Page 3 of 3

Re: L'ATM no existeix!

Posted: Monday 04/03/2013 18:29
by albert28
El paper que fan servir als bitllets (exemple els bitllets d'autovenda Renfe ATM)és un fàstic i fàcilment es fa malbé. Si tinc que comprar-me una T-50/30 m'agrada més comprarla en taquilla a la Renfe que a les màquines autovenda o les del Tram (clarament nomes amb targeta), i tambè les T-10.

Per cert, algú sap si posaran poder comprar bitllets al TRAM amb bitllets? És un conyàs que per comprar-me una T-10 tingui que anar a la renfe per pagar amb un bitllet?

Re: L'ATM no existeix!

Posted: Monday 04/03/2013 20:42
by gatvell
També es podria fer tarjes que funcioninamb la tecnolodia RFID que només les cal acostar a l'aparell i ja et cobra.
O bé, començar a implementar la tecnologia NFC dels mòbils (els de l'ultim any i mig) per a fer els cobraments de bitllets directament des del mòbil.

Serien dos sistemes prou interessant on l'empresa s'estalviaria un munt de papers i tintes i plenament funcionals.
El primer l'he vist a Xile i el segon funciona al Japó.

Pensament pràctic

Posted: Monday 04/03/2013 22:32
by Guigui
Mentre a l'àrea de Barcelona sigui impossible un mínim de gestió correcta de les tecnologies en ús, el millor és tornar a les targetes de paper que cal validar introduint-les en una ranura que marca l'hora, com fa 30 anys. Això sí, sense torniquet. A Àustria i Alemanya, fa dècades que usen aquest sistema i els resulta tant que no han hagut de canviar els aparells una sola vegada. Potser que a Barcelona passin a fer així i inverteixin en personal (interventors) en lloc de gastar-se morterades en nous sistemes cada tants anys que no fan sinó donar resultats pobres.

Re: L'ATM no existeix!

Posted: Tuesday 05/03/2013 8:54
by gatvell
Bé, cada sistema té el seus pros i contres.
Sigui quin sigui el sistema de validació es obvi que cal fer millores per la gent que s'ho salta i fa servir el transport públic sense pagar-ne l'import corresponent.

Re: L'ATM no existeix!

Posted: Tuesday 05/03/2013 13:06
by Pere
En tot moment si el títol de transport és vigent i no està en mal estat, l'operador que sigui t'ha de facilitar un bescanvi del mateix amb idèntiques característiques perquè tu puguis viatjar amb el bitllet validat correctament.
En cas contrari el més raonable és escriure una reclamació, el viatger no sap ni té per què saber què és la codificació dels títols d'ATM, en tot cas ha de ser l'operador que notifiqui la incidència a la gerència corresponent.

Re: Pensament pràctic

Posted: Monday 20/10/2014 4:22
by Ecomobisostrans
Guigui wrote:Mentre a l'àrea de Barcelona sigui impossible un mínim de gestió correcta de les tecnologies en ús, el millor és tornar a les targetes de paper que cal validar introduint-les en una ranura que marca l'hora, com fa 30 anys. Això sí, sense torniquet. A Àustria i Alemanya, fa dècades que usen aquest sistema i els resulta tant que no han hagut de canviar els aparells una sola vegada. Potser que a Barcelona passin a fer així i inverteixin en personal (interventors) en lloc de gastar-se morterades en nous sistemes cada tants anys que no fan sinó donar resultats pobres.
Acabo de veure aquest missatge de fa 1 any i mig i m'ha recordat que corre per FB que les portes de les validadores son un sucós negoci pels amiguets d'alguns polítics i que per això s'han afanyat a implantar-les a totes les estacions, quan resulta que son moltíssim mes cares que lo que estalvien de frau. A sobre son un perill, perquè si es va corrents no sempre s'obren, amb lo que en una emergència farien de tap d'ampolla.