Page 3 of 6
Re: cotxes sèrie 1100.
Posted: Tuesday 07/05/2013 20:08
by Busman
L' arrossega un tractor dièsel.
Prova de càrrega
Posted: Tuesday 07/05/2013 20:26
by Javi M
Miquel wrote:alf_ wrote:¿Y que hacía ahí?
Proves de pes al viaducte i potser alguna altre verificació que requerís un tren de servei.
Amb un sol cotxe, com vols fer una prova de càrrega?
Re: Prova de càrrega
Posted: Tuesday 07/05/2013 20:33
by Miquel
Javi M wrote:Miquel wrote:alf_ wrote:¿Y que hacía ahí?
Proves de pes al viaducte i potser alguna altre verificació que requerís un tren de servei.
Amb un sol cotxe, com vols fer una prova de càrrega?
N'hi havia dos, en tot cas és el que es va dir fa 3 anys.
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... a&start=20
Ves a saber si era cert o no, en tot cas, també podrien haver-la usat per comprovar per exemple, la distància entre l'andana i el cotxe, o l'alçada de l'estació, ves a saber, en tot cas, van estar força temps apartades al mig del viaducte.
Re: cotxes sèrie 1100.
Posted: Tuesday 07/05/2013 20:33
by metring
Nois, aquesta foto ja té temps. Ara aquest tren es troba al Triangle.
Re: cotxes sèrie 1100.
Posted: Tuesday 07/05/2013 20:43
by Miquel
metring wrote:Nois, aquesta foto ja té temps. Ara aquest tren es troba al Triangle.
No, el doble de 1100 es troba al dipòsit de Sant Genís de L5 (que és el que explica en Llop a aquest tema, i suposant que encara segueix allà)
, al Triangle hi ha el triple de 1100 que esta esperant a quedar com un esquelet fins que es dignin a conservar-lo adequadament, i que si no ens la foten per tercer cop, serà el que preservaran.
Re: cotxes sèrie 1100.
Posted: Tuesday 07/05/2013 20:49
by metring
Miquel wrote:metring wrote:Nois, aquesta foto ja té temps. Ara aquest tren es troba al Triangle.
No, el doble de 1100 es troba al dipòsit de Sant Genís de L5 (que és el que explica en Llop a aquest tema, i suposant que encara segueix allà)
, al Triangle hi ha el triple de 1100 que esta esperant a quedar com un esquelet fins que es dignin a conservar-lo adequadament, i que si no ens la foten per tercer cop, serà el que preservaran.
Preguntarem al CA. en la propera reunió.
Re: cotxes sèrie 1100.
Posted: Tuesday 07/05/2013 22:42
by Fran-Ikarus
Quedar com a un esquelet? Què li està passant "alguna cosa"? (a banda de rebre racions de graffitti)
Re: cotxes sèrie 1100.
Posted: Tuesday 07/05/2013 23:22
by Adolescent barceloní
Fran-Ikarus wrote:[...]A banda de rebre racions de graffitti...
...que si estigués ben vigilat i/o ben guardat i/o ben conservat, potser no hi serien.
Fran-Ikarus wrote:Què li està passant "alguna cosa"?
Amb el temps es deteriora... Lo lògic és que li passi com als autobusos que restaura ARCA: es van fent pols amb el pas dels anys.
Re: cotxes sèrie 1100.
Posted: Tuesday 07/05/2013 23:27
by Fran-Ikarus
La majoria dels autobusos deteriorats ho estan perquè han passat temps a l'aire lliure, i en petita o gran mesura vandalitzats (l'exemple Museu del Transport de Castellar no pot ser més palmari), però un tren que està ficat en unes cotxeres no hauria de patir aquests problemes de "gran deteriorament estructural" (que són els que jo relaciono amb "quedar-se a l'esquelet").
Amb els que estaven a l'aire lliure al seu dia (com ara els 300 a Can Boixeres, o la quantitat de material "preservat" de la Fundación de los Ferrocarriles Españoles) sí que és més fàcil imaginar que passi (vaja, "imaginar" no, és que passa). Amb el 1100 preservat, jo no entendria pas que patís danys estructurals.
Re: cotxes sèrie 1100.
Posted: Wednesday 08/05/2013 8:34
by Miquel
Fran-Ikarus wrote:La majoria dels autobusos deteriorats ho estan perquè han passat temps a l'aire lliure, i en petita o gran mesura vandalitzats (l'exemple Museu del Transport de Castellar no pot ser més palmari), però un tren que està ficat en unes cotxeres no hauria de patir aquests problemes de "gran deteriorament estructural" (que són els que jo relaciono amb "quedar-se a l'esquelet").
Amb els que estaven a l'aire lliure al seu dia (com ara els 300 a Can Boixeres, o la quantitat de material "preservat" de la Fundación de los Ferrocarriles Españoles) sí que és més fàcil imaginar que passi (vaja, "imaginar" no, és que passa). Amb el 1100 preservat, jo no entendria pas que patís danys estructurals.
