"Nova" T-11

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: "Nova" T-11

Post by metring »

wefer wrote:
Gràcies, T-11, per intentar dinamitar l'actual sistema integrat :cop
Tampoc no crec que justament aquesta iniciativa, pugui carregar-se el sistema tarifari. Aquest, realment, ha demostrat que no és rentable, i potser tens raó en què és possible que l'acabin anul·lant, i tornem a tenir els bitllets per separat per cada operadora o sistema.
MZA_1600
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 30/08/2008 13:22

Re: "Nova" T-11

Post by MZA_1600 »

És uns dels riscos que té utilitzar un sistema de bitllets multipersonals. El que sobta és que ara es comencin a preocupar pels suposats problemes que dóna. La sol·lució contra això: que els bitllets siguin unipersonals. Obviament no hi estic d'acort.

I cuidado que a lo millor s'ordena als ACC que recullin totes les T-10 que vegin pel terra per evitar quests presumpte frau.
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: "Nova" T-11

Post by Platanito »

metring wrote:Tampoc no crec que justament aquesta iniciativa, pugui carregar-se el sistema tarifari. Aquest, realment, ha demostrat que no és rentable, i potser tens raó en què és possible que l'acabin anul·lant, i tornem a tenir els bitllets per separat per cada operadora o sistema.
Jo no sé si es pot rentar o no el sistema tarifari. El que és clar és que va ser llençat en un moment en què l'ús del transport públic queia, ja que la gent es comprava cotxes a dojo i se'l canviava quan havia de començar a passar-li la ITV. Ha ajudat a incrementar la utilització dels transports, i la crisi no ha fet sino créixer aquest ús. Però si no surten els números hauran de prendre mesures, i si amb les retallades en línies i freqüències no n'hi ha prou és probable que es replantegi aquest sistema tarifari. Les possibilitats són diverses: títols individuals i nominatius, escurçament del temps d'enllaç, barreres tarifàries d'enllaç als intercanviadors ferroviaris com es fa entre les dues línies del metro de Toulouse...

De tota manera, no crec que optin per eliminar la intermodalitat quan precisament la supressió de línies de bus es fa basant-se en que es pot cobrir el mateix recorregut amb altres línies, sovint no directes. M'inclino més aviat per les "redades" amb lectores intel·ligents que calculin la possibilitat de que un estigui a bord de l'autobús en funció de la línia o estació d'origen, o que un baixi d'un tren en funció d'on hagi pujat. Per exemple, si cancel·les el bitllet a Torrassa (L1) i et "pesquen" sortint de la Renfe a l'Hospitalet al cap d'una hora, és probable que hagis anat fins a plaça de Sants o Catalunya, hagis fet una gestió o una compra ràpida i hagis aprofitat el viatge (cancel·lació) per fer el desplaçament de tornada sense pagar un nou viatge. Això que la normativa no permet és un forat al sistema que normalment no se sanciona, i que d'aquesta manera podrien sancionar.

Igualment, amb aquest mecanisme solucionem el reaprofitament de viatges que fa un mateix, però per exemple no es pot impedir un "T-11" d'un usuari habitual del metro Sagrera-pl. Espanya (L1) que li doni la tarja a la sortida a un altre que agafi la L8 (FGC) fins a Sant Boi, tenint en compte que si fos un sol usuari faria exactament el mateix recorregut i en el mateix temps.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: "Nova" T-11

Post by Fran-Ikarus »

Platanito wrote:M'inclino més aviat per les "redades" amb lectores intel·ligents que calculin la possibilitat de que un estigui a bord de l'autobús en funció de la línia o estació d'origen, o que un baixi d'un tren en funció d'on hagi pujat. Per exemple, si cancel·les el bitllet a Torrassa (L1) i et "pesquen" sortint de la Renfe a l'Hospitalet al cap d'una hora, és probable que hagis anat fins a plaça de Sants o Catalunya, hagis fet una gestió o una compra ràpida i hagis aprofitat el viatge (cancel·lació) per fer el desplaçament de tornada sense pagar un nou viatge. Això que la normativa no permet és un forat al sistema que normalment no se sanciona, i que d'aquesta manera podrien sancionar.
Multar en base a "probabilitats"? :emprenyat
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Re: "Nova" T-11

Post by Mortadel·lo »

on diu la normativa que això no es pugui fer?
ES PELIGROSO ASOMARSE
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Batudes

Post by Guigui »

