Del bloc del PTOP:
Territori i Sostenibilitat reforça l’oferta de les línies interurbanes d’autobús en els corredors afectats pels retards de Renfe als serveis de Rodalies
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha reforçat l’oferta de serveis d’autobús en les línies interurbanes competència de la Generalitat que transcorren en els corredors afectats pels retards de Renfe als serveis ferroviaris de Rodalies, a conseqüència del conflicte laboral que es produeix des d’ahir entre els maquinistes i Renfe-Operadora. En aquest sentit, ha demanat a les empreses concessionàries d’aquestes línies que disposin de vehicles de reforç en cas que sigui necessari per donar una resposta adequada als viatgers que optin per utilitzar els serveis d’autobús davant les incidències dels serveis ferroviaris.
Amb motiu dels retards que s’estan produint als serveis ferroviaris de Rodalies des d’ahir, a conseqüència del conflicte laboral que es manté entre els maquinistes i Renfe-Operadora, el Departament de Territori i Sostenibilitat ha pres mesures per intentar pal·liar en el màxim possible els efectes d’aquestes incidències en la mobilitat dels usuaris que fan ús de forma habitual dels serveis de transport públic.
En aquest sentit, a banda dels serveis d’FGC que suposen una alternativa en els corredors del Bages i l’Anoia, el Departament de Territori i Sostenibilitat s’ha posat en contacte amb les empreses concessionàries dels serveis regulars de transport de viatgers per carretera competència de la Generalitat que transcorren pels mateixos corredors que les línies ferroviàries afectades pels retards. L’objectiu és garantir la disposició de vehicles de reforç per atendre els possibles increments de demanda en aquestes línies d’autobús, per respondre adequadament davant un possible traspàs de viatgers que optin finalment per no utilitzar el tren.
Les línies d’autobús que es reforçaran segons les necessitats que es detectin són:
En el corredor de la R4:
Manresa-BCN, gestionada per l’empresa Bages UTE Exprés.
Vacarisses-Terrassa, gestionada per l’empresa Transports Generals d’Olesa, SA (TGO).
Terrassa-Sabadell-Barberà del Vallès-Cerdanyola del Vallès-BCN, gestionada pel Grup Moventia-Sarbus.
Ripollet-BCN, gestionada per l’empresa Autocares R.Font, SA.
Vilafranca-Gelida-Martorell-BCN, gestionada per l’empresa La Hispano Igualadina,SL.
Molins de Rei-BCN, gestionada per l’empresa Soler i Sauret,SA.
Castellbisbal-Papiol-BCN, gestionada per l’empresa Autoscastellbisbal, SA.
En el corredor de la R3:
Vic-Granollers-Mollet del Vallès-BCN, gestionada pel Grup Sagalés.
En el corredor de la R2:
Sant Celoni-Granollers-Mollet del Vallès-la Llagosta-BCN, gestionada pel Grup Sagalés.
Calafell-Vilanova-Sitges-BCN, gestionada per l’empresa Cintoi Bus, SL.
En el corredor de la R1:
Blanes-Malgrat de Mar-Pineda de Mar-Calella-BCN, gestionada pel Grup Sagalés.
Mataró-BCN, gestionada per Empresa Casas, SA.
En el corredor de la R7:
Rubí-Sant Cugat- Cerdanyola UAB-BCN, gestionada pel Grup Moventia-Sarbus.
A banda de les línies d’autobús competència de la Generalitat, el Departament de Territori i Sostenibilitat s’ha posat en contacte amb l’Entitat Metropolitana de Transports (EMT) per tal que també reforci, d’acord amb la demanda, els serveis de bus que cobreixen la primera corona metropolitana de Barcelona, que són de la seva competència.
Finalment, el Departament de Territori i Sostenibilitat també ha demanat a les empreses concessionàries de les línies interurbanes competència de la Generalitat que transcorren en els corredors dels serveis ferroviaris de Regionals que disposin de vehicles de reforç en els seus serveis per atendre a possibles increments de demanda en aquells pols de mobilitat més importants com ara Girona, Figueres, Lleida, Tarragona, Reus i Tortosa.
Els viatgers disposaran de tota la informació de les possibles incidències, horaris i alternatives dels serveis de transport públic a
http://www.gencat.cat/rodalies i
http://mou-te.gencat.cat/ .
Nota de premsa
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... -rodalies/