Page 3 of 3
Re: Noms extranys a TMB
Posted: Thursday 05/07/2012 15:23
by victorcasta
albe6 wrote:En el vídeo que hi ha a Trenscat de la L9 al poc de ser inaugurada, es veuen semàfors a les vies, al menys als canvis d'agulla.
No són semàfors tal i com els coneixes, que verd vol dir via lliure i vermell, prohibició de pas; tan sols indiquen si tens l'agulla favorable o no. No n'hi ha cap altre tipus de "semàfor" a l'L9.
Canvi de títol
Posted: Thursday 05/07/2012 15:38
by Guigui
Atès que el tema està depassant clarament l'àmbit terminològic, he canviat el títol del fil.
Re: Curiositats de TMB
Posted: Sunday 08/07/2012 22:13
by raulitinbcn
Re: Curiositats de TMB
Posted: Sunday 08/07/2012 23:36
by albe6
Mirant-ho bé i pausant-ho es veu que a les agulles la senyal és una fletxa amb la direcció aproximada que ha de seguir la via. Al final del video a Trenscat, a l'estació de Can Zam es veu un semàfor en vermell, i en les vies de servei divers material de manteniment que segurament serà de conducció manual.
Re: Soroll per al ramat
Posted: Monday 09/07/2012 0:07
by Busman
Guigui wrote:Vist així, no deixes de tenir raó. Només cal veure com, dos anys després, la temeritat de Castelldefels encara no s'ha tancat definitivament des d'un punt de vista judicial perquè hi ha qui s'entesta en desactivar del tot el sentit comú i creure que, com que ningú no deia res, es podia baixa alegrement a la via.
Ara, si ens posem així, als carrers de qualsevol població no pararia de sonar per altaveu el mantra: "Està totalment prohibit creuar el carrer fora dels passos senyalitzats."
Tal i com jo ho veig, la repetició del mantra no busca tant evitar que baixis a la via com recordar-te que, si ho fas i t'enxampen, et poden sancionar.
Re: Curiositats de TMB
Posted: Monday 09/07/2012 0:15
by Fran-Ikarus
Home, sí que busquen evitar que la gent hi baixi. Una altra cosa és que les possibles sancions sobreenteses siguin l'argument en contra més contundent que s'els hi pot suggerir, als potencials infractors, sense entrar en missatges dràstics estil campanya de la DGT, com ara "Baixar a la zona de vies produeix atropellaments fatals amb risc de mort instantània, mutilacions o minusvalia en grau total".
Avís de salut
Posted: Monday 09/07/2012 0:18
by Guigui
Doncs potser que hi posin més pesquis i apliquin de manera corresponent els avisos de salut dels paquets de tabac: "Baixar a les vies mata", amb lletres ben grosses i enmarcat en negre.
A les pantalles
Posted: Monday 09/07/2012 2:59
by Javi M
Ja posats, que projectin a les pantalles de publicitat imatges d'accidents al metro. A YouTube n'hi ha per un tub, i alguns força esgarrifosos, i a més gairebé tots causats per temeritats i ben pocs per accident.
(Que consti que no va de debò.)
Re: Curiositats de TMB
Posted: Tuesday 10/07/2012 20:39
by raulitinbcn
A l'estació de Encants (L2) a la zona de vies hi ha una porteta que diu algu així:
Sortida d'emergencia
No Obstaculizar
Algú sap a on surt o d'ón ve? ?????????????
Re: Curiositats de TMB
Posted: Saturday 14/07/2012 16:24
by victorcasta
raulitinbcn wrote:A l'estació de Encants (L2) a la zona de vies hi ha una porteta que diu algu així:
Sortida d'emergencia
No Obstaculizar
Algú sap a on surt o d'ón ve? ?????????????
Com el seu nom diu, a la sortida d'emergència que hi ha a València amb Independència.
Re: Curiositats de TMB
Posted: Saturday 14/07/2012 17:00
by França451
Curiosidades de TMB:
Línea 63: no se ponen de acuerdo sobre si finaliza en Sant Joan despì o en San Just. En teoría acaba en Sant Just, pero la parada de origen está dentro del término municipal de Sant Joan Despì. La línea 157, ídem de ídem. En algunos sitios indica que finaliza en Sant Just, cuando su cabecera está en Llevat-Les Planes.
Por cierto, lo de la 157 y la 57 es tres veces más demencial que la 36, pero eso lo comento en su sitio correspondiente.
Re: 17 Av. Jordà/Vall d'Hebron
Posted: Tuesday 17/07/2012 17:17
by França451
Guigui wrote:França451 wrote:El 17 según los planos de TMB inicia en Valle Hebròn, pero el bus marca AV. Jordà.
El tema del 17 és d'una deixadesa que clama al cel. No és que el bus digui Av. Jordà, és que alguns ho diuen, mentre d'altres indiquen correctament Vall d'Hebron. Ja fa uns anys, vaig enviar una reclamació sobre el tema a TMB, i la resposta era un sopar de duro que pretenia prendre'm per idiota perdut.
Pues creo que ya tengo una posible respuesta a tu reclamación. Pero en este caso, lo de hacerse líneas ha servido para algo productivo. Sentido Valle Hebròn, el conductor nos ha dejado literalmente "tirados" en el Paseo de Valle Hebrón nada más llegar al metro. Esa es la parada que viene marcada como origen. Algunos dijeron que iban al hospital (Parada de final Av Jordà) y el conductor dijo que finalizaba recorrido ahí, y que saldría doce o trece minutos después. Resulta que el nombre que lleve el bus depende de dónde sitúe su punto de descanso. Valle Hebròn te deja en el paseo, y cuando hace sentido Barceloneta sube al hospital y te da la vueltecita con las paradas intermedias. Y si el letrero indica Av Jordà, es que cuando llega a Valle Hebrón parada de origen, sigue el recorrido y descansa en el Hospital. La diferencia simplemente es esa. Valle Hebrón-Barceloneta indica su salida del paseo, da la vuelta y pasa por el hospital y baja. Av Jordá es que sale directamente del Hospital.
Espero haberlo aclarado. Ya sé que es una chorrada, pero lo tienen montado así.
Re: Curiositats de TMB
Posted: Friday 27/07/2012 13:14
by raulitinbcn
Jo tinc una pregunta, sobre L9/L2
A Rodalies l'estació de l'Aeroport és de la zona 2, si algun dia prolonguen L2 amb L9 a less terminals de l'aeroport aquestes serán de la zona 2 ?
Si és així les maquines d'autovenda de TMB hauran de vendre billets sencills de dues zones, no ? ? ? ? ?
P.D. Aquest problema se logic si algun dia es fa el perllogament
Re: Curiositats de TMB
Posted: Wednesday 22/08/2012 16:09
by victorcasta
Al sistema tarifari propi de Rodalies, l'aeroport està en zona 4. TMB fa servir la zonificació ATM, que el considera zona 1.