Adjudicació d'instal·lacions auxiliars
Posted: Wednesday 15/09/2010 16:04
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... u-durgell/
15 setembre 2010 15:37
El DPTOP adjudica la construcció de 10 hangars i un restaurant a l’aeroport de Pirineus - la Seu d’Urgell
El DPTOP ha adjudicat avui els drets de superfície sobre parcel·les a l’aeroport de Pirineus - La Seu d’Urgell en les quals es construiran 10 hangars destinats al desenvolupament d’activitats aeronàutiques, 9 a càrrec de diferents operadors i un que es reserva Aeroports de Catalunya. Així mateix, també ha adjudicat un servei de restaurant a l’aeroport que s’ubicarà a la planta baixa de l’actual edifici de la terminal. Està previst que les obres de construcció dels hangars comencin el mes de novembre i que estiguin enllestides a finals del mes de març. El nou restaurant s’espera que es pugui obrir a la primavera.
L’aeroport en marxa
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques va reobrir el passat 4 de juny l’aeroport de Pirineus - la Seu d’Urgell, després de les obres de remodelació i millora dutes a terme per tal de garantir-ne la seguretat i la qualitat del servei.
El Govern, un cop reobert l’aeroport, i amb un funcionament normalitzat, té com a objectiu desenvolupar al màxim totes les seves potencialitats perquè esdevingui una eina de dinamització econòmica i turística de les comarques de muntanya. És en aquest sentit que el passat 19 de juliol es van obrir dos concursos públics, el primer licitava la construcció d’hangars a l’aeroport, i el segon licitava el servei de restaurant a l’edifici de la terminal, que també s’ha resolt avui.
10 nous hangars
D’aquesta manera, el DPTOP, a través d’INCASOL i Aeroports de Catalunya, ha adjudicat nou parcel·les a 7 candidats de diferents tipologies: institucions aeronàutiques, empreses de serveis, operadors privats i escoles de vol.
En el marc del concurs amb una doble tipologia d’hangars (grans i petits) totes les propostes que s’han presentat han demanat hangars grans. Es per això que en la mateixa superfície s’han redistribuït els hangars ajustant-se a la demanda del mercat mantenint el preu/m2 i la superfície total.
Així mateix, Aeroports Públics de Catalunya construirà un hangar propi destinat a acollir aquelles empreses, aeronaus o serveis que vulguin operar a l’aeroport de forma temporal. Aquest és un model que permetrà l’estada d’avions que facin turisme -nacional i internacional- trànsit d’empreses o activitat econòmica, entre d’altres.
Així l’adjudicació de les parcel·les donarà lloc a 10 hangars nous (que s’afegiran a l’hangar que hi ha ara d’Helitrans Pyrinees) que podran donar serveis d’estacionament d’aeronaus, manteniment d’aeronaus i helicòpters, handling integral, aviació comercial i altres activitats aeronàutiques.
La llista d’entitats adjudicatàries en aquest concurs és: Helitrans Pyrinees SL, Snimell SL, Federació Aèria Catalana, Heliswiss Ibérica SA, Servicios Aéreos del Pirineo SL (2 hangars), Aeroclub Barcelona Sabadell i Cat Helicòpters SL UTE(2 hangars) i Aeroclub Andorra Pirineus.
A partir d’ara, en les mateixes condicions, es poden afegir altres hangars a la plataforma d’acord amb el que proposen les bases del concurs.
El cànons que s’aplicaran a cadascuna de les parcel·les va dels 0,50€/m2/mes als 0,70€/m2/mes, depenent de la situació de la parcel·la i de la seva proximitat a l’estació de combustible. En qualsevol cas, la concessió és amb la modalitat de dret de superfície, per un període de 25 anys.
El nous hangars es distribuiran perifèricament per la zona de la plataforma d’estacionament d’aeronaus d’acord amb el que s’ha previst. El disseny dels hangars haurà de ser uniforme al costat aire de l’aeròdrom, per tal que el conjunt resulti integrat en l’entorn i es minimitzi l’impacte ambiental.
Està previst que les obres de construcció dels hangars comencin durant el mes de novembre i estiguin enllestides a finals del mes de març. D’aquesta manera, a mitjans del 2011 l’aeroport de Pirineus - La Seu Urgell estarà funcionant a ple rendiment. La inversió que els candidats faran per construir els hangars i desenvolupar les activitats aeronàutiques corresponents supera àmpliament el milió d’euros en total.
A més, la instal·lació d’aquestes noves empreses a l’aeroport de la Seu suposarà el trasllat d’unes 15-20 aeronaus que tindran com a base aquesta infraestructura, de tal manera que generarà una activitat nova que contribuirà a la dinamització econòmica del seu entorn.
