Page 3 of 6

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Posted: Saturday 08/05/2010 20:55
by lauria1226
metring wrote:Però el fil tracta del PCC 1631 i l'Aclo 410...
Només em refereixo que amb aquests antecedents em guardaré molt d'anar a fotografiar res que no estigui a la via pública y per tant lliure de fotografiar y protegit per les lleis i amb les forces de l'ordre (Mossos d'esquadra, policia, guàrdia civil etc.) al meu favor. Això o que TMB editi una circular suprimint la prohibició, tal com va fer adif en el seu dia i la distribueixi entre els interessats. Jo, d'aquesta circular de l'adif en porto sempre una còpia a sobre i en alguna ocasió l'he regalada al segurata que no se n'havia assabentat abans de que em deixés anar la lletania del "Terrorijmo ijlámico" i l'home content i jo també. Però amb el mateial de TMB en lloc tancat, poca broma. El cas de l'Aclo i del PCC, s'emmarca en aquest context.

Que carai, ni a la RDA en els temps d'Erich Honnecker, posaven tantes pegues ni mandangues. I això que erem darrera el Mur de Berlin. Us sona?.

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Posted: Sunday 23/05/2010 14:50
by lauria1226
Bé, ara m'agradaria que algú em desmentís la sospita, malauradament fundada de que TMB ha donat instruccions precises de que el tramvia 1200 que surt parcialment tapat amb plàstics a la foto sigui desballestat definitivament.

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Posted: Sunday 23/05/2010 21:50
by Alemany
lauria1226 wrote:Bé, ara m'agradaria que algú em desmentís la sospita, malauradament fundada de que TMB ha donat instruccions precises de que el tramvia 1200 que surt parcialment tapat amb plàstics a la foto sigui desballestat definitivament.
No m'estranyaria ni un pel, perquè de fet ja se'n van endur dos unitats, i suposo que una tercera se'ls fa del tot innecessari. Al menys sota un parer limitat, ja que em temo que per restaurar només un dels tres tramvies, calen més unitats i més en l'estat que es troben. Imagino que porta menys maldecaps la reconstrucció total que el anar aprofitant peces, i per això ha quedat allà mort de riure.

Per mantenir la tradició de les "grans mudances" de material històric de TB-TMB, em temo que es perdrà més d'una peça. Per a més informació dir que els vehicles traslladats a Barcelona són el 1250 (que va participar a "Trens i Estacions") i el 1252. El de la foto que envies és el 1270.

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Posted: Sunday 23/05/2010 22:38
by marc
lauria1226 aquesta ordre de la que dius, saps si fa gaire que es va donar?
A mes no trobo logic que TMB es gasti diners en que nomes desballestin aquest tramvia que per cert esta amagat darrere un mur d'uns dos metres i encaixonat al final de recinte entre altre material, pel que es fa dificil accedir-hi (si voleu tinc fotos del 2008 i us puc assegurar que el material que hi ha alla esta diferent d'aquesta foto, que per cert es mes antiga)

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Posted: Monday 24/05/2010 10:17
by Alemany
marc wrote: si voleu tinc fotos del 2008
Si us plau...

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Posted: Monday 24/05/2010 11:23
by Marcel Estadella
Des del 2008 ja ha plogut molt, i tot el material que es va considerar en millor estat es va baixar al Triangle. La resta, en principi, havía de servir de donant de peces per als salvats (Triangle), que eren un de cada model de tranvia.

Aprofito per dir que les restauracions de les dues peces que donen nom al fil van seguint a bon ritme. El tranvia ja té tota l'estructura de caixa sanejada i re-emplanxada. Pel que fa a l'Aclo, l'estructura ja ha estat reconstruida amb garanties més que suficients i també reemplanxada. Ara queden interiors i acabats, feines que semblen menors pero que son grans consumidores d'hores.

Salutacions

Marcel

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Posted: Monday 24/05/2010 12:33
by 122-042-132
Moltes gràcies Marcel!

Hi ha possibilitat de veure'n fotografies de tot el procés?.

Salut!

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Posted: Monday 24/05/2010 13:32
by marc
Ja se que des del 2008 ha plogut molt, pero llavors ja s'havien emportat tot el que hi ha al traingle i dubto que hagin tocat res des de llavors, ja que tot el que hi quedava en aquell moment era de fgc, a excepcio del 1200 i un tramvia groc que encara no he pogut identificar, ja que semblaria un cadener, pero no se si es de via estreta o via normal

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Posted: Monday 24/05/2010 23:17
by lauria1226
Moltes felicitats per l'evolució dels treballs de restauració de l'Aclo i del 1600.
I perdoneu per haver gosat posar la qüestió del 1200 de Castellar, us prego que no ho tingueu en compte, perdoneu sobretot. Us Juro pel més sagrat que no tornarà a passar.

