CGT (Sindicat especialment reaccionari a la seva versió TMB) portava esperant molt de temps per poder atacar les línies automàtiques (és una història molt llarga, nascuda a L11), i no ho ha pogut fer fins ara. Recordem que aquesta avaria no té res a veure amb TMB i el culpable és Siemens, que ha donat uns certificats de seguretat i qualitat quan el sistema no estava preparat. Sense ser corporativista, però a aquesta incidència TMB és (juntament amb el client) la víctima.metring wrote:
La CGT denuncia que el servei de les noves L9 i L10 ha estat aturat un 35% del temps
També critica la incapacitat de TMB per solucionar l'avaria i el fet d'haver de recórrer a tècnics francesos, segons la versió del sindicat
12/08/10 18:33 - Barcelona - Agències
La CGT ha advertit que les noves línies 9 i 10 del metro de Barcelona han estat parades o amb serveis parcials més d'un 35% del temps des que es van posar en marxa, i ha atribuït aquest fet a “l'aposta equivocada per l'automatització total”. El sindicat ho ha afirmat en un comunicat després que les dues línies es trobin afectades per segon dia consecutiu a causa d'una errada informàtica en el sistema de conducció automàtic.
La CGT ha criticat la “greu situació” en què es troben les dues línies de metro i la incapacitat de la direcció de TMB per solucionar l'avaria, davant la qual l'empresa ha hagut de recórrer a tècnics francesos, segons la versió del sindicat.
L'organització sindical ha afirmat que la línia 9 es va inaugurar el desembre del 2009 “per qüestions polítiques” i ha recordat la seva oposició per “la improvisació i l'estalvi econòmic en qüestions tècniques i en personal”.
Mentrestant, les línies 9 i 10 del metro de Barcelona continuen funcionant de manera anòmala En ambdós casos, el servei tallat se supleix amb autobusos.
Per la seva banda, TMB adverteix que de moment no hi ha previsió sobre quan pot estar solucionada totalment l'avaria.
La mega-avaria de les línies L9 i L10
Re: La mega-avaria de les línies L9 i L10
Last edited by traveller on Thursday 12/08/2010 22:05, edited 2 times in total.
Re: La mega-avaria de les línies L9 i L10
M'ho crec, la veritat, veient com ha anat Siemens els darrers anys, i el que van dir a la conferència de BCNRail que explico missatges més a dalt.
Re: La mega-avaria de les línies L9 i L10
Me los veo dentro de pocos años poniendo semáforos y "tuneando" los trenes para poner cabinas y ser laprimeralíniamanualqueabansvaserautomàticamésmodennaduropa.
Re: La mega-avaria de les línies L9 i L10
Ja intuïa que el fet que la bifurcació estigués sota el riu Besòs portaria problemes...BCN2008 wrote:La bifurcació està situada al costat del riu. Potser aquesta és la qüestió...
Potser s'haurà de fer així per garantitzar la continuïtat del servei en casos com aquest.Nozomi wrote:Me los veo dentro de pocos años poniendo semáforos y "tuneando" los trenes para poner cabinas y ser laprimeralíniamanualqueabansvaserautomàticamésmodennaduropa.
Afegeixo a la llista: 6737, 7826, 7827 i un 172X.pau5321 wrote:Els busos sustitutoris que he vist han sigut:
2726, 1769, 82XX, 7801, 7804, 7807, 7809, 7822, 782X.
Salvem l'Estació de França!
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: La mega-avaria de les línies L9 i L10
La bifurcació no està just sota el Besòs i possibles filtracions no tenen res a veure amb el tall.m.h.t. wrote:Ja intuïa que el fet que la bifurcació estigués sota el riu Besòs portaria problemes...BCN2008 wrote:La bifurcació està situada al costat del riu. Potser aquesta és la qüestió...
