Page 3 of 4
Re: El AVE a León podría inaugurarse el martes 29-S
Posted: Tuesday 29/09/2015 9:29
by MZA_1600
bigcoaster wrote:El túnel de Pajares està obert en via única o encara no?
mmm...el túnel de Pajares no té ni la via posada.
Gran proesa
Posted: Tuesday 29/09/2015 9:43
by Guigui
1.10 hores per a 162 km, una mitjana de 140 km/h aprox. Això és AV del segle XIX, ni més ni menys.
L'escàndol no és ni tan sols la morterada que s'hi han gastat, sinó que hagin tingut la barra d'idear d'entrada un nyap monumental com aquest.
Re: Gran proesa
Posted: Tuesday 29/09/2015 11:01
by bigcoaster
Guigui wrote:1.10 hores per a 162 km, una mitjana de 140 km/h aprox. Això és AV del segle XIX, ni més ni menys.
L'escàndol no és ni tan sols la morterada que s'hi han gastat, sinó que hagin tingut la barra d'idear d'entrada un nyap monumental com aquest.
I que paral·lelament hi hagi una línia convencional gairebé recta que podia ser passada tranquilament a 220 km/h.
I després distreuen amb el 3%, però l'AVE a León es un 50% mínim.
Re: El AVE a León podría inaugurarse el martes 29-S
Posted: Tuesday 29/09/2015 15:59
by fgc113
MZA_1600 wrote:bigcoaster wrote:El túnel de Pajares està obert en via única o encara no?
mmm...el túnel de Pajares no té ni la via posada.
Encara no s'obri, però almenys a una part si hi ha via posada.
Re: El AVE a León podría inaugurarse el martes 29-S
Posted: Wednesday 30/09/2015 0:00
by wefer
publico.es wrote:Renfe solo tiene un tren para el AVE a León que acaba de inaugurar Rajoy
La nueva línea de "alta velocidad" a partir de Valladolid no puede superar los 200 kilómetros por hora al no disponer hasta dentro de ocho meses del sistema de seguridad homologado para llegar a los 300 kilómetros por hora.
[...]
Renfe dispone tan solo de un tren AVE para prestar los cuatro viajes al día entre Madrid y León -dos servicios en cada sentido-, según dijeron a Público fuentes de la empresa ferroviaria. "De momento, en Renfe tan solo disponemos de este tren -en referencia al que ha realizado el viaje inaugural- para prestar el nuevo servicio hasta León. Si pincha por alguna razón, lo tenemos crudo", explicó de forma gráfica un directivo de la empresa pública.
Llegir tota la notícia:
http://www.publico.es/politica/renfe-tr ... acaba.html
Re: El AVE a León podría inaugurarse el martes 29-S
Posted: Wednesday 30/09/2015 19:39
by ortegote
Despues de leer el articulo he revisado los horarios AVE de esta linea y si son 2 AVE de ida y vuelta, yo dije 1 al dia pero veo que han puesto una frecuencia mas.
Pero lo de solo disponer de un AVE S112 para el trayecto es un poco alarmante y vergonzoso.
De verdad que en este pais se hacen las cosas mal (linea sin Terminar, Sin señalizacion y con 1 solo Tren) despues Rajoy saca pecho en el discurso de inaguracion, la gente No aficionada no entiende nada de lo que ocurre para ellos el AVE ya ha llegado a Leon y a buen precio promocional.
Los Periodistas hacen como si no se enterasen y le siguen el juego al gobierno de turno.
Y como siempre aqui NO DIMITE Nadie.
Saludos.
Re: El AVE a León podría inaugurarse el martes 29-S
Posted: Wednesday 30/09/2015 21:38
by raulitinbcn
Burxar on fa mal
Posted: Wednesday 30/09/2015 22:46
by Guigui
Hauria sigut força més intel·ligent si en Santi Vila s'hagués fixat en el nyap tècnic que és aquesta línia d'"alta velocitat".
Re: El AVE a León podría inaugurarse el martes 29-S
Posted: Thursday 01/10/2015 10:25
by Sagrerenc
ortegote wrote:Y como siempre aqui NO DIMITE Nadie.
