Page 3 of 3

Re: Infraestructura ferroviària a Montcada

Posted: Monday 21/09/2015 19:25
by bigcoaster
Don Ramón wrote:[...] a soterramientos como el Balaguer.
Aquest si que és una anada d'olla increïble. Per 5 trens al dia que hi passen! :x

Re: Infraestructura ferroviària a Montcada

Posted: Monday 21/09/2015 19:28
by fgc113
bigcoaster wrote:
Don Ramón wrote:[...] a soterramientos como el Balaguer.
Aquest si que és una anada d'olla increïble. Per 5 trens al dia que hi passen! :x
Recorde que també es va demanar el soterrament a... Sant Guim de Freixenet!!!

Re: Infraestructura ferroviària a Montcada

Posted: Monday 21/09/2015 20:03
by WMD626
Don Ramón wrote:
WMD626 wrote:I els amics de la PTP què hi diuen?
¿Que tendrá que ver la PTP con esto? ¿Ya tenemos que buscar algo para echar barro sin justificación alguna? La PTP es hasta donde yo sé una asociación independiente de los partidos políticos, y no tiene por qué tener nada que ver con lo que ICV opine sobre temas ferroviarios o de transporte público. Esto de "els amics de la PTP" y sugerir que tienen que decir algo al respecto me parece de la máxima ignorancia, como si entre ICV y la PTP tuviera que existir una connivencia y tuvieran que opinar sobre cualquier cosa que hace o dice ICV.

Dicho lo cual, la PTP generalmente siempre se muestra favorable a la integración racional del ferrocarril en la trama urbana sin necesidad de soterramientos, y si en lugar de criticar gratuitamente leyeras un poco las propuestas de la PTP, como el Pla Tren 2014 o el Proyecto Tren 2020 sabrías que se han mostrado repetidamente contrarios a soterramientos como el de Montmeló, l'Hospitalet o Balaguer.

Pero vaya, ya esta uno acostumbrado a que en este país queremos verle lo malo a todo, haya o no justificación para ello. Así nos va.
Per al teu coneixement, et diré que la PTP, malgrat que es presenta com independent, està directament relacionada amb Iniciativa per Catalunya. T'ho dic jo, que vaig tenir l'honor d'anar a les primeres sessions constitutives, cap allà a l'any 92. Normalment, no dic les coses per què sí.

Re: Infraestructura ferroviària a Montcada

Posted: Monday 21/09/2015 20:43
by Don Ramón
WMD626 wrote:la PTP, malgrat que es presenta com independent, està directament relacionada amb Iniciativa per Catalunya. T'ho dic jo, que vaig tenir l'honor d'anar a les primeres sessions constitutives, cap allà a l'any 92.
El año 92 queda lejos. Hoy por hoy esa relación no existe. Las cosas cambian con el tiempo, que alguna vez haya estado ligada a ICV, hace más de 20 años, no tiene que significar que eso siga siendo así.

Re: Infraestructura ferroviària a Montcada

Posted: Monday 21/09/2015 21:12
by WMD626
Don Ramón wrote:
WMD626 wrote:la PTP, malgrat que es presenta com independent, està directament relacionada amb Iniciativa per Catalunya. T'ho dic jo, que vaig tenir l'honor d'anar a les primeres sessions constitutives, cap allà a l'any 92.
El año 92 queda lejos. Hoy por hoy esa relación no existe. Las cosas cambian con el tiempo, que alguna vez haya estado ligada a ICV, hace más de 20 años, no tiene que significar que eso siga siendo así.
Ni tampoc el contrari. O creus que és casualitat el posicionament d'Ada Colau totalment coincident amb el de la PTP?. Per cert, asseveres "ex catedra", com de costum, sense aportar-me cap prova de la teva afirmació que "no tenen res a veure". Potser no són una secció del partit, però segur que estan totalment en la seva línia ideològica. En tot cas, per sortir de dubtes, fes-los una pregunta sobre el tema Montcada, a veure què et responen... D'altra banda, el meu comentari no anava tant contra la PTP com per mostrar la incoherència d'Iniciativa en aquest tema, que d'això es tractava si mires el fil. També hagués pogut preguntar on s'havia deixat la bicicleta l'amic Herrera aquell dia.

Re: Infraestructura ferroviària a Montcada

Posted: Tuesday 22/09/2015 12:41
by gatvell
Jo puc entendre la gent de Montcada quan volen soterrar les línies de tren, si ho puc.