Re: La mega-avaria de les línies L9 i L10
La línia automàtica més llarga i que més s'averia d'Europa
Re: La mega-avaria de les línies L9 i L10
A RAC1 han dit que la L10 ja ha recuperat la normalitat, però la L9 segueix igual. Més tard, entrevistaran Manel Nadal, per parlar del tema.
Però es pot conduir manualment?
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... glara.html
L'avaria a l'L9 i l'L10 continua i TMB no sap quan l'arreglarà
La companyia és incapaç de resoldre l'incidència i la Generalitat obre un expedient per esclarir-ne les causes
Els sindicats denuncien que no s'opti per la conducció manual dels combois
13/08/10 02:00 - barcelona - Jose G. Navarro
Ahir els usuaris de les noves línies 9 i 10 de metro es van haver d'armar de paciència després que durant tota la jornada es va repetir la incidència tècnica que dimecres va afectar la circulació de combois en aquesta part de la xarxa de transport. Per segon dia consecutiu, i en el que ja es considera la primera gran avaria d'aquesta infraestructura estrenada fa pocs mesos, el pas de combois entre algunes estacions de les dues línies va quedar interromput. Malgrat les molèsties que aquest fet va tornar a generar als usuaris, tot indica que faran bé de no perdre tota la dosi de paciència que ahir ja començaven a esgotar, ja que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), la companyia que gestiona el servei, no va saber fer cap previsió respecte a la recuperació de la normalitat en tot el servei.
Així, a l'L9, l'avaria que el dia abans va inutilitzar l'estació colomenca de Can Peixauet es va ampliar ahir des de primera hora a l'estació de Bon Pastor. Pel que fa a l'L10, el restabliment de la circulació aconseguit dimecres a la tarda no va durar gaire, ja que des de l'inici del servei d'ahir ja no es va poder viatjar pel tram que uneix l'estació de Bon Pastor amb la del barri de la Salut de Badalona. Com a alternativa de transport, TMB va mantenir els autobusos llançadora –un total de 10– que van connectar els viatgers entre les estacions del tram Onze de Setembre i Fondo, d'una banda, i Onze de Setembre i La Salut, de l'altra. Entremig, tres estacions –Can Peixauet, Llefià i Bon Pastor– tancades sense poder rebre ni enviar passatgers. Excepte a primera hora del matí, quan el nombre d'usuaris va ser més gran i molts d'ells desconeixien la nova interrupció del servei, l'ambient dins dels autobusos va ser molt tranquil, un cop més gràcies al baix volum de persones que utilitzen la xarxa a l'agost i per les alternatives de transport properes a l'L9 i l'L10.
I la conducció manual?
Fonts de TMB van reiterar al matí que la interrupció del servei responia a un problema tècnic en el sistema de comunicació entre el centre de control i el sistema de regulació automàtic dels trens. La companyia afegia que el personal tècnic de Siemens –empresa responsable d'aquest sistema– continuava fent les comprovacions tècniques necessàries per poder garantir el bon funcionament de les dues línies, evitant, però, assenyalar un termini per aconseguir-ho. En aquest sentit, els sindicats integrants del comitè d'empresa de TMB van denunciar que la companyia no optés per restablir la circulació fent moure els combois manualment, amb conductors, una possibilitat tècnicament permesa. “Si l'empresa volgués, incrementaria el nombre de personal i ho faria”, va explicar ahir Àngel González, representant del sindicat CGT, que va assegurar que TMB hauria hagut de recórrer a tècnics francesos per tractar de resoldre l'avaria, que, segons la versió del sindicat, afectaria el servidor que regula el dispositiu i que “s'haurà de fer de nou o reprogramar i provar”. Tot plegat, una tasca que no resultarà “gens fàcil” i que “durarà dies”. Aquest diari, però, no va poder contrastar aquest fet amb la companyia –ni les acusacions de CGT que des que les línies es van posar en servei han estat parades o amb serveis parcials i restringits més del 35% del seu temps– perquè cap portaveu no va estar localitzable en tota la tarda.
