of 8 coaches.
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by jaezcurra »

L9 i L10: El metro que mai acaba d'arribar
Albert Acín | Barcelona. Dissabte, 25 de febrer de 2017
http://www.elnacional.cat/ca/bcn-hub/li ... 0_102.html
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by metring »

Attachments
L10.jpg
L10.jpg (52.72 KiB) Viewed 10392 times
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Estacions del viaducte

Post by Javi M »

De veritat no preveuen l'obertura de cap estació del viaducte, quan ja están 100% enllestides?

Diuen que, com a molt i si aconsegueixen finançament, obririen Zona Franca | Litoral. Però finançament exactament per a fer què?
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Estacions del viaducte

Post by victorcasta »

Javi M wrote:De veritat no preveuen l'obertura de cap estació del viaducte, quan ja están 100% enllestides?

Diuen que, com a molt i si aconsegueixen finançament, obririen Zona Franca | Litoral. Però finançament exactament per a fer què?
No ho estan. Falten portes d'andana, falten línies de peatge, venda de bitllets, cal acondicionar l'estació amb serveis i comunicacions. Per a tot això, cal el finançament.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Renfe445 »

Renfe445 wrote: I si us sembla anomenar al tram de Sagrera - Bon Pastor - Can Zam/Gorg L9/L10 nord i al tram que properament inauguraran Gornal - Aeroport/Zona Franca L9/L10 sud, i ja quan s'enganxi amb el tram central ja es digui L9/L10?
Anda! Estaba buscando fotografías de Aeroport Terminal de Càrrega y me he encontrado con una predicción acertada. :x
Sandro Rey, has visto eh? :D
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by metring »

User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by uriol108 »

Ací teniu el video del TN de TV3 penjat al Youtube :



https://youtu.be/Sblxhz1FC40
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Els enllaços, un Pg. de Gràcia a la vertical

Post by Guigui »

Després d'utilitzar vàries vegades la L9 i, sobretot, l'enllaç de Collblanc amb la L5, hi ha dues coses que em sobten:

D'entrada, la profunditat. Com a tal, res de nou i els seus motius tècnics tindrà, però no puc estar-me de pensar que treu molta eficiència a la mobilitat pel temps de desplaçament. A Collblanc, vaig comptar sis trams d'escales mecàniques, i si les fas caminant, pots arribar abans que l'ascensor (també té nassos la cosa posar-n'hi menys que, per exemple, a Av. Tibidabo, on fa dècades que en tenen).

La segona, la gimcana de pujades i baixades per passar d'una línia a l'altra. Si la L9 discorre (molt) per sota de la L5, per quins set sous cal sortir de l'andana d'aquesta darrera pujant primer les escales, per després baixar tant? Amb el dineral que s'hi han gastat, no podrien haver destinat una partida relativament petita a fer els enllaços més còmodes? Tres quarts del mateix per a l'enllaç a Europa|Fira, Zona Universitària i (suposo, perquè no l'he vist) Torrassa. Cada vegada es veu més que la intermodalitat és una paraula totalment buida de contingut real.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Els enllaços, un Pg. de Gràcia a la vertical

Post by Renfe445 »

Guigui wrote:Després d'utilitzar vàries vegades la L9 i, sobretot, l'enllaç de Collblanc amb la L5, hi ha dues coses que em sobten:

D'entrada, la profunditat. Com a tal, res de nou i els seus motius tècnics tindrà, però no puc estar-me de pensar que treu molta eficiència a la mobilitat pel temps de desplaçament. A Collblanc, vaig comptar sis trams d'escales mecàniques, i si les fas caminant, pots arribar abans que l'ascensor (també té nassos la cosa posar-n'hi menys que, per exemple, a Av. Tibidabo, on fa dècades que en tenen).

La segona, la gimcana de pujades i baixades per passar d'una línia a l'altra. Si la L9 discorre (molt) per sota de la L5, per quins set sous cal sortir de l'andana d'aquesta darrera pujant primer les escales, per després baixar tant? Amb el dineral que s'hi han gastat, no podrien haver destinat una partida relativament petita a fer els enllaços més còmodes? Tres quarts del mateix per a l'enllaç a Europa|Fira, Zona Universitària i (suposo, perquè no l'he vist) Torrassa. Cada vegada es veu més que la intermodalitat és una paraula totalment buida de contingut real.
El que jo em pregunto es per què no han ficat nou ascensors com a Zona Universitària.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by metring »

437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Els enllaços, un Pg. de Gràcia a la vertical

Post by 437.001 »

Renfe445 wrote:
Guigui wrote:Després d'utilitzar vàries vegades la L9 i, sobretot, l'enllaç de Collblanc amb la L5, hi ha dues coses que em sobten:

D'entrada, la profunditat. Com a tal, res de nou i els seus motius tècnics tindrà, però no puc estar-me de pensar que treu molta eficiència a la mobilitat pel temps de desplaçament. A Collblanc, vaig comptar sis trams d'escales mecàniques, i si les fas caminant, pots arribar abans que l'ascensor (també té nassos la cosa posar-n'hi menys que, per exemple, a Av. Tibidabo, on fa dècades que en tenen).

