Cuando se haga el cruce de la Torrassa se solucionaran buena parte de estos problemas al unificarse la operación de la R2Sur y la R1, ambas de muy alta demanda, es una de las obras prioritarias actualmente. Facilitaría generalizar un servicio con alta frecuencia y gran capacidad, solo que pasante. Como se ha dicho en Pl. Catalunya los buques tienen problemas de circular, si eso se solventa podríamos verlos recorriendo las dos líneas de la costa.albert28 wrote:Si se ponen trenes de dos pisos para cargarnos frecuencias, esos trenes suprimidos deberían ponerse en las zonas donde suelen haber frecuencias de 15' y más. (R1 a Mataró o Arenys, depende la hora) están casi cada 10' aprox y en su caso contrario la R4 suele ir cada 15' y conforme te alejas más eso aumenta a casi cada 30'. Lo mismo digo para la zona de Calella-Maçanet. Lo mismo iria para la R2, aunque al no cogerla apenas nunca no sabria qué opinar. O al menos si se elimina alguna frecuencia se podrían usar para evitar trenes simples para servicios como R4 hacia Vilafranca! o St. Vicenç de Calders! que parecen latas de sardinas.eolosbcn wrote:Ahora nos hemos de plantear que hacemos con el tráfico de cercanías creciente. Propongo una serie de soluciones "baratas", al margen del nuevo túnel, que no tengo claro donde empezaría y donde terminaría.
Yo personalmente creo que en muchas líneas hacía falta menos frecuencias y trenes de dos pisos, especialmente en la R1. Si de cada dos trenes de la R1, ponemos un dos pisos y nos cargamos una frecuencia, conseguimos mejorar mucho el espacio entre trenes en el túnel de Catalunya. Y ese espacio se puede usar para poner trenes a otros destinos, o para tener el suficiente espacio libre en caso de que fallen las cosas.
Muchas mejoras son buenas pero el problema actual es el dinero que no hay o no quieren invertir y viendo como son nuestros "buenos" gobernantes vamos bien-
Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
Re: 450/451 pel túnel de Pl. Catalunya
Així es de difícil solució sembla, perque a sota tením la L3 i a sobre un vestibul si no m'equivoco. Serien paraules majors. Doncs queda descartat el que he dit. Un altre opcio seria posar els trens de dos pisos i fer passar la R1 per Passeig de Gracia, encara que s'hauria de fer una obra abans de Clot per evitar cisallar la línia de Girona.Miquel wrote:El pont és a la sortida de l'estació, just on s'acaba, per tant, la limitació (que és de 10Km/h si no vaig errat) afectaria al sortir i entrar de l'estació, així que no ho veig molt bona idea ja que els trens trigarien molt més en deixar alliberats els cantons i s'incrementaria un temps de viatge ja de per si, massa elevat.
Per cert, m'apunto a la idea de genissimon.
Re: 450/451 pel túnel de Pl. Catalunya
Home que algunes frequencies de la R1 amb els "Buques" per passeig de gràcia pintaria molt bé menys pel cisallament, suposu fer una millora en el cisallament no costaría tant com un túnel nou?eolosbcn wrote:Així es de difícil solució sembla, perque a sota tením la L3 i a sobre un vestibul si no m'equivoco. Serien paraules majors. Doncs queda descartat el que he dit. Un altre opcio seria posar els trens de dos pisos i fer passar la R1 per Passeig de Gracia, encara que s'hauria de fer una obra abans de Clot per evitar cisallar la línia de Girona.Miquel wrote:El pont és a la sortida de l'estació, just on s'acaba, per tant, la limitació (que és de 10Km/h si no vaig errat) afectaria al sortir i entrar de l'estació, així que no ho veig molt bona idea ja que els trens trigarien molt més en deixar alliberats els cantons i s'incrementaria un temps de viatge ja de per si, massa elevat.
Per cert, m'apunto a la idea de genissimon.
