Re: Quina línia de metro suprimiries per la crisi?
Posted: Wednesday 21/03/2012 13:06
I un altre cas: i si deixessin de funcionar algunes estacions concretes de molt baixa afluència, com per exemple, Baró de Viver?
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Seria una opció, però igual ara no té afluència i d'aquí a poc sí o passa alguna cosa... Però no seria mala idea, no...metring wrote:I un altre cas: i si deixessin de funcionar algunes estacions concretes de molt baixa afluència, com per exemple, Baró de Viver?
O es tanca totalment o es pot fer que només funcioni durant les hores que té més demanda.metring wrote:I un altre cas: i si deixessin de funcionar algunes estacions concretes de molt baixa afluència, com per exemple, Baró de Viver?
Pel fet de tenir una estació construïda no vol dir que s'hagi d'utilitzar sempre. Si hi ha parades de la xarxa de metro que s'utilitzen molt poc, cal evaluar si val la pena mantenir-la oberta sempre.Platanito wrote:Per aquesta regla de tres, hauriem de tancar estacions com Girona (L4) els caps de setmana o Europa-Fira (FGC) els festius que no hi hagi fires a Montjuic.
No se si algú dels presents recorda que el Tren de la Pobla va reduir costos fa uns anys en base a convertir una série de parades en "facultatives" (si no els havíen avisat de que algú baixava i no hi veien ningú passaven sense parar. La reducció de despesa per estalvi energètic deien que era considerable. No veig cap bogeria que parades que sols tenen un us horari molt determinat (i l'exemple de la R3 que comentàves sería paradigmàtic) sols s'obrin en aquests moments. D'això s'en diu optimització de recursos, per que per parar "per que toca" pero no donar servei real......Ferry1ac1 wrote:Pel fet de tenir una estació construïda no vol dir que s'hagi d'utilitzar sempre. Si hi ha parades de la xarxa de metro que s'utilitzen molt poc, cal evaluar si val la pena mantenir-la oberta sempre.Platanito wrote:Per aquesta regla de tres, hauriem de tancar estacions com Girona (L4) els caps de setmana o Europa-Fira (FGC) els festius que no hi hagi fires a Montjuic.
En el cas de Baró de Viver hi ha molt pocs usuaris (moltes vegades no puja ni baixa ningú del metro en hores no intempestives), pocs usuaris paguen el bitllet i és una estació amb una alta conflictivitat. Si es veu que un percentatge important dels usuaris ho fan durant una franja de temps es pot tancar l'estació la resta del dia.
Si es construís una parada a la R3 al costat del Circuit de Catalunya trobaria molt lògic que només s'utilitzés quan hi hagi grans premis....
Sí, seria una altra opció. Els diumenges, tancar totes les entrades excepte la principal a totes les estacions.iluro wrote:Ni parlar-ne de tancar cap linia de metro, han costat prous calers per no treure cap rendiment.
Altra cosa es "adaptar" el servei, tancant estacions en franges horaires de baixa-nula demanda. Fins els anys 80, quan encara hi havien taquillers, gairebé totes les estacions amb dos accesos tenien un d' ells tancat en Domenge. Crec que poden retallar despeses sense suprimir serveis, que despres costaria un dineral tornar a possar en martxa.
Has pensat i rellegit les coses abans d'escriure-les? Un funicular necessita dels dos combois per a funcionar. I si no fos així, on vols guardar el comboi que no fas servir?...Adolescent barceloní wrote:Fruit del meu missatge anterior se m'acut una idea:
A part de tancar tots els accessos i deixar només el principal, es podria fer que la L11 funcioni amb un comboi en comptes de dos, tancant l'estació de Casa de l'Aigua La freqüència seria de 15-20 minuts (penosa, però). O, directament, que no circuli ni diumenges ni festius (però això seria un problema, per una part...)
Una altra idea és fer que el Funicular de Montjuïc funcioni també amb un sol comboi els diumenges i festius.
Una altra idea és fer que la L10 vagi només des de Bon Pastor fins a Gorg, i que pel tram comú passi només la L9.
Em sembla que tens una fixació especial amb la L11.Adolescent barceloní wrote: A part de tancar tots els accessos i deixar només el principal, es podria fer que la L11 funcioni amb un comboi en comptes de dos, tancant l'estació de Casa de l'Aigua
Una altra idea és fer que la L10 vagi només des de Bon Pastor fins a Gorg, i que pel tram comú passi només la L9.