¡Visca TMB!

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Posted: Tuesday 25/05/2010 9:24
by marc
Nomes una cosa, lo del 1200 ho deies en serio o era broma???
A i aixo es un forum, si tens una informacio el millor es debatre-la que per aixo els administradors el mantenen, sino els pobres perque serviria la seva feiam...

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Posted: Tuesday 25/05/2010 12:08
by lauria1226
No. Ja està dit tot. vivim en un país on l'opinió discordant es encara delictiva i ademés amb la por de molestar al poderós i que la seva decisió quedi sotmesa a la subjectivitat. Per tant a partir d'ara com en les Corts Franquistes.

Albricias Vitores y Aplausos.

En quan al 1200, el tems ja dirà el que.

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Posted: Sunday 27/06/2010 11:35
by 122-042-132
Bé, de tant en tant cal demanar informació.

Qué en sabeu de les restauracions, hi ha novetats, com estan en aquest moments els dos vehícles?
En podeu comentar quelcom o aportar fotografies del procés de restauració? Merci i Salut!

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Posted: Sunday 27/06/2010 12:34
by metring
Doncs si ningú no pot anar a la reunió del C.A., no podrem saber absolutament res , senzillament això és el que hi ha. No ho podem abarcar sempre tot

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Posted: Sunday 27/06/2010 14:48
by Fran-Ikarus
Bé, esperem que, en el cas concret del PCC i de l'Aclo, el Marcel continuï seguint aquest tema aquí i... ;)

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Posted: Monday 28/06/2010 0:18
by Marcel Estadella
Bona nit

Des del post de 24-5 que vaig penjar no en se res mes sobre les restauracions. Jo també he anat colgat per raons obvies. De totes maneres, aquesta setmana que ve hi ha consell asessor i suposo que ens posaran al dia.

Per a Lauria 1226: oblidem els visques i el meu respecte per la discordància.

TMB potser no es el millor del mon pero sembla que estan canviant la cultura respecte a la preservació, i em sembla que cal donar un vot de confiança. Entenc, però, que els que hi porteu més anys en aquest tema aneu una mica escaldats, raons històriques no us en falten. Però algún dia han de canviar, i tinc la sensació que és ara. N'han d'aprendre, i noés ofici que s'absorbeixi en quatre dies.

Salutacions.

Marcel

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Posted: Thursday 09/09/2010 11:13
by 122-042-132
Aquest estiu he visitat USA, he tingut la sort de veure molts PCCs, a Boston encara donen servei comercial a la línia de Mattapan, als afores de la ciutat.
Ashmont–Mattapan High Speed Line.

També he visitat dos dels millors museus dedicats al transport públic, el "The Shore Line Trolley Museum", a 17 River Street, East Haven, CT 06512, on conserven un centenar de tramvies i interurbans
http://www.bera.org/

El segon museu que he visitat ha estat el "Seashore Trolley Museum", a 195 Log Cabin Road, Kennebunkport, Maine; on conserven uns dos cents cinquanta (sí, 250) vehícles, entre tramvies, interurbans, busos, troleibusos i metros.
http://www.trolleymuseum.org/

En tots dos casos una autèntica passada pels amants dels vehícles de transport públic. En aquest segon museu pots visitar també els tallers de manteniment i restauració i vaig poder observar la acurada restauració mòbil (no estàtica) d'un tamvia PCC de Washington.

He pogut disfrutar i fotografiar PCC's de Boston, Philadelhia, Washington, San Francisco, Newark, i el primer PCC el 1001 de Brooklyn, en perfecte estat de funcionament.

Desprès de tota aquesta parrafada; com tenim el nostre estimat 1631?. Moltes gràcies i Salut!

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Posted: Monday 13/09/2010 10:30
by wefer
122-042-132 wrote:Desprès de tota aquesta parrafada; com tenim el nostre estimat 1631?. Moltes gràcies i Salut!
Les últimes informacions que tenim és que les restauracions ja s'estan finalitzant. Paciència.

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Posted: Thursday 04/11/2010 17:22
by andres
Se sabe si se piensa restaurar alguno de los 1200 y de los 8oo, sobre todo el 872 ?

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Posted: Monday 15/11/2010 19:21
by 122-042-132
Bé, de tant en tant cal demanar informació.

Qué en sabeu de les restauracions, hi ha novetats, com estan en aquest moments els dos vehícles?
En podeu comentar quelcom o aportar fotografies del procés de restauració? Merci i Salut!

Re: El PCC 1631 i l'Aclo 410, camí de la restauració

Posted: Monday 15/11/2010 19:55
by metring
Si us plau, no pregunteu cada dos per tres què se sap d'una cosa o d'altre, cal esperar. Si no s'ha dit res encara, és perquè no hi ha informació. Gràcies.