Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas

Quina línia deixaríeu fora de servei?

La L9
0
No votes
La L10
2
4%
La L11
11
22%
La L9 i l L10
1
2%
Les tres, per la gent que porten...
3
6%
Cap
32
65%
 
Total votes: 49

User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

Post by metring »

I un altre cas: i si deixessin de funcionar algunes estacions concretes de molt baixa afluència, com per exemple, Baró de Viver?
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

Post by Adolescent barceloní »

metring wrote:I un altre cas: i si deixessin de funcionar algunes estacions concretes de molt baixa afluència, com per exemple, Baró de Viver?
Seria una opció, però igual ara no té afluència i d'aquí a poc sí o passa alguna cosa... Però no seria mala idea, no...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Ferry1ac1
N8
N8
Posts: 926
Joined: Tuesday 14/06/2005 10:06
Location: Barcelona-Catalunya
Contact:

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

Post by Ferry1ac1 »

metring wrote:I un altre cas: i si deixessin de funcionar algunes estacions concretes de molt baixa afluència, com per exemple, Baró de Viver?
O es tanca totalment o es pot fer que només funcioni durant les hores que té més demanda.
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

Post by Platanito »

Per aquesta regla de tres, hauriem de tancar estacions com Girona (L4) els caps de setmana o Europa-Fira (FGC) els festius que no hi hagi fires a Montjuic.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Ferry1ac1
N8
N8
Posts: 926
Joined: Tuesday 14/06/2005 10:06
Location: Barcelona-Catalunya
Contact:

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

Post by Ferry1ac1 »

Platanito wrote:Per aquesta regla de tres, hauriem de tancar estacions com Girona (L4) els caps de setmana o Europa-Fira (FGC) els festius que no hi hagi fires a Montjuic.
Pel fet de tenir una estació construïda no vol dir que s'hagi d'utilitzar sempre. Si hi ha parades de la xarxa de metro que s'utilitzen molt poc, cal evaluar si val la pena mantenir-la oberta sempre.

En el cas de Baró de Viver hi ha molt pocs usuaris (moltes vegades no puja ni baixa ningú del metro en hores no intempestives), pocs usuaris paguen el bitllet i és una estació amb una alta conflictivitat. Si es veu que un percentatge important dels usuaris ho fan durant una franja de temps es pot tancar l'estació la resta del dia.

Si es construís una parada a la R3 al costat del Circuit de Catalunya trobaria molt lògic que només s'utilitzés quan hi hagi grans premis....
Marcel Estadella
N6
N6
Posts: 311
Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
Location: Sabadell
Contact:

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

Post by Marcel Estadella »

Ferry1ac1 wrote:
Platanito wrote:Per aquesta regla de tres, hauriem de tancar estacions com Girona (L4) els caps de setmana o Europa-Fira (FGC) els festius que no hi hagi fires a Montjuic.
Pel fet de tenir una estació construïda no vol dir que s'hagi d'utilitzar sempre. Si hi ha parades de la xarxa de metro que s'utilitzen molt poc, cal evaluar si val la pena mantenir-la oberta sempre.

En el cas de Baró de Viver hi ha molt pocs usuaris (moltes vegades no puja ni baixa ningú del metro en hores no intempestives), pocs usuaris paguen el bitllet i és una estació amb una alta conflictivitat. Si es veu que un percentatge important dels usuaris ho fan durant una franja de temps es pot tancar l'estació la resta del dia.

Si es construís una parada a la R3 al costat del Circuit de Catalunya trobaria molt lògic que només s'utilitzés quan hi hagi grans premis....
No se si algú dels presents recorda que el Tren de la Pobla va reduir costos fa uns anys en base a convertir una série de parades en "facultatives" (si no els havíen avisat de que algú baixava i no hi veien ningú passaven sense parar. La reducció de despesa per estalvi energètic deien que era considerable. No veig cap bogeria que parades que sols tenen un us horari molt determinat (i l'exemple de la R3 que comentàves sería paradigmàtic) sols s'obrin en aquests moments. D'això s'en diu optimització de recursos, per que per parar "per que toca" pero no donar servei real......
lithops
N6
N6
Posts: 189
Joined: Wednesday 07/06/2006 19:35
Location: Sant Feliu de Codines

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

Post by lithops »

“Els trens de la L11 s’adapten a la conducció automàtica”

https://asp-es.secure-zone.net/v2/index ... artPage=18

Aquesta línia sembla que quedaria descartada.