Re: 450/451 pel túnel de Pl. Catalunya
Per aixó ho dic. Básicament el que intento es pensar com és pot millorar la situació actual sense la necessitat de fer un túnel nou. Ja n'he dit unes quantes. Sembla que la dels buques per Catalunya no es possible, pero mantinc les altres y poder fer una obra per evitar la cisalla i enviar buques de la R1 per Passeig de Gracia, o mirar de fer una obra (que sembla es important, però menys que un nou túnel) a Catalunya perque puguin passar buques.albert28 wrote:Home que algunes frequencies de la R1 amb els "Buques" per passeig de gràcia pintaria molt bé menys pel cisallament, suposu fer una millora en el cisallament no costaría tant com un túnel nou?eolosbcn wrote:Així es de difícil solució sembla, perque a sota tením la L3 i a sobre un vestibul si no m'equivoco. Serien paraules majors. Doncs queda descartat el que he dit. Un altre opcio seria posar els trens de dos pisos i fer passar la R1 per Passeig de Gracia, encara que s'hauria de fer una obra abans de Clot per evitar cisallar la línia de Girona.Miquel wrote:El pont és a la sortida de l'estació, just on s'acaba, per tant, la limitació (que és de 10Km/h si no vaig errat) afectaria al sortir i entrar de l'estació, així que no ho veig molt bona idea ja que els trens trigarien molt més en deixar alliberats els cantons i s'incrementaria un temps de viatge ja de per si, massa elevat.
Per cert, m'apunto a la idea de genissimon.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: 450/451 pel túnel de Pl. Catalunya
Si et refereixes al túnel de la Diagonal (i/o la Gran Via), hi ha un ampli fil que en parla, tot i que la idea inicial és d'en Santfeliuenc: Túnel per la Diagonal, es farà el miracle?. De tota manera, en el seu moment hi va haver un ampli debat. Si busseges una mica pel buscador, trobaràs una llarga llista de lectures per llegir.eolosbcn wrote: [...]Per cert, m'apunto a la idea de genissimon.
Tornant al tema, si els trens de dos pisos, 450 i 451 tenen restriccions de velocitat (crec que 10 Km/h) pel pont sobre la L3 del metro a la sortida de l'estació de pl. Catalunya cap a Arc de Triomf, el que cal es avaluar l'estat d'aquest pont i intervenir en el que calgui. No se quin és el problema d'aquest pont. M'ensumo a un mal (o nul) manteniment per part de qui correspongui, suposo que ADIF+Metro. De tota manera, substituir-lo pot ser una operació d'una gran despesa però que un dia o altre caldrà abordar ja que no es pot mantenir indefinidament en mal estat. Una fallada d'aquest pont (encara que no provoqués cap accident) podria deixar petit el col·lapse ferroviari degut al «forat de Bellvitge» per les obres de l'AVE, ja que també afectaria a les línies 1 i 3 del metro en un punt crucial tant de la xarxa de metro com de la de rodalia.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: 450/451 pel túnel de Pl. Catalunya
De veritat penses que Metro i Adif no mantenen el pont de Plaça de Catalunya. Suposo que tontos no son i ells també veuen que és el centre de la seva xarxa. Si hi ha un 10 km/h serà per algun problema més greu que falta de pintura. Si us fixeu, l´estructura metàl.lica, a més d´aguntar la zona de la L3 i la via d´Adif, puja cap adalt i aguanta com a mínim el vestíbul de l´intercanviador. Per tant, no crec que sigui tant fàcil com "mantenir" el pont, el problema que hi hagi és un problema estructural del conjunt de l´intecanviador, si s´ha de canviar el pont crec que estariem parlant de varis mesos de tall de totes les línies.genissimon wrote:Si et refereixes al túnel de la Diagonal (i/o la Gran Via), hi ha un ampli fil que en parla, tot i que la idea inicial és d'en Santfeliuenc: Túnel per la Diagonal, es farà el miracle?. De tota manera, en el seu moment hi va haver un ampli debat. Si busseges una mica pel buscador, trobaràs una llarga llista de lectures per llegir.eolosbcn wrote: [...]Per cert, m'apunto a la idea de genissimon.
