Page 3 of 19
Re: Reordenació de sèries a TMB
Posted: Thursday 06/10/2011 16:29
by Miquel
m.h.t. wrote:Avui s'han dut a terme els últims canvis de cotxeres del pla de reestructuració de sèries. Les línies 41 i 51 han passat de Triangle a Zona Franca (ja ho van fer la 50 i la 55 fa pocs mesos), la 71 ha passat d'Horta a Triangle, i les línies 13, 107 i 125 de Zona Franca a Ponent.
Això respón al pla de TMB per especialitzar Zona Franca en Gas Natural. Des d'avui, aquesta cotxera ja no alberga cap bus de gasoil.
Al 32, han tornat els 78XX, la 11 torna a ser multicultural, i com heu dit, a la 71 porten 67XX.
Re: Reordenació de sèries a TMB
Posted: Thursday 06/10/2011 23:54
by m.h.t.
Pau5321 wrote:Sabeu si hi ha hagut material que s'ha mogut? Ho dic perquè llavors Horta s'ha quedat amb menys serveis, i Triangle també, Zona en tindrà ara més amb standard, pero que ho deuen cobrir totes les noves sèries que han arribat.
S'han mogut 24XX d'Horta a Ponent, i 44XX de Zona Franca a Ponent. Sembla que ha estat l'únic transvassament de cotxes.
La 41 ara es cobreix en laborables amb 17XX baixos (ara deu estar quasibé tota la sèrie circulant). Serà interessant veure quins articulats posaran al cap de setmana.
Pau5321 wrote:I suposo que els cotxes de la serie 4400 que hi havia a Zona han anat a ponent, no?
Sí, tots ells assignats a les línies 13, 107, 115 i 125.
La 115 també s'ha traspassat de Zona a Ponent, que se'm va oblidar.
Re: Reordenació de sèries a TMB
Posted: Saturday 08/10/2011 3:21
by pau5321
m.h.t. wrote:Pau5321 wrote:Sabeu si hi ha hagut material que s'ha mogut? Ho dic perquè llavors Horta s'ha quedat amb menys serveis, i Triangle també, Zona en tindrà ara més amb standard, pero que ho deuen cobrir totes les noves sèries que han arribat.
S'han mogut 24XX d'Horta a Ponent, i 44XX de Zona Franca a Ponent. Sembla que ha estat l'únic transvassament de cotxes.
La 41 ara es cobreix en laborables amb 17XX baixos (ara deu estar quasibé tota la sèrie circulant). Serà interessant veure quins articulats posaran al cap de setmana.
Pau5321 wrote:I suposo que els cotxes de la serie 4400 que hi havia a Zona han anat a ponent, no?
Sí, tots ells assignats a les línies 13, 107, 115 i 125.
La 115 també s'ha traspassat de Zona a Ponent, que se'm va oblidar.
Gràcies! I els 34xx saps si s'han avistat en linies d'altres cotxeres? Aquesta setmana almenys fins ahir, la 73 només portava 5 articulats, i la resta eren 82xx, que em van dir que era per sustituir els articulats que faltaven perquè se'ls van emportar a una altre cotxera
Re: Reordenació de sèries a TMB
Posted: Saturday 08/10/2011 9:23
by Miquel
pau5321 wrote:m.h.t. wrote:Pau5321 wrote:Sabeu si hi ha hagut material que s'ha mogut? Ho dic perquè llavors Horta s'ha quedat amb menys serveis, i Triangle també, Zona en tindrà ara més amb standard, pero que ho deuen cobrir totes les noves sèries que han arribat.
S'han mogut 24XX d'Horta a Ponent, i 44XX de Zona Franca a Ponent. Sembla que ha estat l'únic transvassament de cotxes.
La 41 ara es cobreix en laborables amb 17XX baixos (ara deu estar quasibé tota la sèrie circulant). Serà interessant veure quins articulats posaran al cap de setmana.
Pau5321 wrote:I suposo que els cotxes de la serie 4400 que hi havia a Zona han anat a ponent, no?
Sí, tots ells assignats a les línies 13, 107, 115 i 125.
La 115 també s'ha traspassat de Zona a Ponent, que se'm va oblidar.
