Posted: Friday 06/04/2007 16:59
Home, a mi les 448R m'agraden. Però com diu en/na 252-071, estem parlant d'explotació.
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
metring wrote:http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... -dany.html
Esperen escurçar el temps de viatge de Renfe a final d'any
Les previsions inicials eren retallar temps aquesta primavera
Les previsions ara són recuperar minuts a mesura que avancin les obres del TAV, però l'embut ferroviari a Barcelona ho dificulta
09/05/12 02:00 - girona - Oriol Mas
L'augment de temps de viatge de la línia de tren entre Portbou i Barcelona va ser un dels temes que van provocar la creació de la plataforma d'usuaris de Renfe a les comarques gironines, que el 2009 van veure com això coincidia amb un augment del preu del bitllet i s'afegia a altres deficiències en el servei. Segons les previsions inicials, aquesta primavera ja s'hauria d'haver pogut començar a recuperar temps de trajecte, però el retard en alguns dels trams del TAV ho ha ajornat com a mínim fins a final d'any. A final de març, la plataforma va enviar una carta al director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, en què li demanava informació sobre diversos aspectes de la línia ferroviària. En la posterior resposta, Font explica: “És possible que aquest mateix any ja puguem veure una disminució del temps de trajecte dels trens en ample ibèric a mesura que les obres del TAV vagin finalitzant.”
De fet, i segons fonts consultades ahir del Departament de Territori i Sostenibilitat, la millora en el temps de trajecte ve condicionada pels treballs del TAV –que no estaran fins al primer semestre del 2013– i també per l'embut de l'accés ferroviari a Barcelona. L'augment de serveis de rodalies i la falta d'inversions de l'Estat en la modernització de la infraestructura –vies, senyalització...– podrien fer que l'estalvi de temps fos menys de l'esperat. En la resposta de Font a la plataforma, el director general vincula l'escurçament del temps de trajecte també a la millora de la gestió ferroviària i de la capacitat de la infraestructura, i recorda que l'Estat té encara moltes actuacions previstes en el pla de Rodalies de Barcelona que estan pendents d'execució.
Actualment, el trajecte dels trens de mitjana distància és d'entre 95 i 100 minuts entre Barcelona i Girona, prop d'un quart d'hora més que abans que les obres del TAV a l'entrada de Barcelona obliguessin a restringir la infraestructura. Entre Barcelona i Figueres, el temps que s'utilitza per cobrir el trajecte és ara de gairebé dues hores.
LA XIFRA
95
minuts
es tarda actualment, en funció del tren, a fer el trajecte entre Girona i Barcelona en els de mitjana distància.
Un web per posar-hi queixes sobre el servei
Una altra de les opcions que s'ha plantejat per millorar la informació en els trens de Renfe és crear un lloc web on els usuaris puguin comentar, en temps real i in situ, les queixes per deficiències en el servei i obtenir resposta immediata. Això s'afegiria al web actual i als comptes oficials de Twitter on es recullen les incidències que hi ha en cadascuna de les línies de rodalies. A les estacions, això és competència d'Adif, i segons la Generalitat, la seva capacitat d'influència és “nul·la” mentre no s'aconsegueixi el traspàs de la infraestructura incloent-hi totes les estacions.
No crec que es potenciïn plataformes d'"usuaris senyorets" a semblança dels gironins, veient com hi ha tants "usuaris apàtics" a la resta de Catalunya. Mentre no hi hagi un canvi de mentalitat en aquest país -i quedant-nos tots plegats de braços, segur que no la canviarem pas-, l'única cosa que funciona és la màxima de "qui no plora, no mama".Toni wrote:2) Noto a faltar les millores a Tarragona. Ja comença a ser una mica pesat això de parlar només del servei a Girona. Suposo.... o millor dit, m´agradaria pensar, que aquestes millores no tenen res a veure amb la plataforma aquesta d´usuaris senyorets.... per que sino estariem potenciant les plataformes d´usuaris senyorets.
