Page 3 of 3

Lobby automobilístic...

Posted: Friday 21/07/2006 21:11
by JaMiRo!
Hola!

A mi tothom em titlla de penjat, però a Catalunya existeix un lobby automobilístic important; el 40% del sector automobilístic de l'Estat Espanyol es troba a Catalunya. :!:

Aquesta realitat la pateixo en pròpies carns. A punt d'acabar l'enginyeria industrial i gran part de la feina a què puc optar està directament o indirectament relacionada amb l'automòbil. Ara mateix estic de becari en una empresa que proveeix cablejat a empreses automobilístiques (això sí, a l'espera que Alstom, TRAMMET, FGC, TMB o ADIF em diguin quelcom)... :D

Cal donar corda al Sr.Nissan, Sr.Seat...No?

Tant de bo no només tinguèssim l'Alstom, sinó també la Bombardier i alguna seu de CAF...Com m'encantaria parlar de lobby ferroviari... :|

Salut!

Posted: Wednesday 02/08/2006 20:46
by wefer
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
----------------------------------------------
Foment licita un tram del quart cinturó de Viladecavalls a Terrassa

E. AGULLÓ. Terrassa

La Societat Estatal d'Infraestructures del Transport Terrestre (SEITT), que depèn del Ministeri de Foment, ha licitat les obres del primer tram de l'autovia orbital de Barcelona, de 4,8 quilòmetres de llargada entre Viladecavalls i Terrassa. El pressupost supera els 62,7 milions d'euros i el termini de construcció serà de 24 mesos.

El traçat parteix de l'autopista C-16, a Viladecavalls, i circumval·larà el municipi de Terrassa fins a la riera de les Arenes. El projecte preveu una via de dos carrils per sentit ampliables a tres. De fet, però, en un 70% del tram el tercer carril es construiria d'inici pel fort pendent d'un 5%.

«VOLUNTATS POLÍTIQUES»

La Campanya contra el Quart Cinturó ha titllat l'anunci de «covard i escandalós» pel fet d'haver-se publicat el 31 de juliol, «tres mesos després del vistiplau del consell de la SEITT al plec de clàusules i just abans de vacances, per impedir les mobilitzacions». Toni Altaió, portaveu de la Campanya, creu que «el PSC ha tapat així la boca a CiU, que els acusava de tenir el país aturat, i a ERC i ICV, com a demostració de poder».

Posted: Sunday 24/09/2006 22:00
by wefer
http://www.elperiodico.com/
-------------------------------------
L'Alt Penedès planifica carreteres i evita el pas del quart cinturó

• La comarca vol potenciar l'AP-7 com a via ràpida per al trànsit

JOSEP MARIA SOLER
VILAFRANCA DEL PENEDÈS

L'avantprojecte del Pla Director de l'Alt Penedès no contempla el traçat del quart cinturó a la comarca i converteix l'autopista AP-7 en la via ràpida del Penedès. Ramon Xena (ERC), president del Consell Comarcal de l'Alt Penedès, ha mostrat la seva satisfacció perquè sigui així.

La redacció del document, acabat d'acceptar a tràmit per la comissió d'ordenació territorial de la regió metropolitana de Barcelona, tanca un debat previ sobre les infraestructures viàries que ha generat una profunda discussió al territori. Ara comença per al text el procés d'aprovació en aquest organisme de la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques i el període d'informació pública.

DESDOBLAMENT

El president de l'organisme comarcal, Ramon Xena (ERC), detalla que "l'avantprojecte que es presenta a aprovació manté l'AP-7 com la via ràpida de connexió amb Barcelona i preveu un nou traçat de la N-340 en paral.lel a l'autopista". Així, la N-340 es converteix en una carretera de connexió i distribució del trànsit comarcal. L'avantprojecte presenta un traçat de la N-340 desdoblada des de Vilafranca que, a partir de la Granada del Penedès, circula en paral.lel a l'AVE i evita el nucli urbà de Sant Sadurní d'Anoia.

El pla contempla la protecció especial de sòl forestal i agrícola de 55.600 hectàrees, el 93% del total de la comarca. Pel que fa al creixement residencial planteja un augment més important per a Vilafranca del Penedès i Sant Sadurní d'Anoia, amb les seves zones d'influència, i modera els creixements a les zones rurals. Si es mantingués el creixement dels anys 2001 a 2003, amb un increment anual del 4,1%, la població es doblaria en 17 anys.