Gràcies! I els 34xx saps si s'han avistat en linies d'altres cotxeres? Aquesta setmana almenys fins ahir, la 73 només portava 5 articulats, i la resta eren 82xx, que em van dir que era per sustituir els articulats que faltaven perquè se'ls van emportar a una altre cotxera
La 73, en dies laborables, no totes les unitats que tenen a la línia són 34XX, de fet, els articulats són minoria els laborables, cas contrari els Dissabtes i festius, on totes les unitats si porten 34XX o 30XX (tots articulats).
I els 82XX són habituals a la 73.
Re: Reordenació de sèries a TMB
Posted: Saturday 08/10/2011 16:16
by pau5321
Miquel wrote:Sabeu si hi ha hagut material que s'ha mogut? Ho dic perquè
La 73, en dies laborables, no totes les unitats que tenen a la línia són 34XX, de fet, els articulats són minoria els laborables, cas contrari els Dissabtes i festius, on totes les unitats si porten 34XX o 30XX (tots articulats).
I els 82XX són habituals a la 73.
Doncs jo vaig anar en el 73 el dimecres i dijous, i el conductor que normalment porta un articulat, estava portant un 82xx, a part de que molts més que portaven articulats cada dia, estaven portant 82xx. Em va comentar el conductor que estaven portant els 82xx perque se'ls havien emportat molts 34xx, els unics articulats que vaig veure (i vaig veure tots els cotxes que portava la linia) van ser: 3009, 3422, 3419 i 3404.
Re: Reordenació de sèries a TMB
Posted: Saturday 08/10/2011 16:25
by Miquel
pau5321 wrote:Miquel wrote:Sabeu si hi ha hagut material que s'ha mogut? Ho dic perquè
La 73, en dies laborables, no totes les unitats que tenen a la línia són 34XX, de fet, els articulats són minoria els laborables, cas contrari els Dissabtes i festius, on totes les unitats si porten 34XX o 30XX (tots articulats).
I els 82XX són habituals a la 73.
Doncs jo vaig anar en el 73 el dimecres i dijous, i el conductor que normalment porta un articulat, estava portant un 82xx, a part de que molts més que portaven articulats cada dia, estaven portant 82xx. Em va comentar el conductor que estaven portant els 82xx perque se'ls havien emportat molts 34xx, els unics articulats que vaig veure (i vaig veure tots els cotxes que portava la linia) van ser: 3009, 3422, 3419 i 3404.
Normalment, el mateix conductor, porta un mateix autobús i li hauran canviat el que portava sempre per un 8200, desconec amb exactitud el nombre de 3400 que portava la 73 en feiners, però no crec que fos més d'1/3 del total.
Re: Reordenació de sèries a TMB
Posted: Sunday 09/10/2011 19:18
by otto28
Miquel wrote:pau5321 wrote:Miquel wrote:Sabeu si hi ha hagut material que s'ha mogut? Ho dic perquè
La 73, en dies laborables, no totes les unitats que tenen a la línia són 34XX, de fet, els articulats són minoria els laborables, cas contrari els Dissabtes i festius, on totes les unitats si porten 34XX o 30XX (tots articulats).
I els 82XX són habituals a la 73.
Doncs jo vaig anar en el 73 el dimecres i dijous, i el conductor que normalment porta un articulat, estava portant un 82xx, a part de que molts més que portaven articulats cada dia, estaven portant 82xx. Em va comentar el conductor que estaven portant els 82xx perque se'ls havien emportat molts 34xx, els unics articulats que vaig veure (i vaig veure tots els cotxes que portava la linia) van ser: 3009, 3422, 3419 i 3404.
Normalment, el mateix conductor, porta un mateix autobús i li hauran canviat el que portava sempre per un 8200, desconec amb exactitud el nombre de 3400 que portava la 73 en feiners, però no crec que fos més d'1/3 del total.
Hola:
Normalment, i "salvo error u omisión", els dies feiners i pel matí, van coberts amb articulats els següents torns: 1,4,6,8,14,15,20. últimanent, havien afegit el 17.
Re: Reordenació de sèries a TMB
Posted: Sunday 20/11/2011 16:40
by Miquel
Per desgràcia, però no se quins moviments hi han hagut, la 76, comença a farcir-se de 7800 i cada cop, es veuen menys 8200.
92
Posted: Monday 21/11/2011 15:25
by Guigui
Ja fa uns dies que veig 78xx al 92, i avui hi he vist més d'un 24xx.
