metring wrote:Si això és cert, és inhumà. Preguntarem per twitter si és cert:
Pues sí, te lo confirmo porqué yo lo oí.
metring wrote:Si això és cert, és inhumà. Preguntarem per twitter si és cert:
Gràcies per la bona intenció però això de les empreses col·lectivitzades ja ho vam provar durant uns 3 anyets i va ser l'hecatombe! No sé ni com plantegen aquest tipus de demandes que fan més plorar que una altra cosa!faristol wrote:Aqui expliquen el mateix, pero una mica diferent:
"Acomiadar a tots els càrrecs directius de l'Autoritat del Transport Metropolità –que s'enduen amb els seus suculents sous superiors als 4.000 euros mensuals una important part de les partides salarials–, i desenvolupar un pla d'autogestió."
"La plantilla de TMB propone despedir a toda la directiva y derogar el incremento de tarifas"
http://www.lahaine.org/index.php?p=59016
Ni tant, ni tan poc. Entre un kolkhoz i un aparell directiu hiperinflat hi ha un bon grapat de matisos i opcions viables.Ferry1ac1 wrote:Gràcies per la bona intenció però això de les empreses col·lectivitzades ja ho vam provar durant uns 3 anyets i va ser l'hecatombe! No sé ni com plantegen aquest tipus de demandes que fan més plorar que una altra cosa!
És que no estem parlant d'una botiga o una fàbrica de 50 treballadors! Estem parlant d'una empresa amb 8.037 treballadors que gestiona l'atenció al client, la circulació de trens, les necessitats energètiques, el material mòbil, l'economia, la seguretat... Això difícilment es fa funcionar amb assemblees o mètodes similars. Cal un perfil tècnic, que potser alguns dels de la cúpula no tenen, però t'asseguro que la majoria de la plantilla no té. Alguns amb prou feines saben com funciona l'empresa! (a mi aquest estiu un treballador del metro bastant granadet em va assegurar i reassegurar que les prolongacions del servei pels partits les pagava el barça...)Guigui wrote:Ni tant, ni tan poc. Entre un kolkhoz i un aparell directiu hiperinflat hi ha un bon grapat de matisos i opcions viables.Ferry1ac1 wrote:Gràcies per la bona intenció però això de les empreses col·lectivitzades ja ho vam provar durant uns 3 anyets i va ser l'hecatombe! No sé ni com plantegen aquest tipus de demandes que fan més plorar que una altra cosa!
Les llegendes urbanes hi són a tot arreu si això hi sumem que no sempre discernim clarament allò que hem de fer cas i allò que no...Ferry1ac1 wrote:És que no estem parlant d'una botiga o una fàbrica de 50 treballadors! Estem parlant d'una empresa amb 8.037 treballadors que gestiona l'atenció al client, la circulació de trens, les necessitats energètiques, el material mòbil, l'economia, la seguretat... Això difícilment es fa funcionar amb assemblees o mètodes similars. Cal un perfil tècnic, que potser alguns dels de la cúpula no tenen, però t'asseguro que la majoria de la plantilla no té. Alguns amb prou feines saben com funciona l'empresa! (a mi aquest estiu un treballador del metro bastant granadet em va assegurar i reassegurar que les prolongacions del servei pels partits les pagava el barça...)Guigui wrote:Ni tant, ni tan poc. Entre un kolkhoz i un aparell directiu hiperinflat hi ha un bon grapat de matisos i opcions viables.Ferry1ac1 wrote:Gràcies per la bona intenció però això de les empreses col·lectivitzades ja ho vam provar durant uns 3 anyets i va ser l'hecatombe! No sé ni com plantegen aquest tipus de demandes que fan més plorar que una altra cosa!
Per això, una massa de 8.000 persones gestionant una empresa... seria el festival del rumor i la desconfiança. Com a experiment social ho veuria bé però per gestionar TMB no.josep_serre wrote: Les llegendes urbanes hi són a tot arreu si això hi sumem que no sempre discernim clarament allò que hem de fer cas i allò que no...
Només cal veure les assemblees dels "indignats"Ferry1ac1 wrote:Per això, una massa de 8.000 persones gestionant una empresa... seria el festival del rumor i la desconfiança. Com a experiment social ho veuria bé però per gestionar TMB no.josep_serre wrote: Les llegendes urbanes hi són a tot arreu si això hi sumem que no sempre discernim clarament allò que hem de fer cas i allò que no...
... i que es dedica a muntar campanyes de màrqueting per a guanyar no se sap quina quota de mercat a no se sap quina competència, que munta festivals culturals a sant de no se sap què, que crea un canal de televisió per a captar no se sap quina clientela... I tot plegat, amb una cúpula directiva, bona part de la qual ni se sap què fa. Això sí, tot això que no se sap perquè, costa una bona picossada.Ferry1ac1 wrote:És que no estem parlant d'una botiga o una fàbrica de 50 treballadors! Estem parlant d'una empresa amb 8.037 treballadors que gestiona l'atenció al client, la circulació de trens, les necessitats energètiques, el material mòbil, l'economia, la seguretat...
Aviam, que no et justifico que tots els enxufats que hi ha a TMB serveixin d'alguna cosa! Però si que et justifico que a la directiva hi hagi algú que entengui d'electricitat, d'economia, de seguretat... Guigui parlem clar, col·lectivitzar una empresa així és una ximpleria TOTAL! Que n'hi ha que són inútils i que potser haurien d'estar a la presó o sortir a la 1era plana dels diaris per ser responsables d'aquest desgavell, si. Però fer experiments anarquistes.... no ho veig clar!Guigui wrote:... i que es dedica a muntar campanyes de màrqueting per a guanyar no se sap quina quota de mercat a no se sap quina competència, que munta festivals culturals a sant de no se sap què, que crea un canal de televisió per a captar no se sap quina clientela... I tot plegat, amb una cúpula directiva, bona part de la qual ni se sap què fa. Això sí, tot això que no se sap perquè, costa una bona picossada.Ferry1ac1 wrote:És que no estem parlant d'una botiga o una fàbrica de 50 treballadors! Estem parlant d'una empresa amb 8.037 treballadors que gestiona l'atenció al client, la circulació de trens, les necessitats energètiques, el material mòbil, l'economia, la seguretat...
Poso la mà al foc que dels foraires que entenen o fins i tot comparteixen la posició dels treballadors de TMB en aquest conflicte, cap pretén que sigui col·lectivitzada.Ferry1ac1 wrote:Guigui parlem clar, col·lectivitzar una empresa així és una ximpleria TOTAL!
Co**ons, 1 de 16, es queden amb 15, ai pobrets.mikado wrote:http://www.abc.es/20120130/local-catalu ... 01731.html
TMB también ha anunciado que los 23 directivos de la compañía perderán una de las 16 pagas que cobra actualmente.