Page 3 of 4
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Posted: Sunday 14/06/2015 2:58
by Don Ramón
Suponggo que hay quien le cuesta aceptar que no hacemos todo de forma perfecta, y que no somos los mejores en todo aunque eso sea lo que nos venden algunos politicuchos.
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Posted: Sunday 14/06/2015 11:00
by fgc113
tituscat wrote:Expliqueu-me perquè haig de creure que més revisors farà més eficaç el sistema. Sempre em trobo el mateix control previsible a Sagrera. Amb 10 revisors i 5 petant la xerrada. Qui no ha pagat bitllet, no li costa res fer marxa enrere i anar a la següent estació.
Doncs és molt fàcil: si hi ha més revisors, es poden anar canviant d'estació cada poc temps i axí és més difícil esquivar-los.
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Posted: Sunday 14/06/2015 11:23
by bigcoaster
Els revisors i les barreres poden ser tot el bones que vulgueu, per aconseguir-ho només cal destinar-hi més diners. Jo penso que per evitar el frau, els preus han de baixar, les zones de la ATM i la Renfe han de canviar cap a més barat i així potenciar el transport públic. Actualment és un robatori pagar 20 euros per una T-10 de 2 zones, i si te'n vas més lluny ja no parlem. Una persona que vulgui anar de Sant Cugat a Plaça Catalunya és deixa molts diners en cada viatge, però paga perquè hi ha molt seguretat, càmeres i tot el que vulgueu. Però el que no podreu evitar és que el frau en estacions normals i petites. hi seguirà sent, perquè els preus són molt alts i és molt fàcil colar-s'hi.
Primer s'ha d'incentivar l'ús del transport públic però a un preu raonable, i després, posar més revisors o més tecnologia, el que vulgueu.
A veure, el frau sempre hi serà, com sempre hi algú que roba a un establiment i en el transport hi ha qui ho fa per necessitat i d'altres per què són molt guais
És impossible evitar el frau al 100% però si només defrauda qui no es pot permetre el bitllet, jo ho consideraria com una victòria.
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Posted: Sunday 14/06/2015 11:55
by Miquel
bigcoaster wrote:Els revisors i les barreres poden ser tot el bones que vulgueu, per aconseguir-ho només cal destinar-hi més diners. Jo penso que per evitar el frau, els preus han de baixar, les zones de la ATM i la Renfe han de canviar cap a més barat i així potenciar el transport públic. Actualment és un robatori pagar 20 euros per una T-10 de 2 zones, i si te'n vas més lluny ja no parlem. Una persona que vulgui anar de Sant Cugat a Plaça Catalunya és deixa molts diners en cada viatge, però paga perquè hi ha molt seguretat, càmeres i tot el que vulgueu. Però el que no podreu evitar és que el frau en estacions normals i petites. hi seguirà sent, perquè els preus són molt alts i és molt fàcil colar-s'hi.
Primer s'ha d'incentivar l'ús del transport públic però a un preu raonable, i després, posar més revisors o més tecnologia, el que vulgueu.
A veure, el frau sempre hi serà, com sempre hi algú que roba a un establiment i en el transport hi ha qui ho fa per necessitat i d'altres per què són molt guais
És impossible evitar el frau al 100% però si només defrauda qui no es pot permetre el bitllet, jo ho consideraria com una victòria.
Amb la autèntica i insultant facilitat que hi ha per colar-se el preu és el que menys. Qui vol colar-se ho farà valgui una T-10 0,50€ que 10,20€.
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Posted: Sunday 14/06/2015 14:36
by Don Ramón
Estoy de acuerdo con Miquel, el que quiere pagar lo hará aunque le duela, y el que no, no.
Que no quita que estoy de acuerdo en que el sistema tarifario es deficiente y los precios altos. Pero eso.
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Posted: Sunday 14/06/2015 18:43
by bigcoaster
Si, algun que es cregui guai o que no s'ho pugui permetre es colarà igualment, però aquell que ho troba un robatori i que ja n'està fart, potser si se li baixa el preu a la meitat o al 70% decideixi tornar a pagar. A vegades és una simple qüestió de la imatge que tens d'un lloc, per exemple, si vas a un restaurant i et donen un bon servei, no et costa gens deixar-hi propina, en canvi quan el servei i el menjar ha estat pèssim pensaràs que no s'ho mereixen. A mi em passa el mateix, si agafo un bus i crec que el servei que em dona és bo i d'acord amb el que pago, doncs pago a gust, en canvi, si el servei és trist, amb continus retards i a més em roben en tota la cara doncs no em vindrà gens de gust pagar.
