Page 3 of 3
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Posted: Thursday 29/10/2009 7:32
by Lluita1714
El LLOP wrote:Lluita1714 wrote:Jo diàriament faig trajectes curts, de no més de deu quilòmetres, però en gran quantitat. He arribat a la conclusió, després d'haver tastat els dos sistemes, i comparat treus, manteniment, i tot el gast que comporta cadascun, que, anant en moto, gasto a la setmana cinc euros de benzina, i en tren (FGC) 10 euros, i no baixa dels 8 euros amb abonaments especials. Ometo el cotxe ja que consumeix més, ja que és un transport de major capacitat per a una sola persona, i lògicament, surt molt mes car.
a veure, en aquest càlcul que fas (5 euros de benzina a la setmana contra 8/10 de FGC) falten factors. El càlcul correcte seria els 5 euros setmanals de benzina X 52 setmanes + tots els canvis d'oli durant un any + el canvi de pneumàtics durant un any + el canvi de peçes (filtres/bombetes/bateria - i comptant que per sort no tinguis cap accident-), i aquestes dades dividir-les per les 52 setmanes. El resultat seria el cost
real del vehicle en una setmana. Perquè tú només contes la gasolina, però sense bateria, rodes i oli, els 5 euros de benzina no et porten enlloc.
I que consti que jo tinc moto i he fet el càlcul i ja m'agradaria a mí que em sortis la setmana per 8/10 euros.
i comparat treus, manteniment, i tot el gast que comporta cadascun
Hi ha un malentès perquè he dit, després, cinc euros de benzina, però em referia a tot en general.
Està tot calculat, en un gast previst de manteniment, pastilles de frè, i presuposant un canvi de pneumàtic anual (per punxada) dividit entre les 57(?) setmanes de l'any
fa temps que vaig fer el càlcul, farà quasi dos anys, però el resultat va ser aquest. La benzina i tot allò segueix al mateix preu, però el que ha apujat és el bitllet de tren, potser ja se situa als 12 euros.... hauré de tornar a fer càlculs.
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Posted: Thursday 29/10/2009 8:42
by josep_serre
En honor a la veritat potser l'expressió "mal rebuts" que s'ha donat no és ben bé exacta però "mal vistos" sí.
437.001 wrote:A mi mai m´han tractat malament, fora de Catalunya... de moment.
Tampoc crec que els Catalans siguin els únics garrepes...
El que sí que crec és que de vegades al Mediterrani som més incívics que a l´interior o a l´atlàntic...
Crec que la senyora de FGC no va fer res malament, i estaria bé veure el que t´hagués pogut passar a París, a Madrid, a Londres... o a la Renfe...
I tu, a la senyora, ja li vas dir hola, bon dia, si us plau i gràcies?
Re: Tornem-hi: costs associats
Posted: Thursday 29/10/2009 8:45
by josep_serre
Anem a veure, què va fer malament l'empleada? segons el que expliques el que va fer malament és trigar 20 minuts en arribar, això no és culpa seva doncs ella estaria en una altra estació que en té tres a càrrec seu i entre que la van cridar i va agafar un tren per arribar on eres tu va passar aquest temps, ja està.
Mk_82 wrote:
PD: Al qui em pregunta que si vaig ser cortès amb l'empleada, he de dir que per educació sempre ho sóc a menys que em faltin el respecte. Tot i tractar-la com era degut em posava cara de mala ai carai! i no va ser gaire amable la veritat. Al final li vaig etzibar un gràcies per la vostra gran generositat que em va sortir de dins del cor....., en fi sense més comentaris
.
M'agradaria saber si mai s'han fet enquestes a la gent per preguntar si el tracte al client és adequat, perquè no estaria malament fer-ne...
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Posted: Thursday 29/10/2009 8:48
by metring
Suposo que el cas és que ella va anar de mala gana, i ho va pagar ell, quan no tenia cap culpa. Si tinguessin empleats a cada estació, no anirien tant agobiats.
