Page 3 of 5

Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal

Posted: Tuesday 29/11/2011 20:53
by m.h.t.
Avui, avistat el 540 amb la decoració de la nova xarxa pel 19 de desembre, circulant a la B26. Però, de moment, cap avís a les parades ni a l'interior dels busos.

Ahir, un conductor de la B20 em va confirmar la supressió d'aquesta. Em va dir que que "hi haurà una alternativa", però que no els han dit res més. Insisteixo que la solució més econòmica passa per modificar i intensificar la 35.

Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal

Posted: Thursday 01/12/2011 16:19
by Voyager
Hola

Pongo el link de la nueva red de Tusgsal, que os parece los cambios.

Lineas con la B21, B22,... desaparecen. :(

saludos

http://www.novaxarxa.cat/index.php

Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal

Posted: Thursday 01/12/2011 16:31
by metring
Lo de "Puja, junts avancem" és catxondeig, oi?

Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal

Posted: Thursday 01/12/2011 21:04
by m.h.t.
Fem un resum dels canvis:

- B1: Actual BD1 limitada a Badalona Centre.
- B2: Actual B22 retallada a Hospital de l'Esperit Sant. Modifica el recorregut per Llefià.
- B3: Actual BD3 ampliada a Les Guixeres.
- B4: Actual BD4 ampliada a Mas Ram y retallada a Montigalà.
- B5: Actual BD5 ampliada a Hospital de l'Esperit Sant.
- B6: Actual BD6 però deixa de ser "exprés".
- B7: Actual BD7 amb menys freqüència.
- B8: Nova circular La Morera - Badalona Centre (sentit horari)
- B9: Nova circular La Morera - Badalona Centre (sentit antihorari)
- B12: S'amplia al tanatori de Can Ruti, absorvint la BD0.
- B14: Es queda com està.
- B15: S'amplia a Santa Coloma Centre per un extrem, i a Montigalà per l'altre.
- B17: Passa a circular pel lateral de l'autopista en sentit Badalona Centre.
- B18: Queda retallada a Santa Coloma Centre.
- B19: Dobla freqüència de pas y circularà també en dies festius.
- B20: Substitueix a la B21, y passa a circular per Pere IV, La Mina i La Catalana.
- B23: Es queda com està.
- B24: Dobla freqüència els dies festius.
- B25: Baixa frecuencia en laborables y la millora en dissabtes.
- B26: Es retalla a l'Estació de Sant Adrià. Deixa a El Remei sense servei de bus.
- B27: Millora freqüència a 10 min.
- B29: Millora freqüència els dies festius.
- B30: Modifica recorregut a Can Franquesa.
- B31: Es queda como està.
- B33: Reforç de la B3 entre Pomar y Badalona Centre.
- B34: Actual TM ramal El Carmelità.
- B35: Actual TM ramal Can Gaietà.
- B44: Reforç de la B4 entre Pomar y Badalona Centre.
- B80: Actual 800.
- B81: Actual 801.
- B82: Actual 802.
- B83: Actual 803. S'amplia a La Guinardera.
- B84: Substitueix el tram urbà de la B18 entre Santa Rosa y Can Zam/Cementiri.

Desapareixen les línies BD2, B16 i B20, es retallen (i canvien de nom) la BD1 i B22, la B12 absorveix la BD0, la B18 es parteix en dos (B18 i B84), i la B21 es remodela íntegrament i passa a anomenar-se B20. La resta són modificacions menors, petites ampliacions i retalls, i línies noves.

Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal

Posted: Thursday 01/12/2011 22:42
by metring
Aleshores, no tot ha estat taaant malament com pintava, haurà estat cosa de la pressió popular. El que no entenc són els canvis de nom, com el de la B22, calien?

Edito: he mirat l'enllaç d'abans, i s'han carregat el recorregut barceloní d'aquesta, així tant, tant igual...
El recorregut que fa l’antiga B22 dins de Barcelona desapareix i queda atès amb el metro.

Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal

Posted: Thursday 01/12/2011 23:10
by metring
Vinga, per a que no hagueu de clicar d'una a una les línies a l'enllaç, i comparem amb com estava previst al principi, informació del missatge inicial d'aquest fil :D http://www.novaxarxa.cat/

LÍNIA B1 (Fora D's! Total, com a Barcelona no fan servir la B, per què no fer-ho?)

