Re: Xarxa d'ample ibèric a Catalunya: responsables del desga
Posted: Wednesday 07/09/2011 19:04
Home, tampoc es aixo, es una manera de dir que podria ser pitjor.
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Toni wrote:Doncs jo estic fart de veure obres a totes les estacions, hi ha obres per tot arreu... Alguna cosa es deu fer
per que les obres no es fan soles ni es fan gratis... De Maçanet cap a amunt no pot ser el mateix per que els viatgers no son els mateixos i les estacions no poden tenir tots els serveis simplement per que no som milionaris i no se justifica tenir megaestacions per tres viatgers. Algú ha vist l´estació de Riells?. És lamentable que s´hagin gastat uns diners que no tenim en una estació con aquella a un lloc així on amb menys de la meitat passariem millor.... ara ja veurem qui manté aquesta superestació....
Què va, es tracta de ser raonable. Efectivament s´han fet moltes barbaritats i que el veí tingui una megaestació inútil no significa que la nostra tingui que ser encara més inútil.... Alguns polítics haurien de donar moltes explicacions de per que s´han gastat els diners que no tenim en coses que no necessitem. L´estació de Riells veurem tots com es deteriora ràpidament per falta d´ús i per falta de manteniment (algú s´imagina quants diners faries falta si totes les estacions fossin iguals?). Siguem responsables, ferrocarril que funcioni i ajustat a les necessitats, res d´aeroports inútils, línies de metro sense estacions d´arquitectes famosos plenes de marbre i alumini inoxidable... que després paguem tots i no serveixen per res.josep_serre wrote:A Riells s'ha fet una estació senzilleta i s'ha fet perquè s'havia enderrocat l'estació fa anys i s'havia quedat amb una situació absolutament indigna, jo no estic fart de veure obres a les estacions m'agradaria veure'n més, i les obres que s'estan fent són en general força últils, s'estan allargant les andanes per a civia de 5 cotxes en doble, s'estan fent passos inferiors s'estan remodelant vestíbuls que estan quedant força bé, si et sembla lamentable el que s'ha fet a Riells ja em diràs què et semblen estacions com Cuenca Fernando Zóbel o Requena Utiel que potser tenen menys viatgers, però clar, que una estació tingui un edifici de viatgers, una validadora, unes andanes en condicions, un ascensor, un pas inferior, això és malgastar diners, en la majoria de casos el que sí que trobo lamentable és que no es fes abans.
A clar del que es tracta és de criticar.
Toni wrote:Doncs jo estic fart de veure obres a totes les estacions, hi ha obres per tot arreu... Alguna cosa es deu fer
per que les obres no es fan soles ni es fan gratis... De Maçanet cap a amunt no pot ser el mateix per que els viatgers no son els mateixos i les estacions no poden tenir tots els serveis simplement per que no som milionaris i no se justifica tenir megaestacions per tres viatgers. Algú ha vist l´estació de Riells?. És lamentable que s´hagin gastat uns diners que no tenim en una estació con aquella a un lloc així on amb menys de la meitat passariem millor.... ara ja veurem qui manté aquesta superestació....
Us animo a llegir en Maquinistilla, aprendreu coses segur...Al César lo que es del César...
... y a Adif lo que es de Adif.
Esta mañana me ha tocado hacer el primer tren de Barcelona a Reus. Cuando me han asignado el vehículo, 470095, todo estaba en orden. Cómo es norma, lo he revisado antes de darlo dispuesta a Circulación. Pero, justo en el momento de salir, 7:17h, se ha producido una avería en el sistema de frenado. Tras probar hasta en tres ocasiones, la avería persistía por lo qué he avisado a mi Centro de Gestión y hemos decidido cambiar el vehículo para no demorar la salida.
Así lo hemos hecho y diez minutos después ya estaba dispuesto para salir. Esta vez con el 448013. He avisado a Circulación, y a las 7:30 hemos salido de la Estació de França. 13 minutos de retraso qué son imputables a una avería del vehículo, por tanto, responsabilidad de la Operadora.
Durante este espacio de tiempo, ha salido delante de mí el Rodalíes con destino Sant Vicenç, y en la Bif. Aragó, ha pasado también el Rodalíes destino Aeroport. A consecuencia de esta circunstancia y a pesar de haber recuperado parte del retraso, he salido de Barcelona Sants, con 14 minutos, uno más que de origen.
Evidentemente, los clientes mostraban cierto enojo, pero no le he dado mucha importancia. Conozco la línea, conozco el vehículo y sé que se puede recuperar, en condiciones normales, el retraso que llevaba acumulado.
Al paso por El Prat de Llobregat, el Rodalíes del Aeroport ha entrado por la vía 3, dejando libre la vía 1, general, para el paso del mío. A la salida de El Prat le he adelantado. Ya había recuperado 4 minutos.