Platanito wrote:M'inclino més aviat per les "redades" amb lectores intel·ligents que calculin la possibilitat de que un estigui a bord de l'autobús en funció de la línia o estació d'origen, o que un baixi d'un tren en funció d'on hagi pujat.
Ja que et veig molt preocupat pel bon ús de la llengua (com un servidor), i veient que has posat "redades" entre cometes, aquí va un copet de mà: batudes.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: "Nova" T-11

Post by metring »

User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Batudes

Post by Platanito »

Guigui wrote:
Platanito wrote:M'inclino més aviat per les "redades" amb lectores intel·ligents que calculin la possibilitat de que un estigui a bord de l'autobús en funció de la línia o estació d'origen, o que un baixi d'un tren en funció d'on hagi pujat.
Ja que et veig molt preocupat pel bon ús de la llengua (com un servidor), i veient que has posat "redades" entre cometes, aquí va un copet de mà: batudes.
Si us plau, que algú em talli un dit!
:cop
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: "Nova" T-11

Post by Fran-Ikarus »

I quatre més, per còmplices.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: "Nova" T-11

Post by França451 »

Fran-Ikarus wrote:A banda de consideracions vàries...

Això:
Platanito wrote: Font: Web de l'ATM, apartat "Característiques del sistema tarifari".
no és una normativa.

Una normativa, o reglament en aquest cas, és això (la del Metro TMB, per posar un sol exemple):
http://www.tmb.cat/es/reglaments-generals

Artículo 10: Uso indebido del servicio y medidas aplicables (apartats a) fins a f), seguits de les mesures a prendre en cas de detectar-se algun d'aquests usos indeguts)

Per cert, segons les definicions adaptades al Metro TMB (8.2), passar-se d'estació, canviar d'andana a la següent i tornar enrera ja és un segon viatge. Adonar-te de que t'havies deixat la carpeta de la universitat, les claus o l'entrada pel teatre, i canviar de direcció per tornar a buscar-los a casa, ja és un segon viatge. Si associéssin la normativa a aquestes definicions, "aniríem bé per anar a Sants" (ironia)
Es decir que el día que yo hice la línea de TMB 7 Diagonal Mar-Zona Universitaria y en Zona Universitaria piqué como trasbordo la T10 y hice: Línea 3 a Trinita Nova, Línea 11 a Can Cuiàs, Línea 11 de nuevo a Trinita Nova, Línea 4 a La Pau, Línea 2 de La Pau a Gorg, Línea 10 a La Sagrera, Línea 9 a Can Zam, Línea 9 a La Sagrera, ¿cuántas normattivas me saltté a la torera? Porque todo lo que hice desde que inicié recorrido en Zona universitária en Metro línea 3 hasta mi salida en La Sagrera después de línea 9, fue con la picada del trasbordo de zona universitária, y esto fue a las seis de la tarde, cuando mi salida del Metro fue a las diez de la noche.

Pero pongo otro ejemplo más claro aún: en una de mis visitas afotables a la Estaciò de França, piqué viaje con la T10 en Poblenou para agafar el metro, y calculé la hora término de trasbordo. En Barceloneta me fui a edF y afoté el vestíbulo, antes de que venciera el trasbordo entré en la playa de vías picando como trasbordo. Pero desde que hice esa picada de trasbordo hasta que cogí el tren a Paseo de Gràcia, transcurrian entre tres y cuatro horas, en Paseo de Gràcia, cogía Minibuque a Clot, y a la salida de clot, al pasar la tarjeta por los tornos me daba validación de salida correcta. ¿Ahí me salté alguna norma?

Otra cosa extraña: el día que fui a Sant Vicenç de Calders. Debería colocar un cartel enorme en este foro diciendo: TODOS LOS VIAJES POR LA RED DE RODALIES DESDE BARCELONA HACIA EL SUR DE LA PROVINCIA, CÓMPRESE EL BILLETE EN VILADECANS, GAVÀ, CASTELLDEFELS, EN LA R2 Y SANT FELIU DE LLOBREGATT EN LA R4. Para llegar a estas estacioness, úsese T10 de 1 zona, y en las máquinas autoventa de las estaciones citadas, cualquier estación de destino hasta Sant Vicenç te cobrará desde la zona 2. Desde que me enteré que en estas estaciones valía la cancelación de salida con la T10 de 1 zona, me ahorro un par de eurillos sacando el ida y vuelta de Rodalies en estas estaciones aprovechando a que Rodalies las tiene en zona 2 pero yo me "cuelo" con una ATM 1. (Mejor no digo cómo a mi regreso de Sant Vicenç me mettí en la R8 para luego bajar a Monttcada en la R2, y saliendo fuera y picando mi T10 en Monttcada lleguè a Barcelona).