Quin sentit te posar la freqüència a 14 minuts, cap, només crear molèsties a un usuari, que ja perd 7 minuts esperant, en cas de perdre el tren. Això, provocaria que s'utilitzés menys.Adolescent barceloní wrote: La freqüència seria de 15-20 minuts (penosa, però).
T'has plantejat mai per a que serveix el ferrocarril metropolità?Adolescent barceloní wrote:O, directament, que no circuli ni diumenges ni festius (però això seria un problema, per una part...)
Primer, com ja t'han dit, els funiculars son packs, van de dos en dos.Adolescent barceloní wrote:Una altra idea és fer que el Funicular de Montjuïc funcioni també amb un sol comboi els diumenges i festius.
De que serveix, per estalviar-te 1 o 2 trens, suposés la molèstia d'esperar 6 minuts a Gorg, i 3 a Bon Pastor? Que planteges matar la línia?Adolescent barceloní wrote:Una altra idea és fer que la L10 vagi només des de Bon Pastor fins a Gorg, i que pel tram comú passi només la L9.
(em cito a mi mateix per no escriure tant)Adolescent barceloní wrote:Els diumenges, tancar totes les entrades excepte la principal a totes les estacions.
Tanquem les entrades 2 i 3, i deixem oberta només l'estació 1 on es troba el cap d'estació.
Sí, és veritat. S'han petat quasi tot el personal de les estacions...Fran-Ikarus wrote:Fa anys s'estalviava teòricament en personal, tancant alguns accesos, però com que ara ja no hi ha pràcticament personal... (o ja "s'ha estalviat en personal", dit d'una altra manera...)
Tancant vestíbuls secundaris s'estalviarien els consums elèctrics de les validadores, distribuidores, escales mecàniques, il·luminació... que al llarg d'un dia i en bastantes estacions deuen sumar bastants kwh. I a més tampoc caldria posar-hi vigilants, netejar....Fran-Ikarus wrote:Fa anys s'estalviava teòricament en personal, tancant alguns accesos, però com que ara ja no hi ha pràcticament personal... (o ja "s'ha estalviat en personal", dit d'una altra manera...)
Però, aquesta notícia esmenta una nova retallada de freqüències o diu les retallades de principis de març (cosa que ja coneixíem i ja es va anunciar fa un temps), ja que és el que jo entenc.metring wrote:Finalment, no retallen cap línia, però sí freqüències:
http://elperiodico.cat/ca/noticias/barc ... ro-1638963
Retallada de freqüències per estalviar al metro
El PP reclama que s'ampliï el temps per fer transbords
Dilluns, 9 de abril del 2012
EL PERIÓDICO
BARCELONA
El metro de Barcelona ja aplica la disminució de freqüències de pas a bona part de les línies, mesura que forma part del pla d'ajust de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) per retallar la despesa en 56 milions d'euros, com es va anunciar fa mesos.
Des del 5 de març passat, els barcelonins han d'esperar el suburbà una mitjana de 18 segons més els dies laborables en hores vall (les de menys utilització, de les 10.00 a les 17.00 hores), i 35 segons els diumenges i festius. Els dissabtes al matí també hi ha menys trens.
TMB defensa que continua havent-hiprou oferta per atendre la demanda i mantenir d'aquesta manera la qualitat, ja que en hores punta de jornades laborables segueix igual, i considera que la reducció de freqüències ha estat imperceptible per a la majoria d'usuaris de la capital catalana.
La disminució no s'ha aplicat a totes les línies del suburbà: els laborables afecta la 1, 2, 3 i 5; i els diumenges i festius, repeteixen les mateixes i s'hi suma la 4, de manera que en tots els casos en queden exemptes la 9/10 i la 11.
Paral·lelament, el PP ha instat el govern municipal de Barcelona a ampliar a dues hores el període de validesa dels títols integrats del transport públic, en lloc de l'hora i quart que regeix actualment, de manera que hi hagi més temps per portar a terme transbords. També demana que es puguin fer amb el bitllet senzill.
Óscar Ramírez, regidor popular a l'ajuntament, considera que donada l'àmplia cobertura de les línies de metro a l'àrea metropolitana, el temps actual es queda curt.