Apropa a les estacions de metro de Fondo (Santa Coloma de Gramenet), Pompeu Fabra (Badalona) i de Rodalies RENFE a Badalona.
Millora l’interval de pas, que ara serà de 12 minuts.
En els extrems del recorregut connecta amb quasi totes les línies urbanes i interurbanes d’autobús.

LÍNIA B2

És nova. (o si, però no, però és una línia capada... :x )
Manté bona part del recorregut de l’antiga línia B22.
Connecta amb les estacions de metro de La Salut i Pompeu Fabra.
Dóna servei a l’hospital Esperit Sant.
El recorregut que fa l’antiga B22 dins de Barcelona desapareix i queda atès amb el metro.

LÍNIA B3/ B33 (que havia de ser BD33, cosa de la nomenclatura, que tenia masses caràcters).

La línia B3 s’adapta a l’arribada del metro a Pompeu Fabra.
Reforça la connexió amb Pompeu Fabra dels barris no servits pel metro.
Prolonga el recorregut fins a Guixeres.
La nova línia B33 fa el mateix itinerari que la B3 en el seu tram central.
L’interval de pas en el tram comú és de 7,5 minuts.

LÍNIA B4/ B44 (inicialment, BD44)

La línia B4 s’adapta a l’arribada del metro a Pompeu Fabra.
Se’n modifica parcialment el recorregut i arriba fins a Mas Ram.
La nova línia B44 fa el mateix itinerari que la B4 en el seu tram central.
L’interval de pas en el tram comú és de 7,5 minuts.


LÍNIA B5

Es manté com a bus de barri.
Ara arriba fins a l’hospital Esperit Sant.
La línia acosta l’usuari al nou CAP del Progrés-Raval (això està bé)

LÍNIA B6

Deixa de ser directa i farà totes les parades del recorregut fins a Can Ruti.
Es prolonga fins a l’estació de Rodalies de RENFE.
En el tram comú amb la línia B26, l’interval de pas és de 5,5 minuts.

LÍNIA B7

Canvia el seu origen i final i es trasllada a Martí Pujol.
L’interval de pas és de 30 minuts.

LÍNIES B8 I B9 (les que s'havien d'anomenar CIRC.1 i CIRC.2, noms massa llargs i amb reminiscències pallasíls)

Són dues noves línies urbanes de Badalona amb un recorregut circular.
Connecten els barris de Bonavista, Morera i Bufalà, el CAP de Dr. Robert, el centre ciutat i el metro de Pompeu Fabra.

LÍNIA B12

Manté l’itinerari actual per la carretera de Montcada fins a Can Ruti i dóna servei a Can Vilaró.
En arribar a Can Ruti absorbeix el recorregut circular que fa la línia BD0.

LÍNIA B14

Es manté sense canvis de recorregut ni horaris.

LÍNIA B15

Es prolonga fins a Pl. de la Vila i fins a Montigalà i cobreix el barri Llatí.
Recupera el recorregut per l’Av. Caritg i cobreix els barris de Sistrells, La Pau i Lloreda.

LÍNIA B17

Millora l’interval de pas.
Cobreix el lateral de l’autopista.
A Santa Coloma la línia circula per Rambla Fondo fins a l’estació del metro.

LÍNIA B18

Línia interurbana entre Santa Coloma i Montcada que segueix la Ctra. de la Roca.
A la Pl. de la Vila connecta amb el metro i 11 línies de bus.
A Montcada enllaça amb la línia R2 de Rodalies de RENFE.

LÍNIA B19

No canvia l’itinerari.
Els dies feiners passarà cada 15 minuts en lloc de cada 30.
També donarà servei els dies festius.
Millora la connexió de Santa Coloma i els barris del nord de Badalona amb Can Ruti i el metro a Fondo.

LÍNIA B20 (al final, no s'ha perdut el nom, el que sí desapareix, el de B21)

Es fusiona amb la B21 per formar una sola línia.
Augmenta la freqüència de pas.
Garanteix la connexió de Santa Coloma amb Barcelona.
Amplia la cobertura de Sant Adrià del Besòs i serveix el nou barri de La Catalana.