I per què han de dimitir? Si tots estan orgullosissims de la feina feta, i els ciutadans de Leon i Palencia ja poden dir que apareixen al mapa! Per fi un AVE unirà la ciutat d'Aznar amb la de Zapatero! No és una gran noticia per a Espanya?
Re: Fan amb via única
Posted: Thursday 01/10/2015 12:22
by Ayerbe-Zuera
Guigui wrote: inversió de nassos per a tan poca cosa
ortegote wrote:esta linea es una chapuza
Renfe445 wrote:Cuánto daño nos has hecho, Gobienno, cuánto daño...
Guigui wrote:L'escàndol no és ni tan sols la morterada que s'hi han gastat, sinó que hagin tingut la barra d'idear d'entrada un nyap monumental com aquest.
bigcoaster wrote:I després distreuen amb el 3%, però l'AVE a León es un 50% mínim.
ortegote wrote:es un poco alarmante y vergonzoso.
ortegote wrote:Y como siempre aqui NO DIMITE Nadie.
raulitinbcn wrote:
Sagrerenc wrote:Per fi un AVE unirà la ciutat d'Aznar amb la de Zapatero! No és una gran noticia per a Espanya?
Mientras tanto, los beneficiados por la nueva línea, ajenos a las acerbas críticas del foro y del gurú Vila, han adquirido 58.000 billetes desde el viernes y se ha multiplicado por cinco la venta de billetes en la relación Madrid-León.
(ver Diario de León de hoy por internet, no enlazable)
¡Mariano dimisión!
¡Pastor dimisión!
Re: El AVE a León podría inaugurarse el martes 29-S
Posted: Thursday 01/10/2015 12:35
by albe6
És la nova moda mesetaria, el AVE per fascicles
- Primer número: un tren AVE i una via única
- Segon número: el ERTMS per arribar a 300 km/h
- Tercer número: la segona via
Ara arriba a León, però l'objectiu final és Astúries
El problema no és del tren (tots els trens AVE duen ASFA de sistema secundari, per si peta l'ERTMS) sino de Renfe, que només té un 112 a la cotxera de Fuencarral UIC (aïllada de la resta de la xarxa)
Haurien de donar-se pressa amb el Tunel de la Risa 3
Quant milions han calgut per a 58.000 bitllets?
Posted: Thursday 01/10/2015 12:36
by Guigui
Ayerbe-Zuera wrote:Mientras tanto, los beneficiados por la nueva línea, ajenos a las acerbas críticas del foro y del gurú Vila, han adquirido 58.000 billetes desde el viernes y se ha multiplicado por cinco la venta de billetes en la relación Madrid-León.
(ver Diario de León de hoy por internet, no enlazable)
¡Mariano dimisión!
¡Pastor dimisión!
Exactament aquest argument el podria aprofitar per a demostrar que a Espanya, els trens regionals estan infravalorats i infrautilitzats. Altres països no necessiten penjar-se l'etiqueta (i a sobre, falsa) d'alta velocitat per a promoure els seus serveis, deixant-se milions pel mig.
Re: El AVE a León podría inaugurarse el martes 29-S
Posted: Thursday 01/10/2015 13:01
by Ayerbe-Zuera
Aixó és ben cert, però com dic sempre, el problema dels regionals és que la gent dels pobles i els seus representants no els volen. Només els interessa soterrar la línia, deslliurar terrenys per "recosir" els pobles pressumptament "descossits" i demanar rotondes i desdoblaments.
De tota manera la relació León-Madrid difícilment es pot considerar regional. És més aviat de LD.
Canviar la mentalitat
Posted: Thursday 01/10/2015 14:40
by Guigui
Canvia "regional" per "convencional", i estem parlant del mateix. I si la mentalitat és tan nefasta, cal canviar-la. No pot ser que aquests fums de nou ric ens costin milions a tots (inclosa aquesta gent).
Per a determinats temes, prou que és fàcil "orientar" els "opinadors".
Re: El AVE a León podría inaugurarse el martes 29-S
Posted: Thursday 01/10/2015 21:31
by ortegote
Señor Ayerbe-Zuera
La gente se sube por que vale 20 euros despues no niego que tambien la usara gente eso no lo vamos a negar.