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Posted: Thursday 29/10/2009 11:35
by wefer
L'empleada va actuar correctament. Segurament no deu ser la persona més simpàtica del món pel que dius, però la feina la va fer bé.
A qui hauries de reclamar és a FGC per haver-te fet perdre 30 minuts per culpa seva, això sí. A més, si això et va provocar algun perjudici econòmic, FGC te l'hauria d'indemnitzar. O com a mínim això és el que passaria en un país civilitzat. Ara, en aquest país on els trens circulen amb una hora de retard i ningú se'n fa responsable, vés a saber.
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Posted: Thursday 29/10/2009 11:47
by josep_serre
Pels retards de rodalies durant l'any passat i l'anterior s'han arribat a idemnitzar a persones per haver hagut de pagar més hores de cangur pels seus fills així que no és cert que ningú se'n faci responsable dels retards.
Tornant al tema esmentat dir-li a la persona que ha iniciat aquest fil que cada cop que es fa una operació com la que fa l'empleada el bitllet antic i el justificant de l'operació s'han d'enviar a un departament de l'empresa que les supervisa i que una iniciativa com la que volia pot fer tranquil·lament que a aquesta persona li facin pagar l'import dels viatges regalats, per cert jo no sé quants viatges et quedaven però si te'n quedaven 3 fer una t-10 nova completament ho trobo exagerat potser un viatge més estaria bé.
D'altra banda en quin estat es trobava anteriorment la targeta?
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Posted: Thursday 29/10/2009 11:48
by josep_serre
No fer-ho seria omissió de socors, fins i tot en cas de no ser socorrista cosa que està regulada per llei precisament.
Mk_82 wrote:victorcasta wrote:Tot i que podria ser un gest de cortesia, l'empleada feia el que per norma havia de fer. Altra cosa seria que davant la impossibilitat d'esbrinar el número de viatges restants, l'empleat et fes un bescanvi amb una tarjeta nova.
Home, a la vida hi ha moltes situacions en les que hauràs d'actuar amb seny i deixar de banda les "lleis" rígides, aquí entra l'ètica de cadascú... Oi que si fossis socorrista i veiessis algú que s'ofega aniries a salvar-lo encara que haguessis acabat el teu torn de treball?. Ja se que és un cas diferent , però és perquè us en adoneu molts dels que us aferreu a la literalitat de les lleis que tot no és blanc o negre...
Cost real i cost que paguem
Posted: Thursday 29/10/2009 16:38
by Guigui
Mk_82 wrote:No cal marejar la perdiu Guigui, no està de més llegir tot el que he escrit i opinar integralment no només parcialment.
No t'he contestat parcialment, perquè en la resta del missatge no has parlat de costs associats.
Mk_82 wrote:Si els costos associats a sinistralitat i contaminació es contemplessin als transports públics, que no dic que no n'hi hagi ans al contrari i per desgràcia, (aquest aspecte és molt més difícil de controlar en aquests ja que depèn de la bondat i de les bones maneres al volant de la gent), s'hauria de mirar bé el cas dels trens ja que no és comparable. Als trens tot i que s'utilitza un sistema més automatitzat i controlat sense masses interferències, tot i que de tant en tant hi ha accidents i greus on moren moltes persones, per no parlar ja dels aeris. I si ens posem tiquismiquis s'hauria de saber si l'energia elèctrica que consumeix el ferrocarril bé de fonts sostenibles, així com els materials amb els que estan fets els trens. D'aquesta manera el que vull dir és que resulta inútil comparar aquests aspectes perquè tot pot arribar a ser molt relatiu.
Evidentment que caldria veure tot això. Però, precisament, hi ha tot un grapat d'estudis que diuen que el ferrocarril és el mode de transport amb la sinistralitat més baixa i l'eficiència energètica més elevada, mentre que el cotxe privat es troba a l'altra banda de l'espectre.
Mk_82 wrote:Que n'opines de l'altra part per cert?
