Guigui wrote: Però pots racionalitzar els traçats que hi duen.
Com per exemple?
Aleshores, les LAV del Japó, que són les més rendibles del món perquè són les que mouen més gent, tenen sis i vuit vies? Si ja ha quedat arxidemostrat que cap LAV espanyola és rendible (inclosa la Madrid-Barcelona),
Doncs bé que no fa massa deien alguns que (resumint) "quin desastre que encara no estigui la LAV de Perpinyà, que és imprescindible, i la LAV de Madrid en canvi no ho és", quan és (perdó, serà, encara no està acabada) molt menys rendible que qualsevol LAV que vagi a Madrid (tret de Tarragona-València-Alacant-Murcia I DE CAP ALTRA MÉS, i tenint en compte que bona part del Corredor Mediterrani també dóna o donarà servei radial a Madrid)... bé, crec que els números canten.
I això, fins i tot quan la LAV de Perpinyà encara no està acabada, ja es veu a venir, la cosa.
Fa no massa la L9 era imprescindible, ara ja no val per res... per favor.
ha de ser perfectament suportable un tram comú amb sis possibles destinacions, ni que hi hagi un tren per hora a cadascuna d'elles, que ja és suposar molt.
Comença´t a mirar la malla horària entre Atocha i Torrejón de Velasco en hora punta, si et plau.
Quan ho hagis fet, afegeix-li els futurs trens (a més dels que ja circulen) a Granada, Alacant, Murcia, i a més els futurs "diametrals" (p. ex. Coruña-Alacant, Bilbao-Málaga, Vigo-València, Valladolid-Sevilla i totes les altres possibilitats), els Barcelona-Andalusia, els Alvias de Castelló, Huelva, Cádiz i Algeciras, els Avants a Toledo i Puertollano... dues vies entre Atocha i Torrejón de Velasco? HUM...
Si des dels ambients ferroviaris de Madrid ja es comença a rumorejar que caldrà acabar fent el mateix entre Sants i Camp de Tarragona!
I si Atocha està a la vora de la saturació, no serà més aviat una qüestió de capacitat de trens estacionats?
Què més pot ser, sinó? Dóna´m una altra solució.
Per altra banda, sí, el traçat més recte entre Madrid i València és per Cuenca i Requena; però resulta que, a més de la poca gent que utilitza aquestes dues estacions,
Requena d´acord (i ja s´esperava, no estic dient que tot sigui perfecte ni molt menys), però Cuenca no la utilitza tan poca gent com això, de fet està funcionant per sobre de les expectatives de Renfe.
si es fes el recorregut per Albacete, no caldria treure's de la màniga uns quants centenars de quilòmetres per a la connexió entre Madrid i Alacant i Múrcia,
No es treuen de la màniga, el tram Gabaldón-Albacete no és tan llarg.
I de fet, el què dius és que bàsicament s´hauria d´allargar el temps de trajecte a València, que està més poblada que Alacant o Múrcia.
A 300, no vé d´aquí fer un tomb, al cap i a la fi el Madrid-BCN no passa per Teruel.
I bé, València té més habitants, per tant, mereix més atenció.
de manera que tots els trens entre el centre de la Península i Llevant podrien aprofitar més quilòmetres d'un tronc comú.
Que no deixa d´existir entre Gabaldón i Atocha.
I quants minuts trigaríem més per a fer Madrid-València? Quinze, vint? Bé, també es trigaria menys si l'LAV entre Lleida i Barcelona no passés pel Penedès, o ni tan sols per Tarragona.
Amb la diferència de que 20 minuts és el que pot fer decidir pel tren o no.
I és que a l'hora de dissenyar el mapa espanyol d'alta velocitat, només s'han tingut en compte dos criteris: fer-ho convergir tot a Madrid i moure tot el totxo possible.
Madrid és la capital d´Espanya, té la població que té, i és on és, no es pot evitar. I no crec que la conversa dugui gaire més lluny per aquest camí.
Però en fi, és públic que n´hi ha uns quants que es prenen Espanya i Catalunya com si fos un Barça-Real Madrid... des de les dues bandes, és clar.
Però per sort, no és tothom.