Que l'AP-7 sigui la via ràpida d'accés a Barcelona planteja el debat de la seva gratuïtat. Cuyàs explica que "no es tracta de buscar bonificacions, sinó que no paguin les persones de la comarca que per estudi o feina la facin servir de forma habitual per desplaçar-se a Barcelona".

Posted: Sunday 24/09/2006 22:10
by wefer
I dic jo... què tindrà a veure que es descarti el quart cinturó amb que es faci una autopista paral·lela a l'actual? Se suposa que el 4t cinturó hauria de connectar amb Terrassa i el nord de Catalunya, no pas amb Barcelona.
És lògic un pla que descarta una autopista que connectaria zones amb molt mala connexió actualment, i en canvi en proposa dues de paral·leles per anar al mateix lloc? :?
Crec que això del "No al 4t cinturó" s'ha convertit en una simple mania, atiada pels polítics, alguns dels quals no els importa que s'asfalti tota Catalunya si cal però amb la condició de que no es faci el 4t cinturó, per quedar bé davant dels seus electors i que el convidin a la botifarrada de torn on explicarà que supermegasostenible que és el seu partit... el que calgui perquè el votin.

Posted: Friday 26/01/2007 0:01
by wefer
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
--------------------------------------------
Foment garanteix que el quart cinturó serà sota terra a Viladecavalls i l'alcalde firmarà les expropiacions

JORDI ALEMANY. Viladecavalls

Més de dos mesos després que el Ministeri de Foment intentés fer les primeres expropiacions per iniciar les obres del tram del quart cinturó a Viladecavalls i topés amb la negativa de l'alcalde, Sebastià Homs, en entendre que no es complien els compromisos verbals per fer-lo subterrani, la disputa oberta entre Foment i l'alcalde s'ha reconduït. Ahir el mateix Homs va explicar que fa una setmana va rebre una trucada de la secretària general d'Infraestructures, Josefina Cruz, en què li va expressar que «no hi havia cap dubte que fos subterrani» el quart cinturó, o B-40, al pas pel barri de Can Trias des de la via del tren de Renfe fins a la carretera C-58.

Tot i que Homs reclamava que aquest compromís arribés per escrit després de veure que l'adquirit el setembre passat a Madrid amb el subdirector de Projectes de Foment, Fernando Hernández Alastruey, se'n va anar en orris quan el delegat del ministeri a Catalunya, Lluís Bonet, va negar-ne l'existència, ara l'alcalde assegura tenir «una certa tranquil·litat perquè es compleixi» en venir de la màxima responsable del departament després de la ministra. Per aquest motiu, els pròxims dies 30 i 31 de gener firmarà les actes de les expropiacions i cedirà les dependències municipals per tramitar els expedients a diferència del que va fer el 15 de novembre passat.

Homs també va tenir abans de la trucada de Josefina Cruz una reunió amb el delegat del govern, Joan Rangel, que l'havia amenaçat de portar-lo als tribunals si no firmava les expropiacions, dient-li que es faria subterrani, però que no es podria confirmar per escrit per qüestions tècniques i legals. Ahir, des de la Delegació del Govern van subscriure i ratificar les paraules de Cruz, que, segons l'alcalde, també es va comprometre que quan comencin les obres del tram entre Viladecavalls i Terrassa previstes per a l'estiu s'incorporin les modificacions per fer-ho subterrani al projecte per Can Trias. Homs va destacar que Cruz «va trobar raonable el que demanava l'Ajuntament» i també va «lamentar la falta de coordinació entre el delegat del Govern i el ministeri».

Posted: Monday 12/02/2007 10:55
by wefer
http://www.elperiodico.cat/
----------------------------------
Els opositors al quart cinturó simulen la via a Viladecavalls
1. • Han recorregut la licitació de les obres entre Abrera i Viladecavalls

ALBERT SEGURA
VILADECAVALLS

L'Associació per a la Defensa i l'Estudi de la Natura (Adenc), impulsora de la campanya contra el quart cinturó, va dur a terme ahir un acte contra aquesta via a Viladecavalls, en què van simular l'afectació i l'impacte que l'autovia tindrà al seu pas pel municipi. Els membres del grup van estendre tires de plàstic negres, pintades amb línies blanques, com si es tractés d'una carretera.

L'acte, en què van participar una trentena de persones, es va fer a l'antic camp de futbol del barri de Can Trias, una zona per on passarà l'autovia. En aquest tram, de més de dos quilòmetres, la carretera serà deprimida després de l'acord a què van arribar l'alcalde de Viladecavalls i el Ministeri de Foment.

