davida wrote:Aquest clausura crec que ha sigut, per un cumul de circumstancies.
Aquí no hi ha hagut cap cúmul, davida.
L´únic que hi ha hagut és una incompetencia BESTIAL de Renfe-Andalusia i de la Junta d´Andalusia, que sembla que es dediquin a tocar-se la panxa enlloc de fer el què toca. Molta gent a Andalusia està molt cremada per això, i suposo que saps a què em refereixo. Hi ha UN MUNT de situacions incomprensibles, a Andalusia, que fan que a la regió amb més població no hi hagi un ús elevat dels trens regionals com a Catalunya.
I la prova és que allà on hi ha un bon servei (C1 de Sevilla, C1 de Málaga, C1 de Cádiz, MD Sevilla-Cádiz), els passatgers acompanyen.
Però on no n´hi ha... sol ser lamentable.
Hi havia un sol regional diari Bobadilla Cordoba que s'ha decidit suprimir per baixa ocupació.
Explica-ho tot, davida: no dius que els horaris d´aquest tren eren absolutament lamentables, creats més pensant en l´horari dels conductors del tren que en les necessitats dels habitants. Apart de que arribava a Bobadilla a una hora morta, que Bobadilla és un poblet molt petit, que no continuava cap a Málaga (cosa que, de per sí, i encara que hagués conservat els horaris lamentables, ja hagués fet que l´agafés moltíssima més gent!) ni a Antequera (no hi ha electrificació fins a Antequera-Ciudad, si n´hi hagués hagut també hagués estat una bona alternativa, tot i que no tant bona com Málaga).
El tren sortia de Córdoba cap a Bobadilla cap a migdia i tornava de Bobadilla cap a Córdoba sobre les quatre de la tarda.
¿Qui agafa un tren amb aquests horaris, si no tens cap altra alternativa a cap altra hora del dia, a la línia?
Per altre banda hi havia el Garcia Lorca, que ara enlloc de ser 2 Alaris 490 en doble u n a Sevilla i un Malaga, ara es un Talgo a Sevilla. Per evitar maniobres, de Cordoba a Malga es feia transbord a una 490, pero GL ha dicidit suprimir-lo i desviar els viatgers a trens AV que paren Antequera - Santa Anna (enlloc Bobadilla pero molt propera), Puente Genil AV. La única parada que s'ha perdut es Montilla. Renfe cobra el mateix, s'estalvia un tren, i la majoria de passatger arriba abans.
La majoria de passatgers no ha arribat a agafar el tren, davida. La majoria de passatgers ha agafat el cotxe o el bus, o s´ha quedat a casa.
L´AVE no ho substitueix tot, i menys la incompetència i curtedat de gambals de Renfe-Andalusia, i de la Junta d´Andalusia.
Que un trajecte que uneix les poblacions que he citat al meu post anterior no tingui un servei de regionals mínimament amb cara i ulls, mentre línies com la Linares Baeza-Moreda segueixen en servei o estacions com Val de Pilas han estat més de CENT ANYS en servei de passatgers sense la més mínima possibilitat de produïr viatgers de cap de les maneres, mentre que estacions com Santa Perpètua-Can Folguera o Puente Genil-Centre están miserablement desaprofitades perquè a a algú no li dóna la reial gana de treballar, és grotesc!!!
Resultat, no queda cap servei a la linia.
Per cert a la estació de Campo Real fa molt temps que no para un tren, no queden ni andanes. Abans era on enllaçava a la linia a Cabra i Jaen. Es una estació al mig del no res.
Ja ho sé.
Ni a Campo Real, ni a les altres que he citat com a "estacions allunyades" al meu post anterior (si te l´has llegit).
Els propers dies pensaba visitar la zona, i per pocs dies no he pogut viatjar amb l'ultim tren de la linia.
A la mateixa zona hi ha hagut una gran millora. Ara tots els MD paren a Antequera Santa Ana,
INEXACTE: els MD Sevilla-Osuna-Málaga NO PAREN a Antequera-Santa Ana. O sigui que tanta millora, no sé per on la veus.
amb el que amb un transbord s'ha multiplicat la combinacions d'anar a Granada, Malaga, Antequera, Ronda i Cordoba. Ara hi ha 10-12 trens Nord Sud AV Cordoba - Malaga, i 8 trens Est Oest Granada - Sevilla/Algeciras que es creuen a Antequera Santa Ana.
Molt bé, fabulós. Però quants n´hi ha per anar de Casariche a Málaga, o de Córdoba a Álora? NI UN!!!