Page 3 of 3
Re: Renfe-FGC, igual de malament?
Posted: Friday 07/12/2012 4:14
by 437.001
pcongre wrote:Jo tampoc en conec cap font fiable.
Així que faré servir simplement el número de respostes als fils d'incidències corresponents que hi ha en aquest moment, malgrat que molts siguin comentaris al respecte i molts "petits" retards tot sovint no hi surtin, lògicament.
RENFE Rodalia Barcelona = 6046 respostes des de mitjan 2005 / 462,7km = 13,07 respostes/km en 7½ anys
FGC Barcelona = 882 respostes des de mitjan 2005 / 191km = 4,62 respostes/km en 7½ anys
És possible que m'hagi equivocat comptant algun km de més en el cas dels FGC (he mirat de incloure-hi funiculars i aeris d'FGC integrats), però per 3-4km més o menys el resultat no canvia gaire... o si m'he equivocat, feu-m'ho saber, que al capdavall sóc de lletres i m'he refiat de les dades de la wiki!
Salut!
És una mica cutre comptar-ho així, però penso que pot valer...
I comptat així, les dades diuen que efectivament, rodalies funciona pitjor (cosa que ja se sabia), però que FGC tampoc és la perfecció absoluta que diguem, tot i que efectivament funciona millor.
FGC també té l´avantatge de no dependre l´altres línies. Hi ha retards de Rodalies que són induïts per incidències que passen més enllà del nucli de Rodalies.
Re: Renfe-FGC, igual de malament?
Posted: Friday 07/12/2012 10:16
by Altaria_Trianilla
També s'ha de dir que les incidències que es produeixen a renfe son més "publicitades"... per què moltes vegades que m'he trobat amb incidències a FGC, desprès no hi ha cap referència al fòrum i últimament al twitter d'FGC van sortir avares i supressions de trens que no es veuen reflexades aquí...
Diferència qualitativa
Posted: Friday 07/12/2012 13:29
by Guigui
Evidentment, al Fòrum no tenim ningú a sou que vagi controlant totes les incidències, ni tan sols totes les de Renfe per als més susceptibles. Ara bé, sí que és remarcable que en general, al Fòrum no es publiquen incidències de Renfe que causin retards inferiors als 20 minuts, mentre a FGC un retard de 5 o 10 ja és notícia.
Re: Renfe-FGC, igual de malament?
Posted: Sunday 23/12/2012 16:20
by Toni
He tingut una estoneta per mirar d´investigar això de la "caiguda de subministrament elèctric" a Sant Adrià i encara que no he vist que es publiqués la causa, sí he vist que precisament allà tant la subestació com la catenària, lluny de ser "lamentables", son NOVES (acabada de construir la subestació i renovada la catenària). Per tant, amb una infraestructura EXCEL.LENT a Sant Adrià, caldria segurament buscar la causa de la "caiguda del subminsitrament elèctric" a una altre lloc (el tema del robatori continua essent la principal opció). Que aquesta incidència hagi tingut 25 entrades al fòrum corresponent no implica res de res sobre la qualitat de la infraestructura com hem pogut veure en aquest cas (és casualitat però ens ha servit molt bé per il.lustrar un estat d´opinió totalment desviat per raons que no son tècniques).
Sobre el tema de la percepció, torno a dir que el que caldrien son dades sobre incidències i causes que no tenim i que per jutjar no serveixen (com hem vist en aquest cas tant adient) les percepcions ni les entrades al fòrum. Les comparacions amb altres xarxes tampoc serveixen si es vol fer una anàlisi ajustada (cosa que evidentment en molts casos no es vol fer per que no els interessa per res la realitat) ja que son realitats molt diferents. Les coses lamentablement son molt molt molt més complicades que fer una fàcil comparació de números d´entrades al fòrum (tema sobre el que es podria seguir debatent) i per poder entendre-les cal pimer com a qüestió imprescindible fugir d´idees preconcebudes (sobretot si son les que diuen els polítics) i obrir la ment a tots els factors que intervenen de forma constructiva.
Re: Renfe-FGC, igual de malament?
Posted: Sunday 23/12/2012 20:58
by victorcasta
Parlant de caigudes de tensió... L'altre dia va petar la subestació de Sant Boi per a la LAV a la que s'hi estaven fent proves entre Barcelona i Girona. La alimentació de la LAV està MOLT en precari. La de Sant Boi no està connectada a la potència que hauria de tenir, i la MAT fins a França encara no estarà acabada quan es posi en funcionament la LAV... Sempre fent les coses tard i malament...