Seguiment de les obres de la L9
Re: Seguiment de les obres de la L9
Analía Plaza (Coordinadora de l'app de CityMapper a Barcelona) i jo hem escrit un article sobre la L9-10 i el MWC ja que s'acosten aquestes dates tan especials. Esperem que us agradi.
https://medium.com/@lalalalia/lo-que-he ... .yxmd1kjs0
Qualsevol comentari (queixa, suggeriment, cacauets...) feu-nos-ho saber.
https://medium.com/@lalalalia/lo-que-he ... .yxmd1kjs0
Qualsevol comentari (queixa, suggeriment, cacauets...) feu-nos-ho saber.
The next train to arrive at platform 2 is the 16:25 Great Western service to London Paddington, calling at Tiverton Parkway, Tauton, Westbury, Newbury, Reading and London Paddington. This train is formed of 8 coaches.
Re: Seguiment de les obres de la L9
L9 i L10: El metro que mai acaba d'arribar
Albert Acín | Barcelona. Dissabte, 25 de febrer de 2017
http://www.elnacional.cat/ca/bcn-hub/li ... 0_102.html
Albert Acín | Barcelona. Dissabte, 25 de febrer de 2017
http://www.elnacional.cat/ca/bcn-hub/li ... 0_102.html
Re: Seguiment de les obres de la L9
- Attachments
-
- L10.jpg (52.72 KiB) Viewed 10392 times
Estacions del viaducte
De veritat no preveuen l'obertura de cap estació del viaducte, quan ja están 100% enllestides?
Diuen que, com a molt i si aconsegueixen finançament, obririen Zona Franca | Litoral. Però finançament exactament per a fer què?
Diuen que, com a molt i si aconsegueixen finançament, obririen Zona Franca | Litoral. Però finançament exactament per a fer què?
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Estacions del viaducte
No ho estan. Falten portes d'andana, falten línies de peatge, venda de bitllets, cal acondicionar l'estació amb serveis i comunicacions. Per a tot això, cal el finançament.Javi M wrote:De veritat no preveuen l'obertura de cap estació del viaducte, quan ja están 100% enllestides?
Diuen que, com a molt i si aconsegueixen finançament, obririen Zona Franca | Litoral. Però finançament exactament per a fer què?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Anda! Estaba buscando fotografías de Aeroport Terminal de Càrrega y me he encontrado con una predicción acertada.Renfe445 wrote: I si us sembla anomenar al tram de Sagrera - Bon Pastor - Can Zam/Gorg L9/L10 nord i al tram que properament inauguraran Gornal - Aeroport/Zona Franca L9/L10 sud, i ja quan s'enganxi amb el tram central ja es digui L9/L10?
Sandro Rey, has visto eh?
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Seguiment de les obres de la L9
Ací teniu el video del TN de TV3 penjat al Youtube :
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Els enllaços, un Pg. de Gràcia a la vertical
Després d'utilitzar vàries vegades la L9 i, sobretot, l'enllaç de Collblanc amb la L5, hi ha dues coses que em sobten:
D'entrada, la profunditat. Com a tal, res de nou i els seus motius tècnics tindrà, però no puc estar-me de pensar que treu molta eficiència a la mobilitat pel temps de desplaçament. A Collblanc, vaig comptar sis trams d'escales mecàniques, i si les fas caminant, pots arribar abans que l'ascensor (també té nassos la cosa posar-n'hi menys que, per exemple, a Av. Tibidabo, on fa dècades que en tenen).
La segona, la gimcana de pujades i baixades per passar d'una línia a l'altra. Si la L9 discorre (molt) per sota de la L5, per quins set sous cal sortir de l'andana d'aquesta darrera pujant primer les escales, per després baixar tant? Amb el dineral que s'hi han gastat, no podrien haver destinat una partida relativament petita a fer els enllaços més còmodes? Tres quarts del mateix per a l'enllaç a Europa|Fira, Zona Universitària i (suposo, perquè no l'he vist) Torrassa. Cada vegada es veu més que la intermodalitat és una paraula totalment buida de contingut real.
