Page 3 of 4

Re: Tren Verd del Pirineu

Posted: Saturday 18/04/2009 11:59
by tren250
Sí, són les ''Ripollesa'' que circularen des del 1929 fins a mitjans dels anys 80 per el Transpirinenc. A Ripoll hi ha 2 en mal estat de conservació.

Re: Tren Verd del Pirineu

Posted: Saturday 18/04/2009 17:09
by BRILL 18
tren250 wrote:Sí, són les ''Ripollesa'' que circularen des del 1929 fins a mitjans dels anys 80 per el Transpirinenc. A Ripoll hi ha 2 en mal estat de conservació.
Home hi ha una feta pena, cada cop que paso ploro, i una altre de monument mes o menys

Re: Tren Verd del Pirineu

Posted: Saturday 18/04/2009 18:43
by Jordi Freixas
Concretament era la locomotora elèctrica habitual a la línia de Puigcerdà des dels temps de l'antiga Norte, i de fet, a Ripoll mateix n'hi ha una exposada al costat de l'estació com a monument.

Re: Tren Verd del Pirineu

Posted: Saturday 18/04/2009 19:24
by BRILL 18
Jordi Freixas wrote:Concretament era la locomotora elèctrica habitual a la línia de Puigcerdà des dels temps de l'antiga Norte, i de fet, a Ripoll mateix n'hi ha una exposada al costat de l'estació com a monument.
En realitat eran de la Linea Ripoll -La Tour de Carol, linea explotada per ESTADO, no per NORTE, Originalment figuraba la placa ESTADO a las maquinas, no han estat mai de NORTE.
NORTE explotaba la linea de Sant Joan de les Abadesas, la linea fins a la fronteran francesa, era de EXPLOTACION DE FERROCARRILES DEL ESTADO, es van encarregar molt semblans a un model, no recordo quin, de la compañia de MIDI francesa, al electrificar la linea a 1500 V degut a la dificultat d'explotacio amb maquinas de vapor per las fortes rampas, aquesta linea te el record d'alçada en simple adherencia de l'estat espanyol

Re: Tren Verd del Pirineu

Posted: Saturday 18/04/2009 19:41
by Jordi Freixas
ai carai!!!! D'això sí que no en tenia ni idea. Em pensava que tota la línia pertanyia Norte. Imagino que Explotación de Ferrocarriles del Estado seria, per contra de Norte o MZA, l'equivalent de l'època a RENFE a partir de 1940 i Adif a l'actualitat, no?

Re: Tren Verd del Pirineu

Posted: Saturday 18/04/2009 21:26
by BRILL 18
Jordi Freixas wrote:ai carai!!!! D'això sí que no en tenia ni idea. Em pensava que tota la línia pertanyia Norte. Imagino que Explotación de Ferrocarriles del Estado seria, per contra de Norte o MZA, l'equivalent de l'època a RENFE a partir de 1940 i Adif a l'actualitat, no?
Mes aviat no, en aquella epoca, hi havia compañias privadas de ferrocarril i l'estat tenia una publica que era ESTADO, ara estic fora de casa de cap de setmana, dema si puc quan arrivi buecare a la meva biblioteca un llibre sobre aquesta linea i t'ampliare mes dades, no voldria ara ndir el que no es, pero per exemple aquest es el motiu que a Ripoll hi hagin dues estacions, malgrat la de Transpirinaic no ha arrivat mai a funcionar.

Re: Tren Verd del Pirineu

Posted: Tuesday 21/04/2009 12:38
by genissimon
tren250 wrote:Sí, són les ''Ripollesa'' que circularen des del 1929 fins a mitjans dels anys 80 per el Transpirinenc. A Ripoll hi ha 2 en mal estat de conservació.


Salut !!

Re: Tren Verd del Pirineu

Posted: Tuesday 21/04/2009 14:03
by xevi
On és això? Vol dir que veurem aquesta locomotora circular per Ripoll ben aviat?

Re: Tren Verd del Pirineu

Posted: Tuesday 21/04/2009 14:26
by Lluita1714
o.O, que gran! que maca, i és curiós veure com va avançant un projecte com aquest! I tanmateix també molt curiós veure el resultat, i comparar amb el principi del vídeo

Re: Tren Verd del Pirineu

Posted: Tuesday 21/04/2009 17:39
by BRILL 18
xevi wrote:On és això? Vol dir que veurem aquesta locomotora circular per Ripoll ben aviat?
Aixo es L'ASSOCIACIO PER LA RECUPERACIO DE MATERIAL FERROVIARI, es a Lleida, i no te res a veure en que le vegem ciruclant per Ripoll aviar

Re: Tren Verd del Pirineu

Posted: Tuesday 21/04/2009 18:14
by xevi
I qui restaurarà la 1000 i els vagons pel tren verd? i aquesta 1000 del video on anirà a parar?
Merci.

Re: Tren Verd del Pirineu

Posted: Tuesday 21/04/2009 19:46
by marc
Aquesta 1000 restaurada és la 1003 que ARMF utilitzarà pels seus viatges en línies electrificades. Cal afegir que la 1005 està restaurada a Saragossa. A Ripoll queden la 1002 i la 1006 amb numeració intercanviada per alguna raó burocràtica amb l'ajuntament de Ripoll, i de moment que es conegui no hi ha res en ferm per restaurar-les. A més els cotxes per el tren de viatgers, que sàpiga estan en parador desconegut???