Tornant al tema, si els trens de dos pisos, 450 i 451 tenen restriccions de velocitat (crec que 10 Km/h) pel pont sobre la L3 del metro a la sortida de l'estació de pl. Catalunya cap a Arc de Triomf, el que cal es avaluar l'estat d'aquest pont i intervenir en el que calgui. No se quin és el problema d'aquest pont. M'ensumo a un mal (o nul) manteniment per part de qui correspongui, suposo que ADIF+Metro. De tota manera, substituir-lo pot ser una operació d'una gran despesa però que un dia o altre caldrà abordar ja que no es pot mantenir indefinidament en mal estat. Una fallada d'aquest pont (encara que no provoqués cap accident) podria deixar petit el col·lapse ferroviari degut al «forat de Bellvitge» per les obres de l'AVE, ja que també afectaria a les línies 1 i 3 del metro en un punt crucial tant de la xarxa de metro com de la de rodalia.
Salut !!
Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
alf_ wrote:
Cuando se haga el cruce de la Torrassa se solucionaran buena parte de estos problemas al unificarse la operación de la R2Sur y la R1, ambas de muy alta demanda, es una de las obras prioritarias actualmente. Facilitaría generalizar un servicio con alta frecuencia y gran capacidad, solo que pasante. Como se ha dicho en Pl. Catalunya los buques tienen problemas de circular, si eso se solventa podríamos verlos recorriendo las dos líneas de la costa.
Yo me olvidaria del cruce de la Torrassa, su estación y el soterramiento. No se hará.
Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
Ja és segur?
Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
Cierto, el proyecto como esta ahora es absolutamente inviable a corto, medio o largo plazo. Pero si se optase por realizar el cruce en superficie no sería tanta cosa. Cuanto daño hace la obsesión por los soterramientos y la especulación...
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
Totes les vostres propostes estan ven fetes pero el problema que ni ADIF i el ministeri de Foment no estan disposats de solucionar el gran caos que hi ha a la xarxa ferroviària de Barcelona, jo penso que es tindria que fer es una terminal de rodalies a la estació de França.
Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
No voy a defender a los de ADIF, que han descuidado la infraestructura que da gusto, pero esto no sólamente viene de Madrid, es la gestión de la Generalitat la que en lugar de buscar soluciones más originales insiste en atrofiar los túneles, empeorando lo que ya es una mala situación, es el ayuntamiento que se quería cargar EdF y es TiS que pide que se hagan determinadas obras de determinada manera, es decir que también podrían proponer que hagan La Torrassa en superficie y seguramente conseguirían más que pidiendo un megasoterramiento con macroestación y cruce a desnivel.trensmat wrote:Totes les vostres propostes estan ven fetes pero el problema que ni ADIF i el ministeri de Foment no estan disposats de solucionar el gran caos que hi ha a la xarxa ferroviària de Barcelona, jo penso que es tindria que fer es una terminal de rodalies a la estació de França.
Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
Insisteixo, crec que la nova connexió tunel meridiana + tunel EdF faria la funció de 3r túnel de rodalies.
Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
A la web Tranvia, s'han apuntat dues solucions que em semblen molt interessants.
1) Cambiar de Roda de Barà a l'Arboç el cambiador actualment en desús. Aixó permetria alliberar dues vies a Sants que ara es dediquen en exclusiva a LD, al poder sortir tots aquests trens per la LAV. A més, milloraria una mica els temps de LD.
