Posted: Thursday 08/11/2007 16:04
Com se fa? s'ha de pagar algo?Mortadel·lo wrote:m'estalviarieu una micona de feinanooiler wrote:Ens haurem de subscriure tots a l'hemeroteca digital de La Vanguardia
Com se fa? s'ha de pagar algo?Mortadel·lo wrote:m'estalviarieu una micona de feinanooiler wrote:Ens haurem de subscriure tots a l'hemeroteca digital de La Vanguardia
3 euros+iva per exemplar, o gratis pels subscriptors de la vanguardia (jo hi puc accedir per tenir subscripció institucional a la feina)Pep wrote:Com se fa? s'ha de pagar algo?Mortadel·lo wrote:m'estalviarieu una micona de feinanooiler wrote:Ens haurem de subscriure tots a l'hemeroteca digital de La Vanguardia
Doncs a veure si convenço a mun pare perquè es subscrigui....50 anys comprant la vanguardia anant cada dia al kiosk...ja toca que vulgui que li portin a casa!Mortadel·lo wrote:3 euros+iva per exemplar, o gratis pels subscriptors de la vanguardia (jo hi puc accedir per tenir subscripció institucional a la feina)
Mortadel·lo wrote:sí és cert que fent les obres hi va haver un esvoranc si no recordo malament a la ronda de sant antoni, que es va empassar un autobús (això últim no confirmat)
No va ser fins força tard que els carrers de l'Eixample van deixar de ser de doble sentit. Si no m'equivoco, va ser als anys 60 o 70.orique wrote:Pel que veig, la Ronda de Sant Antoni en aquella època era de doble sentit (per l'orientació del cotxe, de l'autobús del fons i del senyal de prohibit girar).
Bah, això només va ser un esborrany d'esvoranc. Els de veritat no van arribar fins al Carmel, i ja veurem si la Sagrada Família per no voler aprofitar el túnel del carrer Aragó i fer-ne un de nou per Travessera de Gràcia com Déu mana.pol wrote:Veig que el tema esborrancs l'arrosegem ja de fa temps.
Ostres, quina planxa! Tens raó, l'estava confonent tota l'estona amb la Ronda St. Pau.Mortadel·lo wrote:la Ronda Sant Antoni mai ha deixat de ser de doble sentit que jo sàpiga, per cert, gràcies per la foto
Atès que el tram Sagrada Família-Horta forma part de la L2 original, això ja dóna prou pistes pel que fa a l'aspecte de les estacions. Quant al material rodant, només cal mirar què hi ha per la resta de línies: en qualsevol cas, res massa antic, que faria pagerol...pol wrote:Tinc una pregunta.
Si la línia 2 s'agues inagurat als anys 70 quant li tocava, quins trens i circularien per ella? 1000/1100? Les estacions com serien?, hi haurien asencors?
Per el que fa anumenclatura està bé però per el que fa els colors? Quan no hi había la L2 els colors eran el vermell, verd, groc i blau respectavament per les línies L1,L3,L4 i L5. Quan van aprovar la L2 li van posar el color morat. Abans del color Morat s'habia pensat en algun color més? Quan és va decicir exactament que seria color morat? Recordo que el meu pare un dia em va comentar que la L2 en un principi es volía posar el color taronja però per no confondre amb el vermell de la L1 és va decirdir per el morat. Algú pot afirmar alguna cosa més?victorcasta wrote:Et respondré les teves dues preguntes.
L'actual línia 2 es va construir amb un talp fet venir des de la llavors Unió Soviètic, que és un tipus primitiu de tuneladora. Els túnels estaven fets però crec que les estacions no. Tot va quedar abandonats fins força anys més endavant, quan es va pensar en la seva inauguració i llavors es va posar a punt la línia, no anirien a deixar-ho tot tal qual estava abans!
La línia 11 se li diu així, perquè la línia 6 de FGC va agafar el nom abans. Així de senzill. L'ATM dicta una nomenclatura, per la que la L6, L7 i L8 són de FGC, hi haurà la L9 i L10 i la L11.
Segons tinc entès és perquè el radi de curva qua havien de fer era massa tancat i la única solució era creuar una via per sobre de l'altre, fent que el radi de curva fos apte per a la circulació de trenshugobcn wrote:correcte!És a la sortida de Monumetal direcció Tetuan, on la L2 realitza en canvi de sentit.El que no e acabat d'entendre és el pq d'aquest canvi.