La segona, la gimcana de pujades i baixades per passar d'una línia a l'altra. Si la L9 discorre (molt) per sota de la L5, per quins set sous cal sortir de l'andana d'aquesta darrera pujant primer les escales, per després baixar tant? Amb el dineral que s'hi han gastat, no podrien haver destinat una partida relativament petita a fer els enllaços més còmodes? Tres quarts del mateix per a l'enllaç a Europa|Fira, Zona Universitària i (suposo, perquè no l'he vist) Torrassa. Cada vegada es veu més que la intermodalitat és una paraula totalment buida de contingut real.
El que jo em pregunto es per què no han ficat nou ascensors com a Zona Universitària.
Doncs jo el que em pregunto és per què a Zona Universitària no han posat escales mecàniques com a Sagrera, Torrassa i Collblanc.

Ara veiem una L9/L10 (nord o sud, tant és) que va funcionant a mig gas, però em consta que ja hi ha saturació als ascensors de Zona Universitària L9 a les hores punta.
En estacions d'enllaç amb alta afluència de passatgers, les escales mecàniques són molt més efectives que els ascensors, ja que el flux de passatgers és continu.

Ara com ara la L9/L10 és lluny del flux de passatgers definitiu. Però les estacions haurien de ser definitives, encara que funcionin a mig gas una temporada llarga.

Per culpa de voler obrir la L9 fins a Zona Universitària de pressa i corrents, quan hagués estat més assenyat obrir només fins a Collblanc, a la llarga hauran de refer l'estació de Zona Universitària. I no serà gratis... :martell2 :nono
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Renfe451 »

metring wrote:
Seria molt estrany que el BEI rebutgi aquesta sol·licitud, jo crec que l'acceptaran tenint en compte que és una infraestructura estratègica per a Barcelona. De totes maneres, m'alegro que la Generalitat hagi començat a moure fitxa (per fi!) en el tram central de l'L9/L10, un dels més importants i que més demanda tindrà.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Renfe445 »

Part dels 740 milions haurien de ser utililitzats per comprar cotxes, la infraestructura està preparada per ficar un sisè cotxe als trens.
SrYeri
N5
N5
Posts: 97
Joined: Sunday 27/11/2016 23:18

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by SrYeri »

Renfe445 wrote:Part dels 740 milions haurien de ser utililitzats per comprar cotxes, la infraestructura està preparada per ficar un sisè cotxe als trens.
Tenint en compte la demanda que té actualment, i el traçat que farà quan es decideixin a acabar-lo, no crec que el nivell d'utilització sigui prou alt. La gent de Sarrià i Lesseps li podrien treure profit, però no tant com per afegir un vagó més als trens. El que haurien de fer és comprar trens nous, ja que no donarien abast amb els que tenen ara, i si treuen més trens a la L2 i la L4, acabaran tenint una freqüència de pas molt baixa.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by metring »

User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by metring »

User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by metring »

davroca5
N7
N7
Posts: 574
Joined: Saturday 01/06/2013 16:47
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by davroca5 »

wefer wrote:
davroca5 wrote:Mas Blau. Extreta del Google Street View,
Sí, veient la foto es veu que la zona té una enorme necessitat de tenir una línia de metro :osti
Potser ara tiro massa enrere, però fa un parell de setmanes vaig passar per Mas Blau direcció a l'aeroport, i em vaig trobar amb això:

Image

És l'andana direcció Barcelona, plena de gent (a la part esquerra estava igual). Això és una mostra de que, els pocs que defensàvem en el seu moment la rendibilitat d'una línia que unís l'aeroport amb Barcelona passant pel Prat, per polígons industrials i per la Fira, estem tenint raó. I, quan aquesta tardor obri Amazon al mateix polígon, encara hi haurà més gent. La Línia 9 Sud està tenint èxit, tot i què és evident que no tot l'esperat per la falta de tram central i per la freqüència de 7:30 minuts (que en un futur serà de 6). Cal, però, acabar de potenciar El Prat Estació i integrar bitllet Aeroport per acabar d'exprimir-la al màxim.

Ah, i l'estació de Mas Blau no és l'excepció. És suficient amb passar-se per Mercabarna o Fira, ambdues en polígons industrials, per veure una situació similar. Parc Logístic, però, sí que encara necessita més consolidació urbanística.
Salut!
#volemL9
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Renfe445 »

davroca5 wrote:És l'andana direcció Barcelona, plena de gent (a la part esquerra estava igual). Això és una mostra de que, els pocs que defensàvem en el seu moment la rendibilitat d'una línia que unís l'aeroport amb Barcelona passant pel Prat, per polígons industrials i per la Fira, estem tenint raó. I, quan aquesta tardor obri Amazon al mateix polígon, encara hi haurà més gent. La Línia 9 Sud està tenint èxit, tot i què és evident que no tot l'esperat per la falta de tram central i per la freqüència de 7:30 minuts (que en un futur serà de 6). Cal, però, acabar de potenciar El Prat Estació i integrar bitllet Aeroport per acabar d'exprimir-la al màxim.

Ah, i l'estació de Mas Blau no és l'excepció. És suficient amb passar-se per Mercabarna o Fira, ambdues en polígons industrials, per veure una situació similar. Parc Logístic, però, sí que encara necessita més consolidació urbanística.
Y en la estación de Terminal de Càrrega podría estar pasando lo mismo, pero no la abren.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”