Expedient informatiu
La resposta de la Generalitat, a través de la direcció general de Transport Terrestre, es va produir al vespre, amb l'anunci de l'obertura d'un expedient informatiu per esclarir les causes de l'incidència, requerint a Siemens dades sobre l'avaria i urgint-la a solucionar-la. A més, va contradir CGT en dir que les dues línies han funcionat el 99,3% del seu temps des del gener.
Les queixes de CGT –que també va parlar de “degradació” d'un servei “que ha apostat de forma equivocada per l'automatització total”– no van ser les úniques que va despertar l'avaria. Convergència i Unió va considerar “incomprensible i inadmissible” una incidència com aquesta. “Si s'hagués produït en ple mes de setembre, parlaríem d'un autèntic col·lapse del sistema de ferrocarril metropolità”, va dir el seu portaveu d'infraestructures al Parlament, Josep Rull.
L'avaria a l'L9 i l'L10 continua i TMB no sap quan l'arreglarà
La companyia és incapaç de resoldre l'incidència i la Generalitat obre un expedient per esclarir-ne les causes
Els sindicats denuncien que no s'opti per la conducció manual dels combois
13/08/10 02:00 - barcelona - Jose G. Navarro
Ahir els usuaris de les noves línies 9 i 10 de metro es van haver d'armar de paciència després que durant tota la jornada es va repetir la incidència tècnica que dimecres va afectar la circulació de combois en aquesta part de la xarxa de transport. Per segon dia consecutiu, i en el que ja es considera la primera gran avaria d'aquesta infraestructura estrenada fa pocs mesos, el pas de combois entre algunes estacions de les dues línies va quedar interromput. Malgrat les molèsties que aquest fet va tornar a generar als usuaris, tot indica que faran bé de no perdre tota la dosi de paciència que ahir ja començaven a esgotar, ja que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), la companyia que gestiona el servei, no va saber fer cap previsió respecte a la recuperació de la normalitat en tot el servei.
Així, a l'L9, l'avaria que el dia abans va inutilitzar l'estació colomenca de Can Peixauet es va ampliar ahir des de primera hora a l'estació de Bon Pastor. Pel que fa a l'L10, el restabliment de la circulació aconseguit dimecres a la tarda no va durar gaire, ja que des de l'inici del servei d'ahir ja no es va poder viatjar pel tram que uneix l'estació de Bon Pastor amb la del barri de la Salut de Badalona. Com a alternativa de transport, TMB va mantenir els autobusos llançadora –un total de 10– que van connectar els viatgers entre les estacions del tram Onze de Setembre i Fondo, d'una banda, i Onze de Setembre i La Salut, de l'altra. Entremig, tres estacions –Can Peixauet, Llefià i Bon Pastor– tancades sense poder rebre ni enviar passatgers. Excepte a primera hora del matí, quan el nombre d'usuaris va ser més gran i molts d'ells desconeixien la nova interrupció del servei, l'ambient dins dels autobusos va ser molt tranquil, un cop més gràcies al baix volum de persones que utilitzen la xarxa a l'agost i per les alternatives de transport properes a l'L9 i l'L10.
I la conducció manual?
Fonts de TMB van reiterar al matí que la interrupció del servei responia a un problema tècnic en el sistema de comunicació entre el centre de control i el sistema de regulació automàtic dels trens. La companyia afegia que el personal tècnic de Siemens –empresa responsable d'aquest sistema– continuava fent les comprovacions tècniques necessàries per poder garantir el bon funcionament de les dues línies, evitant, però, assenyalar un termini per aconseguir-ho. En aquest sentit, els sindicats integrants del comitè d'empresa de TMB van denunciar que la companyia no optés per restablir la circulació fent moure els combois manualment, amb conductors, una possibilitat tècnicament permesa. “Si l'empresa volgués, incrementaria el nombre de personal i ho faria”, va explicar ahir Àngel González, representant del sindicat CGT, que va assegurar que TMB hauria hagut de recórrer a tècnics francesos per tractar de resoldre l'avaria, que, segons la versió del sindicat, afectaria el servidor que regula el dispositiu i que “s'haurà de fer de nou o reprogramar i provar”. Tot plegat, una tasca que no resultarà “gens fàcil” i que “durarà dies”. Aquest diari, però, no va poder contrastar aquest fet amb la companyia –ni les acusacions de CGT que des que les línies es van posar en servei han estat parades o amb serveis parcials i restringits més del 35% del seu temps– perquè cap portaveu no va estar localitzable en tota la tarda.
