Trens a escala H0

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: H0 o N

Post by gatvell »

dos eixos de diàmetres diferents, un que sigui un tub i l'altre, massís o tub també. Així un entra dins l'altre.
Cal mirar quins diàmetres mínims de tubs i rodons massisos hi han, però crec que no serà cap problema.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: H0 o N

Post by raulitinbcn »

gatvell wrote:dos eixos de diàmetres diferents, un que sigui un tub i l'altre, massís o tub també. Així un entra dins l'altre.
Cal mirar quins diàmetres mínims de tubs i rodons massisos hi han, però crec que no serà cap problema.
Com com, no ho entenc?
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: H0 o N

Post by gatvell »

Saps com son les antenes plegables de les radios, o les que tenien abans els cotxes? un tub dins un altre, que estires..., ho recordes? Doncs això però en petit.
Potser, pensant una mica, però molt més complexe, fora que el cos del bogie (on s'aguanta l'eix) estés buit i permetés reduir la longitut de l'eix per allí.
Ara, jo faria dos tubs, un de diamètre més petit que l'altre, i potser, després de provar-ho en un bon rodatge en les vies, una molla a dins.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: H0 o N

Post by raulitinbcn »

gatvell wrote:Saps com son les antenes plegables de les radios, o les que tenien abans els cotxes? un tub dins un altre, que estires..., ho recordes? Doncs això però en petit.
Potser, pensant una mica, però molt més complexe, fora que el cos del bogie (on s'aguanta l'eix) estés buit i permetés reduir la longitut de l'eix per allí.
Ara, jo faria dos tubs, un de diamètre més petit que l'altre, i potser, després de provar-ho en un bon rodatge en les vies, una molla a dins.
Val, ara ho entenc, tot i que, en tant petit és podria fer?
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: H0 o N

Post by gatvell »

Jo crec que si que es pot fer. Primer cal saber el diàmetre exterior dels eixos, tant de vagons com locomotores.
Després cal fer uan cerca de tubs petits. A part de mirar-ho per Internet pots mirar a Servei Estació (Carrer Aragó a Barcelona)que tenen doncs tenen moltes coses.
I si no, mirar símils que ens serveixin per això.

Cal tindre en compte que les locomotores tenen rodes dentades o engranatges en els eixos dels bogies, així que caldrà estudiar amb cura com fer-ho.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: H0 o N

Post by raulitinbcn »

gatvell wrote:Jo crec que si que es pot fer. Primer cal saber el diàmetre exterior dels eixos, tant de vagons com locomotores.
Després cal fer uan cerca de tubs petits. A part de mirar-ho per Internet pots mirar a Servei Estació (Carrer Aragó a Barcelona)que tenen doncs tenen moltes coses.
I si no, mirar símils que ens serveixin per això.

Cal tindre en compte que les locomotores tenen rodes dentades o engranatges en els eixos dels bogies, així que caldrà estudiar amb cura com fer-ho.
Per les locos, de moment no havia pensat fer les de dos amples, tan sols en el tram de 3 carrils (provisionals) 2 locos, una de cada escala i fer com a Port Bou. Estic mirant els diametre dels eixos vagons i deuen fer entre 1mm i 3mm
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: H0 o N

Post by gatvell »

Ah, entesos. Així tot més senzill.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: H0 o N

Post by raulitinbcn »

gatvell wrote:Ah, entesos. Així tot més senzill.
També el que havia pensat de fer-ho per catenària, canviant les rodes.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: H0 o N

Post by raulitinbcn »

[ON OFF-TOPIC] Fent uns interruptors per la tensió de la via, m'he trobat amb un problema, l'interruptor, té 3 sortides (per on es conecten els cables) i no se on va cada cable. En sabrieu ajudar? :oops:
[OFF OFF-TOPIC]
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: H0 o N

Post by gatvell »

Que havies pensat de fer amb la catenaria?

AIxò de l'interruptor si té tres vies, segurament es un conmutat (d'aquells que hi ha dos interruptors en un passadis, p.e.).
Un serà el neutre (-) i els altres dos les fases (+). Hauràs de montar-ho, amb els dos fils i comprovar qeu funciona, si no es així canvies la connexió d'un i hi tornes, així de senzill.
Si vas a 220V potser que facis saltar el tèrmic, jejejeje
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Interruptor commutat

Post by Javi M »

raulitinbcn wrote:Fent uns interruptors per la tensió de la via, m'he trobat amb un problema, l'interruptor, té 3 sortides (per on es conecten els cables) i no se on va cada cable. En sabrieu ajudar?
Connecta un dels dos cables al born central. L'altre, on vulguis.
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: H0 o N

Post by raulitinbcn »

gatvell wrote:Que havies pensat de fer amb la catenaria?

