Page 3 of 4
Re: Tren del Ciment (Ferrocarril turístic de l'Alt Llobregat)
Posted: Tuesday 05/01/2010 15:36
by Lluita1714
marc wrote:Es logic que el cremallera de Nuria i La Molina tinguin perdues per les grans inversions que s'hi fan. A mes perque us penseu que FMGP propietari d'ambdues instal·lacions va fer fallida?
Per cert Lluita1714 tens la dada exacta de les perdues de vall de Nuria al 2008, perque al 2007 vall de Nuria va tenir beneficis per primer cop
Deu estar al PDF, però em sembla que era negativa, la dada. Entenc que siguin deficitaris, i em va saber greu assabentar-me que era ben bé impossible fer un mitjà de transport rentable. Núria i Montserrat són capaces d'oferir un servei, turístic però servei necessari de transport, però el tren del ciment... no.
Re: Tren del Ciment (Ferrocarril turístic de l'Alt Llobregat)
Posted: Friday 08/01/2010 20:25
by marcel
Lluita1714 wrote:marc wrote:Es logic que el cremallera de Nuria i La Molina tinguin perdues per les grans inversions que s'hi fan. A mes perque us penseu que FMGP propietari d'ambdues instal·lacions va fer fallida?
Per cert Lluita1714 tens la dada exacta de les perdues de vall de Nuria al 2008, perque al 2007 vall de Nuria va tenir beneficis per primer cop
Si parleu de beneficis son sempre abans de comptar les amortitzacions. Es a dir, que guanyen pel que gasten sense poder pagar l'hipoteca... Que corre a càrrec nostre!
Re: Tren del Ciment (Ferrocarril turístic de l'Alt Llobregat)
Posted: Saturday 09/01/2010 0:39
by Lluita1714
Sí, a l'àrea metropolitana és així perquè són serveis públics, i queda en 0,00€, però al tren del ciment no, ja que és turístic. Ja vaig estar mirant bé això, que jo no sóc economista ni res, i vaig haver de mirar bé per no parlar en va.
Re: Tren del Ciment (Ferrocarril turístic de l'Alt Llobregat)
Posted: Saturday 09/01/2010 10:09
by marcel
llavors qui paga l'hipoteca de les explotacions que no son les linies metropolitanes? perque els bitllets no donen per tant...
Re: Tren del Ciment (Ferrocarril turístic de l'Alt Llobregat)
Posted: Saturday 09/01/2010 10:42
by metring
Nota de l'administració: fil resultat de la fusió de dos fils de la mateixa temàtica, un d'ells provinent de Trobades i esdeveniments, a on no es parlava de realitzar cap trobada.
Hipoteca i qui la paga
Posted: Saturday 09/01/2010 16:41
by Guigui
marcel wrote:llavors qui paga l'hipoteca de les explotacions que no son les linies metropolitanes? perque els bitllets no donen per tant...
Tu mateix ho dius:
marcel wrote:Es a dir, que guanyen pel que gasten sense poder pagar l'hipoteca... Que corre a càrrec nostre!
Re: Tren del ciment
Posted: Saturday 09/01/2010 16:45
by marcel
dons llavors no hi ha diferencia entre el deficit que comporten els serveis considerats basics i els turistics.
Bé, a nivell economico-financer segurament deu haver-hi diferencies, pero ho desconec absolutament...
Impacte macroeconòmic
Posted: Saturday 09/01/2010 17:31
by Guigui
marcel wrote:dons llavors no hi ha diferencia entre el deficit que comporten els serveis considerats basics i els turistics.
Tot depèn de les implicacions macroeconòmiques, especialment les positives, que tingui. Malgrat que sigui un concepte força invocat, cap veu autoritzada deu haver sigut capaç de quantificar aquest impacte amb exactitud, atès que és posat en dubte massivament des de sectors molt diversos, i més encara si pensem que aquests càlculs rarament transcendeixen l'àmbit estrictament econòmic, tot deixant de banda aspectes socials, ambientals, laborals, urbanístics, etc.
Re: Tren del ciment
Posted: Saturday 09/01/2010 20:03
by marc
Tampoca cal que surtim tant de barcelona per veure que la genaralitat esta mantenint un pilot d'empreses que no son rendibles o que al contrari ho son pero la generalitat els fa la feina bruta.
