I si envieu cartes als partits polítics, i us feu ressò als mitjans?
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Posted: Thursday 04/07/2013 12:03
by metring
També, però igualment els particulars caldria que ho féssiu.
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Posted: Thursday 04/07/2013 12:13
by WMD626
Sobre el tema de la proposta, volia fer dos comentaris. El primer, repetir el que deia més amunt i que també ho posaré en el tema del llibre de FGC : EL QUE NO FEM NOSALTRES NO HO FARÀ NINGÚ PER NOSALTRES : ni museus, ni llibres, ni res. Les companyies només veuen el tema històric com un mitjà de fer-se autobombo i en altres sectors socials, la manca de sensibilitat en el tema és prou coneguda.
Per tant, endavant amb qualsevol iniciativa per "apretar" l'opinió pública (i publicada), i a veure fins a on podem arribar. Efectivament, amb tants locals al 22@ buits i que han de desallotjar cada dos per tres, després del disbarat de carregar-se Lutxana i vist que potser no s'edificarà tant com preveien alguns, es podria plantejar ubicar el museu de la mobilitat en algun d'aquests locals. Això no desdiria dels objectius (tecnologia, coneixement, etc.) que es volen donar a aquell barri i potser més endavant, si es donessin les circumstàncies favorables, es podria pensar en un local més digne, com per exemple, l'Estació del Nord. I això es pot "vendre", si es planteja bé.
La segona cosa fa referència al Consell Assessor. Certament, estic d'acord amb que hauria de fer alguna cosa més que "no posar pegues" (faltaria més!!!) però no deixa de ser un òrgan creat per i per a ("por y para") TMB, que difícilment plantejarà una alternativa crítica a la política que s'està fent (per bé que molts dels seus membres, segurament, ho farien a títol individual) . Insisteixo, hem de ser nosaltres els que ens comencem a moure per a plantejar una iniciativa potent i començar a donar la volta a la situació, tant pel que fa al Museu de la Mobilitat com en altres temes que a tots ens preocupen.
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Posted: Monday 15/07/2013 19:30
by metring
Nois, tweet de l'alcalde!!
transport.cat @transportcat 4 Jul.
@xaviertrias Hola, voldríem saber si hi ha un local a BCN per posar uns quants vehicles restaurats x Museu Mobilitat.Gracies
Xavier Trias @xaviertrias 3h
@transportcat caldrà estudiar la proposta, i us suggereixo que contacteu amb nosaltres amb els detalls: http://w110.bcn.cat/portal/site/Al
A l'enllaç surt un formulari de contacte, us animeu a demanar el Museu??
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Posted: Monday 15/07/2013 20:35
by sagrering
a la inutilidad del forum se le podria dar utilidad por ejemplo
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Posted: Tuesday 16/07/2013 12:06
by andres
En cierta ocasión dije que las cocheras de San Martin, me parecian adecuadas, m e contestaron que construirian en ellas. No se si lo han hecho, pero si no, creo es lo más adecuado por comunicación y por que siendo una cochera de tranvías , que lugar más adecuado para un museo del transporte
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Posted: Tuesday 16/07/2013 12:33
by Adolescent barceloní
On hi havia les cotxeres de Borbó hi ha un descampat gran, al costat dels equipaments que van fer...
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Posted: Tuesday 16/07/2013 14:31
by wefer
No és problema de lloc, és problema de diners. O de voluntat, que al cap i a la fi és el mateix.
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Posted: Tuesday 16/07/2013 14:39
by Baró de MunChausson
A part de la manca de diners (quan n'hi havia tampoc no es va fer res) i de la manca de sensibilitat (no només de les administracions, també dels veïns que sempre s'estimaran més una escola bressol o una piscina que un museu del transport), l'altre problema gros que jo hi veig és la manca de "sentit d'estat" de les diferents operadores. Tal i com jo m'imagino un bon museu del transport, atractiu i potser rendible, seria un que hi exposés vehicles "en funcionament" (ja no dic trens, potser només busos i algún tramvia). Creieu realment que es pot fer un museu del transport que no estigui apadrinat per cap empresa i on hi tinguin cabuda els vehicles històrics dels diferents operadors? Jo no ho crec. Com a molt podriem tenir un "Museu TMB" a l'estil del de la RATP (és un dir, esclar) o un museu del transport sense vehicles, amb peces històriques, mapes, plafons, documents, etc.
