Page 3 of 6

Re: H0 o N

Posted: Thursday 21/02/2013 20:52
by gatvell
dos eixos de diàmetres diferents, un que sigui un tub i l'altre, massís o tub també. Així un entra dins l'altre.
Cal mirar quins diàmetres mínims de tubs i rodons massisos hi han, però crec que no serà cap problema.

Re: H0 o N

Posted: Thursday 21/02/2013 20:54
by raulitinbcn
gatvell wrote:dos eixos de diàmetres diferents, un que sigui un tub i l'altre, massís o tub també. Així un entra dins l'altre.
Cal mirar quins diàmetres mínims de tubs i rodons massisos hi han, però crec que no serà cap problema.
Com com, no ho entenc?

Re: H0 o N

Posted: Thursday 21/02/2013 21:00
by gatvell
Saps com son les antenes plegables de les radios, o les que tenien abans els cotxes? un tub dins un altre, que estires..., ho recordes? Doncs això però en petit.
Potser, pensant una mica, però molt més complexe, fora que el cos del bogie (on s'aguanta l'eix) estés buit i permetés reduir la longitut de l'eix per allí.
Ara, jo faria dos tubs, un de diamètre més petit que l'altre, i potser, després de provar-ho en un bon rodatge en les vies, una molla a dins.

Re: H0 o N

Posted: Friday 22/02/2013 9:35
by raulitinbcn
gatvell wrote:Saps com son les antenes plegables de les radios, o les que tenien abans els cotxes? un tub dins un altre, que estires..., ho recordes? Doncs això però en petit.
Potser, pensant una mica, però molt més complexe, fora que el cos del bogie (on s'aguanta l'eix) estés buit i permetés reduir la longitut de l'eix per allí.
Ara, jo faria dos tubs, un de diamètre més petit que l'altre, i potser, després de provar-ho en un bon rodatge en les vies, una molla a dins.
Val, ara ho entenc, tot i que, en tant petit és podria fer?

Re: H0 o N

Posted: Friday 22/02/2013 13:25
by gatvell
Jo crec que si que es pot fer. Primer cal saber el diàmetre exterior dels eixos, tant de vagons com locomotores.
Després cal fer uan cerca de tubs petits. A part de mirar-ho per Internet pots mirar a Servei Estació (Carrer Aragó a Barcelona)que tenen doncs tenen moltes coses.
I si no, mirar símils que ens serveixin per això.

Cal tindre en compte que les locomotores tenen rodes dentades o engranatges en els eixos dels bogies, així que caldrà estudiar amb cura com fer-ho.

Re: H0 o N

Posted: Friday 22/02/2013 13:37
by raulitinbcn
gatvell wrote:Jo crec que si que es pot fer. Primer cal saber el diàmetre exterior dels eixos, tant de vagons com locomotores.
Després cal fer uan cerca de tubs petits. A part de mirar-ho per Internet pots mirar a Servei Estació (Carrer Aragó a Barcelona)que tenen doncs tenen moltes coses.
I si no, mirar símils que ens serveixin per això.

Cal tindre en compte que les locomotores tenen rodes dentades o engranatges en els eixos dels bogies, així que caldrà estudiar amb cura com fer-ho.
Per les locos, de moment no havia pensat fer les de dos amples, tan sols en el tram de 3 carrils (provisionals) 2 locos, una de cada escala i fer com a Port Bou. Estic mirant els diametre dels eixos vagons i deuen fer entre 1mm i 3mm

Re: H0 o N

Posted: Friday 22/02/2013 14:14
by gatvell
Ah, entesos. Així tot més senzill.

Re: H0 o N

Posted: Friday 22/02/2013 14:21
by raulitinbcn
gatvell wrote:Ah, entesos. Així tot més senzill.
També el que havia pensat de fer-ho per catenària, canviant les rodes.

Re: H0 o N

Posted: Friday 22/02/2013 20:48
by raulitinbcn
[ON OFF-TOPIC] Fent uns interruptors per la tensió de la via, m'he trobat amb un problema, l'interruptor, té 3 sortides (per on es conecten els cables) i no se on va cada cable. En sabrieu ajudar? :oops:
[OFF OFF-TOPIC]

Re: H0 o N

Posted: Saturday 23/02/2013 0:26
by gatvell
Que havies pensat de fer amb la catenaria?

AIxò de l'interruptor si té tres vies, segurament es un conmutat (d'aquells que hi ha dos interruptors en un passadis, p.e.).
Un serà el neutre (-) i els altres dos les fases (+). Hauràs de montar-ho, amb els dos fils i comprovar qeu funciona, si no es així canvies la connexió d'un i hi tornes, així de senzill.
Si vas a 220V potser que facis saltar el tèrmic, jejejeje

Interruptor commutat

Posted: Saturday 23/02/2013 14:42
by Javi M
raulitinbcn wrote:Fent uns interruptors per la tensió de la via, m'he trobat amb un problema, l'interruptor, té 3 sortides (per on es conecten els cables) i no se on va cada cable. En sabrieu ajudar?
Connecta un dels dos cables al born central. L'altre, on vulguis.