Ja se sap que estant dins les Cotxeres el pas del temps no afecta d'igual forma però opino que cal fer-li alguna cosa abans no vagi a pitjor amb el pas dels anys (ja que després costarà encara més), i tens raó, potser no he usat l'exemple més adient (tot i que no volia que ho entenguéssiu tant literal
), seria per matar-los si ens trobem el 1100 en ferro.
Ara segons es va dir pel fòrum el triple de 1100 està apartat sobre rails agafant pols.
Re: cotxes sèrie 1100.
Posted: Wednesday 08/05/2013 9:15
by Fran-Ikarus
Entesos. Em recomforta sentir que "només" continua criant pols, ja que amb l'exemple de l'esquelet em temia que l'haguéssin pogut treure a l'aire lliure, i estigués patint els efectes... ehem... habituals d'aquesta "modalitat de preservació".
Malauradament, les perspectives d'intervencions positives sobre el 1100 preservat, a mig termini, semblen un "erial"... I sobre l'altre...
Re: cotxes sèrie 1100.
Posted: Thursday 09/05/2013 2:22
by El LLOP
A part de les conseqüències estètiques que té gràcies als graffitti, el triple del 1100 només pateix la lògica degradació que te qualsevol màquina que no es fa servir: bateries descarregardes, greix solidificat, engranatges agarrotats, etc. Ni quan va ser retirat del servei ni posteriorment va patir les inclemències del temps ja que sempre va estar sota cobert. Fins i tot el fet d'estar tant profusament grafitejat es positiu desde el punt de vista de la conservació, ja que la pintura evita la corrosió de la planxa de ferro mentre està emmagatzemat.
Re: cotxes sèrie 1100.
Posted: Thursday 25/05/2017 9:45
by Fran-Ikarus
A la vista de fets com aquest (que es veien a venir)...
metring wrote:
...què opineu? Haurien aguantat prou bé els 1100 fins a l'actualitat, per tal que no calgués que hi hagués 9000 circulant a la L4, i per tant que ara, o d'aquí a poc, tampoc calgués treure trens d'altres línies per cobrir la demanda creixent de la L9? (on ja haurien circulant tots els 9000 disponibles, o tots els que calguessin)
Em vull centrar en el teòric estat dels 1100 a aquestes alçades, no pas debatre aquí sobre els 9000 o comandes de nous trens en general.
Re: cotxes sèrie 1100.
Posted: Thursday 25/05/2017 11:02
by wefer
Fran-Ikarus wrote:...què opineu? Haurien aguantat prou bé els 1100 fins a l'actualitat
Amb el manteniment adequat un tren pot aguantar 100 anys o el que calgui. Altra cosa és fins quan val la pena gastar cada vegada més en manteniment si continues tenint trens amb tecnologia obsoleta.
Dit això, està clar que molt manteniment has de fer perquè et surti a compte comprar trens nous perquè no són precisament barats.
D'altra banda, donat que la sèrie 1000 ja estava equipada amb aire condicionat i les últimes tecnologies de conducció, per al passatge la millora que han suposat els trens (ja no tant) nous ha estat pràcticament inexistent.
Resumint: evidentment que haguessin pogut aguantar en bones condicions i hagués estat més barat. Però vivim en un país de milionaris i aquí no es mira la cartera!
Re: cotxes sèrie 1100.
Posted: Thursday 25/05/2017 14:13
by Renfe445
wefer wrote:Amb el manteniment adequat un tren pot aguantar 100 anys o el que calgui.
Por ejemplo, las brujas del Subte de Buenos Aires (concretamente 99 años).
Sinceramente, ojalá estuviera viendo 1000 y 1100 todavía circular, porque en cuanto la línea 9 necesite trenes 9000, a ver de dónde sacan para suplir los que hay en la línea 4.
Podrían haber implantado mejoras como la apertura de las puertas por el pasajero y —lo siguiente es una mejora sustancial
— restaurar el diseño original del interior (que sigan rompiendo estéticas los remolques 1400
).
Re: cotxes sèrie 1100.
Posted: Tuesday 23/10/2018 20:34
by metring
Plis, que sigui falsa alarma!
Re: cotxes sèrie 1100.
Posted: Tuesday 23/10/2018 20:40
by adriaesc
metring wrote:Plis, que sigui falsa alarma!
El poc compromís de TMB amb el patrimoni històric ja passa de taca d'oli. Primer el Tramvia Blau, després les presses pels 3000/4000, el 400 desmuntat, l'Estació del FM, ara el 1100. Què coi passa?
Re: cotxes sèrie 1100.
Posted: Tuesday 23/10/2018 22:45
by metring
Jo ja no dono abast...
Re: cotxes sèrie 1100.
Posted: Wednesday 24/10/2018 0:05
by David.F.C.M.B.1000
Re: cotxes sèrie 1100.
Posted: Wednesday 24/10/2018 8:29
by Fran-Ikarus
Estan parlant dels M-R-M preservats, o bé del M-M utilitzat per a proves de càrrega i coses d'aquelles?