Que és tristament cert. A no ser que et moguis dins una mateixa ciutat, el transport privat (fins i tot el cotxe) surt més a compte (especialment a partir de 2 persones) i és més ràpid. Res a objectar a aquest fet com a tal. Però, tornem-hi, caldria veure-hi els costs associats. I no parlo per gent afeccionada o interessada com nosaltres, sinó per aquelles llumeneres que tot ho volen quantificar, que fins i tot posarien preu al cos i a la vida humana, però al capdavall no hi veuen més enllà del nas i agafen el que els sembla (o, més aviat, els interessa).
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Posted: Thursday 29/10/2009 17:00
by Mk_82
josep_serre wrote:Pels retards de rodalies durant l'any passat i l'anterior s'han arribat a idemnitzar a persones per haver hagut de pagar més hores de cangur pels seus fills així que no és cert que ningú se'n faci responsable dels retards.
Tornant al tema esmentat dir-li a la persona que ha iniciat aquest fil que cada cop que es fa una operació com la que fa l'empleada el bitllet antic i el justificant de l'operació s'han d'enviar a un departament de l'empresa que les supervisa i que una iniciativa com la que volia pot fer tranquil·lament que a aquesta persona li facin pagar l'import dels viatges regalats, per cert jo no sé quants viatges et quedaven però si te'n quedaven 3 fer una t-10 nova completament ho trobo exagerat potser un viatge més estaria bé.
D'altra banda en quin estat es trobava anteriorment la targeta?
La targeta es trobava en perfecte estat, és més diria que li quedaven més de tres viatges. Curiosament el que no estava bé era la maleïda màquina validadora que en obrir-la es veu que tenia restes d'altres T-10 que s'havia cruspit. Lo estrany es que no hi hagués cap indicació que la màquina estava fora de servei, és més a simple vista semblava funcionar perfectament.
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Posted: Thursday 29/10/2009 19:23
by BRILL 18
La targeta es trobava en perfecte estat, és més diria que li quedaven més de tres viatges. Curiosament el que no estava bé era la maleïda màquina validadora que en obrir-la es veu que tenia restes d'altres T-10 que s'havia cruspit. Lo estrany es que no hi hagués cap indicació que la màquina estava fora de servei, és més a simple vista semblava funcionar perfectament.
Si la maquina no funciona correcte que es te que indicar, pero , algu havia reclamat que la maquina no funciones?
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Posted: Friday 30/10/2009 18:26
by Mk_82
BRILL 18 wrote:La targeta es trobava en perfecte estat, és més diria que li quedaven més de tres viatges. Curiosament el que no estava bé era la maleïda màquina validadora que en obrir-la es veu que tenia restes d'altres T-10 que s'havia cruspit. Lo estrany es que no hi hagués cap indicació que la màquina estava fora de servei, és més a simple vista semblava funcionar perfectament.
Si la maquina no funciona correcte que es te que indicar, pero , algu havia reclamat que la maquina no funciones?
I quina culpa en tenia jo de que la màquina no funcionés i ningú hagués avisat que no funcionava com és degut, cosa que toca a l'empresa abans que ningú?
No vulgueu donar la raó a l'empresa quan no la te.... és així de sencill, ni que els FFGG us paguéssin per fer-los d'advocats...
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Posted: Friday 30/10/2009 19:53
by BRILL 18
Mk_82 wrote:BRILL 18 wrote:La targeta es trobava en perfecte estat, és més diria que li quedaven més de tres viatges. Curiosament el que no estava bé era la maleïda màquina validadora que en obrir-la es veu que tenia restes d'altres T-10 que s'havia cruspit. Lo estrany es que no hi hagués cap indicació que la màquina estava fora de servei, és més a simple vista semblava funcionar perfectament.
Si la maquina no funciona correcte que es te que indicar, pero , algu havia reclamat que la maquina no funciones?
I quina culpa en tenia jo de que la màquina no funcionés i ningú hagués avisat que no funcionava com és degut, cosa que toca a l'empresa abans que ningú?
No vulgueu donar la raó a l'empresa quan no la te.... és així de sencill, ni que els FFGG us paguéssin per fer-los d'advocats...
