Page 3 of 4
Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018
Posted: Saturday 02/10/2010 15:17
by Vilarrubla
metring wrote:Aquí teniu les al·legacions de la PTP. Que Barcelona serà la ciutat amb més metro per habitant o Km./quadrat, amb la quantitat de metro que falta????
Això si, d'acord amb l'al·legació 1.11, massa solapament amb el projecte de perllongament de la L3. És una mica llarg, però val la pena:
http://www.transportpublic.org/images/p ... ns-pdi.pdf
A mi no em surten 233 km, sino 200. Potser que els 33 siguin del traçat solapat entre la L9 i la L10?
33 km de més
Posted: Saturday 02/10/2010 15:55
by Guigui
Vilarrubla wrote:A mi no em surten 233 km, sino 200. Potser que els 33 siguin del traçat solapat entre la L9 i la L10?
Deuen ser els que en Montilla diu que ha fet sota el seu mandat i que no surten als comptes de ningú més.
Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018
Posted: Saturday 02/10/2010 19:06
by wefer
metring wrote:Que Barcelona serà la ciutat amb més metro per habitant o Km./quadrat, amb la quantitat de metro que falta????
Aqusta al·legació no té ni cap ni peus. Parteix de diverses falsedats:
- Per començar, el que cal és veure les necessitats de cada zona, no pas veure quants km de via hi ha per km2 o el número d'habitants. Són indicadors necessaris, però no els únics. Qualsevol dia ens diran que hi han més km de metro a BCN que a l'Amazones... doncs sí, ja ho sabíem...
- Per altra banda, parteix d'una mentida bàsica: la de comparar el número de km de metro al 2008 a la resta de ciutats amb la previsió del que hi hauria d'haver a BCN el 2018. Segons sembla, en la propera dècada BCN serà la única ciutat del món que construirà metro, mentre les altres continuaran amb la mateixa xarxa per sempre.
- Que BCN arribi a tenir més metro que altres ciutats pot voler dir que aposta més pel transport públic. No era precisament això el que volia dir Promoció del Transport Públic?
- Si comparem amb altres ciutats, BCN basa la seva xarxa central gairebé en exclusiva en metro. Berlin, per exemple, té menys metro, però en canvi té una xarxa de S-Bahn que no podem comprar en cap cas al "cutrerio" de la Renfe. Si em diuen que el que falten a BCn són línies de S-Bahn (o metro-exprés) doncs d'acord, però la qüestió és que fa falta més ferrocarril urbà, diga-li com vulguis.
Mentrestant, si prospera l'al·legació de la PTP de no prolongar la L1, cada vegada que hagi d'anar a l'Ikea ho continuaré fent en vehicle privat col·lapsant les Rondes. Una manera genial de promocionar el transport públic, sí senyor...
Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018
Posted: Saturday 02/10/2010 19:09
by Lluita1714
Crec que l'error està a l'hora de calcular els quilòmetres de metro que hi ha a a la Regió Metropolitana, i dividir-lo entre els habitants del municipi de Barcelona.
Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018
Posted: Sunday 03/10/2010 1:46
by wefer
Ara m'he posat a mirar la taula que surt a la plana 2 de les al·legacions i que és la que es fa servir per justificar aquest suposat "excés" de metro. doncs bé, noi quadre de cap manera i les xifres per a Barcelona estan totalment inflades.
Segons la wiki (
http://transport.cat/wiki/index.php/Metro_de_Barcelona) i tenint en compte que la L9 i L10 no existien el 2008 (que és la data en que es comparen la resta de ciutats), tenim:
L1: 20,7
L2: 13,5
L3: 18,5
L4: 16,7
L5: 18,8
L6: 5,2
L7: 4,63
L8: 12
TOTAL: 110,03 Km de metro a Barcelona l'any 2008.
En canvi, la PTP afirma que aquell any ja hi havia 139 Km. On són els 29 Km que falten?