Eso es como una cosa que leí para evitar los dessshaucios de una vivienda: cuando te vayan a desshauciar alquilas una habitación a un familiar por 1 o 5 euros al mes durante 100 años, el contrato lo registras en el Registro de la Propiedad, y el banco te echa, pero no puede echar a tu inquilino debido al contratttto que has registrado, con lo cual el inquilino puede seguir viviendo y pagando al banco los cinco euros mensuales (o un euro mensual). Al parecer la ley tiene ese agujero en su normativa. Pues con todo esto, pasa igual: que todos estos sistemas y normativas tienen más aghujeros que un queso de gruyère, y en todos los agujeros nos colamos. Así que , que venga el alcalde, su suegra y el Papa a chillar, que mientras que la normativa tenga esta clase de cosass, seguirán pasando cosas así. Y por cierto: no es por nada pero el agujero de ahorrarte una zona en el billete de Rodalies me lo dijísteis vosstros en este foro, pues yo antes pensaba que para ir a Gavà o Castelldefelss, tenía que pagar un billete de 2 zonas de Rodaliess, y gracias a vuestro consejo, aprovecho el agujeraco que tienen para "merendarme" una zona en la r2 y R4 gracias a la maravillosa incompetencia del sistema zonal de Rodalies con la ATM. Ah!!!!!!!!1 Y mi próxima aventura será ir al Aeroport del Pratttt con mi Tt10 de 1 zona en Rodalies. :riure Como es tarjeta integrada, los tornos de salida del aeroport me la validarán, ahorrandome 3 euritos con 50 que vale el sencillo de 4 zonas.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: "Nova" T-11

Post by Sagrerenc »

França451 wrote:Otra cosa extraña: el día que fui a Sant Vicenç de Calders. Debería colocar un cartel enorme en este foro diciendo: TODOS LOS VIAJES POR LA RED DE RODALIES DESDE BARCELONA HACIA EL SUR DE LA PROVINCIA, CÓMPRESE EL BILLETE EN VILADECANS, GAVÀ, CASTELLDEFELS, EN LA R2 Y SANT FELIU DE LLOBREGATT EN LA R4. Para llegar a estas estacioness, úsese T10 de 1 zona, y en las máquinas autoventa de las estaciones citadas, cualquier estación de destino hasta Sant Vicenç te cobrará desde la zona 2. Desde que me enteré que en estas estaciones valía la cancelación de salida con la T10 de 1 zona, me ahorro un par de eurillos sacando el ida y vuelta de Rodalies en estas estaciones aprovechando a que Rodalies las tiene en zona 2 pero yo me "cuelo" con una ATM 1. (Mejor no digo cómo a mi regreso de Sant Vicenç me mettí en la R8 para luego bajar a Monttcada en la R2, y saliendo fuera y picando mi T10 en Monttcada lleguè a Barcelona).

(...)

Y por cierto: no es por nada pero el agujero de ahorrarte una zona en el billete de Rodalies me lo dijísteis vosstros en este foro, pues yo antes pensaba que para ir a Gavà o Castelldefelss, tenía que pagar un billete de 2 zonas de Rodaliess, y gracias a vuestro consejo, aprovecho el agujeraco que tienen para "merendarme" una zona en la r2 y R4 gracias a la maravillosa incompetencia del sistema zonal de Rodalies con la ATM. Ah!!!!!!!!1 Y mi próxima aventura será ir al Aeroport del Pratttt con mi Tt10 de 1 zona en Rodalies. :riure Como es tarjeta integrada, los tornos de salida del aeroport me la validarán, ahorrandome 3 euritos con 50 que vale el sencillo de 4 zonas.
Aquest estalvi és només si agafes Metro+Tren. Perquè si el viatge només és en tren, surt més a compte agafar un bitllet senzill de x zones, que no pas gastar un viatge de la T-10 d'una zona i un bitllet senzill de (x-1) zones. En qualsevol cas, això t'obliga a baixar del tren, cancel·lar el bitllet i agafar el següent tren, així que la pèrdua de temps no compensa de cap manera l'estalvi.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Desfem un monumental equívoc

Post by Guigui »

França451 wrote:tienen más aghujeros que un queso de gruyère
Contràriament al que diu el tòpic, el Gruyère no té forats. Anem-lo canviant per l'Emmental, si us plau.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: "Nova" T-11

Post by metring »

Al final, fins i tot TMB s'hi apunta! :)

TMBinfo ‏@TMBinfo

La T-50/30 permet fer 50 viatges en 30 dies. Quan no la necessitis, la pots deixar a una altra persona perquè l’usi http://ow.ly/lsgmI
Post Reply

Return to “Transport en general / Transporte en general”