Re: Avistaments curiosos d'autobusos
Posted: Monday 09/01/2012 20:49
by pau5321
Han passat la serie 2800 a Horta, avui estava la 73 plena de 2800, 2900 i 3400
Re: Avistaments curiosos d'autobusos
Posted: Monday 09/01/2012 21:00
by alex0405gn(álex)
amb els mercedes-benz 0405n2 0405gn2 castrosua que pasarà amb ells els retiraran sovint?
Re: Avistaments curiosos d'autobusos
Posted: Wednesday 11/01/2012 20:43
by Miquel
pau5321 wrote:Han passat la serie 2800 a Horta, avui estava la 73 plena de 2800, 2900 i 3400
Cert, i d'igual manera, no veig rastre de cap 8200.
El 2200 i 2500 per la 27, 31 i 47.
Algú sap si han marxat a una altre cotxera o línia, o finalment, han estat retirats?
Canvis al 92
Posted: Wednesday 11/01/2012 22:26
by Guigui
Els 92, que fins ara circulaven majoritàriament amb 2200 els feiners, ho fan amb 7900 des de fa uns dies.
Re: Reordenació de sèries a TMB
Posted: Friday 13/01/2012 2:48
by foronda 141
Segons es comenta a la web d'en Jose Mora, els 8200 han sigut donats de baixa i es trovan tots al Triangle.
A la primavera arrivarán 25 nous busos amb carroseria Tata Hispano, per sustituir els 2300 i 2500 que quedan.
Re: Reordenació de sèries a TMB
Posted: Friday 13/01/2012 9:21
by Miquel
foronda 141 wrote:Segons es comenta a la web d'en Jose Mora, els 8200 han sigut donats de baixa i es trovan tots al Triangle.
A la primavera arrivarán 25 nous busos amb carroseria Tata Hispano, per sustituir els 2300 i 2500 que quedan.
I els retiren sense dir ni piu
, espero que en desin algun.
M'hauré d'acomiadar aviat dels 2500, que han estat els "meus" busos durant molts anys.
Re: Reordenació de sèries a TMB
Posted: Tuesday 17/01/2012 7:50
by otto28
Miquel wrote:foronda 141 wrote:Segons es comenta a la web d'en Jose Mora, els 8200 han sigut donats de baixa i es trovan tots al Triangle.
A la primavera arrivarán 25 nous busos amb carroseria Tata Hispano, per sustituir els 2300 i 2500 que quedan.
I els retiren sense dir ni piu
, espero que en desin algun.
M'hauré d'acomiadar aviat dels 2500, que han estat els "meus" busos durant molts anys.
hOLA:
Al igual que els 82XX, tambè es troven a la campa de Triangle, alguns 25XX dels mes alts i 6 dels primers 65XX. Dels més antics, només resta a la campa el 8219;els 83XX ja han desparescut
Re: Reordenació de sèries a TMB
Posted: Wednesday 18/01/2012 9:11
by Fran-Ikarus
Dubto que en preservin algun, de 82XX, ja que dels exemplars "moderns" emmagatzemats a Triangle es pot deduïr que el criteri per quedar-se amb algun és "per model", prescindint de model de carrosseria i encara més de sèrie.
Per exemple, hi ha el 3500, però cap altre 35XX (tot i que tenien una carrosseria diferent, i de fet la típica era la dels 3501-3571, mentre que el 3500 era únic i per tant atípic i no representatiu de la sèrie, per molt valor que se li pugui donar a ser el primer articulat adquirit per TMB una dècada després dels últims Pegaso 6035A), ni cap 36XX (carrosseria i em sembla que també caixa de canvis diferents, però també el mateix model Mercedes-Benz O405G)
Hi ha un 80XX (ara no recordo quin) de la primera sèrie, amb carrosseria MAN, la qual cosa possiblement descarti la preservació de cap 80XX dels últims, 81XX, 82XX i 83XX (tots ells el mateix model bàsic, tot i que una altra versió i amb carrosseries Castrosua diferents)
Re: Reordenació de sèries a TMB
Posted: Wednesday 18/01/2012 14:50
by Miquel
Fran-Ikarus wrote:Dubto que en preservin algun, de 82XX, ja que dels exemplars "moderns" emmagatzemats a Triangle es pot deduïr que el criteri per quedar-se amb algun és "per model", prescindint de model de carrosseria i encara més de sèrie.