PD: tot i que acabo pagant als dos llocs igualment.
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Posted: Sunday 14/06/2015 20:05
by tituscat
El mite de les tarifes cares és desmunta ràpidament. Berlín antiga ciutat de la RDA i encara a nivells per sota Barcelona de renda per capita, els preus són els següents:
Fares:
One Way Ticket:
A single fare ticket is valid for one person and a two hour journey through the city. Note: It is not allowed to travel towards the direction of the starting point. For that purpose a new single-ticket must be purchased.
Fares:
Tariff AB: 2.70; reduced: 1.70 Euros
Tariff BC: 3.00; reduced: 2.10 Euro
Tarif ABC: 3.30; reduced: 2.40 Euros
http://www.berlin.de/en/public-transpor ... ps.en.html
Crec que és un error baixar tarifes i baixar la cobertura pagada pels usuaris. Crec que hauríem d'aspirar a l'autososteniblitat del sistema. A més, ja hi han tarifàs bonificades per aturats, jubilats i menors de 12, si és vol, és pot crear més bonificacions per persones desafavorides, però crec que la resta d'usuaris hem de intentar pagar el servei que se'ns dona.
Els preus estan per sota de moltes ciutats Europees, exceptuant Madrid.
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Posted: Sunday 14/06/2015 20:56
by Don Ramón
tituscat wrote:El mite de les tarifes cares és desmunta ràpidament. Berlín antiga ciutat de la RDA i encara a nivells per sota Barcelona de renda per capita, els preus són els següents:
Fares:
One Way Ticket:
A single fare ticket is valid for one person and a two hour journey through the city. Note: It is not allowed to travel towards the direction of the starting point. For that purpose a new single-ticket must be purchased.
Fares:
Tariff AB: 2.70; reduced: 1.70 Euros
Tariff BC: 3.00; reduced: 2.10 Euro
Tarif ABC: 3.30; reduced: 2.40 Euros
http://www.berlin.de/en/public-transpor ... ps.en.html
Crec que és un error baixar tarifes i baixar la cobertura pagada pels usuaris. Crec que hauríem d'aspirar a l'autososteniblitat del sistema. A més, ja hi han tarifàs bonificades per aturats, jubilats i menors de 12, si és vol, és pot crear més bonificacions per persones desafavorides, però crec que la resta d'usuaris hem de intentar pagar el servei que se'ns dona.
Hombreee, estas mirando el billete sencillo, tramposo, y además el billete básico es el equivalente de dos zonas (A y B) ¿Por qué no miras también el precio de los abonos y comparamos ese?
tituscat wrote:Els preus estan per sota de moltes ciutats Europees, exceptuant Madrid.
Esto es directamente mentira. En Zúrich el abono anual sale a 450 francos (37,5
al mes), y eso que en Suiza el poder adquisitivo es como tres o cuatro veces mayor que en España.
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Posted: Sunday 14/06/2015 21:04
by bigcoaster
tituscat wrote:Crec que és un error baixar tarifes i baixar la cobertura pagada pels usuaris. Crec que hauríem d'aspirar a l'autososteniblitat del sistema. A més, ja hi han tarifàs bonificades per aturats, jubilats i menors de 12, si és vol, és pot crear més bonificacions per persones desafavorides, però crec que la resta d'usuaris hem de intentar pagar el servei que se'ns dona.
Els preus estan per sota de moltes ciutats Europees, exceptuant Madrid.
Si creus que el servei que es dóna a l'ATM és el que pagues amb el teu bitllet endavant, no sóc jo qui t'ha de dir que no paguis, ara, a mi em sembla un robatori pels continus retards a Rodalies i altres problemes varis que té la xarxa en general.
Per cert, és normal que paguem menys que altres ciutats europees, només cal que miris el salari mínim i mitjà d'aquests països i entendràs el perquè.
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Posted: Sunday 14/06/2015 22:33
by tituscat
Per comparar països o regions un dels indicadors que s'utilitza és el PP Purchasing power que resumint-t'ho és el poder de compra real de cada ciutadà respecta la cistella de compra de cada país.
Les dos regions, Berlín i Catalunya, tenen 113 i 113 el 2011. Vol dir que un ciutadà Berlinès te el mateix poder de compra que un ciutadà Català.
http://ec.europa.eu/eurostat/publicatio ... l-yearbook
En canvi, en matèria de transports les tarifes de Berlín del transport públic són bastant més altes.
A Berlín no hi ha T10. Els bitllets són de dia o de setmana. Entenc que l'estàndard d'un usuari habitual a Berlín deu ser el abonament setmanal, que ronda de 29,7 fins a 36€, amb el que pots fer viatges il·limitats.