Salutacions
Josep Maria
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

"System relevant"

Post by Guigui »

Si és per això, només quedarien les cinc línies "originals". Cada una massa important perquè la tanquin.

Ara, si ampliem el concepte de línia de metro fins a extrems insospitats, encabint-hi els cotxes oficials, de seguida se m'acut una partida per on es pot retallar un bon bocí.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
iluro
N5
N5
Posts: 119
Joined: Friday 06/05/2005 23:23
Location: El Clot, Barcelona

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

Post by iluro »

Ni parlar-ne de tancar cap linia de metro, han costat prous calers per no treure cap rendiment.

Altra cosa es "adaptar" el servei, tancant estacions en franges horaires de baixa-nula demanda. Fins els anys 80, quan encara hi havien taquillers, gairebé totes les estacions amb dos accesos tenien un d' ells tancat en Domenge. Crec que poden retallar despeses sense suprimir serveis, que despres costaria un dineral tornar a possar en martxa.
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

Post by Adolescent barceloní »

iluro wrote:Ni parlar-ne de tancar cap linia de metro, han costat prous calers per no treure cap rendiment.

Altra cosa es "adaptar" el servei, tancant estacions en franges horaires de baixa-nula demanda. Fins els anys 80, quan encara hi havien taquillers, gairebé totes les estacions amb dos accesos tenien un d' ells tancat en Domenge. Crec que poden retallar despeses sense suprimir serveis, que despres costaria un dineral tornar a possar en martxa.
Sí, seria una altra opció. Els diumenges, tancar totes les entrades excepte la principal a totes les estacions.

ESTACIÓ X
Entrada 1 (principal)
Entrada 2
Entrada 3

Tanquem les entrades 2 i 3, i deixem oberta només l'estació 1 on es troba el cap d'estació.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

Post by Adolescent barceloní »

Fruit del meu missatge anterior se m'acut una idea:

A part de tancar tots els accessos i deixar només el principal, es podria fer que la L11 funcioni amb un comboi en comptes de dos, tancant l'estació de Casa de l'Aigua La freqüència seria de 15-20 minuts (penosa, però). O, directament, que no circuli ni diumenges ni festius (però això seria un problema, per una part...)
Una altra idea és fer que el Funicular de Montjuïc funcioni també amb un sol comboi els diumenges i festius.

Una altra idea és fer que la L10 vagi només des de Bon Pastor fins a Gorg, i que pel tram comú passi només la L9.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

Post by oriolp13 »

Adolescent barceloní wrote:Fruit del meu missatge anterior se m'acut una idea:

A part de tancar tots els accessos i deixar només el principal, es podria fer que la L11 funcioni amb un comboi en comptes de dos, tancant l'estació de Casa de l'Aigua La freqüència seria de 15-20 minuts (penosa, però). O, directament, que no circuli ni diumenges ni festius (però això seria un problema, per una part...)
Una altra idea és fer que el Funicular de Montjuïc funcioni també amb un sol comboi els diumenges i festius.

Una altra idea és fer que la L10 vagi només des de Bon Pastor fins a Gorg, i que pel tram comú passi només la L9.
Has pensat i rellegit les coses abans d'escriure-les? Un funicular necessita dels dos combois per a funcionar. I si no fos així, on vols guardar el comboi que no fas servir?...
Salutacions,

Oriol
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Funicular de Montjuïc

Post by Javi M »

De fet, al contrari del que pot semblar, treure un dels cotxes augmentaria la despesa energètica.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

Post by Miquel »

