Page 3 of 6

Posted: Thursday 08/11/2007 16:04
by Pep
Mortadel·lo wrote:
nooiler wrote:Ens haurem de subscriure tots a l'hemeroteca digital de La Vanguardia
m'estalviarieu una micona de feina :D
Com se fa? s'ha de pagar algo? :!: :?:

Posted: Thursday 08/11/2007 16:06
by Mortadel·lo
Pep wrote:
Mortadel·lo wrote:
nooiler wrote:Ens haurem de subscriure tots a l'hemeroteca digital de La Vanguardia
m'estalviarieu una micona de feina :D
Com se fa? s'ha de pagar algo? :!: :?:
3 euros+iva per exemplar, o gratis pels subscriptors de la vanguardia (jo hi puc accedir per tenir subscripció institucional a la feina)

Posted: Thursday 08/11/2007 16:44
by Pep
Mortadel·lo wrote:3 euros+iva per exemplar, o gratis pels subscriptors de la vanguardia (jo hi puc accedir per tenir subscripció institucional a la feina)
Doncs a veure si convenço a mun pare perquè es subscrigui....50 anys comprant la vanguardia anant cada dia al kiosk...ja toca que vulgui que li portin a casa! :P

Posted: Sunday 18/11/2007 21:22
by davidbarna
Ja posats a parlar d'incidències, sembla ser que la construcció del tram de la L-4 per Nou Barris va donar també problemes. Més de 100 veïns van haver de ser desallotjats per les obres del metro entre Maragall i Llucmajor. Això va passar per la mateixa època que els desallotjaments del Carrer Joan Güell (sobre l'any 1974-75). Aquesta informació va aparèixer quan va haver-hi l'enrenou del Carmel.

De l'anècdota del forat al Paral·lel, sembla ser que el forat fou mentre construïen l'estació de Paral·lel (que fou inaugurada a finals dels seixanta). La meva mare ho recorda (vivia a la vora) i m'ha explicat que el forat era a l'alçada del Molino i es va endur cap avall un camió. Per tant, si recerqueu a l'hemeroteca hauríeu de mirar cap a l'any 1968 ;)

Tema final: si us fixeu en l'article de La Vanguardia, veureu que bona part de les previsions van fallar. La Línia IIIb (Paral·lel - Zona Universitària) sí que es va obrir l'any 1975, però la línia IV no es va obrir fins l'any 1977 (fins Selva de Mar) i no fou fins el 1982 quan va arribar a La Pau. El mateix va passar a l'altre extrem: el tram Guinardó - Roquetes es va inaugurar l'any 1982. El "retard" de la línia II pot explicar-se en part pel retard general, així com el replantejament que ja apuntava l'article de La Vanguardia i que es va concretar en el pla de metros del 1974: prioritzar l'arribada de metro a les ciutats properes (L'Hospitalet, Cornellà, Santa Coloma, Badalona)

Re:

Posted: Saturday 17/05/2008 23:40
by faristol
Mortadel·lo wrote:sí és cert que fent les obres hi va haver un esvoranc si no recordo malament a la ronda de sant antoni, que es va empassar un autobús (això últim no confirmat)


Crec que trobat la foto que buscaveu :D



Image

Re: Linia 2 de metro massa estreta

Posted: Sunday 18/05/2008 0:08
by metring
:o :o :o

Això ho van provocar les obres de l'antiga L2????????

Re: Linia 2 de metro massa estreta

Posted: Sunday 18/05/2008 12:31
by orique
Pel que veig, la Ronda de Sant Antoni en aquella època era de doble sentit (per l'orientació del cotxe, de l'autobús del fons i del senyal de prohibit girar).

Per cert, el cotxe no sembla tenir molts danys a la carrosseria (al menys la part que es veu) :o

Re: Linia 2 de metro massa estreta

Posted: Sunday 18/05/2008 16:16
by pol
Veig que el tema esborrancs l'arrosegem ja de fa temps.

Doble sentit a l'Eixample

Posted: Sunday 18/05/2008 18:06
by Guigui
orique wrote:Pel que veig, la Ronda de Sant Antoni en aquella època era de doble sentit (per l'orientació del cotxe, de l'autobús del fons i del senyal de prohibit girar).
No va ser fins força tard que els carrers de l'Eixample van deixar de ser de doble sentit. Si no m'equivoco, va ser als anys 60 o 70.

Re: Linia 2 de metro massa estreta

Posted: Sunday 18/05/2008 18:34
by orique
Està bé saber-ho, els meus records pràcticament comencen amb els JJOO. Recordo vagament el canvi de sentit del carrer Mallorca i prou...

