Page 3 of 3

Re: "Nova" T-11

Posted: Wednesday 08/02/2012 14:34
by metring
wefer wrote:
Gràcies, T-11, per intentar dinamitar l'actual sistema integrat :cop
Tampoc no crec que justament aquesta iniciativa, pugui carregar-se el sistema tarifari. Aquest, realment, ha demostrat que no és rentable, i potser tens raó en què és possible que l'acabin anul·lant, i tornem a tenir els bitllets per separat per cada operadora o sistema.

Re: "Nova" T-11

Posted: Wednesday 08/02/2012 14:34
by MZA_1600
És uns dels riscos que té utilitzar un sistema de bitllets multipersonals. El que sobta és que ara es comencin a preocupar pels suposats problemes que dóna. La sol·lució contra això: que els bitllets siguin unipersonals. Obviament no hi estic d'acort.

I cuidado que a lo millor s'ordena als ACC que recullin totes les T-10 que vegin pel terra per evitar quests presumpte frau.

Re: "Nova" T-11

Posted: Wednesday 08/02/2012 16:06
by Platanito
metring wrote:Tampoc no crec que justament aquesta iniciativa, pugui carregar-se el sistema tarifari. Aquest, realment, ha demostrat que no és rentable, i potser tens raó en què és possible que l'acabin anul·lant, i tornem a tenir els bitllets per separat per cada operadora o sistema.
Jo no sé si es pot rentar o no el sistema tarifari. El que és clar és que va ser llençat en un moment en què l'ús del transport públic queia, ja que la gent es comprava cotxes a dojo i se'l canviava quan havia de començar a passar-li la ITV. Ha ajudat a incrementar la utilització dels transports, i la crisi no ha fet sino créixer aquest ús. Però si no surten els números hauran de prendre mesures, i si amb les retallades en línies i freqüències no n'hi ha prou és probable que es replantegi aquest sistema tarifari. Les possibilitats són diverses: títols individuals i nominatius, escurçament del temps d'enllaç, barreres tarifàries d'enllaç als intercanviadors ferroviaris com es fa entre les dues línies del metro de Toulouse...

De tota manera, no crec que optin per eliminar la intermodalitat quan precisament la supressió de línies de bus es fa basant-se en que es pot cobrir el mateix recorregut amb altres línies, sovint no directes. M'inclino més aviat per les "redades" amb lectores intel·ligents que calculin la possibilitat de que un estigui a bord de l'autobús en funció de la línia o estació d'origen, o que un baixi d'un tren en funció d'on hagi pujat. Per exemple, si cancel·les el bitllet a Torrassa (L1) i et "pesquen" sortint de la Renfe a l'Hospitalet al cap d'una hora, és probable que hagis anat fins a plaça de Sants o Catalunya, hagis fet una gestió o una compra ràpida i hagis aprofitat el viatge (cancel·lació) per fer el desplaçament de tornada sense pagar un nou viatge. Això que la normativa no permet és un forat al sistema que normalment no se sanciona, i que d'aquesta manera podrien sancionar.

Igualment, amb aquest mecanisme solucionem el reaprofitament de viatges que fa un mateix, però per exemple no es pot impedir un "T-11" d'un usuari habitual del metro Sagrera-pl. Espanya (L1) que li doni la tarja a la sortida a un altre que agafi la L8 (FGC) fins a Sant Boi, tenint en compte que si fos un sol usuari faria exactament el mateix recorregut i en el mateix temps.

Re: "Nova" T-11

Posted: Wednesday 08/02/2012 16:21
by Fran-Ikarus
Platanito wrote:M'inclino més aviat per les "redades" amb lectores intel·ligents que calculin la possibilitat de que un estigui a bord de l'autobús en funció de la línia o estació d'origen, o que un baixi d'un tren en funció d'on hagi pujat. Per exemple, si cancel·les el bitllet a Torrassa (L1) i et "pesquen" sortint de la Renfe a l'Hospitalet al cap d'una hora, és probable que hagis anat fins a plaça de Sants o Catalunya, hagis fet una gestió o una compra ràpida i hagis aprofitat el viatge (cancel·lació) per fer el desplaçament de tornada sense pagar un nou viatge. Això que la normativa no permet és un forat al sistema que normalment no se sanciona, i que d'aquesta manera podrien sancionar.
Multar en base a "probabilitats"? :emprenyat

Re: "Nova" T-11

Posted: Wednesday 08/02/2012 18:00
by Mortadel·lo
on diu la normativa que això no es pugui fer?

Batudes

Posted: Thursday 09/02/2012 10:05
by Guigui
Platanito wrote:M'inclino més aviat per les "redades" amb lectores intel·ligents que calculin la possibilitat de que un estigui a bord de l'autobús en funció de la línia o estació d'origen, o que un baixi d'un tren en funció d'on hagi pujat.
Ja que et veig molt preocupat pel bon ús de la llengua (com un servidor), i veient que has posat "redades" entre cometes, aquí va un copet de mà: batudes.