L'associació va voler representar plàsticament l'afectació mediambiental que el traçat de la nova carretera pot tenir per insistir en la seva tesi que no és necessària la nova infraestructura. Adenc va explicar que l'autovia provocarà un canvi en el territori i influirà tant en la fauna com en la vegetació autòctona de la comarca. "La carretera passarà a 50 metres escassos de casa seva i la zona es veurà severament afectada en la seva qualitat paisatgista i acústica", van assenyalar.

Els responsables de la campanya també van anunciar que han interposat dos recursos contra la licitació dels trams de l'autovia de Viladecavalls a Olesa de Montserrat i d'Olesa de Montserrat a Abrera, perquè, afirmen, les obres es van licitar sense prou pressupost de l'Estat. Els recursos demanen que suspenguin les licitacions que es van efectuar el 27 d'octubre del 2006 (Viladecavalls- Olesa) i el 26 de gener del 2007 (Olesa-Abrera).

CANVI CLIMÀTIC

Els promotors de la campanya van recordar ahir que el quart cinturó va ser dissenyat als anys 60 "en ple desarrollismo franquista" i van afegir a les seves critiques donar una resposta oportuna per evitar la degradació ambiental deguda al canvi climàtic. "Fa una setmana les administracions ens convidaven a apagar cinc minuts els llums de les cases, ¿poden ara apostar per una infraestructura que perpetua el sistema de mobilitat que ens porta directe a un futur negre?", diuen en el manifest que van repartir ahir.

Posted: Monday 12/02/2007 11:04
by Guigui
En aquest tram, de més de dos quilòmetres, la carretera serà deprimida després de l'acord a què van arribar l'alcalde de Viladecavalls i el Ministeri de Foment.
:?:

Perquè no m'imagino pas que l'estiraran al divan d'un psiquiatra... :)

Posted: Thursday 22/03/2007 9:37
by wefer
http://www.avui.cat/
--------------------------------
Rebutgen accelerar el Quart Cinturó
Redacció

El tripartit va rebutjar ahir la proposta de CiU que demanava accelerar la construcció del Quart Cinturó. CiU va presentar la proposta després que Montilla afirmés que "el Quart Cinturó ha de portar-se amb determinació".

Posted: Saturday 14/04/2007 15:53
by wefer
http://www.avui.cat/
-------------------------------------------------
Un nou tram del Quart Cinturó torna a enfrontar el tripartit
Obres Públiques tramita per sorpresa un estudi del traçat entre Sabadell i Granollers sense consultar-lo a Esquerra i Iniciativa
El treball és un intent de fusionar la B-40 amb la interpolar nord per reduir-ne l'impacte

Quim Torrent

Quan falta poc més d'un mes per a les eleccions municipals la guerra pel traçat del Quart Cinturó (B-40) revifa dins del tripartit. El departament d'Obres Públiques va obrir ahir un altre cop la caixa dels trons amb la licitació de l'estudi de viabilitat en el tram entre Sabadell i la Roca del Vallès. Aquest estudi limita el pas de la via per una zona molt concreta des del nord de Sabadell fins al nord de Granollers, passant entre Caldes de Montbui i Palau-solità i Plegamans.

La publicació de l'anunci de licitació va sorprendre un cop més els socis de govern dels socialistes. Iniciativa per Catalunya va decidir suspendre les negociacions per consensuar el traçat fins després de les municipals i va acusar "d'actitud deslleial el conseller Nadal". Els ecosocialistes van criticar el fet que el PSC no hagués portat la proposta al grup de treball sobre el Quart Cinturó que el govern va crear per evitar que es repetissin les discrepàncies del primer tripartit.

Proposta millorable

Per la seva banda, Esquerra va assegurar que l'estudi no compromet a "cap traçat" i es tracta només d'un pas més per consensuar una proposta amb el territori. El diputat Pere Vigo, però, va afirmar que el tram per on l'estudi preliminar preveu passar no és ni de bon tros "el millor". La proposta republicana, assegura ell, és molt millor perquè resol igualment els problemes de mobilitat, però "garanteix un menor impacte ambiental".