Entenc que els desagradi tindre el poble "tallat" en vàries parts per les diverses línies de tren.
Però també entenc que soterrar, tot i ser una solució, ni és la millor ni és barata. I caldria veure fins a quin punt seria factible de fer.

Ara, perquè no proposar moure les línies de tal forma que quedi el poble més "unit"? Es podrien moure totes?

Re: Infraestructura ferroviària a Montcada

Posted: Tuesday 22/09/2015 16:40
by WMD626
Estic d'acord amb en Gatvell. Si ens fixem, la infraestructura ferroviària de Montcada no respon a cap decisió racional sinó als interessos de les antigues companyies ferroviàries, sobretot Norte. Potser es podria proposar a l'Ajuntament de Montcada que en comptes de tancar-se en banda en el soterrament, proposessin reordenar les línies i construir una estació central a Montcada com les de Terrassa o Vic, per exemple. S'ha de reconèixer que al centre de Montcada hi ha un pas a nivell molt emprenyador, però enterrar totes les línies dins d'un túnel amb els mateixos traçats no crec que sigui la solució.

Re: Infraestructura ferroviària a Montcada

Posted: Tuesday 22/09/2015 19:20
by fgc113
Resposta de la PTP sobre el soterrament a Montcada:

Re: Infraestructura ferroviària a Montcada

Posted: Tuesday 22/09/2015 23:25
by oriolp13
fgc113 wrote:Resposta de la PTP sobre el soterrament a Montcada:
És totalment ambigüa aquesta resposta.

Re: Infraestructura ferroviària a Montcada

Posted: Tuesday 22/09/2015 23:27
by wefer
gatvell wrote:Jo puc entendre la gent de Montcada quan volen soterrar les línies de tren, si ho puc.
Entenc que els desagradi tindre el poble "tallat" en vàries parts per les diverses línies de tren.
Jo visc prop de la Meridiana. És una avinguda que molesta molt més que qualsevol via de ferrocarril ja que crea un efecte barrera molt més fort, molt més soroll, molta més contaminació, etc.
Però jo no demano el soterrament de la Meridiana perquè segurament em tancarien en un psiquiàtric. Potser és el que hauríem de fer amb la gent que el demana a Montcada.

Re: Infraestructura ferroviària a Montcada

Posted: Tuesday 22/09/2015 23:43
by Adolescent barceloní
Però el cotxe és el rei, i el ferrocarril és un transport tercermundista. Al cotxe no se'l pot tocar; el ferrocarril molesta. És la opinió que té aquesta gent. Aquesta gent trauria les vies per posar carreteres, coi!

Re: Infraestructura ferroviària a Montcada

Posted: Wednesday 23/09/2015 12:46
by wefer
Adolescent barceloní wrote:Però el cotxe és el rei, i el ferrocarril és un transport tercermundista. Al cotxe no se'l pot tocar; el ferrocarril molesta. És la opinió que té aquesta gent. Aquesta gent trauria les vies per posar carreteres, coi!
Sí, ja ho sabem, però que a sobre el suport principal a aquest tipus de populisme el doni Iniciativa-Verds és que ja és de traca. En aquest país no hi ha esperança.

Re: Infraestructura ferroviària a Montcada

Posted: Wednesday 23/09/2015 19:16
by gatvell
La Meridiana és un altre mon, sota seu hi ha el metro i la línia R3/R4 de RENFE.

Ara, que posar-ho al revés tindria el seu punt. Menys fums, un trànsit més original...

Re: Infraestructura ferroviària a Montcada

Posted: Wednesday 23/09/2015 22:01
by marc_bcn_2
Per si us interessa he fet una proposta sobre una possible simplificació de la xarxa ferroviaria a Montcada en el fil corresponent.
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 12#p250112

Re: Infraestructura ferroviària a Montcada

Posted: Thursday 15/10/2015 1:41
by 437.001
wefer wrote:Avui a La Vanguardia entrevisten a la nova alcaldessa de Montcada.
La veritat és que les seves paraules fan fins i tot vergonya aliena, i és una llàstima que gent populista de tant baix nivell arribin al capdavant dels pobles del nostre país.
Per resumir-vos l'entrevista, les prioritats d'aquesta senyora són:
  1. El tancament de la fàbrica de ciment de la qual en viuen 300 persones
  2. Gastar més de 300 milions d'euros (!!!) en el soterrament de la C-2
Com tothom sap, aquestes són les prioritats en temps de crisi: tancar fàbriques i gastar centenars de milions en soterraments per fer-hi un aparcament i una pista de petanca al damunt!!! Això, mentre Montcada té molts altres espais infrautilitzats i que es podrien aprofitar amb poca inversió.
No contenta amb això, aquesta Sra. ironitza dient que si hi ha diners per millorar la línia de Manresa (ve a insinuar que és una xorrada), òbviament n'hi ha d'haver per soterrar el ferrocarril de Portbou al pas per Montcada.
:o LLAMP DE LLAMP DE RECONTRARRELLAMP!! :)

