Page 3 of 3

Re: JJOO d'hivern i el transport

Posted: Monday 09/09/2013 10:13
by Fran-Ikarus
Doncs tot just 48 hores (o una mica menys) després de ja sabem quina notícia, aquest matí al 3/24, i ara també la premsa escrita (online o no) ja han començat a desenterrar el tema B'22:

http://www.lavanguardia.com/local/barce ... -2022.html

Re: JJOO d'hivern i el transport

Posted: Monday 09/09/2013 10:49
by wefer
Espero que el final sigui el mateix que el de Madrid

Re: JJOO d'hivern i el transport

Posted: Monday 09/09/2013 10:56
by Adolescent barceloní
Però què passa, que aquí només es millorarà la infraestructura quan haguem d'acollir algun acte important (és a dir, quan els polítics hi estiguin interessats)? Coi, que comencin a mirar per les necessitats de les persones!

Així va el món...

Re: JJOO d'hivern i el transport

Posted: Monday 09/09/2013 11:02
by Fran-Ikarus
Adolescent barceloní wrote:Però què passa, que aquí només es millorarà la infraestructura quan haguem d'acollir algun acte important (és a dir, quan els polítics hi estiguin interessats)? Coi, que comencin a mirar per les necessitats de les persones!
Això, COI :twisted:

Re: JJOO d'hivern i el transport

Posted: Monday 09/09/2013 11:05
by gatvell
Crec que es uan de les exigèncias del COI, que hi ha d'ahver una distància mínima entre seus tant en distància com en temps.

Re: JJOO d'hivern i el transport

Posted: Monday 09/09/2013 11:17
by wefer
Adolescent barceloní wrote:Però què passa, que aquí només es millorarà la infraestructura quan haguem d'acollir algun acte important (és a dir, quan els polítics hi estiguin interessats)? Coi, que comencin a mirar per les necessitats de les persones!
És el que passa quan un país no té un projecte sòlid de futur. Per poder seguir endavant has de d'intentar que soni la flauta i et toqui la loteria, i ja sabem com acaba normalment això: en res.

Re: JJOO d'hivern i el transport

Posted: Monday 09/09/2013 23:59
by Toni
wefer wrote:
Adolescent barceloní wrote:Però què passa, que aquí només es millorarà la infraestructura quan haguem d'acollir algun acte important (és a dir, quan els polítics hi estiguin interessats)? Coi, que comencin a mirar per les necessitats de les persones!
És el que passa quan un país no té un projecte sòlid de futur. Per poder seguir endavant has de d'intentar que soni la flauta i et toqui la loteria, i ja sabem com acaba normalment això: en res.
Cert. Uns JJOO el que permeten és tenir un objectiu a uns anys vista, més de 4, i per tant posa en marxa inversions que d´altre manera no es fan mai ja que no es poden inaugurar per qui les comença. Com que l´única raó d´un polític per fer una obra és poder inaugurar-la, projectes de futur no es fa cap, només tonteries de curt termini, serveixin o no, això és el de menys.

Re: JJOO d'hivern i el transport

Posted: Thursday 19/09/2013 17:35
by uriol108
L'altre dia van emetre a TV3 aquest video amb un mapa de com serien les seus dels diferents esports dels Jocs d'Hivern de BCN? 2022.

Fixeus-vos en el logotip que hi apareix de Rodalies? Cercanias :)

http://www.324.cat/noticia/2173762/poli ... n-del-2022

Re: JJOO d'hivern i el transport

Posted: Thursday 03/10/2013 13:46
by UT440_132M
http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... ocs/hivern

Els alcaldes de la C-17 donen suport a la candidatura dels Jocs d'Hivern
Els representants de Vic, Granollers, Ripoll, Olot i Puigcerdà consideren que Barcelona-Pirineus és una oportunitat única per vertebrar el país i millorar la línia de tren, amb desdoblament inclòs

Pere Pratdesaba, Vic | Actualitzat el 02/10/2013 a les 20:54hArxivat a: Societat, Jocs Olímpics, Barcelona 2022, C-17, Xavier Trias, tren

Image
Josep Maria Vila d'Abadal, Josep Mayoral, Albert Piñeira, Jordi Munell, Josep Maria Corominas i Lluís Esteban, reunits al despatx de l'alcalde de Vic. Foto: Adrià Costa

Les capitals de comarca de l’eix de la C-17 veuen amb bons ulls la candidatura Barcelona-Pirineus per als Jocs Olímpics d’Hivern del 2022 i creuen que seria una gran oportunitat per al conjunt del país, tant des d’una perspectiva econòmica, com turística, social, esportiva i territorial. Així ho han escenificat aquesta tarda els alcaldes de Vic, Granollers, Ripoll, Olot i Puigcerdà en una roda de premsa conjunta de suport a la proposta que han ofert a l’Ajuntament de Vic. L’acte ha tingut lloc després d’una trobada a la que també hi han assistit regidors de Montmeló i Torelló.

Els alcaldes creuen que la candidatura aportaria un gran impuls econòmic a totes les comarques, on es generarien fortes inversions i un bon nombre de nous llocs de treball. De manera especial, consideren que la iniciativa significaria la possibilitat de millorar la línia ferroviària Barcelona-Granollers-Vic-Ripoll-Puigcerdà, el desdoblament de la qual fa tants anys que es reclama des del territori. Per tot plegat, els màxims representants municipals de l’eix de la C-17 s’han posat al costat i al servei de l’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, que és qui impulsa la candidatura olímpica, i li han demanat pas ferm per tirar-la endavant.

Com a primera acció tangible, els alcaldes han elaborat un manifest de suport a la candidatura, que posteriorment es convertirà en una moció i que es traslladarà als respectius plens municipals per a la seva aprovació.