Expedient informatiu
La resposta de la Generalitat, a través de la direcció general de Transport Terrestre, es va produir al vespre, amb l'anunci de l'obertura d'un expedient informatiu per esclarir les causes de l'incidència, requerint a Siemens dades sobre l'avaria i urgint-la a solucionar-la. A més, va contradir CGT en dir que les dues línies han funcionat el 99,3% del seu temps des del gener.
Les queixes de CGT –que també va parlar de “degradació” d'un servei “que ha apostat de forma equivocada per l'automatització total”– no van ser les úniques que va despertar l'avaria. Convergència i Unió va considerar “incomprensible i inadmissible” una incidència com aquesta. “Si s'hagués produït en ple mes de setembre, parlaríem d'un autèntic col·lapse del sistema de ferrocarril metropolità”, va dir el seu portaveu d'infraestructures al Parlament, Josep Rull.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: La mega-avaria de les línies L9 i L10
O els representants sindicals no coneixen el reglament de circulació, o quan afirmen que és possible la conducció manual pel tram afectat, menteixen i saben que ho fan.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: La mega-avaria de les línies L9 i L10
No és possible?
victorcasta wrote:O els representants sindicals no coneixen el reglament de circulació, o quan afirmen que és possible la conducció manual pel tram afectat, menteixen i saben que ho fan.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: La mega-avaria de les línies L9 i L10
La línia 10 des de bon matí ha arribat de gorg a la sagrera i fa un parell d'hores s'ha normalitzat la situació amb les freqüències habituals.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: La mega-avaria de les línies L9 i L10
Si no hi ha ATP, no és possible circular en mode especial amb passatgers.josep_serre wrote:No és possible?
victorcasta wrote:O els representants sindicals no coneixen el reglament de circulació, o quan afirmen que és possible la conducció manual pel tram afectat, menteixen i saben que ho fan.
Re: La mega-avaria de les línies L9 i L10
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... metro.html
La Generalitat no sabe cuándo podrá restablecerse todo el servicio de la L9 de Metro
El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, ha reconocido que los técnicos de Siemens no acaban de dar con el punto del fallo informático
Barcelona. (EUROPA PRESS).- El conseller de Política Territorial de la Generalitat, Joaquim Nadal, ha explicado que todavía no puede afirmar con certeza cuándo podrá restablecerse todo el servicio de la L9 del Metro de Barcelona, ya que se está trabajando con los técnicos de Siemens para hallar el origen del fallo del software informático que controla los trenes sin conductor.
En una entrevista a TV3 recogida por Europa Press, Nadal ha constado que espera que no se tarde en resolver una avería "preocupante" en la que los técnicos no acaban de dar con el punto del fallo informático y que provoca que los trenes no reciban las órdenes oportunas para moverse automáticamente.
El conseller ha recordado que podrían haber optado por activar los pupitres manuales para restablecer el cien por cien del servicio, pero han preferido intentar resolver un fallo que no se ha había dado en los cinco meses de funcionamiento de la línea, ya que en vacaciones hay menos presión de demanda.
Esta mañana la L10 de Metro de Barcelona ha recuperado la normalidad en su servicio, mientras que en la L9 se mantiene interrumpido parcialmente debido a una incidencia técnica en el sistema de comunicación entre el Centro de Control y el sistema de regulación automática de los trenes, según ha informado Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).