Adolescent barceloní wrote: A part de tancar tots els accessos i deixar només el principal, es podria fer que la L11 funcioni amb un comboi en comptes de dos, tancant l'estació de Casa de l'Aigua

Una altra idea és fer que la L10 vagi només des de Bon Pastor fins a Gorg, i que pel tram comú passi només la L9.
Em sembla que tens una fixació especial amb la L11.
I els teus arguments, no es sustenten enlloc, quin sentit te suprimir la L11, cap, només molèsties, i recordem que abans de suprimir-la, podem mirar d'estalviar-nos la 51, 62 i 76 fins a Ciutat Meridiana, això si, amb una reforma de la xarxa de bus, a aquella zona.
Adolescent barceloní wrote: La freqüència seria de 15-20 minuts (penosa, però).
Quin sentit te posar la freqüència a 14 minuts, cap, només crear molèsties a un usuari, que ja perd 7 minuts esperant, en cas de perdre el tren. Això, provocaria que s'utilitzés menys.
Repeteixo, en aquest cas, el primer a marxar, l'autobús.
Adolescent barceloní wrote:O, directament, que no circuli ni diumenges ni festius (però això seria un problema, per una part...)
T'has plantejat mai per a que serveix el ferrocarril metropolità?
Adolescent barceloní wrote:Una altra idea és fer que el Funicular de Montjuïc funcioni també amb un sol comboi els diumenges i festius.
Primer, com ja t'han dit, els funiculars son packs, van de dos en dos.
Segon, de que serveix un tros de ferralla amunt i avall sense passatge?
Tercer, el funicular, no deixa de ser un "transport turístic", i de turistes, en tenim molts que els caps de setmana van a Montjuïc amb el Funicular.
Adolescent barceloní wrote:Una altra idea és fer que la L10 vagi només des de Bon Pastor fins a Gorg, i que pel tram comú passi només la L9.
De que serveix, per estalviar-te 1 o 2 trens, suposés la molèstia d'esperar 6 minuts a Gorg, i 3 a Bon Pastor? Que planteges matar la línia?
Abans retalla en llum, que no hi ha la necessitat de tenir-ho tot taaaaaaant il·luminat.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

Post by Ecomobisostrans »

I tancant els accessos tampoc s'estalvia pràcticament res, valdria mes reduir una mica la il·luminació en alguns llocs que es excessiva i no causar molesties innecessaries de tancar accessos.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

Post by Fran-Ikarus »

Fa anys s'estalviava teòricament en personal, tancant alguns accesos, però com que ara ja no hi ha pràcticament personal... (o ja "s'ha estalviat en personal", dit d'una altra manera...)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

Post by Adolescent barceloní »

Adolescent barceloní wrote:Els diumenges, tancar totes les entrades excepte la principal a totes les estacions.

Tanquem les entrades 2 i 3, i deixem oberta només l'estació 1 on es troba el cap d'estació.
(em cito a mi mateix per no escriure tant)
Això seria una molt bona alternativa, crec jo... A veure, estacions amb molta afluència de passatgers potser no però a les altres...
Fran-Ikarus wrote:Fa anys s'estalviava teòricament en personal, tancant alguns accesos, però com que ara ja no hi ha pràcticament personal... (o ja "s'ha estalviat en personal", dit d'una altra manera...)
Sí, és veritat. S'han petat quasi tot el personal de les estacions... :avall :nose :nono
----

Pel que fa a la L11, millor que calli... :blah
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Ferry1ac1
N8
N8
Posts: 926
Joined: Tuesday 14/06/2005 10:06
Location: Barcelona-Catalunya
Contact:

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

Post by Ferry1ac1 »

Fran-Ikarus wrote:Fa anys s'estalviava teòricament en personal, tancant alguns accesos, però com que ara ja no hi ha pràcticament personal... (o ja "s'ha estalviat en personal", dit d'una altra manera...)
Tancant vestíbuls secundaris s'estalviarien els consums elèctrics de les validadores, distribuidores, escales mecàniques, il·luminació... que al llarg d'un dia i en bastantes estacions deuen sumar bastants kwh. I a més tampoc caldria posar-hi vigilants, netejar....
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

Post by metring »

Finalment, no retallen cap línia, però sí freqüències:

http://elperiodico.cat/ca/noticias/barc ... ro-1638963

Retallada de freqüències per estalviar al metro

El PP reclama que s'ampliï el temps per fer transbords
Dilluns, 9 de abril del 2012
EL PERIÓDICO
BARCELONA

El metro de Barcelona ja aplica la disminució de freqüències de pas a bona part de les línies, mesura que forma part del pla d'ajust de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) per retallar la despesa en 56 milions d'euros, com es va anunciar fa mesos.