Una inversió de 500 milions d’euros

Segons ha explicat a la roda de premsa l’alcalde de Puigcerdà, Albert Piñeira, els Jocs d’Hivern significarien la creació de 80.000 llocs de treball fins al 2022 i una inversió total de més de 1.400 milions d’euros. D’aquesta quantitat, 500 milions es destinarien a la línia Barcelona-Vic-Ripoll-Puigcerdà, que ja es contempla en el projecte de la candidatura i que significaria el desdoblament de Montcada fins a Vic, i la millora de la línia des de Vic fins a Puigcerdà. Els alcaldes de la C-17, però, són més ambiciosos i reclamen que el tren es desdobli fins a Ripoll.

Cal recordar que el 2008 es va presentar l'estudi informatiu de les obres de desdoblament entre Montcada i Vic, amb un traçat de 60 quilòmetres i un cost d'uns 785 milions d'euros. Des d'aleshores no s'ha fet cap pas per encarregar el projecte constructiu i, de fet, encara s'han de respondre les al·legacions a l'estudi d'impacte ambiental, tal com ha lamentat l’alcalde de Granollers, Josep Mayoral. “La reivindicació del desdoblament existeix des de fa molts anys i no es fa només perquè hi hagi la possibilitat de celebrar els Jocs Olímpics”, ha aclarit. “La reforma de la línia és una necessitat”, ha conclòs.

El seu col·lega de Puigcerdà, en la mateixa línia, ha reconegut que des de Madrid no s’estava massa “per la labor”, més quan la partida dedicada a la línia ha desaparegut dels pressupostos generals de l’Estat de 2014.

Un projecte ‘de país’

La comarca de la Cerdanya és una de les més interessades en que la candidatura prosperi. “Serviria per promocionar els nostres esports de gel i neu i per posicionar la marca Pirineus al món”, ha dit l’alcalde de Puigcerdà, que reconeix que estan ben posicionats en el mercat local però no a l’internacional, com podria ser la marca Alps. Piñeira creu que els Jocs d’Hivern són “viables i assumibles” i que la crisi no ha de representar un fre, ans tot el contrari, ja que generarien molta riquesa.

L’alcalde de Ripoll, Jordi Munell, ha qualificat el projecte com “ambiciós” i ha assegurat que provocaria “una il·lusió econòmica, de marca i de país”. També ha recordat que, un cop fets els Jocs, les inversions restarien al territori com un valor afegit.

Mayoral, per la seva banda, a més d’apuntar que els Jocs representarien un injecció econòmica, ha volgut afegit que també donarien peu a una opció estratègica, “una manera d’entendre el país”, d’unir amb xarxa la capital i els Pirineus, amb el tren com a element central. “El turisme de neu sempre ha anat vinculat a una xarxa ferroviària potent”, ha incidit. “Una xarxa que posaria en valor els Pirineus en relació a la resta del país”, ha afegit.

Olot és la capital de la Garrotxa, una comarca per on no passa la C-17. L’alcalde de la ciutat, Josep M. Corominas, ha argumentat, però, el seu suport a la resta de territoris de la carretera: “Bracons ens ha canviat el nostre enfocament. La C-17 és la nostra via principal per accedir a Barcelona”. I ha continuat, en relació al tren: “La Garrotxa és una de les dues comarques de Catalunya que no té estació. És per això que la de Torelló, a Osona, ens la sentim com si fos nostre”.

L’amfitrió, l’alcalde de Vic, Josep M. Vila d’Abadal, ha destacat el posicionament públic que han fet els alcaldes, que ha titllat de “necessari” per donar una empenta a la candidatura.

La consulta... no cal

L’alcalde de Ripoll, Jordi Munell, s’ha referit a la consulta que Xavier Trias vol impulsar a la ciutat comtal i al Pirineu per tal de preguntar als ciutadans si la candidatura és viable o no. El ripollenc ha demanat a Trias que també escolti al territori: “No cal que faci consultes. Nosaltres, que som els representants de cinc comarques ja li diem que ho pot tirar endavant”.

La data límit per presentar la candidatura és el 14 de novembre. Aquest dia, els respectius comitès olímpics estatals hauran de comunicar al COI si tenen alguna proposta. Si la candidatura catalana prosperés, Barcelona seria la primera ciutat que hauria organitzat uns Jocs Olímpics d’estiu, l’any 1992, i uns d’hivern.

Els alcaldes de la C-17 tenen com a primera prioritat la candidatura per a l’any 2022, que és per la qual s’ha estat treballant. Tot i això, entenen que en aquesta decisió hi ha molts condicionants, tant de caràcter polític com econòmic o social, i si s’hagués d’allargar uns anys la data tampoc ho veurien malament.

Image
Jordi Munell, Josep Mayoral, Josep M. Vila d'Abadal, Josep M. Corominas i Albert Piñeira, a la roda de premsa. Foto: Adrià Costa

Re: JJOO d'hivern i el transport

Posted: Thursday 03/10/2013 20:46
by Intercanviador
Olot és la capital de la Garrotxa, una comarca per on no passa la C-17. L’alcalde de la ciutat, Josep M. Corominas, ha argumentat, però, el seu suport a la resta de territoris de la carretera: “Bracons ens ha canviat el nostre enfocament. La C-17 és la nostra via principal per accedir a Barcelona”. I ha continuat, en relació al tren: “La Garrotxa és una de les dues comarques de Catalunya que no té estació. És per això que la de Torelló, a Osona, ens la sentim com si fos nostre”.

Home, a mi em surten més de dues comarques a Catalunya sense estació: La Vall d'Aran, l'Alta Ribagorça, el Pallars Sobirà, l'Alt Urgell, el Solsonés, el Berguedà...