La Generalitat no sabe cuándo podrá restablecerse todo el servicio de la L9 de Metro
El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, ha reconocido que los técnicos de Siemens no acaban de dar con el punto del fallo informático
Barcelona. (EUROPA PRESS).- El conseller de Política Territorial de la Generalitat, Joaquim Nadal, ha explicado que todavía no puede afirmar con certeza cuándo podrá restablecerse todo el servicio de la L9 del Metro de Barcelona, ya que se está trabajando con los técnicos de Siemens para hallar el origen del fallo del software informático que controla los trenes sin conductor.
En una entrevista a TV3 recogida por Europa Press, Nadal ha constado que espera que no se tarde en resolver una avería "preocupante" en la que los técnicos no acaban de dar con el punto del fallo informático y que provoca que los trenes no reciban las órdenes oportunas para moverse automáticamente.
El conseller ha recordado que podrían haber optado por activar los pupitres manuales para restablecer el cien por cien del servicio, pero han preferido intentar resolver un fallo que no se ha había dado en los cinco meses de funcionamiento de la línea, ya que en vacaciones hay menos presión de demanda.
Esta mañana la L10 de Metro de Barcelona ha recuperado la normalidad en su servicio, mientras que en la L9 se mantiene interrumpido parcialmente debido a una incidencia técnica en el sistema de comunicación entre el Centro de Control y el sistema de regulación automática de los trenes, según ha informado Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).
Re: La mega-avaria de les línies L9 i L10
Més del Facebook de TMB:
La L9 ja arriba a Can Peixauet, deixant sense servei només el tram entre aquesta estació i Bon Pastor. Un servei especial de bus cobreix aquest tram. Entre La Sagrera i Bon Pastor i entre Can Peixauet i Can Zam el metro funciona ja amb tota normalitat. Disculpeu les molèsties!
Ara només queda el tram de la bifurcació...
La L9 ja arriba a Can Peixauet, deixant sense servei només el tram entre aquesta estació i Bon Pastor. Un servei especial de bus cobreix aquest tram. Entre La Sagrera i Bon Pastor i entre Can Peixauet i Can Zam el metro funciona ja amb tota normalitat. Disculpeu les molèsties!
Ara només queda el tram de la bifurcació...
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
A la L1 si que es pot!victorcasta wrote:No es pot fer servei comercial amb passatgers en mode especial (manual i sense ATP), ni a L9 ni a cap altra, però a L9 encara menys perquè no hi ha semàfors.
Re: La mega-avaria de les línies L9 i L10
Doncs jo he vist que encara hi han busos llançadera.
Aquest matí hi havia un bus llançadera de la L9, i despres ha passat un especial de la L10.
El servei encara está interromput entre Fondo i Onze de Setembre a la L9, i entre La Salut i Onze de Setembre a la L10.
A sobre no hi ha ni informació ni res, ara fa 5 minuts m'ha dit la meva mare que ha baixat al metro en Onze de Setembre, i que no hi ha ningú a baix, ni funciona, ni res, i surt al carrer i es que no pasa ni un bus llançadera, i porta més de 20 minuts esperant, vaja m**** de servei.
A veure ara quants MESOS estarem aixi.
Aquest matí hi havia un bus llançadera de la L9, i despres ha passat un especial de la L10.
El servei encara está interromput entre Fondo i Onze de Setembre a la L9, i entre La Salut i Onze de Setembre a la L10.
A sobre no hi ha ni informació ni res, ara fa 5 minuts m'ha dit la meva mare que ha baixat al metro en Onze de Setembre, i que no hi ha ningú a baix, ni funciona, ni res, i surt al carrer i es que no pasa ni un bus llançadera, i porta més de 20 minuts esperant, vaja m**** de servei.
A veure ara quants MESOS estarem aixi.
