Page 3 of 3
Dades d'usuaris
Posted: Friday 31/01/2014 15:04
by Javi M
He pogut aconseguir algunes dades d'ús de la línia R4 Sud. La primera columna representa la mitja d'usuaris per dia laborable durant l'any 2012; la segona, el percentatge d'usuaris de l'estació respecte del total de la línia; i l'última, el tant per cent d'usuaris, si no es té en compte L'Hospitalet.
L'Hopitalet ----------- 14.440 ---- 19,18 ------ (---)
Cornellà ---------------- 8.442 ---- 11,21 ---- 13,87
Sant Joan Despí ------ 4.790 ------ 6,36 -------7,87
Sant Feliu ------------ 11.113 ----- 14,76 ---- 18,26
Molins de Rei ---------- 7.346 ------ 9,76 ---- 12,07
El Papiol ---------------- 1.026 ------ 1,36 ----- 1,69
Castellbisbal ----------- 2.387 ------ 3,17 ----- 3,92
Martorell --------------- 8.632 ----- 11,46 ---- 14,18
Sant Sadurní d’Anoia - 2.510 ------ 3,33 ----- 4,12
Lavern – Subirats -------- 219 ------ 0,29 ----- 0,36
La Granada -------------- 469 ------- 0,62 ----- 0,77
Vilafranca ------------- 6.817 ------- 9,05 ---- 11,2
Els Monjos --------------- 613 ------- 0,81 ----- 1,01
L’Arboç ------------------- 976 ------ 1,3 ------- 1,6
El Vendrell -------------- 2.491 ------ 3,31 ----- 4,09
St. Vicenç de Calders - 3.030 ------- 4,02 -----4,98
TOTAL ---------------- 75.301
TOT. SENSE L'H ----- 60.861
Crec que les dades parlen per si soles.
Millora l'oferta, puja la demanda
Posted: Friday 31/01/2014 15:09
by Guigui
Javi M wrote:Crec que les dades parlen per si soles.
Parlen per si soles considerant el servei actual. I amb això, no vull dir que calgui una rodalia AV de Barcelona a Vilafranca, sinó que caldria analitzar més a fons perquè determinades estacions i la línia en general tenen aquest nivell d'usuaris.
Re: Millora l'oferta, puja la demanda
Posted: Friday 31/01/2014 15:42
by Javi M
Guigui wrote:Parlen per si soles considerant el servei actual. I amb això, no vull dir que calgui una rodalia AV de Barcelona a Vilafranca, sinó que caldria analitzar més a fons perquè determinades estacions i la línia en general tenen aquest nivell d'usuaris.
Totalment d'acord. I és que el meu missatge anava referit més aviat a algunes de les propostes de semidirectes per via convencional que he llegit, que farien parar els trens a estacions de poca demanda mentre que es salten algunes de gran afluència.
Penso que l'addició de trens semidirectes seria un guany considerable per als usuaris del Penedès, però sempre que això no sigui en detriment dels de Martorell, Molins de Rei, Sant Feliu i Cornellà. En el cas d'aquestes dues últimes estacions, una disminució del nombre de trens amb parada podria suposar que la demanda durant certes franges horàries superés l'oferta.
Re: Millora l'oferta, puja la demanda
Posted: Sunday 02/02/2014 0:24
by Toni
Javi M wrote:Guigui wrote:Parlen per si soles considerant el servei actual. I amb això, no vull dir que calgui una rodalia AV de Barcelona a Vilafranca, sinó que caldria analitzar més a fons perquè determinades estacions i la línia en general tenen aquest nivell d'usuaris.
Totalment d'acord. I és que el meu missatge anava referit més aviat a algunes de les propostes de semidirectes per via convencional que he llegit, que farien parar els trens a estacions de poca demanda mentre que es salten algunes de gran afluència.
Penso que l'addició de trens semidirectes seria un guany considerable per als usuaris del Penedès, però sempre que això no sigui en detriment dels de Martorell, Molins de Rei, Sant Feliu i Cornellà. En el cas d'aquestes dues últimes estacions, una disminució del nombre de trens amb parada podria suposar que la demanda durant certes franges horàries superés l'oferta.
Dificilment. Un semidirecte sempre perjudica als trens que s´aturen (l´últim exemple son les queixes dels usuaris de la Garriga cap a Barcelona pels perjudicis que els crea el fantàstic semidirecte de Puigcerdà que porta 50 persones màxim). Això dels semidirectes és un tema molt vell, que només es justifica si tens 4 vies (nosaltres només tenim dues) i si la demanada ho justifica (que no és el cas ja que hi molts més usuaris a Cerdanyola que a Manresa). Però no cal discutir gaire, això es decidirà depenent dels vots que hi hagi a Manresa per decidir.
Re: Millora l'oferta, puja la demanda
Posted: Sunday 02/02/2014 2:12
by alf_
Toni wrote:Javi M wrote:Guigui wrote:Parlen per si soles considerant el servei actual. I amb això, no vull dir que calgui una rodalia AV de Barcelona a Vilafranca, sinó que caldria analitzar més a fons perquè determinades estacions i la línia en general tenen aquest nivell d'usuaris.
Totalment d'acord. I és que el meu missatge anava referit més aviat a algunes de les propostes de semidirectes per via convencional que he llegit, que farien parar els trens a estacions de poca demanda mentre que es salten algunes de gran afluència.