LÍNIA B23

Es manté sense canvis de recorregut ni horaris.

LÍNIA B24

No modifica el recorregut.
Els dies festius millora la freqüència de pas de 60 a 30 minuts.

LÍNIA B25

No modifica el recorregut.
Millora la freqüència de pas per adaptar-se a l’arribada del metro al centre de Badalona.

LÍNIA B26

Manté el seu recorregut, amb algun petit canvi.
Es coordina amb la B6, que en part fa el mateix recorregut entre l’estació de Rodalies de Badalona i Can Ruti.
En el tram comú l’interval de pas és de 5,5 minuts.

LÍNIA B27

No experimenta canvis en el recorregut i millora l’interval de pas de 12 a 10 minuts.
Coordinada amb la B17, en el tram comú entre el centre de Badalona i Can Ruti, dóna servei cada 5 minuts.

LÍNIA B29
No modifica el recorregut i millora el servei els dies festius.

LÍNIA B30

Manté el servei habitual i simplifica el recorregut.
Enllaça els municipis de Santa Coloma, Sant Adrià, Badalona, Montgat i Tiana.
Coordinada amb la línia B31, entre el barri del Manresà de Badalona i la Pl. de la Vila de Santa Coloma de Gramenet, ofereix un interval de pas de 10 minuts.

LÍNIA B31

No experimenta canvis ni en el recorregut ni en l’interval de pas.
Coordinada amb la línia B30, entre el barri del Manresà de Badalona i la Pl. de la Vila de Santa Coloma de Gramenet, ofereix un interval de pas de 10 minuts.

LÍNIES B34 I B35

La línia TM es desdobla per formar les línies B34 i B35 (les que havien de dir-se TM1 i TM2, inicialment).
Fan un tram comú entre el centre de Tiana i Montgat; després se separen per arribar la B34 a El Carmelità i la B35 a Can Gaietà.
En el tram comú la freqüència de pas que ofereixen és de 20 minuts.

LÍNIA B80 (Antiga línia 800) (Aquesta i les següents tres, en principi mantenien el nom).

Es manté sense canvis de recorregut ni horaris.

LÍNIA B81 (Antiga línia 801)

Es manté sense canvis de recorregut ni horaris.
Connecta els barris de Ribera Alta, Cementiri Vell, Fondo, Santa Coloma i Raval.

LÍNIA B82 (Antiga línia 802)

Es manté sense canvis de recorregut ni horaris.

LÍNIA B83 (Antiga línia 803)

Amplia el seu recorregut pel barri de Guinardera i el connecta al de Singuerlín.

LÍNIA B84 (La que s'havia de nomenar SC4)

Fa el recorregut que feia la línia B18, fins al cementiri de Santa Coloma.
Els festius a la tarda, quan tanca el cementiri, retalla el recorregut fins a la rotonda de Can Zam.

Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal

Posted: Thursday 01/12/2011 23:47
by Sagrerenc
metring wrote:
El recorregut que fa l’antiga B22 dins de Barcelona desapareix i queda atès amb el metro.
Vaja, l'únic bus de Tusgsal que he utilitzat en els últims anys, per anar de la Sagrera al nou Hospital de Sant Pau (i durant quinze dies el vaig haver d'agafar cada dia) i ara van i se'l carreguen.

Els busos, sense lletres

Posted: Friday 02/12/2011 2:13
by Guigui
metring wrote:LÍNIA B1 (Fora D's! Total, com a Barcelona no fan servir la B, per què no fer-ho?)
En general: fora lletres! Codi de tres dígits, i avall!

Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal

Posted: Saturday 03/12/2011 11:28
by Ecomobisostrans
m.h.t. wrote:- B12: S'amplia al tanatori de Can Ruti, absorvint la BD0.
Ja era hora, perque mira que era ridícul tenir el BD0 com a "Bus del Barri" de Can Ruti, amb la de linies que acaben allà.

Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal

Posted: Wednesday 07/12/2011 19:02
by pau5321
Per cert m'he fixat en el traçat de la B20, i per passar el riu besós, utilitza un pont que es va construir fa 1-2 anys, tota aquella zona ha quedat molt bé per cert :ok

Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal

Posted: Wednesday 07/12/2011 19:47
by 593Dromedario
No he estat gaire atent a aquest fil i tot just ahir m'ho van dir. Tinc a uns cent metres de casa una parada del B20 i del B22. Hauré de dir: tenia. :( :avall >:( :'( :emprenyat

Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal

Posted: Thursday 08/12/2011 2:29
by bitxofo
Jo trobo molta retallada encoberta i supressions importants, però bé, si aquest és el pla acordat amb les A.A.V.V. no podem fer res més...
:(

Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal

Posted: Thursday 08/12/2011 10:55
by metring
Tens raó, però jo dubto molt que els veïns estiguin d'acord en retallades com la del B22, que amb la nova denominació, es menja el trajecte a Barcelona...

Article de la nova xarxa de Tusgsal

Posted: Sunday 11/12/2011 12:10
by Ferry1ac1
Article al Punt Avui sobre la nova xarxa de Tusgsal:

http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... uaris.html

Quan fa dos anys es va posar en marxa el tram de la línia 9 que passa per Santa Coloma de Gramenet, ja es va començar a parlar de l'impacte que podria tenir l'estrena d'aquest servei sobre els centenars de busos que diàriament circulen per aquesta i per altres ciutats del Barcelonès Nord, com Sant Adrià de Besòs o Badalona. Quan, mig any després, el metro va inaugurar l'L10 –el ramal de l'L9 que s'endinsa per alguns dels barris més poblats de Badalona, com Llefià o la Salut–, les veus que parlaven de la necessitat de modificar els itineraris d'algunes línies d'autobús ja van ser més insistents. Quin sentit té mantenir una línia el trajecte de la qual ja es pot realitzar sota terra, a més velocitat que si es fes per superfície? Per què no substituir aquests itineraris per altres que passin ara per allà on no s'han pogut fer estacions de metro?

Ara, aquests i altres interrogants ja tenen els dies comptats, ja que Tusgsal, la companyia concessionària del servei d'autobús per aquesta zona de l'àrea metropolitana és a punt d'estrenar el que aquelles veus demanaven: una nova xarxa que s'adapti a les necessitats d'una població cada cop més familiaritzada amb les noves línies de metro... com demostren les dades d'ús d'un i altre transport en els darrers dos anys. En aquest sentit, si ja durant l'any 2009 van ser prop d'un milió els viatgers que va perdre l'autobús, la sagnia de passatgers es va evidenciar l'any següent, en què –en part per culpa de la crisi, però sobretot pel transvasament d'usuaris cap al metro–, la companyia va perdre 4,5 milions de viatgers.

La nova xarxa de bus, que s'estrena dilluns que ve, comptarà ara amb 33 línies. D'aquestes, catorze han canviat el trajecte, mentre que unes altres set han modificat els intervals de pas. En molts casos, els nous trajectes persegueixen dos objectius: apropar els viatgers a les noves parades de metro o de tramvia,o connectar zones que han quedat lluny del servei ferroviari. A més, s'han suprimit cinc línies, el servei de les quals –com la B16 o la llançadora cap a l'hospital de Can Ruti– considera que es presten amb altres línies. Aquest fet, però, semblava inevitable perquè la companyia renovés la concessió fins l'any 2021, per la qual l'Entitat Metropolitana del Transport exigia retallar en un milió els quilòmetres a realitzar cada any.

Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal

Posted: Sunday 11/12/2011 17:18
by metring
Del bloc d'en Roger Melcior. Llegiu també els comentaris a l'article:

http://www.rogermelcior.cat/08/12/2011/ ... e-tusgsal/

Sobre la “nova” xarxa de TUSGSAL

El proper 19 de desembre entra en servei la nova configuració de la xarxa d’autobusos urbans i interurbans del Barcelonès Nord, d’acord les noves clàusules que va incorporar l’ÀMB-EMT quan renovar la concessió a TUSGSAL a principis d’any.

Des del segon trimestre de 2011 l’empresa estava planificant la nova xarxa d’acord amb les recomanacions de l’ÀMB, encara que el procés ha estat poc transparent i gens participatiu (com tot el que envolta a TUSGSAL).