Re: H0 o N

Posted: Saturday 23/02/2013 14:47
by raulitinbcn
gatvell wrote:Que havies pensat de fer amb la catenaria?

AIxò de l'interruptor si té tres vies, segurament es un conmutat (d'aquells que hi ha dos interruptors en un passadis, p.e.).
Un serà el neutre (-) i els altres dos les fases (+). Hauràs de montar-ho, amb els dos fils i comprovar qeu funciona, si no es així canvies la connexió d'un i hi tornes, així de senzill.
Si vas a 220V potser que facis saltar el tèrmic, jejejeje
Val, ja ho provaré.

Re: H0 o N

Posted: Tuesday 12/03/2013 22:00
by raulitinbcn
Actualitzacions d'aquests dies:
- Talgo pendular VI, el de colors fosc (6 cotxes)
- Talgo VII, el blanc amb blau per els costats (6 cotxes)
- Cotxe cafeteria pel Talgo VII (1 cotxe extra)

I amb el altaria que ja tenia, tinc un total de 19 cotxes TALGO pendular

(Enllaç a la meva web amb el Material Mobil: https://sites.google.com/site/trenbcnca ... rial-movil)

Re: H0 o N

Posted: Tuesday 12/03/2013 23:02
by gatvell
Molt bé.
Jo mirant de comprar-me un transformador per fer correr una mica les locomotores...i potser algun vagó al darrera, jejeje

Re: H0 o N

Posted: Friday 12/04/2013 21:24
by raulitinbcn
raulitinbcn wrote:Actualitzacions d'aquests dies:
- Talgo pendular VI, el de colors fosc (6 cotxes)
- Talgo VII, el blanc amb blau per els costats (6 cotxes)
- Cotxe cafeteria pel Talgo VII (1 cotxe extra)

I amb el altaria que ja tenia, tinc un total de 19 cotxes TALGO pendular

(Enllaç a la meva web amb el Material Mobil: https://sites.google.com/site/trenbcnca ... rial-movil)
+ Vagó cisterna cargas Renfe verd (Electrotren)
+ Vagó RN Renfe vores baixes ( ??? )

Re: H0 o N

Posted: Wednesday 30/10/2013 12:05
by ferroviario_catalan
Hola a todos! Tengo un civia escala HO y como todos sabéis viene con decoración de renfe operadora. Y mi intención es pintarlo en colores de la generalitat (puertas y morro naranja) y por más que he buscado por internet y preguntando a amigos, no encuentro nadie que pinte maquetas. Me podeis ayudar??
Muchas gracias!

Re: H0 o N

Posted: Sunday 10/11/2013 23:40
by raulitinbcn
ferroviario_catalan wrote:Hola a todos! Tengo un civia escala HO y como todos sabéis viene con decoración de renfe operadora. Y mi intención es pintarlo en colores de la generalitat (puertas y morro naranja) y por más que he buscado por internet y preguntando a amigos, no encuentro nadie que pinte maquetas. Me podeis ayudar??
Muchas gracias!
He encontrado un video d'Agrupament Ferroviari de Barcelona que sale un civia repintado de R por unos modulos del Garraf. El video está en el facebook, si no tienes cuenta, dudo que lo deje ver, el video es este: https://www.facebook.com/photo.php?v=66 ... =2&theater Envia un correo a Agrupament, a lo mejor ellos te pueden decir de quien és el civia, y asi preguntarle a el.

Re: H0 o N

Posted: Tuesday 12/11/2013 0:34
by ferroviario_catalan
Muchas gracias raulitinbcn! Ya he mandado un mensaje a esa asociación... ahora a esperar respuesta.

Re: Trens a escala H0

Posted: Wednesday 25/12/2013 22:13
by raulitinbcn
Hola de nou. Buscant a la web de ROCO, he trobat una cosa que es diu reed, que ès? Per què serveix?
Us deixo aqui l'enllaç: http://www.roco.cc/es/product/23176-ree ... ducts.html

Interruptors reed

Posted: Wednesday 25/12/2013 22:38
by Javi M
Un mecanisme reed no és més que un interruptor que s'acciona per mitjà d'un camp magnètic. A la indústria s'utilitza perquè no requereix contacte físic per a accionar-lo, i perquè no produeix espurnes en obrir-se o tancar-se.

En modelisme ferroviari s'utilitza com a balisa per a monitoritzar la ubicació dels trens. Generalment es fa servir per a regular els discos i evitar accidents, però també pot usar-se per a què els desviaments s'accionin automàticament en funció del recorregut programat de cada tren.