D'entrada, la profunditat. Com a tal, res de nou i els seus motius tècnics tindrà, però no puc estar-me de pensar que treu molta eficiència a la mobilitat pel temps de desplaçament. A Collblanc, vaig comptar sis trams d'escales mecàniques, i si les fas caminant, pots arribar abans que l'ascensor (també té nassos la cosa posar-n'hi menys que, per exemple, a Av. Tibidabo, on fa dècades que en tenen).
La segona, la gimcana de pujades i baixades per passar d'una línia a l'altra. Si la L9 discorre (molt) per sota de la L5, per quins set sous cal sortir de l'andana d'aquesta darrera pujant primer les escales, per després baixar tant? Amb el dineral que s'hi han gastat, no podrien haver destinat una partida relativament petita a fer els enllaços més còmodes? Tres quarts del mateix per a l'enllaç a Europa|Fira, Zona Universitària i (suposo, perquè no l'he vist) Torrassa. Cada vegada es veu més que la intermodalitat és una paraula totalment buida de contingut real.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Els enllaços, un Pg. de Gràcia a la vertical
El que jo em pregunto es per què no han ficat nou ascensors com a Zona Universitària.Guigui wrote:Després d'utilitzar vàries vegades la L9 i, sobretot, l'enllaç de Collblanc amb la L5, hi ha dues coses que em sobten:
D'entrada, la profunditat. Com a tal, res de nou i els seus motius tècnics tindrà, però no puc estar-me de pensar que treu molta eficiència a la mobilitat pel temps de desplaçament. A Collblanc, vaig comptar sis trams d'escales mecàniques, i si les fas caminant, pots arribar abans que l'ascensor (també té nassos la cosa posar-n'hi menys que, per exemple, a Av. Tibidabo, on fa dècades que en tenen).
La segona, la gimcana de pujades i baixades per passar d'una línia a l'altra. Si la L9 discorre (molt) per sota de la L5, per quins set sous cal sortir de l'andana d'aquesta darrera pujant primer les escales, per després baixar tant? Amb el dineral que s'hi han gastat, no podrien haver destinat una partida relativament petita a fer els enllaços més còmodes? Tres quarts del mateix per a l'enllaç a Europa|Fira, Zona Universitària i (suposo, perquè no l'he vist) Torrassa. Cada vegada es veu més que la intermodalitat és una paraula totalment buida de contingut real.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Els enllaços, un Pg. de Gràcia a la vertical
Doncs jo el que em pregunto és per què a Zona Universitària no han posat escales mecàniques com a Sagrera, Torrassa i Collblanc.Renfe445 wrote:El que jo em pregunto es per què no han ficat nou ascensors com a Zona Universitària.Guigui wrote:Després d'utilitzar vàries vegades la L9 i, sobretot, l'enllaç de Collblanc amb la L5, hi ha dues coses que em sobten:
D'entrada, la profunditat. Com a tal, res de nou i els seus motius tècnics tindrà, però no puc estar-me de pensar que treu molta eficiència a la mobilitat pel temps de desplaçament. A Collblanc, vaig comptar sis trams d'escales mecàniques, i si les fas caminant, pots arribar abans que l'ascensor (també té nassos la cosa posar-n'hi menys que, per exemple, a Av. Tibidabo, on fa dècades que en tenen).
La segona, la gimcana de pujades i baixades per passar d'una línia a l'altra. Si la L9 discorre (molt) per sota de la L5, per quins set sous cal sortir de l'andana d'aquesta darrera pujant primer les escales, per després baixar tant? Amb el dineral que s'hi han gastat, no podrien haver destinat una partida relativament petita a fer els enllaços més còmodes? Tres quarts del mateix per a l'enllaç a Europa|Fira, Zona Universitària i (suposo, perquè no l'he vist) Torrassa. Cada vegada es veu més que la intermodalitat és una paraula totalment buida de contingut real.
Ara veiem una L9/L10 (nord o sud, tant és) que va funcionant a mig gas, però em consta que ja hi ha saturació als ascensors de Zona Universitària L9 a les hores punta.
En estacions d'enllaç amb alta afluència de passatgers, les escales mecàniques són molt més efectives que els ascensors, ja que el flux de passatgers és continu.