Des d'Obres Públiques es va intentar treure importància a la polèmica que des del primer tripartit ha enfrontat els tres partits de govern. Un portaveu del departament va assegurar que es tracta d'un estudi per aprofundir en l'últim traçat, que va dissenyar l'enginyer Manuel Herce. "Es tracta de posar en negre sobre blanc una proposta per poder-la consensuar després amb els ajuntaments i les entitats del territori", va apuntar el mateix portaveu, que considera que es podrà començar a parlar d'un traçat definitiu d'aquí a quatre o cinc mesos.

Fusió amb la interpolar

El departament encapçalat per Joaquim Nadal intenta ara fusionar en una autovia el Quart Cinturó i l'anomenada interpolar nord, que era una via pensada per facilitar les comunicacions de curt recorregut dels municipis entre Terrassa, Sabadell i Granollers. Aquesta carretera vorejava aquests tres grans nuclis de població al sud del Quart Cinturó, pensat per a trànsit de llarga distància. L'anterior projecte de Quart Cinturó se n'anava més cap al nord, ja que era una via que començava a Sils i acabava a Vilafranca del Penedès.

Traçat encara obert

Tot i que l'estudi s'ha tramitat amb caràcter d'urgència i serà adjudicat les pròximes setmanes, Obres Públiques assegura que no hi ha "res tancat". De fet per complementar aquest estudi també s'ha encarregat un estudi sobre la mobilitat entre l'un i l'altre Vallès. Aquest últim treball també ha de servir per delimitar el traçat i la capacitat de la via entre Sabadell i Terrassa, que no ha estat inclosa en l'estudi de viabilitat del traçat ara licitat.

La intenció del govern, desatenent les demandes de diferents sectors econòmics, és construir una autovia de només dos carrils per banda. En el cas del tram entre Sabadell i Terrassa, la nova autovia trepitjarà el territori de dotze municipis en un recorregut que tindrà aproximadament 31 quilòmetres. A banda de l'autovia, el govern preveu complementar l'oferta de mobilitat de la zona amb la línia ferroviària orbital, de la qual encara s'ha d'aprovar el traçat definitiu.

Des del territori, l'associació ecologista ADENC va protestar pel fet que l'estudi s'encarregui sense el consens d'ajuntament i entitats de la zona.

Sa Santedat el cotxe

Posted: Saturday 14/04/2007 20:51
by Guigui
Tornem-hi, i no em cansaré de dir-ho cada cop que apareix una notícia d'aquestes: Quan es tracta de fer carreteres noves, ni que sigui contra l'opinió de molts, correm-hi que hi falta gent! En canvi, les línies ferroviàries que el país tant necessita, on són? Estudis, projectes, traçats, licitacions, obres? Res de res.

>:(

Encarreguen l'estudi aturat abans de les eleccions

Posted: Friday 15/06/2007 16:01
by Guigui
Així que s'esvaeix el panorama electoral, el tripartit torna a la càrrega. Del Punt Digital:

--------------------------------------------------------------------------------------

El govern encarrega l'estudi del quart cinturó que ERC i ICV van fer aturar abans de les eleccions

PSC i ICV reprenen les negociacions per segellar un pacte en poques setmanes

D. MARÍN EFE. Barcelona
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques va anunciar ahir al vespre l'adjudicació de l'estudi de viabilitat de la construcció del tram del quart cinturó entre Sabadell i la Roca. Aquest estudi el volia treure a subhasta el conseller Joaquim Nadal (PSC) quan faltaven poques setmanes per a les eleccions municipals per pressions dels seus socis. Ahir, el PSC i ICV-EUiA van reprendre les negociacions per intentar consensuar l'obra, amb la idea que ERC s'afegeixi al diàleg.

Fonts del Departament de Política Territorial han emmarcat aquest estudi de viabilitat, adjudicat a l'empresa Steyco per 207.400 euros, en un conjunt de treballs i anàlisis prèvies entre les quals hi ha les que van reclamar ERC i ICV-EUiA en el moment d'aturar el projecte: un estudi sobre la mobilitat als dos Vallès per valorar fins a quin punt és necessari el nou eix de comunicació, i un altre sobre transport públic que inclogui el ferrocarril, les mercaderies, els autobusos interurbans, i la possibilitat de carrils bus i de carrils reservats a vehicles d'alta ocupació (VAO) com a alternatives al quart cinturó.

Però l'estudi aprovat posa ja sobre la taula el tram entre Sabadell i la Roca del Vallès pel traçat sud, conegut també com l'alternativa Herce, pel professor universitari que la va redactar per encàrrec del departament.

L'alternativa Herce proposa aprofitar les afectacions de sòl d'un antic projecte viari que no va veure la llum, la interpolar nord.