Si fem els càlculs de la taula en relació als Kms de metro per milió d'habitants amb les xifres reals, resulta que no estem a l'alçada de Berlin, com diu la taula de la PTP, sinó força per sota. Concretament, segons la PTP tenim 44,17 Km/milió habitants, quan la realitat és que
només en tenim 34,9. La diferència és més que evident.
Berlin, per exemple, té 45,23,
París en té 21,56 i
Londres 48,32.
Madrid, en té 56,91.
És a dir: actualment
Barcelona en cap cas és de les ciutats europees amb més metro per habitant. De cap manera.
Ara ve el millor: sabeu d'on treu les xifres que dóna la PTP? Doncs en comptes de comptar els quilòmetres reals construïts, fa servir la xifra dels que "hi hauria" si s'hagués completat el PDI 2010. Però és que com tothom sap, ni s'ha completat ni es completarà mai en alguns aspectes. Encara sort que no s'han basat en dir que el pla de metros de 1974 també estava ja fet.
Per tant, donar aquestes xifres, a no se que algú em faci veure que sóc jo el que m'equivoco, em sembla ganes de prendre el pèl a la gent.
La resta de la primera part de les al·legacions, més del de sempre: que dolent és el Sr. Metro, què guai és el Sr. Tramvia. Dubto que al PTOP facin cap cas de totes aquestes al·legacions.
Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018
Posted: Sunday 03/10/2010 13:21
by victorcasta
Jo crec que la mesura de km/milió d'habitants no és vàlida doncs no té en compte ni l'extensió, ni llavors tampoc, la densitat.
Indicador millor
Posted: Sunday 03/10/2010 13:46
by Guigui
Exacte. Seria molt més útil indicar el percentatge de població del continu urbà que es troba en la zona d'influència del metro (radi de 500 m al voltant de cada estació).
Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018
Posted: Sunday 03/10/2010 15:51
by Sagrerenc
wefer wrote:
L6: 5,2
L7: 4,63
TOTAL: 110,03 Km de metro a Barcelona l'any 2008.
A més, hem de tenir en compte que les línies L6 i L7 comparteixen el tram Pl. Catalunya-Gràcia, de tal manera que hauríem de restar uns 2,2km i estaríem al voltant dels 107,8 km (2008).
Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018
Posted: Tuesday 12/10/2010 7:40
by pau5321
Miquel wrote:EUKibo wrote:
L3 Trinitat N - Trinitat V.
Aquesta prolongació, ja triguen a fer-la, he llegit per algun lloc que són 900 metres, espero que no s'hi passin 6 anys un cop comencin a treballar-hi.
I que ademés, crec necessaria la prolongació de la L3 fins a Onze de Setembre o Bon Pastor passant per la Maquinista.
Per cert, interesant la reconversió de la T6, sembla que TRAM li ha trobat una sol·lució millor a aquesta negre línia. Tot i que ja posats, podrien seguir fins a Montcada passant per Vallbona per reforçar una mica millor la xarxa, i que aquella zona, sigui accesible desde el nord.
Sobre aixo de que arribés la L3 a Bon Pastor per la maquinista ho vaig pensar fa temps, buscaré el plànol que vaig fer (termòmetre amb enllaços com si fos real) i a veure que us sembla.