Tarragona i Lleida no forma part de Catalunya per que sembla al senyor Recoder conseller de mobilitat, però aquí voleu enganyar als milers d'usuaris que agafen el tren quasi cada dia per anar de Lleida a Barcelona o de Tarragona a Barcelona ens tinguem que esperar quasi una hora per agafar un tren decent i lo que hem posa dels nervis es que s'ha augmenti als serveis de regionals ha una sola línia, endavant continueu tocant lo que no sona als usuaris de Lleida i Tarragona que aixo acabara molt malament.Sky wrote:La Generalitat amplia els horaris de tren entre Barcelona, Girona i Figueres i crea un nou abonament trimestral
El darrer tren de la línia R11 sortirà diàriament de l’estació de Barcelona Sants a les 21:46 i arribarà a Figueres a les 23:41
La majoria de combois que fins ara començaven o acabaven el seu recorregut a Girona allargaran el servei fins a Figueres
Rodalies de Catalunya implantarà al juliol un nou abonament trimestral que servirà tant per als viatgers de Rodalies com per als de Regionals
La línia R11 dels serveis regionals de Rodalies de Catalunya estrenarà el 17 de juny la reordenació dels horaris entre Barcelona, Girona i Figueres, que inclou un allargament de les hores de servei en horari nocturn i fer arribar fins a Figueres la majoria de trens que fins ara començaven o acabaven el seu recorregut a Girona. El Departament de Territori i Sostenibilitat, a través de la direcció general de Transports i Mobilitat, i Renfe, com a operadora del servei, han pactat aquestes modificacions amb l’objectiu de donar resposta a les demandes territorials i garantir la mobilitat obligada per raons laborals al major nombre possible d’usuaris.
Els canvis més significatius són:
- Nous horaris de vespre-nit amb sortides des de Barcelona Sants a les 19:46, 20: 46 i 21:46 h
D’aquesta forma, es manté el tren actual de les 19:46 (diari) i s’hi incorporen els de les 20:46 (diari, excepte dissabtes) i 21:46 (diari). El comboi que fins ara sortia de Barcelona Sants a les 20:16 només circularà dissabtes, diumenges i festius, mentre que el de les 21:16 i que només circulava fins a Girona, es substitueix per la nova freqüència de les 21:46, allargant el servei fins a Figueres, amb arribada a les 23:41. Fins ara el darrer tren des de Barcelona pels usuaris amb destinació Flaçà i Figueres era el de les 20:16, mentre que pels viatgers a Girona sortia a les 21:16.
- Nova freqüència matinal des de Figueres i Flaçà en sentit Girona i Barcelona
De dilluns a divendres, el primer comboi sortirà de l’estació de Figueres a les 05:44, amb parada a Flaçà a les 05:58. Aquest tren fins ara sortia directament des de Girona a les 06:11 (mantindrà l’horari de pas per Girona). La reordenació obliga a ajustar lleument l’horari del segon i tercer tren matinal, que sortiran de Figueres a les 05:59 (de dilluns a dissabte) i 06:43 (diari), respectivament, tres minuts més tard que l’horari actual, malgrat que es mantenen els mateixos horaris d’arribada a Barcelona que els vigents ara.
Tots aquests serveis seran prestats per trens Media Distancia (MD) de Renfe. La resta de freqüències i horaris, tant de MD com de trens Regionals, es mantenen com fins ara en tota la línia R-11 entre Portbou i Barcelona.
Amb aquesta reordenació horària el Departament de Territori i Sostenibilitat dóna resposta a la demanda territorial dels usuaris de la demarcació de Girona, que reclamaven que s’ampliés la cobertura horària del servei. El director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, explica que “aquest és un primer pas que es fa després d’escoltar les peticions dels usuaris, ja que els últims trens que hi havia fins ara (a les 20:16 a Figueres i a les 21:16 a Girona) eren insuficients per cobrir una part de la demanda que, per qüestions laborals, ha d’allargar la seva jornada”.
A la pràctica, les modificacions que entren en vigor el 17 de juny permetran que els usuaris que es dirigeixen a Figueres i Flaçà tinguin la possibilitat de tornar de Barcelona fins a 105 minuts més tard que amb els horaris actuals, mentre que els de Girona disposaran de mitja hora més respecte l’actualitat. “Pensem que encara no és la situació idònia, però és un pas significatiu que marca el camí que ens ha de conduir, en un termini aproximat d’un any, a un nou model d’oferta en el qual els serveis regionals es complementaran amb els Avant d’alta velocitat, que connectaran Girona i Barcelona en 35 minuts, o 45 minuts entre Figueres i Barcelona”, assenyala Font.