AIxò de l'interruptor si té tres vies, segurament es un conmutat (d'aquells que hi ha dos interruptors en un passadis, p.e.).
Un serà el neutre (-) i els altres dos les fases (+). Hauràs de montar-ho, amb els dos fils i comprovar qeu funciona, si no es així canvies la connexió d'un i hi tornes, així de senzill.
Si vas a 220V potser que facis saltar el tèrmic, jejejeje
Val, ja ho provaré.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: H0 o N

Post by raulitinbcn »

Actualitzacions d'aquests dies:
- Talgo pendular VI, el de colors fosc (6 cotxes)
- Talgo VII, el blanc amb blau per els costats (6 cotxes)
- Cotxe cafeteria pel Talgo VII (1 cotxe extra)

I amb el altaria que ja tenia, tinc un total de 19 cotxes TALGO pendular

(Enllaç a la meva web amb el Material Mobil: https://sites.google.com/site/trenbcnca ... rial-movil)
Last edited by raulitinbcn on Wednesday 13/03/2013 19:43, edited 2 times in total.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: H0 o N

Post by gatvell »

Molt bé.
Jo mirant de comprar-me un transformador per fer correr una mica les locomotores...i potser algun vagó al darrera, jejeje
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: H0 o N

Post by raulitinbcn »

raulitinbcn wrote:Actualitzacions d'aquests dies:
- Talgo pendular VI, el de colors fosc (6 cotxes)
- Talgo VII, el blanc amb blau per els costats (6 cotxes)
- Cotxe cafeteria pel Talgo VII (1 cotxe extra)

I amb el altaria que ja tenia, tinc un total de 19 cotxes TALGO pendular

(Enllaç a la meva web amb el Material Mobil: https://sites.google.com/site/trenbcnca ... rial-movil)
+ Vagó cisterna cargas Renfe verd (Electrotren)
+ Vagó RN Renfe vores baixes ( ??? )
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: H0 o N

Post by ferroviario_catalan »

Hola a todos! Tengo un civia escala HO y como todos sabéis viene con decoración de renfe operadora. Y mi intención es pintarlo en colores de la generalitat (puertas y morro naranja) y por más que he buscado por internet y preguntando a amigos, no encuentro nadie que pinte maquetas. Me podeis ayudar??
Muchas gracias!
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: H0 o N

Post by raulitinbcn »

ferroviario_catalan wrote:Hola a todos! Tengo un civia escala HO y como todos sabéis viene con decoración de renfe operadora. Y mi intención es pintarlo en colores de la generalitat (puertas y morro naranja) y por más que he buscado por internet y preguntando a amigos, no encuentro nadie que pinte maquetas. Me podeis ayudar??
Muchas gracias!
He encontrado un video d'Agrupament Ferroviari de Barcelona que sale un civia repintado de R por unos modulos del Garraf. El video está en el facebook, si no tienes cuenta, dudo que lo deje ver, el video es este: https://www.facebook.com/photo.php?v=66 ... =2&theater Envia un correo a Agrupament, a lo mejor ellos te pueden decir de quien és el civia, y asi preguntarle a el.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: H0 o N

Post by ferroviario_catalan »

Muchas gracias raulitinbcn! Ya he mandado un mensaje a esa asociación... ahora a esperar respuesta.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: Trens a escala H0

Post by raulitinbcn »

Hola de nou. Buscant a la web de ROCO, he trobat una cosa que es diu reed, que ès? Per què serveix?
Us deixo aqui l'enllaç: http://www.roco.cc/es/product/23176-ree ... ducts.html
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Interruptors reed

Post by Javi M »

Un mecanisme reed no és més que un interruptor que s'acciona per mitjà d'un camp magnètic. A la indústria s'utilitza perquè no requereix contacte físic per a accionar-lo, i perquè no produeix espurnes en obrir-se o tancar-se.

En modelisme ferroviari s'utilitza com a balisa per a monitoritzar la ubicació dels trens. Generalment es fa servir per a regular els discos i evitar accidents, però també pot usar-se per a què els desviaments s'accionin automàticament en funció del recorregut programat de cada tren.
Post Reply

Return to “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”