Re: "Nova" T-11

Posted: Thursday 09/02/2012 13:51
by metring

Re: Batudes

Posted: Friday 10/02/2012 9:17
by Platanito
Guigui wrote:
Platanito wrote:M'inclino més aviat per les "redades" amb lectores intel·ligents que calculin la possibilitat de que un estigui a bord de l'autobús en funció de la línia o estació d'origen, o que un baixi d'un tren en funció d'on hagi pujat.
Ja que et veig molt preocupat pel bon ús de la llengua (com un servidor), i veient que has posat "redades" entre cometes, aquí va un copet de mà: batudes.
Si us plau, que algú em talli un dit!
:cop

Re: "Nova" T-11

Posted: Friday 10/02/2012 9:32
by Fran-Ikarus
I quatre més, per còmplices.

Re: "Nova" T-11

Posted: Monday 27/02/2012 22:19
by França451
Fran-Ikarus wrote:A banda de consideracions vàries...

Això:
Platanito wrote: Font: Web de l'ATM, apartat "Característiques del sistema tarifari".
no és una normativa.

Una normativa, o reglament en aquest cas, és això (la del Metro TMB, per posar un sol exemple):
http://www.tmb.cat/es/reglaments-generals

Artículo 10: Uso indebido del servicio y medidas aplicables (apartats a) fins a f), seguits de les mesures a prendre en cas de detectar-se algun d'aquests usos indeguts)

Per cert, segons les definicions adaptades al Metro TMB (8.2), passar-se d'estació, canviar d'andana a la següent i tornar enrera ja és un segon viatge. Adonar-te de que t'havies deixat la carpeta de la universitat, les claus o l'entrada pel teatre, i canviar de direcció per tornar a buscar-los a casa, ja és un segon viatge. Si associéssin la normativa a aquestes definicions, "aniríem bé per anar a Sants" (ironia)
Es decir que el día que yo hice la línea de TMB 7 Diagonal Mar-Zona Universitaria y en Zona Universitaria piqué como trasbordo la T10 y hice: Línea 3 a Trinita Nova, Línea 11 a Can Cuiàs, Línea 11 de nuevo a Trinita Nova, Línea 4 a La Pau, Línea 2 de La Pau a Gorg, Línea 10 a La Sagrera, Línea 9 a Can Zam, Línea 9 a La Sagrera, ¿cuántas normattivas me saltté a la torera? Porque todo lo que hice desde que inicié recorrido en Zona universitária en Metro línea 3 hasta mi salida en La Sagrera después de línea 9, fue con la picada del trasbordo de zona universitária, y esto fue a las seis de la tarde, cuando mi salida del Metro fue a las diez de la noche.

Pero pongo otro ejemplo más claro aún: en una de mis visitas afotables a la Estaciò de França, piqué viaje con la T10 en Poblenou para agafar el metro, y calculé la hora término de trasbordo. En Barceloneta me fui a edF y afoté el vestíbulo, antes de que venciera el trasbordo entré en la playa de vías picando como trasbordo. Pero desde que hice esa picada de trasbordo hasta que cogí el tren a Paseo de Gràcia, transcurrian entre tres y cuatro horas, en Paseo de Gràcia, cogía Minibuque a Clot, y a la salida de clot, al pasar la tarjeta por los tornos me daba validación de salida correcta. ¿Ahí me salté alguna norma?

Otra cosa extraña: el día que fui a Sant Vicenç de Calders. Debería colocar un cartel enorme en este foro diciendo: TODOS LOS VIAJES POR LA RED DE RODALIES DESDE BARCELONA HACIA EL SUR DE LA PROVINCIA, CÓMPRESE EL BILLETE EN VILADECANS, GAVÀ, CASTELLDEFELS, EN LA R2 Y SANT FELIU DE LLOBREGATT EN LA R4. Para llegar a estas estacioness, úsese T10 de 1 zona, y en las máquinas autoventa de las estaciones citadas, cualquier estación de destino hasta Sant Vicenç te cobrará desde la zona 2. Desde que me enteré que en estas estaciones valía la cancelación de salida con la T10 de 1 zona, me ahorro un par de eurillos sacando el ida y vuelta de Rodalies en estas estaciones aprovechando a que Rodalies las tiene en zona 2 pero yo me "cuelo" con una ATM 1. (Mejor no digo cómo a mi regreso de Sant Vicenç me mettí en la R8 para luego bajar a Monttcada en la R2, y saliendo fuera y picando mi T10 en Monttcada lleguè a Barcelona).