:nono Aquesta se m'havia passat completament... i se m'ha quedat cara de... :cop

Ni que la R4 no passés per Montcada...

La foto amb l'Herrera i l'ambigüitat "apartidista" de la PTP fan emprenyar, i bastant.

El terme nimby els hi queda curt, als de Montcada (ja no dic res de Salou, que no és el fil).

Nimbyncompetents? Nimbydiotes? Nimbyocres? Nimbygnorants?
wefer wrote:I ara, el més patètic de tot plegat: de quin partit és aquesta senyora per dir aquestes bestieses? PP? CDC? Ciutadans? Noooo, és d'ICV-Verds!!! :plas Sí, sí, aquells que diuen que volen una mobilitat sostenible i que critiquen quan es fa una línia de metro perquè és una inversió "faraònica". Aquests mateixos ara exigeixen el soterrament.

Srs. d'ICV: esteu demostrant que sou la mateixa porqueria que tota la resta i que quan toqueu la poltrona els vostres ideals se'n van pel desaigua, donant suport al populisme més ranci per tal d'aconseguir vots. Aneu a prendre vent, colla d'hipòcrites.
Només diré una cosa: no és cap casualitat l'ascens de la CUP i de Ciutadans, tot i que siguin molt diferents l'un de l'altre.
La gent n'estem molt tips, dels de sempre.
Només faltarà que quan governin no facin rucades. No sé si és esperar-ne massa cosa, dels polítics.

Ens hauriem d'haver pres la candidatura de Carmen de Mairena més seriosament, crec... :|

Re: Infraestructura ferroviària a Montcada

Posted: Thursday 15/10/2015 19:33
by Don Ramón
oriolp13 wrote:És totalment ambigüa aquesta resposta.
Yo no veo ambigüedad, creo que lo que pasa es que algunos pensáis que no entrar en la mentalidad de trinchera "conmigo o contra mi" es lo mismo que ser ambiguo. Me queda bastante claro que la PTP deja en manos de la consideración urbanística si el soterramiento hace falta o no, lo cual parece lógico siendo la PTP una organización en defensa del transporte público, y no del urbanismo, siempre y cuando la consideración de éste no vaya en detrimento del transporte público. Lo siguiente que dice deja claro también cual es la consideración de ellos: Que de llegar a hacerse el soterramiento, lo que a ellos les interesa es que no afecte negativamente al servicio ferroviario.
Veo una consideración sobre transporte público valorar cuando se hace una línea nueva si se hace en superficie, viaducto o soterrada, porque hablamos del establecimiento de esta nueva infraestructura. Una vez hecha, su soterramiento o no, bajo consideración puramente urbanística, no es algo que deba incumbir a una organización como la PTP más allá de como afecte al servicio.
Evidentemente podrían decir que están en contra del soterramiento, y unos les aplaudirían y otros les crucificarían, pero la realidad es que se estarían metiendo en un jardín donde no pintan nada. Sería bueno que más gente en este país supiera mantener posiciones más distanciadas, que tengan un matiz que vaya más allá del "si" o el "no". Nos ahorraríamos muchos problemas y conflictos.

Re: Infraestructura ferroviària a Montcada

Posted: Thursday 15/10/2015 20:48
by WMD626
Perfecte. Llavors, com que això és un fòrum sobre transports (mobilitat), s'ha acabat criticar els soterraments, prou!!! :D
Don Ramon, ja et vaig dir, i amb coneixement de causa, que la PTP està vinculada al món de ICV. Per això et vaig que els fessis la pregunta sobre Montcada. Finalment, ho va fer algú altre, i aquesta va ser la resposta, que és allò que al meu poble en diuen "tirar pilotes fora". O no estan parlant també d'urbanisme quan parlen de la Diagonal?. El que passa és que no és el mateix fer la punyeta al Trias a la Diagonal que buscar-li les pessigolles a l'encantadora alcaldessa de Montcada, ecologista i d'esquerres "de debò". I en aquest sentit, la resposta els retrata. Ara bé, ets lliure de seguir pensant que la PTP són una mena de confraria d'éssers angèlics que només pensen en la mobilitat i la sostenibilitat pel bé de tots.

