El que us comentava ahir, del diari El 9 Nou. Avui han penjat la notícia que ahir van publicar a l'edició en paper, acompanyat d'un vídeo del pas del tren per Vic.
http://el9nou.cat/noticies_o_0/41011/le ... -talgo-vic
Les imatges del Talgo a Vic
última actualització: 14-03-2015 (6:35)
L’emblemàtic tren que va fer el trajecte Barcelona-Ginebra fins al 2010 ha fet un recorregut turístic fins a Puigcerdà. Ha parat a Vic, Ripoll i Ribes de Freser. De pujada, a les 9.45h, 10.30h i 10.52h, respectivament. I de baixada, a les 17.19h, 17.40h i 18.33h..
Es van posar a la venda 167 bitllets, la majoria del que avui seria la classe turista, i 17 de preferent. No només s’han acabat tots, sinó que hi ha una llista d’espera de 130 persones per pujar-hi.
Els organitzadors, l’Associació Amics del Ferrocarril de Badalona, estan “encantats” amb la resposta que han rebut. El preu, 35 euros per un viatge d’anada i tornada.
Aquest dissabte, després de més de 20 anys, un tren Talgo ha circulat per la línia de Barcelona a Puigcerdà. Serà amb finalitat turística. Entre inici i final de recorregut només s’atura a les estacions de Vic, Ripoll i Ribes de Freser. Serà a les 9.45h, 10.30h i 10.52, en el viatge de pujada, i de tornada a les 17.19h, 17.40h i 18.33h, respectivament.
Amics del Ferrocarril de Badalona treballa per poder fer periòdicament viatges turístics amb un tren Talgo. Preparant el d’aquest dissabte, ara fa 15 dies va fer un viatge de prova sense passatgers amb una locomotora 252.
Era el pas previ per al primer recorregut amb passatgers, que arriba aquest dissabte. “La idea és fer-ne més quan puguem i ens deixin. Si hi ha gent interessada es podrà fer. Podem somiar a pujar trens històrics a línies com la de Puigcerdà”, diu Santiago Gómez, president d’Amics del Ferrocarril de Barcelona a EL 9 NOU.
A més considera aquesta línia com “la millor” per poder-hi fer un recorregut d’aquestes característiques, tant pel seu entorn natural com per la riquesa i dificultat de la seva orografia.
El comboi, que ha estat totalment restaurat per l’empresa Talgo en uns tallers de Madrid, salvant-lo de la degradació que patia abandonat a una estació de Còrdova, està format per 10 cotxes dels 14 que tenia originalment.
Hi ha dos remolcs, un cafeteria i set de passatgers (un de preferent i sis de turista). Es caracteritza pel color vermell i és conegut com el Talgo català perquè va fer durant molts anys la ruta entre Barcelona i Suïssa. Va començar a circular l’1 de juny de 1969 i va estar operatiu fins l’any 2010.
Amics del Ferrocarril de Badalona també vol aconseguir que es restaurin els quatre vagons que ara estan abandonats prop de l’estació de Sant Andreu. El desembre de 1994 ja havia circulat un Talgo fins a Puigcerdà. La crònica d’aquella jornada es podrà recuperar aquest cap de setmana a la web d’EL9NOU.CAT.
Enllaç al
vídeo