Paral·lelament, el DPTOP està redactant el nou Pla Director Urbanístic Aeroportuari de l’aeroport de Pirineus - La Seu d’Urgell, el qual planificarà el futur desenvolupament de la pista, la plataforma, la zona d’hangars i la zona de serveis i que permetrà optimitzar l’espai per donar cabuda a la futura demanda del sector.
Servei de restaurant
D’altra banda, el DPTOP també ha adjudicat avui la licitació del servei de restauració i cafeteria de l’aeroport, en aquest cas per tres anys, a un particular, el sr. Miquel Martínez Mora. El servei es prestarà a la planta baixa de l’edifici de la terminal, un espai diàfan de 250 m2 on s’ubicarà el restaurant, la cafeteria i una zona habilitada que servirà com a punt de trobada tant de pilots com de professionals del món aeronàutic, visitants de l’aeroport o clients del restaurant.
A banda, el restaurador podrà utilitzar algunes estances de la torre de control com a sales polivalents privades del restaurant per a la celebració de reunions d’empresa o d’entitats. Es preveu que el restaurant es pugui posar en marxa aquesta primavera.
L’aeroport, obert de nou
L’aeroport de Pirineus - la Seu d’Urgell està situat entre els termes municipals de Montferrer i Castellbò i Ribera d’Urgellet, a la comarca de l’Alt Urgell. Aquest aeroport, propietat de l’empresari Josep Betriu, va ser inaugurat el 29 de juliol de 1982 i va funcionar regularment per a vols comercials fins al 1984, any en què es va posar en marxa el túnel del Cadí.
La infraestructura va estar operativa per a vols d’aviació general i helicòpters fins al 2007. Fa tres anys la Generalitat el va comprar per 8 MEUR i l’aeroport es trobava en unes condicions deficients. Llavors es va tancar per raons de seguretat, amb la voluntat de dur a terme la seva rehabilitació per a reobrir-lo més endavant. Les obres per posar a punt l’aeròdrom van comportar una inversió global d’2,9 MEUR.
Ara, el DPTOP està ultimant la redacció del Pla Director Urbanístic Aeroportuari d’aquesta infraestructura, que definirà els objectius i actuacions a desenvolupar a mitjà i llarg termini, per consolidar-la i ampliar-la si es creu convenient. Des del passat 22 de maig, quan es va celebrar una jornada europea prèvia a la seva obertura, fins avui ja han passat unes 170 aeronaus per aquest aeroport, amb 1.000 operacions.
15 setembre 2010 15:37
El DPTOP adjudica la construcció de 10 hangars i un restaurant a l’aeroport de Pirineus - la Seu d’Urgell
El DPTOP ha adjudicat avui els drets de superfície sobre parcel·les a l’aeroport de Pirineus - La Seu d’Urgell en les quals es construiran 10 hangars destinats al desenvolupament d’activitats aeronàutiques, 9 a càrrec de diferents operadors i un que es reserva Aeroports de Catalunya. Així mateix, també ha adjudicat un servei de restaurant a l’aeroport que s’ubicarà a la planta baixa de l’actual edifici de la terminal. Està previst que les obres de construcció dels hangars comencin el mes de novembre i que estiguin enllestides a finals del mes de març. El nou restaurant s’espera que es pugui obrir a la primavera.
L’aeroport en marxa
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques va reobrir el passat 4 de juny l’aeroport de Pirineus - la Seu d’Urgell, després de les obres de remodelació i millora dutes a terme per tal de garantir-ne la seguretat i la qualitat del servei.
El Govern, un cop reobert l’aeroport, i amb un funcionament normalitzat, té com a objectiu desenvolupar al màxim totes les seves potencialitats perquè esdevingui una eina de dinamització econòmica i turística de les comarques de muntanya. És en aquest sentit que el passat 19 de juliol es van obrir dos concursos públics, el primer licitava la construcció d’hangars a l’aeroport, i el segon licitava el servei de restaurant a l’edifici de la terminal, que també s’ha resolt avui.
10 nous hangars
D’aquesta manera, el DPTOP, a través d’INCASOL i Aeroports de Catalunya, ha adjudicat nou parcel·les a 7 candidats de diferents tipologies: institucions aeronàutiques, empreses de serveis, operadors privats i escoles de vol.
En el marc del concurs amb una doble tipologia d’hangars (grans i petits) totes les propostes que s’han presentat han demanat hangars grans. Es per això que en la mateixa superfície s’han redistribuït els hangars ajustant-se a la demanda del mercat mantenint el preu/m2 i la superfície total.
Així mateix, Aeroports Públics de Catalunya construirà un hangar propi destinat a acollir aquelles empreses, aeronaus o serveis que vulguin operar a l’aeroport de forma temporal. Aquest és un model que permetrà l’estada d’avions que facin turisme -nacional i internacional- trànsit d’empreses o activitat econòmica, entre d’altres.
