Page 3 of 3
Re: Pas a nivell de Ripoll triga 20 m. a aixecar les barrere
Posted: Sunday 14/07/2013 0:50
by Toni
lithops wrote:La balissa no atura el trren, només l'informa, fins i tot hi ha una disfunció entre la informació que dóna la senyal i la balissa. La senyal indica pas protegit quan la barrera comença a baixar, la balissa indica pas protegit quan està baixada del tot, si la balissa indica el maquinista que el pas està desprotegit i la senyal el contrari a de prioritzar la informació de la balissa i disposar-se a aturar-se davant del PN. Si senyal i balissa indiquen pas desprotegit el tren no s'atura, l'atura el maquinista just avanç de creuar el PN.
El sistema automàtic dels PN NO atura el tren, posa en alerta al maquinista perque l'aturi just abans del PN. Vet aqui la gran diferència entre un PN bassat en enclavaments i un PN automàtic.
Salutacions
Josep Maria
Josep Mª,
Et confirmo que el senyal de pas a nivell d´una SBA (semibarrera automàtica) SÍ te balissa ASFA, que serveix per ATURAR el tren en cas de que el pas estigui desprotegit. Això és el lògic i normal, però a més ho acabo de confirmar. Així ho explica Ferropedia (
http://www.ferropedia.es/wiki/Paso_a_nivel). Ni als passos a nivell ni a cap altre lloc el sistema deixa tota la responsabilitat al maquinista, al menys posa precaucions per mitigar el possible error que pugui cometre... i en el cas dels passos a nivell automàtics, elimina aquest factor humà mitjançant una balissa ASFA que repeteixo SÍ atura el tren si el pas no està correctament protegit.
Re: Pas a nivell de Ripoll triga 20 m. a aixecar les barrere
Posted: Sunday 14/07/2013 0:56
by Toni
Reforço el que acabo d´indicar amb un segon enllaç a Ferropedia (
http://es.wikipedia.org/wiki/Anuncio_de ... %C3%A1tico) o especifica clarament l´indicació L3 (via lliure o pas a nivell protegit).
Re: Pas a nivell de Ripoll triga 20 m. a aixecar les barrere
Posted: Sunday 14/07/2013 1:25
by Toni
Estic llegint el títol 221c del RGC i diu que amb un senyal de "pas a nivell desprotegit" el maquinista reconeixerà el senyal i si no ho fa l´ASFA frenarà el tren. Potser sí que l´ASFA només li demana al maquinista que es posi en disposició d´aturar el tren al propi pas a nivell...
Re: Pas a nivell de Ripoll triga 20 m. a aixecar les barrere
Posted: Sunday 14/07/2013 22:17
by lithops
Reconec que hi ha ocasions què no sóc capaç de transmetre el que penso, com jo ja m'entenc...
Qualsevol balissa sempre informa, si després el maquinista no compleix amb la condició que estableix o no la reconeix evidenment frena el tren, però una balissa per sí sola mai compleix la funció de frenar un tren. Si la balissa marca PN desprotegit i el maquinista no la reconeix l'ASFA frenarà el tren, posteriorment el maquinista re-armarà frens i continuarà fins aturar-se davant el PN.
L'article que comentes del RGC te'l vaig mencionar missatges enrere, però el 220.3 és el que ho deixa molt clar, la llàstima es que el PDF no el deixa copiar.
Resumeixo, si el PN està protegit el tren no ha de reconèixer la balissa i tira endavant. Si la senyal fixa i l'ASFA indiquen senyal desprotegit el maquinista reconeix la balissa i es posa en disposició d'aturar-se davant el PN. Si la senyal indica PN protegit i la balissa desprotegit farà cas de la balissa, la reconeixerà i es disposarà a aturar-se davant del PN.
Jo ho entenc així i és el que intentava explicar des del començamet, insisteixo, reconec que em costa explicar el que vull dir, només sóc un afeccionat a estones lliures. I sobretot, la finalitat es aprendre, jo he fet a base d'equivocar-me moltes vegades i estic segur que ho continuaré fent d'aquesta manera.
Salutacions
Josep Maria
Re: Pas a nivell de Ripoll triga 20 m. a aixecar les barrere
Posted: Thursday 01/08/2013 23:19
by Toni
lithops wrote:Reconec que hi ha ocasions què no sóc capaç de transmetre el que penso, com jo ja m'entenc...
Qualsevol balissa sempre informa, si després el maquinista no compleix amb la condició que estableix o no la reconeix evidenment frena el tren, però una balissa per sí sola mai compleix la funció de frenar un tren. Si la balissa marca PN desprotegit i el maquinista no la reconeix l'ASFA frenarà el tren, posteriorment el maquinista re-armarà frens i continuarà fins aturar-se davant el PN.
L'article que comentes del RGC te'l vaig mencionar missatges enrere, però el 220.3 és el que ho deixa molt clar, la llàstima es que el PDF no el deixa copiar.
Resumeixo, si el PN està protegit el tren no ha de reconèixer la balissa i tira endavant. Si la senyal fixa i l'ASFA indiquen senyal desprotegit el maquinista reconeix la balissa i es posa en disposició d'aturar-se davant el PN. Si la senyal indica PN protegit i la balissa desprotegit farà cas de la balissa, la reconeixerà i es disposarà a aturar-se davant del PN.
Jo ho entenc així i és el que intentava explicar des del començamet, insisteixo, reconec que em costa explicar el que vull dir, només sóc un afeccionat a estones lliures. I sobretot, la finalitat es aprendre, jo he fet a base d'equivocar-me moltes vegades i estic segur que ho continuaré fent d'aquesta manera.
Salutacions
Josep Maria
Crec que tens raó. Si el pas està desprotegit, el tren reconeix la senyal i es posa en disposició d´aturar-se al pas si hi ha un obstacle. I sí, el cas es aprendre...
Re: Pas a nivell de Ripoll triga 20 m. a aixecar les barrere
Posted: Thursday 30/01/2014 8:31
by genissimon
Re: Pas a nivell de Ripoll triga 20 m. a aixecar les barrere
Posted: Friday 31/01/2014 22:44
by Toni
A veure si s´aconsegueix fer una obra o una altre. La qüestió és condicionar el pas inferior per que la gent pugui utilitzar-lo fàcilment. No A partir d´aqui, qui segueixi passant pel pas a nivell, ja serà sota la seva responsabilitat.
Passar amb barreres tancades
Posted: Friday 31/01/2014 22:56
by Javi M
Toni wrote:A partir d´aqui, qui segueixi passant pel pas a nivell, ja serà sota la seva responsabilitat.
Els que passen amb les barreres abaixades, fou, és i serà sota la seva responsabilitat (irresponsabilitat).
Re: Passar amb barreres tancades
Posted: Sunday 02/02/2014 0:06
by Toni
Javi M wrote:Toni wrote:A partir d´aqui, qui segueixi passant pel pas a nivell, ja serà sota la seva responsabilitat.
Els que passen amb les barreres abaixades, fou, és i serà sota la seva responsabilitat (irresponsabilitat).
Totalment d´acord, l´accident sempre és culpa del que creua amb les barreres baixades. Volia dir que si es dificulta més el pas de vianants per la via i es facilita el pas pel pas inferior, quan torni a haver un altre accident mortal ningú s´hauria de possar nerviós, no caldrà fer ja res, serà que algú que li agradava el risc.