El paso por las estaciones se iba haciendo con normalidad. El retraso iba disminuyendo y según mis cálculos, podía llegar a S. Vicenç a la hora.
El paso por Sitges se produce con 4 minutos de demora. Ya habíamos recuperado 10.
Yo esperaba que en Vilanova, dónde, tanto el Rodalíes como yo tenemos parada, podía adelantarle y ponerme prácticamente a la hora. Pero no ha sido así. El Rodalíes ha salido delante y me ha vuelto a retrasar. En este momento ya circulábamos con 15 minutos de demora. Es decir, entre Sitges y Vilanova (6kms) había perdido 11 minutos.
Hasta S. Vicenç he circulado a la distancia de seguridad del Rodalíes. Recordemos qué éste para en todas y yo llevaba un tren directo.
Llegamos a S. Vicenç justo detrás de él y salimos de allí con 19 minutos de demora. El retraso ya era importante y la indignación de los clientes iba en aumento. Cómo la mía.
Ya no llevaba nada delante. De Tarragona hemos salido con 15 minutos y hemos llegado a destino con 10.
Hasta aquí la cronología del viaje. Pero, ¿se podía haber hecho más? Bien, ahora entro en el terreno de lo qué es opinión, y cómo todas, pueden ser acertadas o no, aunque, creo que de poco me puedo equivocar.
La circulación de los trenes es responsabilidad exclusiva de Adif. Es, digamos, la dueña de las vías y es quien gestiona y regula las distintas circulaciones de trenes. En el caso que nos ocupa, si Adif hubiera apartado el Rodalíes en Garraf, Sitges e incluso en Vilanova, el Catalunya Exprés hubiera llegado a la hora. Esto es un dato incuestionable a razón de la marcha y velocidad del S-448, muy superior a la de las S-451.
Ciertamente, el responsable de Adif tampoco está “pendiente” de mi tren. Lo está de todo un número importante de circulaciones en un determinado tramo del trayecto y esta circunstancia podría disculparle si no fuera porque en esos momentos solo había una circulación con retraso y puede observar la marcha que ésta va realizando. Tan solo observando que antes de Garraf ya íbamos a la distancia de seguridad, podía haber tomado otra decisión y seguramente ambos trenes hubieran llegado a sus destinos en el horario previsto.
No es aceptable perder 11 minutos en un trayecto de 6 kilómetros, como tampoco lo debería ser dar prioridad a determinados servicios en perjuicio de otros.
Y es aquí donde todos, Circulación y Operadoras, deberían coordinarse con más juicio, con más acierto. No es admisible que, a la vista del cliente, tan solo haya un responsable, cuando en ocasiones, en muchas, la responsabilidad es totalmente ajena a la Operadora.
No recuerdo haber leído ningún artículo en ningún medio que se eximiera de culpa a Renfe, menos aún que alguien levantara el dedo asumiendo su parte de responsabilidad y esto es lo que me ha llevado a redactar este post.
No pretendo criticar la labor de los reguladores de Adif, ni tan siquiera a la propia empresa. Seguramente no me corresponde a mí hacer esto, pero sí que reclamo qué todas las partes asuman su responsabilidad cuando les toque y qué no siempre se disparen los dardos en un único sentido. El estar leyendo y escuchando día tras día lo mala qué es la Renfe, el pésimo servicio que da, o los continuos retrasos en las líneas, también mina la confianza de los propios trabajadores. Sobre todo los de Conducción, quienes, la gran mayoría, y como he dicho otras veces, tan solo queremos empezar y acabar nuestra jornada dentro de los horarios previstos y sin ninguna incidencia a remarcar. Muchas veces, en los corrillos entre Maquinistas se oye aquello de “para qué voy a correr si luego me van a parar aquí o allá”, y esto no es bueno, ni para el trabajador, ni para Renfe, ni por supuesto para los clientes.
Hoy he llegado tarde. Solo 10 minutos. La incidencia del vehículo es culpa de la Operadora, no me cabe duda, pero, insisto, si Adif hubiera gestionado la regulación de otra manera, la incidencia hubiera repercutido mínimamente en la circulación del tren. Tan solo han sido 10 minutos, no me van a sacar en los periódicos, pero, si lo hicieran, ¿cuál sería el titular? “Renfe vuelve a los retraso”, “Otro tren de Renfe llega tarde”, y así un largo etcétera. Pero, ¿la culpa ha sido exclusivamente de Renfe? No.
Para acabar y como complemento de lo anterior, en Reus, de regreso, hemos tenido un problema durante el acoplamiento de los dos vehículos 448. Hemos salido con 15 minutos de demora, por Tarragona hemos pasado con 14, por S. Vicenç con 13 y hemos llegado a Sants 5 minutos antes de la hora prevista. Este es un ejemplo de buena coordinación y de buena gestión entre ambas empresas.