Així l’adjudicació de les parcel·les donarà lloc a 10 hangars nous (que s’afegiran a l’hangar que hi ha ara d’Helitrans Pyrinees) que podran donar serveis d’estacionament d’aeronaus, manteniment d’aeronaus i helicòpters, handling integral, aviació comercial i altres activitats aeronàutiques.
La llista d’entitats adjudicatàries en aquest concurs és: Helitrans Pyrinees SL, Snimell SL, Federació Aèria Catalana, Heliswiss Ibérica SA, Servicios Aéreos del Pirineo SL (2 hangars), Aeroclub Barcelona Sabadell i Cat Helicòpters SL UTE(2 hangars) i Aeroclub Andorra Pirineus.
A partir d’ara, en les mateixes condicions, es poden afegir altres hangars a la plataforma d’acord amb el que proposen les bases del concurs.
El cànons que s’aplicaran a cadascuna de les parcel·les va dels 0,50€/m2/mes als 0,70€/m2/mes, depenent de la situació de la parcel·la i de la seva proximitat a l’estació de combustible. En qualsevol cas, la concessió és amb la modalitat de dret de superfície, per un període de 25 anys.
El nous hangars es distribuiran perifèricament per la zona de la plataforma d’estacionament d’aeronaus d’acord amb el que s’ha previst. El disseny dels hangars haurà de ser uniforme al costat aire de l’aeròdrom, per tal que el conjunt resulti integrat en l’entorn i es minimitzi l’impacte ambiental.
Està previst que les obres de construcció dels hangars comencin durant el mes de novembre i estiguin enllestides a finals del mes de març. D’aquesta manera, a mitjans del 2011 l’aeroport de Pirineus - La Seu Urgell estarà funcionant a ple rendiment. La inversió que els candidats faran per construir els hangars i desenvolupar les activitats aeronàutiques corresponents supera àmpliament el milió d’euros en total.
A més, la instal·lació d’aquestes noves empreses a l’aeroport de la Seu suposarà el trasllat d’unes 15-20 aeronaus que tindran com a base aquesta infraestructura, de tal manera que generarà una activitat nova que contribuirà a la dinamització econòmica del seu entorn.
Paral·lelament, el DPTOP està redactant el nou Pla Director Urbanístic Aeroportuari de l’aeroport de Pirineus - La Seu d’Urgell, el qual planificarà el futur desenvolupament de la pista, la plataforma, la zona d’hangars i la zona de serveis i que permetrà optimitzar l’espai per donar cabuda a la futura demanda del sector.
Servei de restaurant
D’altra banda, el DPTOP també ha adjudicat avui la licitació del servei de restauració i cafeteria de l’aeroport, en aquest cas per tres anys, a un particular, el sr. Miquel Martínez Mora. El servei es prestarà a la planta baixa de l’edifici de la terminal, un espai diàfan de 250 m2 on s’ubicarà el restaurant, la cafeteria i una zona habilitada que servirà com a punt de trobada tant de pilots com de professionals del món aeronàutic, visitants de l’aeroport o clients del restaurant.
A banda, el restaurador podrà utilitzar algunes estances de la torre de control com a sales polivalents privades del restaurant per a la celebració de reunions d’empresa o d’entitats. Es preveu que el restaurant es pugui posar en marxa aquesta primavera.
L’aeroport, obert de nou
L’aeroport de Pirineus - la Seu d’Urgell està situat entre els termes municipals de Montferrer i Castellbò i Ribera d’Urgellet, a la comarca de l’Alt Urgell. Aquest aeroport, propietat de l’empresari Josep Betriu, va ser inaugurat el 29 de juliol de 1982 i va funcionar regularment per a vols comercials fins al 1984, any en què es va posar en marxa el túnel del Cadí.
La infraestructura va estar operativa per a vols d’aviació general i helicòpters fins al 2007. Fa tres anys la Generalitat el va comprar per 8 MEUR i l’aeroport es trobava en unes condicions deficients. Llavors es va tancar per raons de seguretat, amb la voluntat de dur a terme la seva rehabilitació per a reobrir-lo més endavant. Les obres per posar a punt l’aeròdrom van comportar una inversió global d’2,9 MEUR.
Ara, el DPTOP està ultimant la redacció del Pla Director Urbanístic Aeroportuari d’aquesta infraestructura, que definirà els objectius i actuacions a desenvolupar a mitjà i llarg termini, per consolidar-la i ampliar-la si es creu convenient. Des del passat 22 de maig, quan es va celebrar una jornada europea prèvia a la seva obertura, fins avui ja han passat unes 170 aeronaus per aquest aeroport, amb 1.000 operacions.