PACTE «EN SETMANES»
També ahir, representants del PSC i d'ICV es van reunir per reprendre les negociacions sobre el traçat del quart cinturó, ajornades per la celebració de les eleccions municipals. La idea dels dos grups és segellar un pacte «en poques setmanes», segons van explicar a l'agència Efe fonts coneixedores de la reunió, que esperen que Esquerra s'incorpori a les reunions pròximament. En la d'ahir, els representants d'ICV van entregar un document amb una proposta alternativa sobre la mobilitat al Vallès. Una síntesi entre la proposta d'ICV i la del PSC, han explicat fonts de la reunió, podria implicar fer una via amb dos carrils per sentit i per reforçar tota mena de transport públic a l'àrea del Vallès, seguint les propostes que sorgeixin dels estudis que han reclamat els socis minoritaris.

El govern on reclama a l'estat els diners del 4t Cinturó

Posted: Wednesday 13/02/2008 12:50
by Guigui
Notícia de l'Avui:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

La subcomissió d’infraestructures tanca un paquet d’inversions de 787 milions d’euros sobre els 905 previstos

El govern no reclama a l’Estat els diners del Quart Cinturó

Pere Gendrau
Madrid
Ult. Act. 13.02.2008 - 00:35 hs


El govern de la Generalitat va evitar ahir remenar les males vibracions que provoca el Quart Cinturó entre el PSC i els seus socis a l’executiu, ERC i ICV, i va deixar fora, sense reclamar, les partides de la proposta referides a la Ronda del Vallès, l’eufemisme que utilitza l’executiu per referir-se al Quart Cinturó.

El paquet d’inversions pactat ahir a Madrid en la subcomissió d’infraestructures –el grup de treball que s’encarrega de desplegar l’Estatut i de pactar les inversions que han de compensar el dèficit de Catalunya en infraestructures– deixa de banda els dos trams proposats: Olesa de Montserrat-Viladecavalls i Terrassa-Granollers.

No obstant això, la reunió va aconseguir tancar inversions en infraestructures per valor de 787 milions d’euros, dels 905 milions pendents d’invertir després de l’acord assolit pel conseller d’Economia, Antoni Castells, i el ministre Pedro Solbes i després de les esmenes introduïdes en els pressupostos per al 2008. La reunió d’ahir va estar encapçalada pel conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, i el secretari d’Estat de Cooperació Territorial, FernandoPuig de la Bellacasa.

En la roda de premsa que es va fer després que es reunió la subcomissió, el conseller Nadal va assegurar que el Quart Cinturó no havia sigut “objecte d’anàlisi” per cap de les dues parts. La Generalitat no va reclamar els diners que s’hi podrien haver destinat tot i haver assegurat a finals de gener que aquesta obra formaria part del llistat de peticions que farien arribar al govern espanyol. També van quedar fora d’aquesta reunió les bonificacions que el govern català volia aplicar als peatges de la AP-7 que hi ha a l’altura d’Amposta i Martorell.

El paquet d’inversions més gran que van acordar els dos executius anirà destinat a millorar la xarxa de Rodalies; seran gairebé 250 milions per millorar andanes i accessos de 35 estacions i construir una nova línia costanera.

Els 105 milions restants de la partida de Foment serviran per millorar un tram gironí de la A-2, la variant de la N-260 a Gerri de la Sal i la connexió del cinturó litoral de Barcelona amb la C-32. La resta d’actuacions pactades a la subcomissió d’infraestructures provenen dels ministeris de Medi Ambient, Educació, Agricultura i Indústria, i sumen un total de 432 milions d’euros.

Milions pendents
Pel que fa als 118 milions que falten per arribar als 905 acordats pel conseller Castells i el ministre Solbes, previstos als pressupostos de l’Estat per al 2008, després d’ampliar el ventall del que es consideren infraestructures susceptibles de rebre inversions, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques va assegurar que se’n continuarà parlant a les futures reunions de la subcomissió.

Tant Nadal com el secretari d’Estat, Fernando Puig, van mostrar-se molt satisfets per l’acord assolit. Això sí, el representant de la Generalitat va alertar que l’entesa suposa l’aplicació de l’Estatut i que “no té res a veure” amb la reforma del finançament autonòmic.

Re: El Quart Cinturó. Necessitat i alternatives.

