Page 3 of 4

Re: Accés ferroviari al port de Barcelona

Posted: Saturday 07/09/2013 14:21
by epuig29
ortegote wrote: Per cert hi ha mapa del nou traçat i terminal? per que no tinc clar com serà el nou acces al port.
Al fòrum de Skyscraper han penjat diversos plànols del traçat:
Image
Imatge a tamany complet: http://www.vialibre.org/images/image/11213_MAPAG2.JPG

Image
De color blau la LAV i rodalies i de color vermell els nous ramals.

Re: Accés ferroviari al port de Barcelona

Posted: Saturday 07/09/2013 15:27
by UT440_132M
gatvell wrote:Hi han locomotores elèctriques bitensionals que poden treballar amb dos tensions elèctriques diferents.
Caldrà veure com munten el sistema i com el gestionen.
Les 252 que operen els mercaderies via LAV, fan servir dos tipus de tensió. La "convencional" de 3000 volts corrent continua, i 25000 volts corrent alterna, de les línies d'Alta Velocitat.

Re: Accés ferroviari al port de Barcelona

Posted: Saturday 07/09/2013 16:04
by gatvell
Hi ha locomotores bitensionals i crec haver llegit que es volia fer una de triple tensió però que era molt complexe.
Es clar que sempre es pot tirar de fer servir locomotores diésel...

S'ha publicat en alguns mitjans el mapa, més aviat croquis, de per on passaran les vies.

Re: Accés ferroviari al port de Barcelona

Posted: Saturday 07/09/2013 16:09
by epuig29
Crec que FGC continuarà utilitzant dièsel per a aquest tram, degut a que per a aprofitar l'electrificació caldria adaptar la locomotora híbrida (si és que es pot) i comprar-ne de noves híbrides i bitensió. Seria una despesa gran que no crec que quedés justificada pel sol fet de poder aprofitar aquest petit tram electrificat.

Re: Accés ferroviari al port de Barcelona

Posted: Saturday 07/09/2013 16:13
by gatvell
Només cal fer els números el qeu costa actualment el gas-oil i els aguments que hi haurà en els propers anys i després el cost de comprar una locomotora elèctrica bitensió. Jo penso que seria una bona inversió fer-ho.

Re: Accés ferroviari al port de Barcelona

Posted: Sunday 08/09/2013 2:53
by Toni
gatvell wrote:Només cal fer els números el qeu costa actualment el gas-oil i els aguments que hi haurà en els propers anys i després el cost de comprar una locomotora elèctrica bitensió. Jo penso que seria una bona inversió fer-ho.
No crec que FGC estigui pensant ni en comprar locomotores bitensió ni en electrificar el tram que quedaria per entrar en ample mètric al port ni el tram Manresa - Súria. Si volguessin fer el transport ja ho haurien fet que fins ara era més senzill ja que podien fer-ho tot a 1.500 v. Per tant, les noves obres no fan més que complicar que FGC vagi amb locomotores elèctriques al port. I dic més, si FGC pensés en comprar locomotores bitensió (amb quins diners?), crec que les compraria d´ample internacional per anar per les vies d´Adif, que és per on tindrien possibilitats de ser rendibles (les possibilitats de la xarxa d´ample mètric son més aviat limitades...).

Re: Accés ferroviari al port de Barcelona

Posted: Sunday 08/09/2013 9:27
by WMD626
A mi em fa l'efecte que hem de distingir entre el curt termini i el llarg termini. A curt termini, no crec que FGC canviï res, però quan la connexió estigui acabada i, sobretot, quan estigui enllaçada amb el Corredor Mediterrani hauran de fer un pensament... Tants canvis de tracció, tants amples de via, circulacions per via ADIF i via FGC, han estat molt bé per començar a arrencar un tràfic de mercaderies que estava molt estancat, però suposaran una complicació, si la demanda creix i cal incrementar la circulació ferroviària per aquesta línia. Per això crec que, en acabat,es transformarà a ample internacional la xarxa de via mètrica de FGC, almenys els enllaços entre la Catalunya central i el Port de Barcelona : és una zona amb un gran potencial industrial, i aquestes indústries estan (o estaran) interessades en una connexió ferroviària directa amb el Port i-quan estigui acabat- el Corredor Mediterrani. I les noves modalitats de gestió ferroviària obren la possibilitat que no ho hagi de pagar tot FGC amb els nostres impostos...

Re: Accés ferroviari al port de Barcelona

Posted: Sunday 08/09/2013 9:32
by gatvell
No ho se ja s'anirà veien.
El tema de canviar d'ample de via, se n'ha parlat en algun que altre fil, de moment sembla que va per llarg.