Per fer una equivalència podríem agafar la T-mes que costa 52,75€. Si multipliquem el passe setmanal Berlinès, ens dona que la T-mes (fictícia) a Berlín te un valor 118,8€, més del 100% respecte a Barcelona.
https://shop.bvg.de/index.php/tickets
Abonament anual
Posted: Sunday 14/06/2015 22:53
by Guigui
L'abonament anual a Berlín (zona AB, que correspon a tot el land de Berlín) costa 740 euros, que dividit per cada mes són encara no 62 euros, amb la qual cosa la diferència ja baixa força.
Per cert, i per posar un altre exemple: a Viena, l'abonament anual val 365 euros.
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Posted: Sunday 14/06/2015 23:13
by tituscat
Doncs agafem un model semblant que aquests països, però no una reducció linial del 70%. Passe anual econòmic i passes puntuals molt més cars. O sigui pugem la T 10 a 25 €, a 3€ el bitllet senzill i un passe anual a 365€.
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Posted: Monday 15/06/2015 9:42
by wefer
tituscat wrote:Per comparar països o regions un dels indicadors que s'utilitza és el PP Purchasing power que resumint-t'ho és el poder de compra real de cada ciutadà respecta la cistella de compra de cada país.
Les dos regions, Berlín i Catalunya, tenen 113 i 113 el 2011. Vol dir que un ciutadà Berlinès te el mateix poder de compra que un ciutadà Català.
http://ec.europa.eu/eurostat/publicatio ... l-yearbook
En canvi, en matèria de transports les tarifes de Berlín del transport públic són bastant més altes.
Em sembla que t'estàs confonent perquè utilitzes conceptes diferents segons convé.
Com tu bé dius el PPP compara "poder de compra real", no preus iguals. Per tant que Catalunya i la regió de Berlín tinguin igual PPP no vol dir que els preus siguin els mateixos.
Primer, tu parles del PPP per fer equivalents els valors de Catalunya i de Berlin. D'acord.
Simplificant, posem que a Catalunya es cobrin 1.000 euros al mes de mitjana i a Berlin 2.000 €. Si a Catalunya el bitllet de tren val 10 €, a igual PPP significa que a Berlín hauria de costar 20 €.
En canvi tu aquí canvies i et fixes en termes absoluts, deduint que "
a Berlin les tarifes són molt més altes", la qual cosa no seria certa a nivell de PPP. Hauríem de fer els càlculs de conversió per veure si és així o al contrari.
Per tant, o parlem de PPP o parlem en valors absoluts, però no hauríem de barrejar conceptes.
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Posted: Monday 15/06/2015 15:04
by tituscat
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Posted: Monday 15/06/2015 15:20
by Don Ramón
El abono anual en Berlín que te cubre el Land entero, 860km^2, sale como ya se dijo a 62 euros al mes, eso es el equivalente de un billete que te cubra tres zonas, o lo que viene a ser toda el área metropolitana, unos 671km^2*, que en el caso de la T-Trimestre son 97 euros al mes. Es un 50% más, cuando la diferencia en el salario promedio es del 15%. Aparte, en Berlín también hay un abono mensual para solo S-Bahn (también zonas AB) que sale a 36 euros mensuales.
*
http://es.wikipedia.org/wiki/%C3%81rea_ ... _Barcelona
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Posted: Monday 15/06/2015 16:33
by tituscat
de zehlendorf a alexanderplatz hi ha 16km, de Cornella a Barcelona plaça Catalunya 14,4 . Cornella zona 1, Zehlendorf zona 2
http://www.s-bahn-berlin.de/pdf/VBB-Liniennetz.pdf
El lloc més llunyà que pots anar és Postdamer 3 zones que esta a 32 km, en canvi de Igualada a Barcelona s'arriba als 60 km o fins i tot Vic que ja parlem de 70 km de Barcelona.
A part, Berlin és una plana, no pots valorar els metres quadrats de la mateixa manera. L'àrea metropolitana esta tallada pel Mar i l'accés de moltes ciutats són per corredors molt específics que t'obliguen a fer més giragonses, o sigui més km del destí, no pots fer línies rectes com si pots fer a l'àrea de Berlín.
Igualment puc estar d'acord que és pot ajustar el sistema tarifari, però s'ha de pujar el bitllets menys freqüents i s'ha de baixar els bitllets més freqüents.