Disminució progressiva del temps de trajecte
La finalització dels trams pendents de les obres de la línia d’alta velocitat i la corresponent eliminació de les limitacions temporals de velocitat també suposaran que, a partir d’ara i de forma progressiva, s’escurcin els temps de trajecte de les línies R2 Nord i R11. “Els usuaris ja començaran a notar com va disminuint progressivament la durada del viatge fins als nivells que hi havia abans de les obres de la línia d’alta velocitat”, explica el director general de Transports i Mobilitat. En el cas de la R11 això suposarà, quan acabin aquests treballs, un estalvi de temps d’entre 10 i 15 minuts aproximadament.
Nou abonament trimestral al juliol
Rodalies de Catalunya posarà en marxa, la segona quinzena de juliol, un abonament trimestral per als usuaris de serveis de Rodalies i Regionals, a partir del model que ja s’aplica a Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), amb l’objectiu de primar l’usuari que fa un ús més recurrent del transport públic. Aquest abonament, proporcionalment més econòmic respecte els actuals títols mensuals, es tarificarà en funció de les zones de pas per als usuaris de Rodalies, i segons quilòmetres per als desplaçaments de Regionals.
A més, a diferència del que passa amb els abonaments mensuals, el nombre de viatges que inclourà serà il·limitat dins el període que estigui vigent. “La limitació de l’actual abonament mensual a només dos viatges al dia no resol el problema per aquells usuaris que tenen la necessitat de fer més desplaçaments, i el nou títol trimestral acaba amb aquest greuge i suposa un nou avantatge per als usuaris que fan un ús més intensiu del transport públic”, afegeix Ricard Font.
Altres modificacions al servei
La reordenació dels horaris que entrarà en vigor el 17 de juny també implicarà altres canvis a diferents línies. Així:
-Tots els trens Regionals que circulin per Altafulla-Tamarit realitzaran parada comercial a l’estació.
-Adequació dels horaris de la línia R8 per facilitar la connectivitat amb la línia R2 a Montmeló.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... ?id=150160
La teva cançoneta ja cansa!! Us heu queixat els de Tarragona/Lleida, perquè jo només e sentit queixar-se a Girona. Queixeu-vos i feu reivindicacions, si així és la única manera de que us facin cas!!!trensmat wrote:Tarragona i Lleida no forma part de Catalunya per que sembla al senyor Recoder conseller de mobilitat, però aquí voleu enganyar als milers d'usuaris que agafen el tren quasi cada dia per anar de Lleida a Barcelona o de Tarragona a Barcelona ens tinguem que esperar quasi una hora per agafar un tren decent i lo que hem posa dels nervis es que s'ha augmenti als serveis de regionals ha una sola línia, endavant continueu tocant lo que no sona als usuaris de Lleida i Tarragona que aixo acabara molt malament.Sky wrote:La Generalitat amplia els horaris de tren entre Barcelona, Girona i Figueres i crea un nou abonament trimestral
El darrer tren de la línia R11 sortirà diàriament de l’estació de Barcelona Sants a les 21:46 i arribarà a Figueres a les 23:41
La majoria de combois que fins ara començaven o acabaven el seu recorregut a Girona allargaran el servei fins a Figueres
Rodalies de Catalunya implantarà al juliol un nou abonament trimestral que servirà tant per als viatgers de Rodalies com per als de Regionals
La línia R11 dels serveis regionals de Rodalies de Catalunya estrenarà el 17 de juny la reordenació dels horaris entre Barcelona, Girona i Figueres, que inclou un allargament de les hores de servei en horari nocturn i fer arribar fins a Figueres la majoria de trens que fins ara començaven o acabaven el seu recorregut a Girona. El Departament de Territori i Sostenibilitat, a través de la direcció general de Transports i Mobilitat, i Renfe, com a operadora del servei, han pactat aquestes modificacions amb l’objectiu de donar resposta a les demandes territorials i garantir la mobilitat obligada per raons laborals al major nombre possible d’usuaris.