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Posted: Monday 22/07/2013 14:14
by sortrens
Mireu el que s'haria de fer es un Museu del Transport fet de la nostre Butxaca, Fixeu-vos amb el nou local de l'Associació del Ferrocarril, es gràcies als socis i això que jo no soc soci encara .
El que hem refereixo es que si no hi ha voluntat i sensibilitat per part dels polítics en fer un museu del Transport llavors hem de ser nosaltres que ho fem! El POBLE té més PODER del que ens creiem. Ajuntem material nosaltres mateixos i jo proposaria que les Associacions poguessin ser Museus del Transport a l'Ombra fins que ens deixin algun ESPAI per fer-ho1!!
Per cert a l'Estació del Nord es com hauria de ser el Museu del Transport de BCN amb les seves vies de tren conectades al Ramal Meridiana per poder fer trajectes de Trens Històrics al igual que li cal un trajecte històric Barcelona- Mataró a l'Estació de França
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Posted: Monday 22/07/2013 16:19
by sagrering
Con el dinero lapidado en la grapadora del museo del diseño de Glories ( y se perfectamente de lo que hablo ) se pueden hacer 10 museos de transporte, co n todo el material reconstruido y funcionado. Cabe decir también, que el bodrio arquitectónico este, no es obra ni mucho menos del actual alcalde ( no entro en connotaciones políticas, ya que personalmente este hombre lo veo sensato ), pero es una de las borregadas mas grandes que se han realizado en Barcelona. Ya no es el valor de la obra ( aprox 5.000.000 de € ), si no los trabajos preventivos, en la cual se hubo de desviar un colector exagerado, que creo que costo alrededor de 2.000.000 € mas. Eran las épocas en que el estado español se creían que era el motor de europa, y todos veis perfectamente los resultados.
Por los demás podemos estar asi durante días...
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Posted: Monday 22/07/2013 22:39
by Fran-Ikarus
sortrens wrote:Mireu el que s'haria de fer es un Museu del Transport fet de la nostre Butxaca
Això mateix, i demà anem i li diem als governants, que deixem de donar la llauna amb el Museu del Transport perquè ens ho pagarem nosaltres amb les monedes que ens van sobrant de comprar el pa, i ja veuràs com es posen de contents.
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Posted: Tuesday 23/07/2013 10:53
by Marcel Estadella
sortrens wrote:El que hem refereixo es que si no hi ha voluntat i sensibilitat per part dels polítics en fer un museu del Transport llavors hem de ser nosaltres que ho fem! El POBLE té més PODER del que ens creiem. Ajuntem material nosaltres mateixos i jo proposaria que les Associacions poguessin ser Museus del Transport a l'Ombra fins que ens deixin algun ESPAI per fer-ho1!!
L'idea és molt bona, pero a 100 euros de parking per mes i vehicle, explica'm d'on sortiran les misses.......
El problema és la cessió d'espai, de treballar amb gestió low-cost, ma d'obra voluntària i força fe, ja n'hi havem molts que servim.
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Posted: Wednesday 24/07/2013 10:57
by wefer
sortrens wrote:Mireu el que s'haria de fer es un Museu del Transport fet de la nostre Butxaca
Hi estic d'acord sa canvi de que em descomptin la quantitat que hi aporti dels impostos que pago. El que no penso fer és pagar a través dels meus impostos les festes dels altres (i que a mi m'importen un rave), i en canvi les que a mi m'interessen haver-me-les de pagar jo tot solet.
A més, lamentablement el que es pogués recollir entre els afeccionats amb prou feines t'arribaria per restaurar un patinet. Que ens coneixem tots plegats
sortrens wrote: Fixeu-vos amb el nou local de l'Associació del Ferrocarril, es gràcies als socis i això que jo no soc soci encara
Et refereixes a l'Associació de Barcelona? El local és cedit per l'Ajuntament. L'únic que s'ha pagat de la butxaca dels socis són les obres d'adaptació, i tot i així molta gent s'ha donat de baixa. Normal quan et demanen més de 200 euros entre quotes i derrames en un any en plena crisi (i no ho critico, perquè no tenien altra opció).