2) Aquesta es més complicada. Cambiar a ample internacional la R3 i fer passar els rodalies de la R3 pel túnel Sagrera - Sants. Aixó potser es incompatible amb l'anterior, perque només quedarien quatre vies UIC per llarga distancia. Aixó aportaria uns beneficis molt importants ja que es podríen reorganitzar les línies de Rodalies que passen pel centre i poder ampliar frequencies al passar de dos a tres túnels de rodalies. S'hauria de fer l'estació de Passeig de Gracia de l'AVE de la que es va parlar al principi, encara que només paressin els rodalies. La conversió es podria fer amb zones de tercer fil i zones totalment UIC.
Especialment la 1) es una solució que es pot implementar de manera ràpida i amb un cost molt limitat. Si s'implementes la 2) es podrien convertir a UIC dues vies de l'estació de Sants (que ja estaven preparades).
1) Cambiar de Roda de Barà a l'Arboç el cambiador actualment en desús. Aixó permetria alliberar dues vies a Sants que ara es dediquen en exclusiva a LD, al poder sortir tots aquests trens per la LAV. A més, milloraria una mica els temps de LD.
2) Aquesta es més complicada. Cambiar a ample internacional la R3 i fer passar els rodalies de la R3 pel túnel Sagrera - Sants. Aixó potser es incompatible amb l'anterior, perque només quedarien quatre vies UIC per llarga distancia. Aixó aportaria uns beneficis molt importants ja que es podríen reorganitzar les línies de Rodalies que passen pel centre i poder ampliar frequencies al passar de dos a tres túnels de rodalies. S'hauria de fer l'estació de Passeig de Gracia de l'AVE de la que es va parlar al principi, encara que només paressin els rodalies. La conversió es podria fer amb zones de tercer fil i zones totalment UIC.
Especialment la 1) es una solució que es pot implementar de manera ràpida i amb un cost molt limitat. Si s'implementes la 2) es podrien convertir a UIC dues vies de l'estació de Sants (que ja estaven preparades).
Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
Dubto molt que la xarxa elèctrica aguantés el Transpirenaic a 25000 V CA sense la MAT. Actualment ja hi ha hagut problemes puntuals en la línia de l'AVE per falta de corrent.
Si que es veritat que les víes 7-8 estan preparades per a ser transferides a ample UIC si fós necessari (s'hi podria posar la R3) però la R3 és potser la línia amb menys circulacions de les que utilitzen actualment el túnel de Plaça Catalunya.
Si que es veritat que les víes 7-8 estan preparades per a ser transferides a ample UIC si fós necessari (s'hi podria posar la R3) però la R3 és potser la línia amb menys circulacions de les que utilitzen actualment el túnel de Plaça Catalunya.
Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
1) Els rodalies només haurien d'anar pel tram comú a l'AVE pel túnel de Sagrera - Sants.
2) La resta seria per un tram que ja està electrificat actualment. L'energia requerida es la mateixa tant si parlem de 3kVDC con si parlem de 25kVAC. Si avui funcionen els rodalies a 3kVDC perfectament, ho poden fer a 25kVDC perfectament. Només es tracta d'adaptar les estacions de tracció actuals a la nova situació.
El fet de que la tensió sigui una o un altra no canvia l'energia requerida. Serà la mateixa que avui.
2) La resta seria per un tram que ja està electrificat actualment. L'energia requerida es la mateixa tant si parlem de 3kVDC con si parlem de 25kVAC. Si avui funcionen els rodalies a 3kVDC perfectament, ho poden fer a 25kVDC perfectament. Només es tracta d'adaptar les estacions de tracció actuals a la nova situació.
El fet de que la tensió sigui una o un altra no canvia l'energia requerida. Serà la mateixa que avui.
Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
¿Y el coste de cambiar el sistema eléctrico y comprar una flota entera de trenes para la R3 en UIC y aptos para 25kVAC no se acerca ya al coste de un nuevo tunel?eolosbcn wrote:1) Els rodalies només haurien d'anar pel tram comú a l'AVE pel túnel de Sagrera - Sants.