Posted: Monday 18/02/2008 23:10
by pukyxd
Una pregunta. Anant amb la Renfe sortin de Terrassa direcció Manresa, abans d'arribar a Sant Miquel de Gonteres he vist que estan fent unes obres importants a la banda dreta. Han fet un macroforat en un turo i hi ha bastant moviment de camins. Sabeu si té a veure amb el tram aquest entre Terrassa i Viladecavalls?

Re: El Quart Cinturó. Necessitat i alternatives.

Posted: Tuesday 19/02/2008 16:38
by UT596001
pukyxd wrote:Una pregunta. Anant amb la Renfe sortin de Terrassa direcció Manresa, abans d'arribar a Sant Miquel de Gonteres he vist que estan fent unes obres importants a la banda dreta. Han fet un macroforat en un turo i hi ha bastant moviment de camins. Sabeu si té a veure amb el tram aquest entre Terrassa i Viladecavalls?
Sí, són les obres del 4rt cinturó. A mà esquerra també veuràs importants obres.

Re: El Quart Cinturó. Necessitat i alternatives.

Posted: Tuesday 19/02/2008 18:43
by cristian26
El Quart Cinturó haurà de passar pel meu poble, Lliçà d'Amunt, i estan tenint molts tira y afloja amb tot el tema... uns el volen fer passar per una banda i d'altres per un altre indret... i partis polítics que més d'un cop han canviat d'opinió... a quin traçat em recorda això? :riure

Re: El Quart Cinturó. Necessitat i alternatives.

Posted: Sunday 09/03/2008 10:37
by Aureli
cristian26 wrote:El Quart Cinturó haurà de passar pel meu poble, Lliçà d'Amunt, i estan tenint molts tira y afloja amb tot el tema... uns el volen fer passar per una banda i d'altres per un altre indret... i partis polítics que més d'un cop han canviat d'opinió... a quin traçat em recorda això? :riure
Vés que encara no facin "QUART CINTURÓ PEL LITORAL"...

:D :D :D

Entrevista a Manuel Bustos sobre el Quart Cinturó

Posted: Tuesday 12/05/2009 11:35
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/05 ... _58924.php

Manuel Bustos: "No pot ser que es faci xantatge polític amb el Quart Cinturó"

Entrevista a l'alcalde de Sabadell: "Tot té un límit i cal preguntar-se quins interessos tenen els partits que bloquegen aquesta inversió"

Quim Torrent
Ajuntament de Sabadell
Ult. Act. 12/05/2009 07:57


Arriba amb presses. Acaba de trobar-se amb la consellera Capdevila per parlar d'immigració. Assegura que és lleial al govern, però això no li impedeix parlar clar. Molt clar. No està d'acord amb el bloqueig que pateix el Quart Cinturó des que el 2003 el tripartit va arribar al govern de la Generalitat. I no li fa por dir-ho.

Iniciativa i Esquerra asseguren que hi ha un principi d'acord per al Pacte Nacional d'Infraestructures, que preveu el Quart Cinturó, però sense definir-lo. Com ho veu l'alcalde d'un dels municipis més afectats?
Des de Sabadell i altres municipis és evident que ens preocupa que no es defineixin ni es concretin infraestructures importants. Si Catalunya ha de ser econòmicament competitiva, cal garantir el dret a la mobilitat.

¿El Quart Cinturó és la pedra bàsica d'aquest dret per al Vallès?
Estem parlant d'una comunicació entre comarques metropolitanes que ha de tenir en compte alguns factors. Tenim dret a la mobilitat transversal i no només a cap a Barcelona. És un dret que no té la capacitat d'influenciar en el govern com d'altres.

¿Vol dir que els qui defensen impedir el Quart Cinturó són més escoltats?
Té més capacitat d'influenciar el govern un partit polític o una sensibilitat determinada que la resta. No conec cap entitat econòmica o empresarial que no el defensi. No conec cap ajuntament o partit majoritari que no el defensi. Si hi ha un clam que reivindica aquesta comunicació, el que no pot ser és que hi hagi, per part d'algú, un xantatge polític que impedeixi definir el Quart Cinturó. Cal preguntar-se quin interès tenen aquestes forces polítiques a impedir aquesta inversió. La preocupació per l'entorn la compartim.

És una via imprescindible, segons diuen els estudis de mobilitat.
Fins i tot els que hi estan en contra entenen que tard o d'hora s'haurà de fer. Tenim la xarxa viària col·lapsada. No hi haurà unanimitat, però no pot ser que, perquè no n'hi hagi, no es puguin fer les coses que majoritàriament es defensen. Tot té un límit. Estem en temps de descompte.