Re: Infraestructura ferroviària a Montcada

Posted: Thursday 15/10/2015 21:38
by Don Ramón
WMD626 wrote:Perfecte. Llavors, com que això és un fòrum sobre transports (mobilitat), s'ha acabat criticar els soterraments, prou!!! :D
En efecto, esto es un foro, donde se puede hablar de cosas que no sean estrictamente movilidad, que lo hacemos constantemente. Igual que es normal que en Skyscrapercity se hable de movilidad pese a ser un foro sobre urbanismo, aquí es normal que hablemos de urbanismo hasta cierto punto. Las dos cosas se solapan un tanto. Aparte, nosotros no tenemos aquí la responsabilidad que tiene la PTP al momento de medir sus palabras para evitar meterse donde no le pertoca y dañar su propia causa por esto.
WMD626 wrote:Don Ramon, ja et vaig dir, i amb coneixement de causa, que la PTP està vinculada al món de ICV. Per això et vaig que els fessis la pregunta sobre Montcada. Finalment, ho va fer algú altre, i aquesta va ser la resposta, que és allò que al meu poble en diuen "tirar pilotes fora". O no estan parlant també d'urbanisme quan parlen de la Diagonal?.
Hablan de urbanismo en la medida de que éste afecte la movilidad, al definir cuanto y cual espacio pertoca a cada usuario de la vía pública (peatón, bici, coche, bus, tranvía). No veo en qué sentido el soterramiento de Montcada fuera a afectar la movilidad, más allá de las afectaciones al tren a las que dan mención, y tal vez la movilidad peatonal, que tampoco hay afectación significativa entre unos buenos pasos a desnivel o un soterramiento. No entiendo por qué la PTP hace mal en evitar meterse en un asunto que tan poco tiene que ver con el servicio ferroviario. Supongo que también hacen mal en no pronunciarse por la independencia de Catalunya, que tiene igual de mucho o poco que ver con la movilidad.
WMD626 wrote:El que passa és que no és el mateix fer la punyeta al Trias a la Diagonal que buscar-li les pessigolles a l'encantadora alcaldessa de Montcada, ecologista i d'esquerres "de debò". I en aquest sentit, la resposta els retrata. Ara bé, ets lliure de seguir pensant que la PTP són una mena de confraria d'éssers angèlics que només pensen en la mobilitat i la sostenibilitat pel bé de tots.
Fer la punyeta al Trias? Perdona, pero la reforma de la Diagonal SÍ tenía importantes afectaciones en la movilidad, y toda la discusión desde la PTP se fundamenta en temas de movilidad. Aparte que me dices de que la PTP siempre hayan defendido firmemente la NXB, que no la inauguró nadie menos que Trias, criticando sólamente algunos trazados, y su lenta implantación, y eso cuando desde muchos canales salían y sigue saliendo fuertes críticas (algunas de ellas muy razonables).
La comparación me parece completamente fuera de lugar, igual que esto que sueltas de que pienso que la PTP son unos angelitos. Demuestra bastante claramente tu falta de argumentos tu necesidad de recurrir al clásico "hombre de paja" para desacreditar lo que digo con similar exageración, cuando eres tu y algún otro que estáis sugiriendo que la PTP se mueve por motivos políticos, sin más argumento que una relación con ICV, que no invalida para nada el trabajo hecho. No digo que sean ángeles, nadie lo es, pero estas conspiranoias de que le hacen la puñeta a uno y a otro no por ser "ecologista y de izquierdas" no tienen ninguna lógica, pues solo dañarían su propia causa, no tienen nada que ganar y mucho que perder.
Me parece francamente muy lamentable criticar con esos argumentos a la única organización que ha hecho un esfuerzo serio y mínimamente significativo para defender el buen transporte público en Catalunya, una región que le chifla autoproclamarse "solidaria" y en cambio cae en todos los malos hábitos tan típicos de España: AVE para todos (véase Tarragona), Metro megalómano, trenes soterrados por doquier, autovías per tot arreu, "no al tranvía", Metros regionales, buses para todo y solapados con trenes, regionales de m**** (que ya sé que dependen de Renfomentadif pero tampoco se exige mucha más solución que AVE a Tarragona) y tantas otras cosas.