Els canvis més significatius són:
- Nous horaris de vespre-nit amb sortides des de Barcelona Sants a les 19:46, 20: 46 i 21:46 h
D’aquesta forma, es manté el tren actual de les 19:46 (diari) i s’hi incorporen els de les 20:46 (diari, excepte dissabtes) i 21:46 (diari). El comboi que fins ara sortia de Barcelona Sants a les 20:16 només circularà dissabtes, diumenges i festius, mentre que el de les 21:16 i que només circulava fins a Girona, es substitueix per la nova freqüència de les 21:46, allargant el servei fins a Figueres, amb arribada a les 23:41. Fins ara el darrer tren des de Barcelona pels usuaris amb destinació Flaçà i Figueres era el de les 20:16, mentre que pels viatgers a Girona sortia a les 21:16.
- Nova freqüència matinal des de Figueres i Flaçà en sentit Girona i Barcelona
De dilluns a divendres, el primer comboi sortirà de l’estació de Figueres a les 05:44, amb parada a Flaçà a les 05:58. Aquest tren fins ara sortia directament des de Girona a les 06:11 (mantindrà l’horari de pas per Girona). La reordenació obliga a ajustar lleument l’horari del segon i tercer tren matinal, que sortiran de Figueres a les 05:59 (de dilluns a dissabte) i 06:43 (diari), respectivament, tres minuts més tard que l’horari actual, malgrat que es mantenen els mateixos horaris d’arribada a Barcelona que els vigents ara.
Tots aquests serveis seran prestats per trens Media Distancia (MD) de Renfe. La resta de freqüències i horaris, tant de MD com de trens Regionals, es mantenen com fins ara en tota la línia R-11 entre Portbou i Barcelona.
Amb aquesta reordenació horària el Departament de Territori i Sostenibilitat dóna resposta a la demanda territorial dels usuaris de la demarcació de Girona, que reclamaven que s’ampliés la cobertura horària del servei. El director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, explica que “aquest és un primer pas que es fa després d’escoltar les peticions dels usuaris, ja que els últims trens que hi havia fins ara (a les 20:16 a Figueres i a les 21:16 a Girona) eren insuficients per cobrir una part de la demanda que, per qüestions laborals, ha d’allargar la seva jornada”.
A la pràctica, les modificacions que entren en vigor el 17 de juny permetran que els usuaris que es dirigeixen a Figueres i Flaçà tinguin la possibilitat de tornar de Barcelona fins a 105 minuts més tard que amb els horaris actuals, mentre que els de Girona disposaran de mitja hora més respecte l’actualitat. “Pensem que encara no és la situació idònia, però és un pas significatiu que marca el camí que ens ha de conduir, en un termini aproximat d’un any, a un nou model d’oferta en el qual els serveis regionals es complementaran amb els Avant d’alta velocitat, que connectaran Girona i Barcelona en 35 minuts, o 45 minuts entre Figueres i Barcelona”, assenyala Font.
Disminució progressiva del temps de trajecte
La finalització dels trams pendents de les obres de la línia d’alta velocitat i la corresponent eliminació de les limitacions temporals de velocitat també suposaran que, a partir d’ara i de forma progressiva, s’escurcin els temps de trajecte de les línies R2 Nord i R11. “Els usuaris ja començaran a notar com va disminuint progressivament la durada del viatge fins als nivells que hi havia abans de les obres de la línia d’alta velocitat”, explica el director general de Transports i Mobilitat. En el cas de la R11 això suposarà, quan acabin aquests treballs, un estalvi de temps d’entre 10 i 15 minuts aproximadament.
Nou abonament trimestral al juliol
Rodalies de Catalunya posarà en marxa, la segona quinzena de juliol, un abonament trimestral per als usuaris de serveis de Rodalies i Regionals, a partir del model que ja s’aplica a Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), amb l’objectiu de primar l’usuari que fa un ús més recurrent del transport públic. Aquest abonament, proporcionalment més econòmic respecte els actuals títols mensuals, es tarificarà en funció de les zones de pas per als usuaris de Rodalies, i segons quilòmetres per als desplaçaments de Regionals.
A més, a diferència del que passa amb els abonaments mensuals, el nombre de viatges que inclourà serà il·limitat dins el període que estigui vigent. “La limitació de l’actual abonament mensual a només dos viatges al dia no resol el problema per aquells usuaris que tenen la necessitat de fer més desplaçaments, i el nou títol trimestral acaba amb aquest greuge i suposa un nou avantatge per als usuaris que fan un ús més intensiu del transport públic”, afegeix Ricard Font.