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Re: La mega-avaria de les línies L9 i L10
De TMB:
A petició dels tècnics de Siemens, les línies 9 i 10 de metro tanquen avui divendres i demà dissabte a les 12 de la nit
Les línies 9 de metro esta oferint servei parcial a causa d'un problema tècnic en el sistema de comunicació entre el Centre de Control i el sistema de regulació automàtic dels trens. Línia 10 funciona amb normalitat
Així, en aquests moments la línia 9 (La Sagrera - Can Zam) funciona entre La Sagrera i Bon Pastor per una banda i entre Can Peixauet i Can Zam de l'altra. Un servei alternatiu d'autobusos cobreix el tram entre les estacions de Bon Pastor i Can Peixauet. Per cobrir el tram afectat s'ha habilitat un servei especial d'autobús llançadora per facilitar la mobilitat, a més de les línies regulars d'autobusos i de les connexions amb les línies 1, 2 i 5 de metro en les estacions de La Sagrera, Fondo i Gorg. La incidència i els serveis alternatius s'estan comunicant als usuaris mitjançant megafonia, pantalles d'informació i empleats situats a les estacions.
A petició dels tècnics de Siemens, les línies 9 i 10 de metro tanquen avui divendres i demà dissabte a les 12 de la nit
Les línies 9 de metro esta oferint servei parcial a causa d'un problema tècnic en el sistema de comunicació entre el Centre de Control i el sistema de regulació automàtic dels trens. Línia 10 funciona amb normalitat
Així, en aquests moments la línia 9 (La Sagrera - Can Zam) funciona entre La Sagrera i Bon Pastor per una banda i entre Can Peixauet i Can Zam de l'altra. Un servei alternatiu d'autobusos cobreix el tram entre les estacions de Bon Pastor i Can Peixauet. Per cobrir el tram afectat s'ha habilitat un servei especial d'autobús llançadora per facilitar la mobilitat, a més de les línies regulars d'autobusos i de les connexions amb les línies 1, 2 i 5 de metro en les estacions de La Sagrera, Fondo i Gorg. La incidència i els serveis alternatius s'estan comunicant als usuaris mitjançant megafonia, pantalles d'informació i empleats situats a les estacions.
Re: La mega-avaria de les línies L9 i L10
Pau, hauries de documentar-te una mica perquè tota la informació que dones es incorrecta. A les 7 s'ha normalitzat el servei a L10, i els busos únicament cobrien entre Bon Pastor i Fondo. Més tard, cosa de les 10:30, ha recuperat el funcionament l'estació de Can Peixauet, i per tant, els busos només cobreixen el trajecte Bon Pastor - Can Peixauet. Normal que la teva mare no trobés cap bus a Onze de Setembre, perquè són a Bon Pastor!!pau5321 wrote:Doncs jo he vist que encara hi han busos llançadera.
Aquest matí hi havia un bus llançadera de la L9, i despres ha passat un especial de la L10.
El servei encara está interromput entre Fondo i Onze de Setembre a la L9, i entre La Salut i Onze de Setembre a la L10.
A sobre no hi ha ni informació ni res, ara fa 5 minuts m'ha dit la meva mare que ha baixat al metro en Onze de Setembre, i que no hi ha ningú a baix, ni funciona, ni res, i surt al carrer i es que no pasa ni un bus llançadera, i porta més de 20 minuts esperant, vaja m**** de servei.
A veure ara quants MESOS estarem aixi.
... en fi ...
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
A la L1 hi ha Tren-Stop.Ferry1ac1 wrote:A la L1 si que es pot!victorcasta wrote:No es pot fer servei comercial amb passatgers en mode especial (manual i sense ATP), ni a L9 ni a cap altra, però a L9 encara menys perquè no hi ha semàfors.
Re: La mega-avaria de les línies L9 i L10
Doncs m'ha dit que hi havien uns cartells que posaven que nomes anava a sagrera
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.