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Posted: Monday 15/06/2015 17:14
by Don Ramón
tituscat wrote:de zehlendorf a alexanderplatz hi ha 16km, de Cornella a Barcelona plaça Catalunya 14,4 . Cornella zona 1, Zehlendorf zona 2
Spandau-Alexanderplatz
http://www.s-bahn-berlin.de/pdf/VBB-Liniennetz.pdf
El lloc més llunyà que pots anar és Postdamer 3 zones que esta a 32 km, en canvi de Igualada a Barcelona s'arriba als 60 km o fins i tot Vic que ja parlem de 70 km de Barcelona.
1º En Berlín te mueves en un par de direcciones más, salvo que vayas regularmente hacia el medio del mediterráneo. La comparativa deja bastante claro la diferencia en el área abastecida, 860km^2 contra 671. Lo significativo es la cobertura territorial, no la distancia máxima.
2º Igualada no es zona 3 ni área metropolitana, es región metropolitana, ¿por qué nadie lee lo que escribo? En Berlín para un trayecto de ese largo simplemente tomas un tren regional, que no tiene por qué tener menos frecuencia que una línea de cercanías con dos trenes por hora.
Don Ramón wrote:El abono anual en Berlín que te cubre el Land entero, 860km^2, sale como ya se dijo a 62 euros al mes, eso es el equivalente de un billete que te cubra tres zonas, o lo que viene a ser toda el área metropolitana, unos 671km^2*, que en el caso de la T-Trimestre son 97 euros al mes. Es un 50% más, cuando la diferencia en el salario promedio es del 15%. Aparte, en Berlín también hay un abono mensual para solo S-Bahn (también zonas AB) que sale a 36 euros mensuales.
tituscat wrote:A part, Berlin és una plana, no pots valorar els metres quadrats de la mateixa manera. L'àrea metropolitana esta tallada pel Mar i l'accés de moltes ciutats són per corredors molt específics que t'obliguen a fer més giragonses, o sigui més km del destí, no pots fer línies rectes com si pots fer a l'àrea de Berlín.
En realidad es exactamente a la inversa, al tener menos corredores se concentra la movilidad en menos líneas, y hace falta menos cobertura por la mayor concentración de la población. Estarás de acuerdo que tener más transportes y más cobertura hace más cara la construcción y explotación, y que es lógico que eso se reflejase en el precio, ¿no? Sino por regla de tres deberíamos pagar lo mismo por un billete de una zona como de seis...
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Posted: Monday 15/06/2015 17:25
by Renfe445
**** (maldita censura!
), que Berlín se lo montan de una manera que es completamente diferente a Barcelona!
Y volvamos al tema o llamo a los foreros seguratas!
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Posted: Monday 15/06/2015 19:37
by tituscat
Estava fent una descripció de l'ATM, punt. En cap moment dic que Igualada o Vic siguin zona 3.
off topic
Respecte les teves fal·làcies ad hominem que si sóc un trampos, que si vull potenciar el cotxe o que no em llegeixo els teus posts, he intentat no entrar, però és fa molt passat intentar mantenir un debat així. Per exemple el guigui no esta d'acord a mi i m'ho replicat amb dades i arguments i no en atacs personals, fins i tot m'ha fet conèixer un altra planteig de sistema tarifari que no em sembla mala idea.
Porto des de el 2008 llegint i aprenent i fins i tot crec que algunes aportacions que fas són interessants i enriqueixen. T'animo a deixar de fer atacs i centrar-te més en argumentar.
Re: Nou sistema de control de frau a les estacions d'FGC
Posted: Monday 15/06/2015 19:47
by Don Ramón
tituscat wrote:Estava fent una descripció de l'ATM, punt. En cap moment dic que Igualada o Vic siguin zona 3.
off topic
Respecte les teves fal·làcies ad hominem que si sóc un trampos, que si vull potenciar el cotxe o que no em llegeixo els teus posts, he intentat no entrar, però és fa molt passat intentar mantenir un debat així. Per exemple el guigui no esta d'acord a mi i m'ho replicat amb dades i arguments i no en atacs personals, fins i tot m'ha fet conèixer un altra planteig de sistema tarifari que no em sembla mala idea.
Porto des de el 2008 llegint i aprenent i fins i tot crec que algunes aportacions que fas són interessants i enriqueixen. T'animo a deixar de fer atacs i centrar-te més en argumentar.
No quería ofenderte con lo de tramposo, era una broma (En plan "eeeeh tramposillo que te he visto el truco del almendruco", con cariño.) Si de verdad eso te ofende, será porque quieres ofenderte. Me hace gracia que además hables en plural, como si aparte de "tramposo" te hubiera "atacado" de alguna otra forma.
Me encanta que la gente tenga la piel tan fina cuando les conviene...