Altres modificacions al servei
La reordenació dels horaris que entrarà en vigor el 17 de juny també implicarà altres canvis a diferents línies. Així:
-Tots els trens Regionals que circulin per Altafulla-Tamarit realitzaran parada comercial a l’estació.
-Adequació dels horaris de la línia R8 per facilitar la connectivitat amb la línia R2 a Montmeló.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... ?id=150160
Aquest quilòmetre es tracta de l'enllaç des de Figueres-Vilafant cap a la línia Portbou-Girona-Barcelona?Lluita1714 wrote:L'altre dia al diari sortia que en 20 anys s'havia fet només 1 quilòmetre de via per a passatgers en xarxa de via ampla.
No puc menys que estar totalment d´acord. Hi ha qui pensa que ficar trens, contra més millor, és gratis. Potser si diem que a canvi de cada tren deixarem de tenir un metge o baixaran el sou de no sé quants funcionaris ho entendrien millor (i sí, ja sé que es malgasta en molts altres temes). Cal fer millores baratetes i que donin molt resultat (no és el cas de ficar trens buits en horaris intempestius per molt que ho demani un alcalde). I sí, jo també estic indignat amb el fet de que continuïn fent "millores" a la línia de Girona en comptes de fer-les a Tarragona. Potser podriem fer un slogan que digués: "Prou millores a la línia de Girona i més trens a Tarragona". Jo crec que si la Conselleria fitxa a algú de Tarragona potser es podria aconseguir alguna cosa....Lluita1714 wrote:Home... però surt un altre i diu... no, els teus territoris no, és el meu el pitjor!. Mireu, aquí ara què falta? que surti el barceloní i digui: Clar, quan tingueu tanta densitat de població com Barcelona ja parlarem de rodalies a tot arreu.
No us sembla, tot plegat, massa regionalista? Hi ha gent pitjor! I ara, no s'inverteix ni a Barcelona ni enlloc, senyors. L'altre dia al diari sortia que en 20 anys s'havia fet només 1 quilòmetre de via per a passatgers en xarxa de via ampla. La xarxa que tenim ara, és la que es va fer per iniciativa privada abans de la nacionalització i la creació de Renfe. Ja n'hi ha prou de queixar-se "i jo més" que aquí tots estem fotuts, i ara més que mai, és el pitjor moment per fer res, i crear serveis que agafaran quatre gats al dia... mireu La Pobla de Segur, i estareu contents de ser gironins, tarragonins o lleidatans (de Lleida, no del pirineu).
El Punt/Avui, 17 de setembre de 2013 wrote: L'Ajuntament de Girona i Renfe negocien trens de nit a Barcelona
[...]
És ben curiós con l´ajuntament de Girona, després d´anys d´hostilitat sense quarter, ara és tant amic de la Renfe. Benvingut sigui el sentit comú. Malgrat tot, a la senyora regidora municipal algú hauria d´explicar-li que a la nit les vies es mantenen i que per tant difícilment es podrà anar en tren a la nit a Barcelona. Espero que això no trenqui la cordialitat...genissimon wrote:El Punt/Avui, 17 de setembre de 2013 wrote: L'Ajuntament de Girona i Renfe negocien trens de nit a Barcelona
[...]
Doncs algú hauria d'explicar com és que a tot el nucli de rodalia de Zuric hi ha trens nocturns cada hora, a cada línia. I la xarxa no els cau a trossos.Toni wrote:Malgrat tot, a la senyora regidora municipal algú hauria d´explicar-li que a la nit les vies es mantenen i que per tant difícilment es podrà anar en tren a la nit a Barcelona.
I per la xarxa d'Adif durant la nit també hi circulen mercants.Guigui wrote:Doncs algú hauria d'explicar com és que a tot el nucli de rodalia de Zuric hi ha trens nocturns cada hora, a cada línia. I la xarxa no els cau a trossos.Toni wrote:Malgrat tot, a la senyora regidora municipal algú hauria d´explicar-li que a la nit les vies es mantenen i que per tant difícilment es podrà anar en tren a la nit a Barcelona.