Com ho desbloquejaria?
S'ha de consensuar una proposta com més àmplia millor, però no podem estar eternament sense definir-nos. S'està generant una tensió innecessària al territori. És un debat estèril. Correm el perill que la via quedi desbordada quan la construïm.

¿Vostè coneix alguna proposta en ferm del govern?
Només coneixem voluntats polítiques i titulars de diari. Si volen titulars, que no comptin amb nosaltres. Necessitem fets, com diu l'eslògan del president.

Quina capacitat ha de tenir el Cinturó?
No discutiré sobre el nombre de carrils. Reconec l'esforç del govern en tots els àmbits, però no puc deixar de dir que no comparteixo la indefinició d'aquest teòric pacte. Hi ha un moment que dius: "Ja n'hi ha prou".

Però el dret a la mobilitat que vostè reclama no es garanteix amb un carril per sentit, ni probablement amb dos.
Demano al govern que assumeixi la responsabilitat de prendre les decisions que calen. És semblant al que passa amb el túnel d'Horta. Cal una comunicació ferroviària directa del Vallès a la Sagrera, però també cal un nou vial. Que sigui de peatge si es vol, però dir que no és un error. Si en lloc de Collserola hi hagués un riu entre Barcelona i el Vallès, quants ponts tindríem?

Desacord al Tripartit sobre el 4t Cinturó

Posted: Wednesday 13/05/2009 16:21
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/05 ... _59039.php

Quart Cinturó, acord impossible

Nadal anuncia una entesa amb el text del Pacte Nacional d’Infraestructures, però ERC sosté que no hi ha acord

Quim Torrent
Barcelona
Ult. Act. 13/05/2009 00:17


Més de cinc anys després d’accedir al govern de la Generalitat, el Quart Cinturó continua sent la pedra a la sabata que més dubtes genera en la cohesió del tripartit. Ja fa més d’un any que el conseller Nadal intenta consensuar el text del Pacte Nacional d’Infraestructures amb els socis de govern, però no se n’acaba de sortir.
Malgrat que en el consell de govern d’ahir Nadal va informar d’un principi d’acord entre els tres partits i els cinc departaments que l’han de firmar, la signatura final només tindrà lloc si el Quart Cinturó té un traçat definitiu i compleix les característiques que tant ICV com, sobretot, ERC exigeixen.

De fet, fonts d’Esquerra van negar que existís un acord. “Hem fet dues propostes i, de moment, no n’han acceptat cap de les dues”, assenyalava un dels negociadors republicans. El problema és que sobre la taula hi ha diferències de traçat i també de característiques de la via, cosa que fa molt complex l’equilibri entre els tres partits.

El dibuix del nou vial està més o menys pactat entre Terrassa i Sabadell. On comencen de veritat els problemes és a partir de la capital del Vallès Occidental. L’arribada fins a Granollers és complicada. D’entrada els tres partits de govern estan d’acord a rebutjar la proposta del ministeri de Foment, que dibuixa una ruta per damunt de Caldes de Montbui. Nadal va explicar que ja té una o dues propostes al cap –que guarda amb pany i forrellat–, que presentarà immediatament després que la del ministeri.

L’elecció del traçat és crítica a l’hora de determinar les capacitats de la via. Si s’acosta massa als nuclis urbans i als polígons industrials, l’espai és molt just i restringeix molt els usos de la via. Aquesta solució tampoc agrada gaire als tècnics i a la majoria d’agents econòmics i socials, que consideren que en un futur la via ha de tenir possibilitats de créixer.

Espais naturals i urbans
Si, en canvi, el traçat discorre més allunyat de les poblacions, com és el cas del tram entre Terrassa i Abrera, envaeix espais naturals, cosa que ni ICV ni ERC estan disposats a tolerar. Iniciativa, per exemple, proposa que la via s’acosti al màxim possible a Palau-solità i Plegamans, però aquesta opció no és gens clara perquè en resultaria afectat el municipi de Lliçà d’Amunt, on Esquerra és la principal força política.

I tot plegat encara es complica més quan s’entra en la discussió del nombre de carrils que ha de tenir la via. Hi ha qui defensa des d’una carretera amb rotondes a un sol nivell i amb carrils estrets fins als defensors que hi hagi trams amb tres carrils per banda i vorals, perquè la circulació de camions de gran tonatge es pugui fer amb seguretat. Per tot plegat es fa difícil que l’elecció final del conseller Nadal comporti unanimitat al govern. Però, independentment de què digui el Pacte d’Infraestructures, Nadal tirarà endavant la seva proposta agradi o no als socis.