Re: Linia 2 de metro massa estreta

Posted: Monday 19/05/2008 11:51
by Platanito
pol wrote:Veig que el tema esborrancs l'arrosegem ja de fa temps.
Bah, això només va ser un esborrany d'esvoranc. Els de veritat no van arribar fins al Carmel, i ja veurem si la Sagrada Família per no voler aprofitar el túnel del carrer Aragó i fer-ne un de nou per Travessera de Gràcia com Déu mana.

Re: Linia 2 de metro massa estreta

Posted: Monday 19/05/2008 13:22
by Mortadel·lo
la Ronda Sant Antoni mai ha deixat de ser de doble sentit que jo sàpiga, per cert, gràcies per la foto :D

Pífia

Posted: Monday 19/05/2008 15:02
by Guigui
Mortadel·lo wrote:la Ronda Sant Antoni mai ha deixat de ser de doble sentit que jo sàpiga, per cert, gràcies per la foto :D
Ostres, quina planxa! Tens raó, l'estava confonent tota l'estona amb la Ronda St. Pau. :oops:

Re: Linia 2 de metro massa estreta

Posted: Monday 19/05/2008 22:32
by orique
I jo també :x :oops:

Coses que passen :roll:

Re: Linia 2 de metro massa estreta

Posted: Saturday 31/05/2008 13:17
by pol
Tinc una pregunta.
Si la línia 2 s'agues inagurat als anys 70 quant li tocava, quins trens i circularien per ella? 1000/1100? Les estacions com serien?, hi haurien asencors?

En certa manera, ja existeix

Posted: Saturday 31/05/2008 23:28
by Guigui
pol wrote:Tinc una pregunta.
Si la línia 2 s'agues inagurat als anys 70 quant li tocava, quins trens i circularien per ella? 1000/1100? Les estacions com serien?, hi haurien asencors?
Atès que el tram Sagrada Família-Horta forma part de la L2 original, això ja dóna prou pistes pel que fa a l'aspecte de les estacions. Quant al material rodant, només cal mirar què hi ha per la resta de línies: en qualsevol cas, res massa antic, que faria pagerol...

Re:

Posted: Sunday 27/07/2008 20:17
by sortrens
victorcasta wrote:Et respondré les teves dues preguntes.

L'actual línia 2 es va construir amb un talp fet venir des de la llavors Unió Soviètic, que és un tipus primitiu de tuneladora. Els túnels estaven fets però crec que les estacions no. Tot va quedar abandonats fins força anys més endavant, quan es va pensar en la seva inauguració i llavors es va posar a punt la línia, no anirien a deixar-ho tot tal qual estava abans!

La línia 11 se li diu així, perquè la línia 6 de FGC va agafar el nom abans. Així de senzill. L'ATM dicta una nomenclatura, per la que la L6, L7 i L8 són de FGC, hi haurà la L9 i L10 i la L11.
Per el que fa anumenclatura està bé però per el que fa els colors? Quan no hi había la L2 els colors eran el vermell, verd, groc i blau respectavament per les línies L1,L3,L4 i L5. Quan van aprovar la L2 li van posar el color morat. Abans del color Morat s'habia pensat en algun color més? Quan és va decicir exactament que seria color morat? Recordo que el meu pare un dia em va comentar que la L2 en un principi es volía posar el color taronja però per no confondre amb el vermell de la L1 és va decirdir per el morat. Algú pot afirmar alguna cosa més?

Re: Línia 2 de metro

Posted: Sunday 27/07/2008 20:24
by BRILL 18
Efectivament, en un principi el color pensat per la linea 2 era el toronja, ja he comentat en un altre fil que inclos es va instalar tercer carril al tram original de la linea 2 es a dir Horta fins a Sagreram crec que va arribar a l'actual Hospital de Sant Pau,. i el color del protector era toronja, desconec el motiu del camvi de color

Re: Línia 2 de metro

Posted: Sunday 27/07/2008 20:44
by El LLOP
em sembla que al tram Horta- Sagera no s'hi va possar mai tercer carril. Sempre va tenir catenària flexible fins que molts anys més tard es va canviar per la catenària rígida. Els trens de la sèrie 600 anaven amb pantògraf, igual que els 300 i els 1000 quan van arrivar. No tinc notícia que s'instalés el tercer carril ni he vist cap foto antiga on surti.

Re:

Posted: Sunday 27/07/2008 20:47
by oriolp13
hugobcn wrote:correcte!És a la sortida de Monumetal direcció Tetuan, on la L2 realitza en canvi de sentit.El que no e acabat d'entendre és el pq d'aquest canvi.
Segons tinc entès és perquè el radi de curva qua havien de fer era massa tancat i la única solució era creuar una via per sobre de l'altre, fent que el radi de curva fos apte per a la circulació de trens