2) La resta seria per un tram que ja està electrificat actualment. L'energia requerida es la mateixa tant si parlem de 3kVDC con si parlem de 25kVAC. Si avui funcionen els rodalies a 3kVDC perfectament, ho poden fer a 25kVDC perfectament. Només es tracta d'adaptar les estacions de tracció actuals a la nova situació.
El fet de que la tensió sigui una o un altra no canvia l'energia requerida. Serà la mateixa que avui.
Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
Hay que estar muy ciego para no ver las inmensas bondades que traería esto, al pequeño coste de que algunos trenes no penetrarían el centro. Sería una buena solución para poder ofrecer un servicio fiable y frecuente durante las próximas temporadas hasta el día que se viera un nuevo tunel.xevi wrote:Insisteixo, crec que la nova connexió tunel meridiana + tunel EdF faria la funció de 3r túnel de rodalies.
Yo no entiendo por qué hay tanto afán de insistir en exigencias que exceden la realidad en todos los sentidos. El compromiso es cuando desde ambos costados hay un acercamiento para encontrar un punto medio: Ni una gran obra impagable, ni dejar las frecuencias como estan. A coste de lo dicho. Parecería razonable, pero el egoísmo de la gente es más poderoso, y ya en este hilo no ha faltado quien se sintiera agredido de que les queramos quitar sus trenes...
Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
Crec que encara s'estan cambiant rodalies antics per uns de nous, ¿no? Per tant el cost adicional es 0. Només es tracta que en lloc de cambiar a iberic, es canvïn a UIC+25kValf_ wrote:¿Y el coste de cambiar el sistema eléctrico y comprar una flota entera de trenes para la R3 en UIC y aptos para 25kVAC no se acerca ya al coste de un nuevo tunel?eolosbcn wrote:1) Els rodalies només haurien d'anar pel tram comú a l'AVE pel túnel de Sagrera - Sants.
2) La resta seria per un tram que ja està electrificat actualment. L'energia requerida es la mateixa tant si parlem de 3kVDC con si parlem de 25kVAC. Si avui funcionen els rodalies a 3kVDC perfectament, ho poden fer a 25kVDC perfectament. Només es tracta d'adaptar les estacions de tracció actuals a la nova situació.
El fet de que la tensió sigui una o un altra no canvia l'energia requerida. Serà la mateixa que avui.
Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
Al pequeño coste de que los trenes van donde no quiere ir la gente. Pero nada, esto es una minucia a la que solo damos importancia los invidentes (vamos, los ciegos).alf_ wrote: al pequeño coste de que algunos trenes no penetrarían el centro.
Re: Saturació als túnels de rodalia de Barcelona
¿Cuando cerraron el Metro, y ese flamante nuevo intercambiador que es Sagrera-Meridiana? Es un poco arrogante decir que nadie quiere is a Sant Andreu o la Barceloneta.eolosbcn wrote:Al pequeño coste de que los trenes van donde no quiere ir la gente. Pero nada, esto es una minucia a la que solo damos importancia los invidentes (vamos, los ciegos).alf_ wrote: al pequeño coste de que algunos trenes no penetrarían el centro.
Con el esquema que propuse por ejemplo en la R4 seguiría habiendo un tren cada 15 minutos que sí pasa por Pl. Catalunya y Sants, de forma que quien tenga que ir hacia Sants o L'Hospitalet puede esperarse al tren que sí atraviesa, y quien le vaya bien bajar en Sagrera-Meridiana por ejemplo puede tomar el tren que muere en EdF. Si tenemos en cuenta que el trayecto Meridiana-EdF constituye al menos un 40 o 50% de la cobertura de ADIF en Barcelona se podría estimar que para una buena parte de los usuarios sí serían atractivos estos trenes adicionales que no llegan a Sants. Súmese todos aquellos viajeros que ni siquiera van a Barcelona pero que les viene bien una frecuencia adicional, como por ejemplo Terrassa-Sabadell.
Pero eso. A donde no quiere ir la gente.
Last edited by alf_ on Thursday 26/09/2013 21:29, edited 2 times in total.