Re: Desacord al Tripartit sobre el 4t Cinturó

Posted: Wednesday 13/05/2009 21:56
by cristian26
però aquesta opció no és gens clara perquè en resultaria afectat el municipi de Lliçà d’Amunt, on Esquerra és la principal força política.
Malgrat que sigui la més votada, qui mana és PSC+CiU+PP i fa força temps que no se sent parlar del quart cinturó.

Re: El Quart Cinturó. Necessitat i alternatives.

Posted: Monday 17/08/2009 15:28
by pukyxd
El Quart Cinturó avança

El paisatge del Baix Llobregat Nord ha canviat radicalment de forma els últims mesos arran de la construcció del primer tram de l'autovia orbital de Barcelona

Des de fa alguns mesos ja són visibles els viaductes i el traçat que seguirà el tram entre Abrera i Can Vilalba de la futura autovia orbital de Barcelona o Quart Cinturó. Després de dos anys, l'estructura de la via ja és perfectament visible. El tram entre la C-16 i Terrassa està encara més avançat i ja només falta completar els 6 quilòmetres que van d'Olesa a Viladecavalls per la Serra d'en Ribes

JOSE SÁNCHEZ /MARTORELL El paisatge del Baix Llobregat Nord ha canviat radicalment de forma els últims mesos arran de la construcció del primer tram de l'autovia orbital de Barcelona (B-40) o Quart Cinturó, que connectarà Abrera amb Terrassa. Es va licitar el 2006 i a la tardor de l'any següent ja van començar les actuacions sobre el terreny. Gai-rebé dos anys després, l'estructura de la futura autovia ja es pot apreciar des de diferents punts de la comarca.

El traçat de la B-40 s'inicia a l'enllaç amb l'autovia A-2 al barri del Rebato d'Abrera seguint la traça que dibuixa la riera Magarola, travessa la C-55, la via dels Ferrocarrils de la Generalitat i el riu Llobregat per arribar a les urbanitzacions de Sant Miquel i Can Vilalba. Allà es preveu fer l'enllaç amb la BV-1201 i la futura variant de la C-55. En el tram, de 2,2 quilòmetres, s'han fet tres viaductes: un sobre el Llobregat de 654 metres i dos de poc més de 150 sobre la riera Magarola. La via tindrà dues calçades, amb tres carrils cada una.

A partir de Can Vilalba, les obres estan menys avançades, ja que s'han de fer diversos túnels i viaductes que connectin aquest punt amb Viladecavalls i Can Tries, a tocar de la C-16, en un traçat de 6,16 quilòmetres. La presència de diversos túnels impedeix fer una predicció exacta sobre el final de les obres. Segons expliquen des de la Campanya contra el Quart Cinturó, fa pocs mesos les boques del túnel ja estaven a punt per començar a treballar en la perforació del terreny a la banda vallesana del tram. Al costat del Baix Llobregat, s'esperarà que s'hagi enllestit el tram Abrera-Can Vilalba per començar a treballar en aquest segment. El tercer segment del tram Abrera-Terrassa, el que va des de la connexió amb la C-16 fins a la zona nord de la ciutat vallesana, és el que està més avançat, ja que la calçada està asfaltada, i la seva inauguració és "imminent", segons la Campanya contra el Quart Cinturó. Per tenir tot el tram obert, caldrà esperar una mica més.

En tot cas, quan entri en funcionament aquest tram del Quart Cinturó, les comunicacions entre el Vallès i el Baix Llobregat experimentaran una millora substancial, ja que la B-40 servirà d'enllaç entre la C-16 i la A-2 i la AP-7. La nova infraestructura també permetrà una millor connexió de Manresa i la Catalunya central amb Martorell i Barcelona a través d'aquest enllaç, fet que pot reduir el volum de trànsit a una via com la C-55. A més, s'està a l'espera de l'aprovació definitiva del Pla Territorial Parcial de l'Àmbit Metropolità, on es preveu crear una via d'enllaç C-16/A-2 entre Abrera i Vacarisses que es va projectar fa anys, però que ja semblava obli-dada. La resta del Quart Cinturó, la Ronda del Vallès, resta pendent del Pacte Nacional d'Infraestructures.

Image

FONT: http://www.regio7.cat/baix-llobregat/20 ... 41419.html