Re: Tren Verd del Pirineu

Posted: Tuesday 21/04/2009 22:00
by Jordi Freixas
Les dues 1000 que queden a Ripoll et deus referir a la que hi ha exposada damunt d'un "pedestal", i l'altra és la que està tota feta caldo, oi? Creia que que la 1000 del video era aquesta última.

I per cert... què passarà amb la 1000 exposada?

Locomotora 1000

Posted: Wednesday 22/04/2009 13:16
by UT440_132M
Si us referiu a la 1006 (281 002), no crec que la restaurin, mireu el seu estat, la setmana passada: http://www.flickr.com/photos/rodalies_v ... 444748509/
El seu estat és deplorable, i sincerament, dubto molt que moguin un dit per restaurar-la. I pel que fa a la 1002 (281 006), està exposada en un pedestal, i no crec que es mogui d'allà. És més, dubto que tingui motors. Més aviat hi és com a monument al tren a Ripoll.

Re: Tren Verd del Pirineu

Posted: Wednesday 22/04/2009 17:47
by marc
La 1006, originàriament 1002, està tal com diu en UT440_132M, està en un estat lamentable, tot i que no he sabut trobar si te motors, o està com la 1004 del museu de Vilanova, sense motors. Per la seva part la 1002, originàriament 1006, està en estat pèssim i és impossible de restaurar, com a molt es podria deixar com a peça estàtica.
Per cert tenia entès que ARMF tenia un parell de cotxes restaurats o en procés de restauració per al tren Verd. Algú pot corroborar aquesta informació, i en aquest cas dir on són els cotxes???

Si algu vol veure l’estat de la 1006 l’estiu passat tinc una foto, el que faltarà és saber penjar-la. :P

Re: Tren Verd del Pirineu

Posted: Wednesday 22/04/2009 23:31
by Jordi Freixas
marc wrote:està en estat pèssim i és impossible de restaurar, com a molt es podria deixar com a peça estàtica.
Creus que no es podria aproftar afegint-hi maquinaria nova? O ja estem parlant també de la carrosseria en sí que està massa podrida? Si és així, per què no l'envien al desgaç i fora?

Re: Tren Verd del Pirineu

Posted: Thursday 23/04/2009 11:20
by genissimon
marc wrote:està en estat pèssim i és impossible de restaurar, com a molt es podria deixar com a peça estàtica.
No hi ha gairebé res impossible, amb els diners suficients. Tot i que, probablement, es tractaria més d'una reconstrucció que d'una restauració. I tot i així, caldria valorar si val la pena o es dedica aquest esforç a altres actuacions amb més valor afegit. Per exemple instaurar un veritable tren panoràmic remolcat per locomotora convencional, a l'estil dels suïssos; o bé ajudar a la restauració de la 438 reostàtica de l'agrupació 5ª Zona i destinar-la a trajectes turístics a la línia.

Salut !!

Re: Tren Verd del Pirineu

Posted: Thursday 23/04/2009 12:43
by BRILL 18
Jordi Freixas wrote:
marc wrote:està en estat pèssim i és impossible de restaurar, com a molt es podria deixar com a peça estàtica.
Creus que no es podria aproftar afegint-hi maquinaria nova? O ja estem parlant també de la carrosseria en sí que està massa podrida? Si és així, per què no l'envien al desgaç i fora?
Home, aixo d'enviarla al xaarrer, no cals, res es imposile, en pitxors condicions estaba el Chausson 59 del Museo del Transport, i ben xulo ue ha quedat, i a mes s'este intentat remotoritzar, tot es questio de temps ganes i clar estar calers

Re: Tren Verd del Pirineu

Posted: Thursday 23/04/2009 13:09
by Jordi Freixas
El que està clar, és que qualsevol cosa que es pugui fer, serà millor que tenir-la allà podrint-se. Evidentment, no pretenc defensar que s'envii a desgüaçar, només faltaria.

Re: Tren Verd del Pirineu

Posted: Thursday 23/04/2009 17:36
by tren250
Ara mateix, tenim la sot que, sobretot la 1003 i també la 1005 estan en un estat més que aceptable, en condicions per circular, tot i que tinc entès que a la 1003 encara li falta el permís d'ADIF per circular per les seves vies, que no tardarà en arribar. Tota iniciativa envers les 1000, unes grans màquines, serà sempre molt benvinguda.
La cosa del canvi de numeració? En un principi, renfe tenia previst desguaçar la 1002, però per salvar les dos màquines, la 1002 va adoptar la numeració de la 1006 amb l'objectiu de preservar la 1002, més antiga. La 1006 en principi estava previst el seu desguaç per part de renfe, però... fa uns anys, van treure part de l'herba que envoltava la 1006, però està tan fotuda, que és més fàcil restaurar la 1002 que la pobra 1006.
Si s'arribés a fer un viatge amb 1000 per Ripoll, seria dintre de 2 anys, pel que estic informat. Però és difícil, encara.