Mira noi, a mi no em paga ningu per fer de advocat, el que semble que tu tens un recor contra tot el que sigui empresa de transpor, i si no tens la culpa, perolas empresas tampoc son deu , son empresas publicas , es a dir de tots, per tant si fas frau ens ho fas a tots, i com que es de tots, es teva tambe, per tant , has de ser una mica mes diria jo flexible, si detectas l'averia avisa, clar que tu no tens cap culpa, pero l'empresa tampoc.
Jo no mes se que en dues ocasions he tingut, no ja pero si la meva dona, problemas i escola noi perfecta la resposta
Clar esta que tot depen del to i la manera en que reclamis
I llegint el que diu em puc imaginar com ho faras
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Posted: Friday 30/10/2009 20:54
by Mk_82
Mira noi, a mi no em paga ningu per fer de advocat, el que semble que tu tens un recor contra tot el que sigui empresa de transpor, i si no tens la culpa, perolas empresas tampoc son deu , son empresas publicas , es a dir de tots, per tant si fas frau ens ho fas a tots, i com que es de tots, es teva tambe, per tant , has de ser una mica mes diria jo flexible, si detectas l'averia avisa, clar que tu no tens cap culpa, pero l'empresa tampoc.
Jo no mes se que en dues ocasions he tingut, no ja pero si la meva dona, problemas i escola noi perfecta la resposta
Clar esta que tot depen del to i la manera en que reclamis
I llegint el que diu em puc imaginar com ho faras
De rencor res, el que passa que jo també estic en el meu dret de vetllar pels meus interessos, ja que els ffgg no em paga per utilitzar els seu transport (només faltaria), i si hi ha gent que fa frau estaria bé preguntar-los perquè ho fan abans de castigar-los degudament, segurament sortirien respostes molt curioses.
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Posted: Friday 30/10/2009 21:40
by El LLOP
Mk_82 wrote: si hi ha gent que fa frau estaria bé preguntar-los perquè ho fan abans de castigar-los degudament, segurament sortirien respostes molt curioses.
Tots els xoriços que hi han a les presons et donaran una excusa (o resposta molt curiosa, com tu dius) , i també tots et diran que son innocents.
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Posted: Saturday 31/10/2009 8:32
by josep_serre
Recordo a la famosa enquesta sobre si la gent del fòrum viatjava sense bitllet i més d'un va donar una explicació que més que res li servia per tenir la consciència traquil·la.
El LLOP wrote:Mk_82 wrote: si hi ha gent que fa frau estaria bé preguntar-los perquè ho fan abans de castigar-los degudament, segurament sortirien respostes molt curioses.
Tots els xoriços que hi han a les presons et donaran una excusa (o resposta molt curiosa, com tu dius) , i també tots et diran que son innocents.
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Posted: Monday 02/11/2009 1:50
by Mk_82
El LLOP wrote:Mk_82 wrote: si hi ha gent que fa frau estaria bé preguntar-los perquè ho fan abans de castigar-los degudament, segurament sortirien respostes molt curioses.
Tots els xoriços que hi han a les presons et donaran una excusa (o resposta molt curiosa, com tu dius) , i també tots et diran que son innocents.
Aquesta resposta tan categòrica no em val...
també s'han donat casos de gent que han socarrat a la cadira elèctrica a EEUU i al final s'ha demostrat que eren innocents... en fi.
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Posted: Monday 02/11/2009 8:49
by metring
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Posted: Monday 02/11/2009 11:25
by josep_serre
Sobre l'inici d'aquest fil, no em quadra una cosa, a la màquina hi havia molts títols encallats, la màquina no havia quedat fora de servei, i ningú havia protestat...
Re: Es nota que són ferrocarrils catalans...
Posted: Tuesday 03/11/2009 0:46
by Mk_82
josep_serre wrote:Sobre l'inici d'aquest fil, no em quadra una cosa, a la màquina hi havia molts títols encallats, la màquina no havia quedat fora de servei, i ningú havia protestat...
Si , exacte, la màquina no donava símptomes de funcionar malament ja que no indicava que es trobés espatllada i no hi havia ningú que informés ni cap persona que em pogués alertar.