L’1 de desembre l’operadora endegava una campanya informativa dirigida als usuaris explicant els canvis. Des de l’Entitat Metropolitana del Transport i les regidories competents en Via Pública dels 5 municipis han donat, pel que es veu, carta blanca a l’operadora per tal que l’implementés com volgués deixant possibles millores o canvis estructurals a una implantació posterior.

La nova xarxa de bus doncs comença amb mal peu. 18 dies d’exposició pública d’una xarxa no consensuada i amb possibilitat de canvis. Un cop col·locats quatre pals i quatre busos amb vinils enganxats cal posar-nos a treballar seriosament. Per quan Pompeu Fabra podrà actuar com a hub de bus? Fins quan la gent haurà de caminar 200 metres des de la parada fins la boca del Metro? Fins quan un autobús que t’acosta a un hospital s’aturarà a 200 metres de la porta?

El principal objectiu era que el bus fos el transport “d’última milla” per tal que els ciutadans es desplacessin al transport ferroviari més proper al seu domicili. Doncs bé, mentre molts esperàvem canvis en la configuració de la via pública pensats pel bus (priorització semafòrica, girs exclusius, noves graelles de parada…) resulta que la xarxa segueix copiant la ineficiència de l’antiga, tret d’algunes modificacions. Fins i tot pel que es veu (supressió del servei express a la BD6) es prefereix amagar el cap sota l’ala i no resoldre greus problemes estructurals.

Replantejament i retallada

Parcialment podríem dir que la configuració de xarxa és una retallada encoberta de serveis. Personalment estic d’acord en retallar serveis dins la primera corona amb una ocupació mínima.

Desapareix la BD0 que queda absorbida per la B24. Es redueixen els serveis en la part sud de Badalona ja coberta pel Metro i es reforça, en algun cas, el servei en els barris del nord-est de la ciutat. També es suprimeix el tram barceloní de la B22, un tram força utilitzat pels veïns del districte de Sant Andreu que perden connexió directa amb l’Hospital de Sant Pau i connexió amb algunes zones del Barcelonès Nord.

Sincerament crec que aquestes modificacions no faran més competitiu al bus per ambdues parts que el sufraguen: l’usuari el seguirà trobant poc competitiu en temps i l’administració haurà de seguir incrementant les aportacions. Hem de començar a entendre la mobilitat en global i donar sentit a la xarxa. Cal un replantejament a fons del Bus Metropolità i cal que, malgrat estar en la primera corona, pensem més enllà (Badalona no té estació d’autobusos, tampoc servei nocturn al Maresme…).

Nomenclatura

Per acabar d’adobar el tema resulta que TUSGSAL s’ha dedicat a carregar-se una numeració consolidada en el marc de l’ATM i l’EMT, creant una numeració pròpia i incoherent en un marc de xarxa integrada. Totes les línies de TUSGSAL portaran la B davant, independentment que siguin urbanes o interurbanes mentre BaixBus al Llobregat manté les L per les interurbanes i un perfil específic per a les línies municipals. I els reforços o extensions de línia sense cap criteri específic, una bona manera de captar usuaris no acostumats al transport públic.

I relacionant amb la nomenclatura., la informació. Malgrat que la vocació és proporcionar intermodalitat tindrem situacions ridícules. Sí, els busos que tindran com a terminal Pompeu Fabra posaran Martí Pujol com a destinació (i m’agradarà veure quina fluïdesa proporciona l’eix Martí Pujol, Enric Borrràs, Ignasi Loiola i carrer de la Creu (pensat pel canvi de sentit dels bussos) que actualment a hora punta, que s’acaba convertint en un embut amb un carril de circulació a la pràctica amb menys de la meitat de busos en circulació).

El pitjor dels pitjors

I seguirem amb els busos amb els seients més durs de l’EMT. I seguirem amb els busos més bruts de l’EMT. I seguirem amb els busos més contaminants de tota l’EMT. I seguirem amb l’empresa que dóna menys i pitjor informació de tota l’EMT. I seguirem amb l’empresa que no sap actualitzar el seu web. I seguirem amb els panells d’informació a l’usuari sense funcionar i una informació a bord inexistent. I seguirem… Hi ha coses que no canvien mai…! :plas

Se'ls ensuma d'una hora lluny

Posted: Sunday 11/12/2011 17:37
by Guigui
metring wrote:Llegiu també els comentaris a l'article:
Destil·len un tuf corporativista que Déu n'hi do. Ara, almenys s'esmercen en representar personatges diferents: un castellanoparlant i un catalanoparlant. Ara només falta, a l'estil de determinats temes estrella de l'antic bloc PTOP, que surti algun nét d'una iaia imaginària dient que li anirà de perles el nou servei a Can Ruti (com si abans li fos impossible) i cosetes per l'estil.

Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal

Posted: Sunday 11/12/2011 19:26
by m.h.t.
Roger Melcior, a [url=http://www.rogermelcior.cat/08/12/2011/sobre-la-%e2%80%9cnova%e2%80%9d-xarxa-de-tusgsal]RogerMelcior.cat[/url] wrote:Per acabar d’adobar el tema resulta que TUSGSAL s’ha dedicat a carregar-se una numeració consolidada en el marc de l’ATM i l’EMT, creant una numeració pròpia i incoherent en un marc de xarxa integrada. Totes les línies de TUSGSAL portaran la B davant, independentment que siguin urbanes o interurbanes mentre BaixBus al Llobregat manté les L per les interurbanes i un perfil específic per a les línies municipals.
L'ATM va proposar unificar la nomenclatura de totes les línies de bus (tant urbanes com interurbanes) a les 6 zones de la Regió Metropolitana de Barcelona. Però, tan sols uns pocs operadors ho han fet.

A la zona 1, es van adjudicar de l'1 al 299. En el cas de TUSGSAL, li corresponien del 200 al 239 ó 249. Aquesta era la gran oportunitat per adaptar la nomenclatura, però, al final, res. :cop
Roger Melcior, a [url=http://www.rogermelcior.cat/08/12/2011/sobre-la-%e2%80%9cnova%e2%80%9d-xarxa-de-tusgsal]RogerMelcior.cat[/url] wrote:I relacionant amb la nomenclatura., la informació. Malgrat que la vocació és proporcionar intermodalitat tindrem situacions ridícules. Sí, els busos que tindran com a terminal Pompeu Fabra posaran Martí Pujol com a destinació
El seu terminal no serà exactament la Plaça Pompeu Fabra, sinó més avall, davant de Can Parera, on actualment es troba la carpa provisional del Mercat del Maignon.

Igualment, no comparteixo, en absolut, la denominació 'Martí Pujol', doncs l'Av. Martí Pujol (antiga Riera de Canyet) travessa Badalona de costa a muntanya, per tant, és poc precís. :|
Error. La BD0 queda absorbida per la B12. ;) Actualment la BD0 circula tots els dies de l'any cada 15 minuts. Ara el tanatori quedarà servit per una B12 que passarà cada 30 minuts els feiners, cada 60 els dissabtes i no prestarà servei els dies festius. :emprenyat
Roger Melcior, a [url=http://www.rogermelcior.cat/08/12/2011/sobre-la-%e2%80%9cnova%e2%80%9d-xarxa-de-tusgsal]RogerMelcior.cat[/url] wrote:I seguirem amb els busos amb els seients més durs de l’EMT. I seguirem amb els busos més bruts de l’EMT. I seguirem amb els busos més contaminants de tota l’EMT. I seguirem amb l’empresa que dóna menys i pitjor informació de tota l’EMT. I seguirem amb l’empresa que no sap actualitzar el seu web. I seguirem amb els panells d’informació a l’usuari sense funcionar i una informació a bord inexistent. I seguirem… Hi ha coses que no canvien mai…!
:plas :plas :plas :plas :plas Malauradament, molt cert.

Can Pixa

Posted: Sunday 11/12/2011 21:46
by Guigui
m.h.t. wrote:L'ATM va proposar unificar la nomenclatura de totes les línies de bus (tant urbanes com interurbanes) a les 6 zones de la Regió Metropolitana de Barcelona. Però, tan sols uns pocs operadors ho han fet.
Que una "autoritat" es limiti a proposar, no tingui capacitat (teòrica o efectiva) d'imposar cap criteri tècnic i els operadors facin el que els roti, és digne d'una república bananera.

Amb desgavells com aquest, no cal anar a donar lliçons a ningú.