Re: Accés ferroviari al port de Barcelona

Posted: Sunday 08/09/2013 9:40
by WMD626
gatvell wrote:No ho se ja s'anirà veien.
El tema de canviar d'ample de via, se n'ha parlat en algun que altre fil, de moment sembla que va per llarg.
Sí, a més ho varem estar parlant tu i jo :ok. Jo tampoc ho sé del cert. Però quan els accessos al Port estiguin acabats, i encara més, es pugui enllaçar a Martorell amb tota la xarxa ferroviària europea (com aquell que diu),crec que veurem coses...

Re: Accés ferroviari al port de Barcelona

Posted: Sunday 08/09/2013 13:48
by gatvell
Esperem que ara sigui a bona i executin les obres.

Re: Accés ferroviari al port de Barcelona

Posted: Monday 09/09/2013 12:00
by genissimon
UT440_132M wrote:Les 252 que operen els mercaderies via LAV, fan servir dos tipus de tensió. La "convencional" de 3000 volts corrent continua, i 25000 volts corrent alterna, de les línies d'Alta Velocitat.
A més, les que van a França (Le Soler) tenen una modificació al software que els permet operar, amb moltes restriccions, sota catenària «francesa» a 1500 Vcc, que és la que hi ha a les instal·lacions de Le Soler, un cop han deixat la línia de TP-Ferro (25 KVca). Precisament per aquestes restriccions en 1500 Vcc és pel que sempre veuras els TECOs de Barcelona a Perpinyà amb dues 252 en unitat múltiple.

Salut !!

Re: Accés ferroviari al port de Barcelona

Posted: Monday 09/09/2013 13:51
by Ganz
Que jo recordi, tan sols existeix un material que sigui bi-mode elèctric/dièsel i bi-tensional (1500V/25000V50Hz), i són les AGC B 82500 de la SNCF. Potser l'empresa que podria fer-ho és Talgo i la seva locomotora TRAVCA, doncs és una locomotora capaç de circular per 1668 mm i 1435 mm, així com també disposa de doble voltatge (3000V/25000V50Hz), a més hem de pensar que la xarxa elèctrica d'ADIF tendeix a electrificar-se a corrent alterna, i la mateixa tecnologia de la màquina, aplicada a les tractores S/130, admet generador dièsel (tal com demostra els S/730). Si cerquem una màquina ben polivalent, aquí la tenim. I si per part del Govern Central s'aportés fons cap a Talgo per impulsar les investigacions que aquesta empresa realitza envers els trens de mercaderies, tenim una màquina interoperable espanyola per la qual s'interessaria més d'un client. M'agradaria per això saber quin cost tindria a tots els efectes, compra i manteniment.

No crec que els FGC hagin de modificar l'amplada de via entre Pl.Espanya i Martorell pel moment, seria una obra un xic innecessària. Les mercaderies de FGC podrien circular sense problemes per la línia d'ADIF de Castellbisbal fins al port, amb els accessos corresponents.. En tot cas, la cosa canvia entre aquesta localitat i Manresa/Súria/Sallent, crec recordar fins i tot que hi havia un estudi al respecte, de col·locar-hi 3r carril.

Re: Accés ferroviari al port de Barcelona

Posted: Monday 09/09/2013 14:10
by genissimon
No crec que calgui «trencar-se les banyes» amb el tema de l'electrificació de la xarxa de mercaderies de FGC-Llobregat en via mètrica. Continuarà circulant en dièsel com fins ara. Altra cosa és que, compartint via amb els trens en ample 1435 i 1668 mm, hi hagi catenària apta per a 25 Kvca però inicialment electrificada a 3000 Vcc. Com està ara el tram de mercaderies fins a Castellbisbal.

FGC te en règim de lloguer una locomotora d'Euskotren (la ex 2003) matriculada a FGC com a 255.01 híbrida dièsel i elèctrica (1500 Vcc).

Salut !!

Re: Accés ferroviari al port de Barcelona

Posted: Monday 09/09/2013 23:18
by Toni
genissimon wrote:No crec que calgui «trencar-se les banyes» amb el tema de l'electrificació de la xarxa de mercaderies de FGC-Llobregat en via mètrica. Continuarà circulant en dièsel com fins ara. Altra cosa és que, compartint via amb els trens en ample 1435 i 1668 mm, hi hagi catenària apta per a 25 Kvca però inicialment electrificada a 3000 Vcc. Com està ara el tram de mercaderies fins a Castellbisbal.

FGC te en règim de lloguer una locomotora d'Euskotren (la ex 2003) matriculada a FGC com a 255.01 híbrida dièsel i elèctrica (1500 Vcc).

Salut !!
Estic d´acord. No té cap interès electrificar el ramal de FGC al port en 1500 v, continuaran anant amb diesel. Si la potasa anés a molt més, cosa que està per veure, crec que la solució seria col.locar tercer carril al Súria - Martorell com han pensat i anar des de Martorell al port per la línia d´Adif tranquilament, sense gastar ni un euro més i sense entrar al tram Martorell - Sant Boi amb els trens de mercaderies. Per FGC, l´entrada actual al port cada vegada tindrà menys importància i a poc que puguin es passaran lògicament a la línia d´Adif. I si han de comprar locomotores, a poc que puguin seran d´ample UIC i no mètriques.