Des del 5 de març passat, els barcelonins han d'esperar el suburbà una mitjana de 18 segons més els dies laborables en hores vall (les de menys utilització, de les 10.00 a les 17.00 hores), i 35 segons els diumenges i festius. Els dissabtes al matí també hi ha menys trens.

TMB defensa que continua havent-hiprou oferta per atendre la demanda i mantenir d'aquesta manera la qualitat, ja que en hores punta de jornades laborables segueix igual, i considera que la reducció de freqüències ha estat imperceptible per a la majoria d'usuaris de la capital catalana.

La disminució no s'ha aplicat a totes les línies del suburbà: els laborables afecta la 1, 2, 3 i 5; i els diumenges i festius, repeteixen les mateixes i s'hi suma la 4, de manera que en tots els casos en queden exemptes la 9/10 i la 11.

Paral·lelament, el PP ha instat el govern municipal de Barcelona a ampliar a dues hores el període de validesa dels títols integrats del transport públic, en lloc de l'hora i quart que regeix actualment, de manera que hi hagi més temps per portar a terme transbords. També demana que es puguin fer amb el bitllet senzill.

Óscar Ramírez, regidor popular a l'ajuntament, considera que donada l'àmplia cobertura de les línies de metro a l'àrea metropolitana, el temps actual es queda curt.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?

Post by Miquel »

metring wrote:Finalment, no retallen cap línia, però sí freqüències:

http://elperiodico.cat/ca/noticias/barc ... ro-1638963

Retallada de freqüències per estalviar al metro

El PP reclama que s'ampliï el temps per fer transbords
Dilluns, 9 de abril del 2012
EL PERIÓDICO
BARCELONA

El metro de Barcelona ja aplica la disminució de freqüències de pas a bona part de les línies, mesura que forma part del pla d'ajust de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) per retallar la despesa en 56 milions d'euros, com es va anunciar fa mesos.

Des del 5 de març passat, els barcelonins han d'esperar el suburbà una mitjana de 18 segons més els dies laborables en hores vall (les de menys utilització, de les 10.00 a les 17.00 hores), i 35 segons els diumenges i festius. Els dissabtes al matí també hi ha menys trens.

TMB defensa que continua havent-hiprou oferta per atendre la demanda i mantenir d'aquesta manera la qualitat, ja que en hores punta de jornades laborables segueix igual, i considera que la reducció de freqüències ha estat imperceptible per a la majoria d'usuaris de la capital catalana.

La disminució no s'ha aplicat a totes les línies del suburbà: els laborables afecta la 1, 2, 3 i 5; i els diumenges i festius, repeteixen les mateixes i s'hi suma la 4, de manera que en tots els casos en queden exemptes la 9/10 i la 11.

Paral·lelament, el PP ha instat el govern municipal de Barcelona a ampliar a dues hores el període de validesa dels títols integrats del transport públic, en lloc de l'hora i quart que regeix actualment, de manera que hi hagi més temps per portar a terme transbords. També demana que es puguin fer amb el bitllet senzill.

Óscar Ramírez, regidor popular a l'ajuntament, considera que donada l'àmplia cobertura de les línies de metro a l'àrea metropolitana, el temps actual es queda curt.
Però, aquesta notícia esmenta una nova retallada de freqüències o diu les retallades de principis de març (cosa que ja coneixíem i ja es va anunciar fa un temps), ja que és el que jo entenc.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Post Reply

Return to “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”