Re: Primícia: la nova xarxa de Tusgsal

Posted: Monday 12/12/2011 20:06
by Ecomobisostrans
Per acabar d’adobar el tema resulta que TUSGSAL s’ha dedicat a carregar-se una numeració consolidada en el marc de l’ATM i l’EMT, creant una numeració pròpia i incoherent en un marc de xarxa integrada. Totes les línies de TUSGSAL portaran la B davant, independentment que siguin urbanes o interurbanes mentre BaixBus al Llobregat manté les L per les interurbanes i un perfil específic per a les línies municipals.
Em sembla molt més llògic així que com estava abans, ì facilita molt les coses cara a la numeració integrada: Només cal canviar la B per un 2. I al llobregat podrien fer el mateix, canviar la L per un 3 i les linies urbanes que siguin tambe 3xx, omplint els forats que quedin.

I si al final s'integra tota la area ATM doncs que comencin pel 400, ara bé, no li trobo el sentit que la mateixa numeració serveixi pels urbans de Barcelona que per autobusos que van a Navàs o Cardona. A Holanda per exemple hi ha una sola numeració i va molt be, però clar, no es pot comparar, perque la línia de bus de trajecte més llarg fa Amsterdam-Volendaam que ve a ser com Barcelona-Mataró, i els trajectes més llargs sempre es fan en tren. Aqui crec que tindriem que fer com als trens i portar davant una lletra que indiqui si es tracta d'un servei urbà/metropolità o rodalies/regional.

Comiats

Posted: Monday 12/12/2011 20:07
by 593Dromedario
Durant aquests dies estic fent el meu particular comiat a la B22 tot comptant els passatgers que hi passen a la majoria del tram barceloní (de l'Hospital de Sant Pau fins al barri de Sant Andreu). Si puc també faré el del B20, que volia fer aquest migdia però se m'ha escapat.

Divendres al migdia vaig fer el recorregut en sentit Badalona. En primer lloc, si algú més el vol acomiadar, es possible que veieu, als mapes de les parades de bus amb marquesina, les línies de Tusgsal en gris fosc amb l'origen del B22 al carrer Dos de Maig. Fins i tot a la parada del carrer Dos de Maig on abans començava hi surt aquest origen, però no el requadre groc amb el B22 a dalt (on hi ha les línies que hi paren). El cas és que comença de l'hospital de Sant Pau, com abans, però del nou. Quanta desinformació! M'hauria d'haver mirat el fil "No saben actualitzar-se al present?" per estalviar-me la pujada, i ni així. A l'últim paràgraf de Roger Melcior no li falta raó, tot i que comento els seients: curiosament recordo que el primer cop que vaig agafar el B22 hi havia seients enfelpats, i ara no, però això no m'importa.

Bé, tornem a la frase "divendres al migdia vaig fer el recorregut en sentit Badalona". Sense comptar-me a mi, va sortir amb 9 passatgers, van pujar tres més a la primera parada, i quatre més als carrers Indústria i Navas fins arribar a 16 passatgers (i jo 17). A la Meridiana, primer baixa una persona, després en puja una altra, tornen a ser 16 dels quals 10 baixen a les següents parades de la Meridiana fins a quedar amb 6. Ja a Sant Andreu, pugen tres persones, després una, i a continuació em baixo jo, quedant 10 passatgers. En resum, 11 passatgers en el tram que jo vaig fer (tot ell desapareix) i 10 que es quedaven (i que, si anaven a Bon Pastor, encara més passatgers retallats). A l'origen una persona pregunta pels canvis demanant alternatives per al seu trajecte. No vaig escoltar la resposta, que devia ser, o el metro, o un NS-NC.

Aquest matí he fet el trajecte en sentit Hospital de Sant Pau. Altre cop sense comptar-me a mi, hi havia 9 passatgers a l'autobús quan l'he agafat juntament amb un altra persona, per tant 10. Pujades i baixades de passatgers: +1, -2, -3, +1 (al final de la Meridiana eren 7, i jo 8), -1+1, -1, -1, -1+2, i dels 6 passatgers que quedaven, quatre han anat baixant i han quedat 2 al final. En resum, 9 passatgers que venien, i almenys 6 passatgers que han fet trajecte totalment retallat.

En fi, no és que aquest autobús passi molt sovint, però clarament té més passatgers que el 35 i altres línies que heu comentat.