Cofinançament europeu per a estudis

Posted: Wednesday 16/10/2013 15:04
by Guigui
http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... nexio.html

La UE concedeix 790.000 euros al port de Barcelona per millorar la seva connexió

14:20 16.10.2013

Brussel·les (ACN).- La Unió Europea cofinançarà amb 790.000 euros els estudis per millorar la connexió ferroviària i els accessos per carretera al port de Barcelona. Fonts comunitàries han confirmat a l'ACN que Brussel·les aportarà el 50% del cost total del projecte, que puja a 1.580.000 euros, i forma part del corredor mediterrani. En total, la Comissió Europea ha triat 172 projectes per millorar les infraestructures europees i que rebran gairebé 1.600 milions d'euros. Brussel·les vol "assegurar la connexió amb ample de via internacional entre el port de Barcelona i la frontera francesa, així com part de la línia de TGV Madrid-Barcelona-França".

Re: Accés ferroviari al port de Barcelona

Posted: Monday 16/12/2013 12:09
by jaezcurra
MÉS COMPETITIVITAT
El port de Barcelona i Renfe amplien les connexions amb França
El nou servei TP Nova unirà la capital catalana amb Lió, Perpinyà, Tolosa, Bordeus, París i Lilla
EL PERIÓDICO / BARCELONA | DILLUNS, 16 DE DESEMBRE DEL 2013 - 11.32 H
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ca-2931353

Re: Corredor Mediterrani

Posted: Thursday 19/06/2014 16:58
by JPlanas
Tuit vist:

Expansión Catalunya @exp_catalunya: @portdebarcelona ha ampliado del 2,5% al 11% la cuota del ferrocarril, según explica Cambra en la jornada del Corredor de @exp_catalunya

Re: Accés ferroviari al port de Barcelona

Posted: Wednesday 18/02/2015 10:03
by uriol108
El Conseller Santi Vila ha dit en declaracions als Matins de TV3 que finalment ADIF farà les obres de connexió del Port de Barcelona, confia que s'iniciïn al llarg d'aquest 2015, també ha dit que la Línia que actualment connecta el Port que es de FGC passarà a titularitat de ADIF, que passarà a gestionar tot el transit ferroviari del Port.

Re: Obres i ampliacions al Port de Barcelona

Posted: Friday 31/07/2015 18:55
by jaezcurra
Inversió de 33 milions per construir la primera autopista ferroviària de l'Estat al Port de Barcelona
La nova terminal connectarà el port amb França i Alemanya i començarà a operar el 2019
ACN Barcelona ACTUALITZADA EL 31/07/2015 13:04
http://www.ara.cat/economia/ferroviaria ... 59744.html

Re: Accés ferroviari al port de Barcelona

Posted: Wednesday 10/02/2016 18:24
by UT440_132M
http://www.elpuntavui.cat/economia/arti ... elona.html

Economia
barcelona - 10 febrer 2016 11.18 h
Europa dóna 36,1 milions d'euros per als accessos ferroviaris del Port de Barcelona

El projecte del nou accés preveu connectar la zona d'ampliació sud de l'enclavament portuari amb la xarxa de trens i amb la terminal de Can Tunis
Agències - barcelona

La Comissió Europea ha concedit 36,1 milions d'euros al Port de Barcelona i a Adif, la gestora de les infraestructures ferroviàries, per a la construcció dels accessos per tren al recinte portuari, cosa que suposa el 30% del pressupost total de l'obra, que s'eleva a 120,4 milions d'euros.

El Port de Barcelona ha informat, en un comunicat, que la inversió arribarà de la mà del programa Connecting Europe Facility (CEF) de la Comissió Europea, després que el port sol·licités aquesta subvenció per al projecte del nou accés ferroviari.

En concret, el projecte del nou accés preveu connectar la zona d'ampliació sud de l'enclavament portuari amb la xarxa ferroviària i amb la terminal de Can Tunis.

Els treballs inclouen la construcció de 10,8 quilòmetres d'accés per tren per connectar l'àrea d'expansió del port a la xarxa ferroviària general en doble ample (ibèric i internacional), així com la millora de la connexió amb la terminal de Can Tunis.

Segons el Port de Barcelona, la CE ja ha dut a terme un primer avançament de part del fons atorgat, en concret de 5,4 milions, dels quals 2,9 corresponen al Port i 2,5 a Adif.

De la seva banda, el Port ha iniciat el procés de licitació de la seva actuació, que suposa una inversió de 23 milions d'euros, i les obres començaran el mes de maig vinent.

Aquests treballs, que tenen un termini d'execució de 10 mesos, inclouen l'execució del ramal d'accés de via general fins a l'antic marge del riu Llobregat i la construcció d'una terminal de contenidors BEST.