Penso que l'addició de trens semidirectes seria un guany considerable per als usuaris del Penedès, però sempre que això no sigui en detriment dels de Martorell, Molins de Rei, Sant Feliu i Cornellà. En el cas d'aquestes dues últimes estacions, una disminució del nombre de trens amb parada podria suposar que la demanda durant certes franges horàries superés l'oferta.
Dificilment. Un semidirecte sempre perjudica als trens que s´aturen (l´últim exemple son les queixes dels usuaris de la Garriga cap a Barcelona pels perjudicis que els crea el fantàstic semidirecte de Puigcerdà que porta 50 persones màxim). Això dels semidirectes és un tema molt vell, que només es justifica si tens 4 vies (nosaltres només tenim dues) i si la demanada ho justifica (que no és el cas ja que hi molts més usuaris a Cerdanyola que a Manresa). Però no cal discutir gaire, això es decidirà depenent dels vots que hi hagi a Manresa per decidir.
Entonces debe de ser que en todo el mundo civilizado no es más que partidismo como se definen las líneas de tren, porque en Alemania como en EE.UU. como en Japón como en Suiza como en todas partes te encuentras con el mismo fenómeno: Trenes rápidos que se saltan poblaciones para acercar otras poblaciones que no son tan grandes pero quedan más lejos de ese nucleo. Es decir, lo mismo que los semidirectos de la R4 o el de Puigcerdà. Y eso te lo encuentras con vías cuádruples, vías dobles y hasta vías únicas. Ya son ganas de ver conspiraciones por todas partes.
Re: BCN-Vilafranca en 25 m. via AVE
Posted: Sunday 02/02/2014 11:50
by gatvell
Un semidorecte no es munta només perquè un municipi tingui més gent o no. Tant fa si Cerdanyola té més usuaris de tren que Manresa. Si que és important que el tren digui gent, però el semidirecte es fa, prioritàriament, per trigar menys a fer el recorregut.
Que fora millor tindre 4 vies des de Terrassa fins a Martorell, tunels desdoblats a Barcelona, etcètera? Oi, tant!!
Però com que això és un somni i el que tenim son dues vies fem el que podem amb dues vies.
Jo, no crec que agafi aquest semidirecte, sóc usuari ocasional de RENFE i ara agafo menys el tren que fa un any. Amb tot, em sembla una bona pensada.
Re: Millora l'oferta, puja la demanda
Posted: Sunday 02/02/2014 21:04
by Toni
alf_ wrote:Toni wrote:Javi M wrote:
Totalment d'acord. I és que el meu missatge anava referit més aviat a algunes de les propostes de semidirectes per via convencional que he llegit, que farien parar els trens a estacions de poca demanda mentre que es salten algunes de gran afluència.
Penso que l'addició de trens semidirectes seria un guany considerable per als usuaris del Penedès, però sempre que això no sigui en detriment dels de Martorell, Molins de Rei, Sant Feliu i Cornellà. En el cas d'aquestes dues últimes estacions, una disminució del nombre de trens amb parada podria suposar que la demanda durant certes franges horàries superés l'oferta.
Dificilment. Un semidirecte sempre perjudica als trens que s´aturen (l´últim exemple son les queixes dels usuaris de la Garriga cap a Barcelona pels perjudicis que els crea el fantàstic semidirecte de Puigcerdà que porta 50 persones màxim). Això dels semidirectes és un tema molt vell, que només es justifica si tens 4 vies (nosaltres només tenim dues) i si la demanada ho justifica (que no és el cas ja que hi molts més usuaris a Cerdanyola que a Manresa). Però no cal discutir gaire, això es decidirà depenent dels vots que hi hagi a Manresa per decidir.
Entonces debe de ser que en todo el mundo civilizado no es más que partidismo como se definen las líneas de tren, porque en Alemania como en EE.UU. como en Japón como en Suiza como en todas partes te encuentras con el mismo fenómeno: Trenes rápidos que se saltan poblaciones para acercar otras poblaciones que no son tan grandes pero quedan más lejos de ese nucleo. Es decir, lo mismo que los semidirectos de la R4 o el de Puigcerdà. Y eso te lo encuentras con vías cuádruples, vías dobles y hasta vías únicas. Ya son ganas de ver conspiraciones por todas partes.
Seguron que hay muchos semidirectos por ahí que tienen mucho sentido. Lo que es más discutible es que estos semidirectos se carguen trenes que llevan el triple de personas que ellos. No digo que no haya que poner semidirectos, lo que digo es que benefician a 10 y perjudican a 100. A partir de ahí, es un tema de prioridades.
Re: Millora l'oferta, puja la demanda
Posted: Sunday 02/02/2014 23:52
by alf_
Toni wrote:Seguron que hay muchos semidirectos por ahí que tienen mucho sentido. Lo que es más discutible es que estos semidirectos se carguen trenes que llevan el triple de personas que ellos. No digo que no haya que poner semidirectos, lo que digo es que benefician a 10 y perjudican a 100. A partir de ahí, es un tema de prioridades.
No se han cargado ningun tren, la R4 sigue funcionando cadenciada. ¿Y quien eres tu para decir cuanta gente se beneficia y se perjudica? ¿Tienes cifras para demostrar lo que dices? De lo contrario podemos asumir que se han hecho esos semidirectos para beneficiar a más gente de la que no se beneficia (porque no se perjudica a nadie, sigue habiendo un tren cada 15 minutos por si no te has dado cuenta)