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Posted: Wednesday 24/07/2013 21:29
by WMD626
Companys, crec que estem arribant al moll de l'os de la qüestió. Qui paga?. Els que millor podem fer rutllar un museu del transport, un ferrocarril turístic o fins i tot, una revista especialitzada sobre els "nostres" temes som nosaltres mateixos, no cap administració ni companyia ferroviària, que altra feina té. No podem estar esperant que les "autoritats" ens ho facin, entre d'altres coses perquè això no "ven", ni interessa a la majoria de la població.
Estic pensant en el que he vist del Tube 150, a Londres : s'han restaurat una locomotora de vapor original i un cotxe saló de 1892, a més del material històric que ja tenien per fer circulacions especials, però això s'ha fet gràcies a aportacions diverses, la "lottery" i la posada en venda d'uns bitllets que costaven entre 35 i 45 lliures...i que es van esgotar en dos dies per internet!!!. Evidentment, el nivell de vida del nostre país no és el d'Anglaterra, i no es tracta de que ens cobrin 60 euros per pujar a la Granota, però crec que això indica per on han d'anar les coses, si volem tirar endavant. Ara bé, això requeriria un canvi de xip brutal tant dels poders públics com de nosaltres mateixos (es tractaria d'allò tan antic de "qui paga, mana", com que paguem, manem, i volem que surti el "nostre" tren sempre que vulguem) I a aquest canvi de xip ajudaria, sens dubte, la potenciació del microfinançament, del mecenatge i d'altres fórmules similars, que s'hauria de veure reflectida en les nostres declaracions d'IRPF...
I a això afegiria : disposar d'un ens que ens representi i trobar un local (la qual cosa implica tenir el finançament, esclar). Per cert, no han desallotjat avui unes naus industrials al carrer Puigcerdà?. Doncs això.
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Posted: Wednesday 24/07/2013 22:22
by wefer
Segons sembla molt aviat apareixerà un projecte de crowfunding per restaurar la locomotora Mataró. Veurem quin resultat té ja que serà una prova empírica del que esteu dient.
Jo sóc força pessimista, però seria molt feliç d'equivocar-me.
Qui paga en el cas de les administracions públiques? Gran part de les seves fonts de finançament provenen dels impostos, és a dir, des de la societat mateix, per tant nosaltres mateixos. Es faci com es faci, sempre hi col·laborem en la seva realització, cal no oblidar-ho, això.
Les finances de l'ajuntament? Són les que són: http://w110.bcn.cat/portal/site/Ajuntam ... lang=ca_ES . Altra cosa és que no s'ha de despilfarrar ara tampoc, però comparativament, no estem en una ciutat on hi hagi problemes de liquidesa a les principals administracions municipals.
I després d'aquest breu Off-Topic... Deixeu que manifesti que no estic a favor de la instauració d'un Museu del Transport a la ciutat. Per què?
-Necessitat d'adeqüació d'infraestructures, així com de reduïr-ne les possibilitats físiques d'allotjar-hi varietat de material, degut als problemes logístics que se'n derivarien (no sols de TMB en viu la mobilitat urbana, sinó de FGC, el que sia necessari de Renfe, etc). I manteniment de les mateixes.
-Possibilitat de repetir-se la mateixa història que succeí a Castellar de N'hug, i en altres exemples que s'han contemplat al llarg de l'Estat Espanyol i Europa mateix.
-Causes d'això, que hi hauria menys recursos disponibles, per exemple, a la posada en circulació d'aquest material o bé en la creació d'una infraestructura adeqüada.
La posada en valor dels autobusos ja es realitza mercès al Rally BCN-Caldes que es realitza, i amb altres iniciatives semblants (mesclar amb els busos regulars vehicles històrics en horaris que no sien d'hora punta). Així com les iniciatives del tipus posada en marxa anual del 300. I la infraestructura del Tramvia Blau atorga moltes possibilitats de cara als tramvies històrics que es puguin restaurar en estat operatiu.
Salutacions.
Re: La maledicció del Museu del Transport a BCN
Posted: Wednesday 14/08/2013 18:35
by metring
Sort que a Londres o Nova York no tenen la mateixa actitut...