Eso es como una cosa que leí para evitar los dessshaucios de una vivienda: cuando te vayan a desshauciar alquilas una habitación a un familiar por 1 o 5 euros al mes durante 100 años, el contrato lo registras en el Registro de la Propiedad, y el banco te echa, pero no puede echar a tu inquilino debido al contratttto que has registrado, con lo cual el inquilino puede seguir viviendo y pagando al banco los cinco euros mensuales (o un euro mensual). Al parecer la ley tiene ese agujero en su normativa. Pues con todo esto, pasa igual: que todos estos sistemas y normativas tienen más aghujeros que un queso de gruyère, y en todos los agujeros nos colamos. Así que , que venga el alcalde, su suegra y el Papa a chillar, que mientras que la normativa tenga esta clase de cosass, seguirán pasando cosas así. Y por cierto: no es por nada pero el agujero de ahorrarte una zona en el billete de Rodalies me lo dijísteis vosstros en este foro, pues yo antes pensaba que para ir a Gavà o Castelldefelss, tenía que pagar un billete de 2 zonas de Rodaliess, y gracias a vuestro consejo, aprovecho el agujeraco que tienen para "merendarme" una zona en la r2 y R4 gracias a la maravillosa incompetencia del sistema zonal de Rodalies con la ATM. Ah!!!!!!!!1 Y mi próxima aventura será ir al Aeroport del Pratttt con mi Tt10 de 1 zona en Rodalies. :riure Como es tarjeta integrada, los tornos de salida del aeroport me la validarán, ahorrandome 3 euritos con 50 que vale el sencillo de 4 zonas.

Re: "Nova" T-11

Posted: Monday 27/02/2012 23:28
by Sagrerenc
França451 wrote:Otra cosa extraña: el día que fui a Sant Vicenç de Calders. Debería colocar un cartel enorme en este foro diciendo: TODOS LOS VIAJES POR LA RED DE RODALIES DESDE BARCELONA HACIA EL SUR DE LA PROVINCIA, CÓMPRESE EL BILLETE EN VILADECANS, GAVÀ, CASTELLDEFELS, EN LA R2 Y SANT FELIU DE LLOBREGATT EN LA R4. Para llegar a estas estacioness, úsese T10 de 1 zona, y en las máquinas autoventa de las estaciones citadas, cualquier estación de destino hasta Sant Vicenç te cobrará desde la zona 2. Desde que me enteré que en estas estaciones valía la cancelación de salida con la T10 de 1 zona, me ahorro un par de eurillos sacando el ida y vuelta de Rodalies en estas estaciones aprovechando a que Rodalies las tiene en zona 2 pero yo me "cuelo" con una ATM 1. (Mejor no digo cómo a mi regreso de Sant Vicenç me mettí en la R8 para luego bajar a Monttcada en la R2, y saliendo fuera y picando mi T10 en Monttcada lleguè a Barcelona).

(...)

Y por cierto: no es por nada pero el agujero de ahorrarte una zona en el billete de Rodalies me lo dijísteis vosstros en este foro, pues yo antes pensaba que para ir a Gavà o Castelldefelss, tenía que pagar un billete de 2 zonas de Rodaliess, y gracias a vuestro consejo, aprovecho el agujeraco que tienen para "merendarme" una zona en la r2 y R4 gracias a la maravillosa incompetencia del sistema zonal de Rodalies con la ATM. Ah!!!!!!!!1 Y mi próxima aventura será ir al Aeroport del Pratttt con mi Tt10 de 1 zona en Rodalies. :riure Como es tarjeta integrada, los tornos de salida del aeroport me la validarán, ahorrandome 3 euritos con 50 que vale el sencillo de 4 zonas.
Aquest estalvi és només si agafes Metro+Tren. Perquè si el viatge només és en tren, surt més a compte agafar un bitllet senzill de x zones, que no pas gastar un viatge de la T-10 d'una zona i un bitllet senzill de (x-1) zones. En qualsevol cas, això t'obliga a baixar del tren, cancel·lar el bitllet i agafar el següent tren, així que la pèrdua de temps no compensa de cap manera l'estalvi.

Desfem un monumental equívoc

Posted: Tuesday 28/02/2012 9:24
by Guigui
França451 wrote:tienen más aghujeros que un queso de gruyère
Contràriament al que diu el tòpic, el Gruyère no té forats. Anem-lo canviant per l'Emmental, si us plau.

Re: "Nova" T-11

Posted: Tuesday 04/06/2013 15:04
by metring
Al final, fins i tot TMB s'hi apunta! :)

TMBinfo ‏@TMBinfo

La T-50/30 permet fer 50 viatges en 30 dies. Quan no la necessitis, la pots deixar a una altra persona perquè l’usi http://ow.ly/lsgmI