Ara com ara la L9/L10 és lluny del flux de passatgers definitiu. Però les estacions haurien de ser definitives, encara que funcionin a mig gas una temporada llarga.
Per culpa de voler obrir la L9 fins a Zona Universitària de pressa i corrents, quan hagués estat més assenyat obrir només fins a Collblanc, a la llarga hauran de refer l'estació de Zona Universitària. I no serà gratis...
Re: Seguiment de les obres de la L9
Seria molt estrany que el BEI rebutgi aquesta sol·licitud, jo crec que l'acceptaran tenint en compte que és una infraestructura estratègica per a Barcelona. De totes maneres, m'alegro que la Generalitat hagi començat a moure fitxa (per fi!) en el tram central de l'L9/L10, un dels més importants i que més demanda tindrà.metring wrote:
Re: Seguiment de les obres de la L9
Part dels 740 milions haurien de ser utililitzats per comprar cotxes, la infraestructura està preparada per ficar un sisè cotxe als trens.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Seguiment de les obres de la L9
Tenint en compte la demanda que té actualment, i el traçat que farà quan es decideixin a acabar-lo, no crec que el nivell d'utilització sigui prou alt. La gent de Sarrià i Lesseps li podrien treure profit, però no tant com per afegir un vagó més als trens. El que haurien de fer és comprar trens nous, ja que no donarien abast amb els que tenen ara, i si treuen més trens a la L2 i la L4, acabaran tenint una freqüència de pas molt baixa.Renfe445 wrote:Part dels 740 milions haurien de ser utililitzats per comprar cotxes, la infraestructura està preparada per ficar un sisè cotxe als trens.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Potser ara tiro massa enrere, però fa un parell de setmanes vaig passar per Mas Blau direcció a l'aeroport, i em vaig trobar amb això:wefer wrote:Sí, veient la foto es veu que la zona té una enorme necessitat de tenir una línia de metrodavroca5 wrote:Mas Blau. Extreta del Google Street View,
És l'andana direcció Barcelona, plena de gent (a la part esquerra estava igual). Això és una mostra de que, els pocs que defensàvem en el seu moment la rendibilitat d'una línia que unís l'aeroport amb Barcelona passant pel Prat, per polígons industrials i per la Fira, estem tenint raó. I, quan aquesta tardor obri Amazon al mateix polígon, encara hi haurà més gent. La Línia 9 Sud està tenint èxit, tot i què és evident que no tot l'esperat per la falta de tram central i per la freqüència de 7:30 minuts (que en un futur serà de 6). Cal, però, acabar de potenciar El Prat Estació i integrar bitllet Aeroport per acabar d'exprimir-la al màxim.
Ah, i l'estació de Mas Blau no és l'excepció. És suficient amb passar-se per Mercabarna o Fira, ambdues en polígons industrials, per veure una situació similar. Parc Logístic, però, sí que encara necessita més consolidació urbanística.
Salut!
#volemL9
#volemL9
Re: Seguiment de les obres de la L9
Y en la estación de Terminal de Càrrega podría estar pasando lo mismo, pero no la abren.davroca5 wrote:És l'andana direcció Barcelona, plena de gent (a la part esquerra estava igual). Això és una mostra de que, els pocs que defensàvem en el seu moment la rendibilitat d'una línia que unís l'aeroport amb Barcelona passant pel Prat, per polígons industrials i per la Fira, estem tenint raó. I, quan aquesta tardor obri Amazon al mateix polígon, encara hi haurà més gent. La Línia 9 Sud està tenint èxit, tot i què és evident que no tot l'esperat per la falta de tram central i per la freqüència de 7:30 minuts (que en un futur serà de 6). Cal, però, acabar de potenciar El Prat Estació i integrar bitllet Aeroport per acabar d'exprimir-la al màxim.
Ah, i l'estació de Mas Blau no és l'excepció. És suficient amb passar-se per Mercabarna o Fira, ambdues en polígons industrials, per veure una situació similar. Parc Logístic, però, sí que encara necessita més consolidació urbanística.
frankrodriguez.net
signatura
signatura