I sobre la T6, tinc ganes de veure-la tant a prop de casa meva (quan la prolonguin a Torribera ja la veure)
Salutacions
Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018
Posted: Wednesday 13/10/2010 14:38
by 122-042-132
Article publicat el 13-10-2010 a l'Avui-El Punt Diari
"Els hereus de l'L12"
El perllongament de l'L3 de Zona Universitària a Sant Feliu, la connexió de Reina Elisenda amb Sant Joan de Déu i la línia ferroviària entre Barcelona i Castelldefels estan en diferents fases d'estudi
No s'ha abordat el fet d'allargar l'L1 fins a Sant Boi
Rosa M. Bravo
Uns projectes han estat víctimes de modificacions i uns altres, en canvi, encara estan al calaix
En aquests moments es troba a exposició pública l'estudi informatiu de la línia ferroviària Castelldefels-Cornellà-Zona Universitària. És a dir, les persones interessades en conèixer el projecte es poden acostar a l'oficina que el Ministeri de Foment té al carrer Bergara –i també als ajuntaments dels municipis per on passarà la línia– i consultar els 18 volums en què està desenvolupat i detallat el traçat. Veuran que aquest projecte té una llista d'antecedents que es remunten al 1991: l'actual línia té diversos orígens, projectes que no s'han concretat o que s'han modificat fins a desembocar en la definició actual. En primer lloc es va estudiar la viabilitat d'un ramal de Ferrocarrils de la Generalitat entre Sant Boi i Gavà. El 1993 es va parlar d'un metro lleuger, i el 1997 es va estudiar la possibilitat de portar el tramvia de Sant Boi a Castelldefels. Al pla director d'infraestructures 2001-2010 es va parlar de l'L12, entre Sarrià, Sant Boi i Castelldefels. El govern tripartit va considerar inassumible el cost de l'L12 i, vistos els problemes de mobilitat que hi havia al Baix Llobregat, va reformular aquella línia en quatre projectes: el perllongament de l'L3 des de Zona Universitària fins a Sant Feliu, el metro del delta del Llobregat, de Cornellà a Castelldefels –una línia ferroviària amb freqüència de metro a càrrec de l'Estat–; la prolongació de l'L1 de metro de Bellvitge a Sant Boi i la connexió de Reina Elisenda de Ferrocarrils de la Generalitat amb l'hospital de Sant Joan de Déu. El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) va pactar el 2006 aquesta reformulació amb els alcaldes de Barcelona i de nou municipis del Baix Llobregat.
En alguns casos, els projectes han estat víctimes de modificacions, i un d'aquests està de moment al calaix. Aquest últim és el cas del perllongament de l'L1, una obra reclamada per l'Ajuntament de Sant Boi, que vol que la ciutat tingui metro. La nova línia ferroviària deixa fora del traçat Sant Joan Despí i Sant Feliu de Llobregat, mentre que inclou Esplugues, on ara no arriba el tren. En aquests anys, el tramvia ha arribat a Sant Feliu i a Sant Joan.
Així mateix, aquestes dues ciutats estan incloses en l'ampliació de la línia 3 de metro, que ha de connectar la Zona Universitària amb el centre de Sant Feliu enllaçant, també, amb Sant Just Desvern, el nou hospital comarcal i el Consell Comarcal del Baix Llobregat, entre altres equipaments. Foment al·lega, per excloure Sant Joan Despí del traçat de la línia ferroviària, que Sant Joan ja està connectat per Rodalies i que, com que el centre està tan densament poblat, no hi hauria espai perquè sortís la tuneladora amb què es construirà el túnel.
El govern català ha tret a licitació la redacció del projecte constructiu de la prolongació de l'L3, mentre que s'està elaborant l'estudi informatiu de la connexió de Reina Elisenda amb l'hospital de Sant Joan de Déu. Són, doncs, projectes que estan en marxa, així com la línia Cornellà-Castelldefels-Zona Universitària. Queda només pendent l'L1 entre Bellvitge i Sant Boi, un project que segons el PTOP no està aparcat. Simplement, “no es pot fer tot alhora”, assenyala un portaveu del departament.
El gruix de l'antiga L12, és a dir, el projecte més complex i costós –2.155 milions–, és la línia ferroviària entre Castelldefels, Cornellà i Zona Universitària. El traçat triat finalment sortirà de Platja de Castelldefels, continuarà fins al centre de Castelldefels aprofitant el traçat de l'R2 i d'allà transitarà subterrani per Gavà, Viladecans, Sant Boi, Cornellà i Esplugues fins a la Zona Universitària de Barcelona, on es construirà una estació que connectarà amb l'L3.
PdI 2009-2018
Posted: Monday 27/02/2012 19:56
by Adolescent barceloní
Si esteu interessats en saber com serà la xarxa de metro al 2018, les obres que s'han executat, s'estan executant o estan en projecte i qualsevol informació sobre el futur de les línies de ferrocarril de Barcelona i rodalies, l'ATM ha publicat fa poc el PdI 2009-2018, on tot això és recollit.