Nova Locomotora al Tren del Ciment
Posted: Wednesday 24/03/2010 13:23
by Lluita1714
http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... _CONVO.pdf
Amb lo deficitari que és la línia, no tenien prou amb les locomotores que hi ha?
Re: Tren del ciment
Posted: Wednesday 24/03/2010 15:52
by Trenscat
Amb una sola locomotora podran arrossegar 4 cotxes en lloc de 2. Tampoc crec que els hagi costat gaires diners...
Re: Tren del ciment
Posted: Wednesday 24/03/2010 17:32
by Lluita1714
Pel que jo he pogut veure, amb prou feines omplen els dos que tenen.
Re: Tren del ciment
Posted: Wednesday 24/03/2010 21:44
by Oriol
Que trist, en teoria havia de fer el recorregut una locomotora de vapor i no aquella Schöma diésel...
Re: Impacte macroeconòmic
Posted: Thursday 25/03/2010 19:26
by liniadelRipollés
Aneu a La Pobla de relax i analitzeu el comportament dels viatgers del tren: on deixen el cotxe, quin trajecte fan, si visiten els jardins, si visiten el museu, si fan cap a la fonda...tot això us donarà idea de si el tren del ciment és globalment rendible o no.
Per cert, ja tenen DUES locomotores.
Guigui wrote:marcel wrote:dons llavors no hi ha diferencia entre el deficit que comporten els serveis considerats basics i els turistics.
Tot depèn de les implicacions macroeconòmiques, especialment les positives, que tingui. Malgrat que sigui un concepte força invocat, cap veu autoritzada deu haver sigut capaç de quantificar aquest impacte amb exactitud, atès que és posat en dubte massivament des de sectors molt diversos, i més encara si pensem que aquests càlculs rarament transcendeixen l'àmbit estrictament econòmic, tot deixant de banda aspectes socials, ambientals, laborals, urbanístics, etc.
Re: Tren del ciment
Posted: Tuesday 30/03/2010 19:06
by Lluita1714
Re: Tren del ciment
Posted: Monday 12/07/2010 13:25
by megapauer
Re: Tren del ciment
Posted: Sunday 27/02/2011 22:43
by davida
Hi ha moviments molt interesants al tren del Ciment.
La ARMF ha anat a engegar la maquina de vapor AM-105 i veure el seu estat.
Prova de la locomotora AM 105 Armf.net
A veure si en breu tenim el tercer tren de vapor de FGC.
Re: Tren del ciment
Posted: Sunday 27/02/2011 23:36
by 437.001
Aquesta 105 s´assembla bastant a les Orenstein & Koppel originals de la línia.
D´on l´han treta?
Re: Tren del ciment
Posted: Monday 28/02/2011 8:17
by Trenscat
Ufff el tren de ciment amb tren de vapor canviaria el 200% a millor!
Re: Tren del ciment
Posted: Monday 28/02/2011 14:29
by genissimon
S'assembla... fins a cert punt. Totes dues són O&K. Però aquí s'acaben les diferències.
Les originals del Guardiola-Castellar eren locomotores-ténder 020.
La AM105 és una locomotora amb ténder separat i rodatge 050. Amb els eixos 1,2,4 i 5 dotats de cert moviment lateral per permetre la inscripció a corbes de radi reduït, típiques de l'ample de via de 600 mm. A més aquesta articulació dels eixos és de dos sistemes diferents: un per a l'eix 1 i 5 i un altre per als 2 i 4. Inicialment prestà serveis a la Azucarera Madrileña (d'aquí l'AM) a La Poveda, on ara hi ha el
CIFVM.
Foto de la 13 original del Guardiola-Castellar a l'exterior del magatzem del ferrovellaire de Saragossa que n'és el propietari:
http://www.locomotoravapor.com/fotosupl ... sa%206.jpg
Foto de la AM105 durant les proves després de posar-la en marxa a Gijón:
http://www.locomotoravapor.com/fotosupl ... _4762b.jpg
Foto d'una "germana" de la 15 del Guardiola-Castellar, una locomotora-ténder Henschel 020, ara propietat de l'exèrcit:
http://www.locomotoravapor.com/fotosupl ... enchel.jpg
Salut !!
437.001 wrote:Aquesta 105 s´assembla bastant a les Orenstein & Koppel originals de la línia.
D´on l´han treta?