Pero, cómo se suele decir, hoy ha sido una de cal y otra de arena.
Espero que estas “cosillas” se vayan puliendo con el tiempo. Estoy convencido de ello, pero, mientras tanto, tan solo nos queda pedir disculpas cuando toca y, como trabajador, pediros confianza.
Lo que hacemos mal, queremos hacerlo bien, y lo que hacemos bien, queremos hacerlo mejor.
Quan un porta tants anys a la via més o menys va coneixent els horaris dels trens... si per l'hora sap que davant seu nomès hi havia el 451... (tenint en compte que ara ja no circulen mercaderies per la línia de la costa)Toni wrote:La veritat és que el maquinistilla és interessant. Explica una part de la raó. Clar, dir que no hi havia més trens més que ell i la 451... i ell com ho sap? què potser té una càmara al CTC?. És possible que es pogués gestionar millor el trànsit i és possible que hi hagi alguna altre raó que com és normal un maquinista no coneix... tot és més complicat que tot això...
Si però ell només s´ocupa del seu tren i l´operador del CTC gestiona desenes de trens, de rodalia, regionals, Euromed.... ´Les coses segurament no son tant senzilles....Altaria_Trianilla wrote:Quan un porta tants anys a la via més o menys va coneixent els horaris dels trens... si per l'hora sap que davant seu nomès hi havia el 451... (tenint en compte que ara ja no circulen mercaderies per la línia de la costa)Toni wrote:La veritat és que el maquinistilla és interessant. Explica una part de la raó. Clar, dir que no hi havia més trens més que ell i la 451... i ell com ho sap? què potser té una càmara al CTC?. És possible que es pogués gestionar millor el trànsit i és possible que hi hagi alguna altre raó que com és normal un maquinista no coneix... tot és més complicat que tot això...
Clarament de les farmacèutiques!Guigui wrote: La culpa, de la Generalitat, Madrit (sí, amb "t") o les farmacèutiques?
Un exemple mes sencill, a la linia de Figueres passa el mateix. Molts MD van precedits per regionals. Si aquests regionals es retrasen no s'aparten, es deixen a la via i retrasen els MD. Menys trafic i el mateix problema.Toni wrote:La veritat és que el maquinistilla és interessant. Explica una part de la raó. Clar, dir que no hi havia més trens més que ell i la 451... i ell com ho sap? què potser té una càmara al CTC?. És possible que es pogués gestionar millor el trànsit i és possible que hi hagi alguna altre raó que com és normal un maquinista no coneix... tot és més complicat que tot això...
Toni wrote: Què va, es tracta de ser raonable. Efectivament s´han fet moltes barbaritats i que el veí tingui una megaestació inútil no significa que la nostra tingui que ser encara més inútil.... Alguns polítics haurien de donar moltes explicacions de per que s´han gastat els diners que no tenim en coses que no necessitem. L´estació de Riells veurem tots com es deteriora ràpidament per falta d´ús i per falta de manteniment (algú s´imagina quants diners faries falta si totes les estacions fossin iguals?). Siguem responsables, ferrocarril que funcioni i ajustat a les necessitats, res d´aeroports inútils, línies de metro sense estacions d´arquitectes famosos plenes de marbre i alumini inoxidable... que després paguem tots i no serveixen per res.
Sento no estar d´acord. Ha d´haver un petit edifici, petit, per una quantitat petita de viatgers, que son els que utilitzen aquesta estació. La resta és llençar uns diners que no tenim a un lloc on no fan falta. S´ha de PRIORITZAR, i gastar els diners on més rendiment tenen, que és evident que no és a Riells. A Riells, una estació petiteta i que funcioni. I respecte de que es manté, d´aquí un parell d´anys en parlem.josep_serre wrote:O sigui per tu era raonable una estació sense edifici sense poder-se protegir en cas de sol, pluja nevada, fred o vent, crec que ni tan sols has vist l'estació i parles per parlar, de moment s'hi està fent manteniment, no és la estació més utilitzada de rodalies però és una estació que mereixia la obra que s'hi ha fet no barregis amb altres coses perquè no tenen res a veure.
Toni wrote: Què va, es tracta de ser raonable. Efectivament s´han fet moltes barbaritats i que el veí tingui una megaestació inútil no significa que la nostra tingui que ser encara més inútil.... Alguns polítics haurien de donar moltes explicacions de per que s´han gastat els diners que no tenim en coses que no necessitem. L´estació de Riells veurem tots com es deteriora ràpidament per falta d´ús i per falta de manteniment (algú s´imagina quants diners faries falta si totes les estacions fossin iguals?). Siguem responsables, ferrocarril que funcioni i ajustat a les necessitats, res d´aeroports inútils, línies de metro sense estacions d´arquitectes famosos plenes de marbre i alumini inoxidable... que després paguem tots i no serveixen per res.