Per exemple, hi ha el 3500, però cap altre 35XX (tot i que tenien una carrosseria diferent, i de fet la típica era la dels 3501-3571, mentre que el 3500 era únic i per tant atípic i no representatiu de la sèrie, per molt valor que se li pugui donar a ser el primer articulat adquirit per TMB una dècada després dels últims Pegaso 6035A), ni cap 36XX (carrosseria i em sembla que també caixa de canvis diferents, però també el mateix model Mercedes-Benz O405G)
Hi ha un 80XX (ara no recordo quin) de la primera sèrie, amb carrosseria MAN, la qual cosa possiblement descarti la preservació de cap 80XX dels últims, 81XX, 82XX i 83XX (tots ells el mateix model bàsic, tot i que una altra versió i amb carrosseries Castrosua diferents)
Pinta malament la cosa.
Per cert, algú sap que ha passat amb els 25XX de numeració baixa?? Se que fa uns anys, van enviar uns pocs a algun lloc, i fins fa poc, crec que eren per la 92.
Se que el 2200 encara hi és (el vaig avistar a la difunta 31 la setmana passada).
Per cert, els 2500 que es passejaven a la 31, han estat recol·locats a altres línies (27, 47, 71 i 73), també és deixa veure algun 2900 per la 76, 2600 per la 27 i 73, 2400 per la 60.
Re: Reordenació de sèries a TMB
Posted: Wednesday 18/01/2012 22:06
by otto28
Miquel wrote:Fran-Ikarus wrote:Dubto que en preservin algun, de 82XX, ja que dels exemplars "moderns" emmagatzemats a Triangle es pot deduïr que el criteri per quedar-se amb algun és "per model", prescindint de model de carrosseria i encara més de sèrie.
Per exemple, hi ha el 3500, però cap altre 35XX (tot i que tenien una carrosseria diferent, i de fet la típica era la dels 3501-3571, mentre que el 3500 era únic i per tant atípic i no representatiu de la sèrie, per molt valor que se li pugui donar a ser el primer articulat adquirit per TMB una dècada després dels últims Pegaso 6035A), ni cap 36XX (carrosseria i em sembla que també caixa de canvis diferents, però també el mateix model Mercedes-Benz O405G)
Hi ha un 80XX (ara no recordo quin) de la primera sèrie, amb carrosseria MAN, la qual cosa possiblement descarti la preservació de cap 80XX dels últims, 81XX, 82XX i 83XX (tots ells el mateix model bàsic, tot i que una altra versió i amb carrosseries Castrosua diferents)
Pinta malament la cosa.
Per cert, algú sap que ha passat amb els 25XX de numeració baixa?? Se que fa uns anys, van enviar uns pocs a algun lloc, i fins fa poc, crec que eren per la 92.
Se que el 2200 encara hi és (el vaig avistar a la difunta 31 la setmana passada).
Per cert, els 2500 que es passejaven a la 31, han estat recol·locats a altres línies (27, 47, 71 i 73), també és deixa veure algun 2900 per la 76, 2600 per la 27 i 73, 2400 per la 60.
hola:
pel que es refereix als 25XX, i si no recordo malament, fins el 2518 estaven a Ponent. El que és un fet, és que els que estaven a Horta han passat a Triangle, però no tots, perquè hi ha uns quants aparcats a la campa de Triangle. El 2519 rodava avui al T-2 de la 40, i el 2520 estava a la 71. Així, ja están més a prop del cementiri (campa).
Algú sap perquè els donen de baixa abans que altres unitats més antigues? Problemes de durabilitat amb la carrosseria? Alguns 65XX dels baixos, p.e 6506, continuen rodant, i són més antics... Per no dir dels 23XX. Potser que la carrosseria Castrosua ha donat millor resultat.
Salutacions
Re: Reordenació de sèries a TMB
Posted: Saturday 21/01/2012 15:17
by Fran-Ikarus
Seria curiós, perquè fa el 2004, durant la visita a TUSGSAL a les I Jornades Autobuseres vam tenir ocasió de parlar amb un veteraníssim mecànic (que havia passat tant per URBAS com per TUSA), i en preguntar-li quins dels molts vehicles que havien passat per les seves mans recomanaria, va respondre sense pensar-s'ho que els Caetano City Gold (en el cas de TUSGSAL, en tenien tant sobre Mercedes-Benz O405N2 com sobre MAN NL222).