És veritat que posar-te la L2 de Pep Ventura a Badalona Pompeu Fabra o la L5 d'Horta a Vall d'Hebron és una ximpleria ja que això ja està més que fet, valdria la pena mirar-s'ho.
INCONVENIENT: són quasi 200 pàgines...
Per veure el PdI:
http://www.atm.cat/web/ca/infraestructures/avancpdi.php
A més, estic recopilant informació i fent un mapa amb l'Inkscape (editor SVG) sobre com serà la xarxa en un futur proper. Quan l'acabi ja el penjaré en aquest fil per tal que el veieu i opineu què tal i si sabeu gaire cosa més.
Re: PdI 2009-2018
Posted: Monday 27/02/2012 21:03
by Lluita1714
ho sento Adolescent, o voldria trencar espectatives de ningú, però t'asseguro que al 2018, com a molt com a molt com a molt, només hi haurà L9 i L10 sense el tram central, però funcionant a la Zona Franca i l'Aeroport, i les connexions d'FGC a Terrassa i Sabadell, Sagrera TAV... i res més.
Re: PdI 2009-2018
Posted: Monday 27/02/2012 21:08
by Adolescent barceloní
Lluita1714 wrote:ho sento Adolescent, o voldria trencar espectatives de ningú, però t'asseguro que al 2018, com a molt com a molt com a molt, només hi haurà L9 i L10 sense el tram central, però funcionant a la Zona Franca i l'Aeroport, i les connexions d'FGC a Terrassa i Sabadell, Sagrera TAV... i res més.
Si dic el 2018 puc dir el 2025 o el 2030 o el 2050
(no, "en sèrio", és que a aquest pas en comptes de construir el que faran és "desconstruir"...)
Re: PdI 2009-2018
Posted: Monday 27/02/2012 21:32
by Lluita1714
Adolescent barceloní wrote:
Si dic el 2018 puc dir el 2025 o el 2030 o el 2050
(no, "en sèrio", és que a aquest pas en comptes de construir el que faran és "desconstruir"...)
Mira't el pdI 2001-2010... Quin gouig veure'l fa deu anys, i tot i que no hi havia crisi, i els edificis creixien com bolets, no es va fer ni un quart de tot el que diu, i molts projectes ja han desaparegut del mapa (alguns afortunadament).
Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018
Posted: Tuesday 28/02/2012 10:58
by uriol108
i l'ampliacio de l'L8 fins a Francesc Macià, Gracia i potser Glòries s'arribarà a fer d'aquí al 2018 ? sembla que hi ha moviments a l'estació de Gràcia...
Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018
Posted: Tuesday 28/02/2012 11:15
by uriol108
i aquest mapa dels perllongaments dels FGC que hi apareix al PDI creieu que es realitzable ? es realista ?
http://imageshack.us/photo/my-images/821/fgc2018.jpg/
Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018
Posted: Tuesday 28/02/2012 11:16
by metring
Ara per ara, em sembla que aquest pla és ciència ficció, tal i com van les coses...
Paper mullat
Posted: Tuesday 28/02/2012 11:20
by Guigui
Tal com està el pati, serà molt si el 2018, hauran entrat en funcionament l'L9/L10 en la seva totalitat, les ampliacions d'FGC a Sabadell i Terrassa i l'estació de la Sagrera. Tota la resta és un brindis al sol.
I tot i així, tinc seriosos dubtes sobre el tram central de l'L9 i alguns menys sobre algun o altre tram restant i sobre Terrassa i Sabadell.
I el moviment de Gràcia, és degut a les obres de remodelació de l'estació per adaptar-la a PMR.
Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018
Posted: Tuesday 28/02/2012 11:37
by uriol108
pensava que ampliaven andanes... que hi estan fent darrera la paret de les andanes ?
Gràcia
Posted: Tuesday 28/02/2012 11:50
by Guigui
Doncs això: ampliar l'estació. Més sobre el tema:
http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=10620