Pero reconoze que la linea entra en Precario, sin terminar y con un solo AVE para cubrir 4 trayectos sin ninguno de reserva.
Para hacer un simil la BCN - Francia le faltan subestaciones electricas y la Sagrera y ok tiene viajeros pero no esta terminada y eso no lo negara nadie.
Y bueno Luego si pasa algo es culpa del Maquinista y listo por que por chapuzas como estas en ocasiones pasan cosas y el ministerio de Fomento no aprende.
Saludos.
Re: Burxar on fa mal
Posted: Wednesday 14/10/2015 17:23
by 437.001
Guigui wrote:Hauria sigut força més intel·ligent si en Santi Vila s'hagués fixat en el nyap tècnic que és aquesta línia d'"alta velocitat".
Nyap tècnic no ben bé, més aviat diners que no hi són, i que han obligat a passar les tisores a fons.
Se suposa que quan la cosa millori, algunes d'aquestes tisorades es resoldran (=s'acabaran de fer).
Ara, quan els túnels de Pajares obrin, els asturians tindran una rebaixa de temps de trajecte importantíssima.
Tot s'ha de dir: entre Pepiño Blanco, Ana Pastor i Mariano Rajoy, això sumen tres gallecs. I entre Olmedo i Ourense són molts quilòmetres... i més pasta.
I per cert, cap a final d'any o inici del que ve, se suposa que obre la LAV entre Olmedo i Zamora.
En canvi, fa temps que no recordo cap ministre asturià, Cascos devia ser l'últim...
Re: Canviar la mentalitat
Posted: Wednesday 14/10/2015 17:42
by 437.001
Guigui wrote:Canvia "regional" per "convencional", i estem parlant del mateix. I si la mentalitat és tan nefasta, cal canviar-la. No pot ser que aquests fums de nou ric ens costin milions a tots (inclosa aquesta gent).
No és mentalitat. És demografia i possibilitats que ofereix la xarxa ferroviària enfront de l'autobus o el cotxe particular.
Quan el tren és efectiu, la gent l'agafa.
I que el tren sigui efectiu de vegades depèn de Renfe, però la majoria de cops depèn d'Adif. La xarxa és la que és.
I els serveis són els que són, a molts llocs, però si a Renfe no si quadren els números per augmentar-los... què hi vols fer?
Perquè quan a Renfe no li quadren els números per augmentar tal servei, vol dir que a cap privada li quadrarien...
Exemple: Madrid-Burgos, on el tren no és efectiu (ni ho serà), enfront de Madrid-Valladolid, on el tren guanya per golejada. I en ambdós casos hi ha el Sistema Central pel mig.
Exemple bis: Camp de Tarragona-Saragossa via la LAV vs Tarragona-Saragossa via Móra... quants passatgers hi ha a una línia, i quants a l'altra (tant abans com després d'obrir la LAV)? Doncs això.
Nyap
Posted: Wednesday 14/10/2015 17:43
by Guigui
437.001 wrote:Nyap tècnic no ben bé, més aviat diners que no hi són, i que han obligat a passar les tisores a fons.
Quan construeixes una LAV que se suposa que ha de millorar considerablement les prestacions en comparació a la línia convencional paral·lela, però resulta que aquesta, degudament espremuda, oferiria el mateix servei, em sembla que es pot parlar d'un nyap.
És com si pagués perquè a casa m'instal·lin finestres noves de triple vidre i pont tèrmic, però al final resulta que m'han posat una mampara de dutxa.
És mentalitat
Posted: Wednesday 14/10/2015 17:49
by Guigui
437.001 wrote:Guigui wrote:Canvia "regional" per "convencional", i estem parlant del mateix. I si la mentalitat és tan nefasta, cal canviar-la. No pot ser que aquests fums de nou ric ens costin milions a tots (inclosa aquesta gent).
No és mentalitat. És demografia i possibilitats que ofereix la xarxa ferroviària enfront de l'autobus o el cotxe particular.
Quan el tren és efectiu, la gent l'agafa.
I que el tren sigui efectiu de vegades depèn de Renfe, però la majoria de cops depèn d'Adif. La xarxa és la que és.
I els serveis són els que són, a molts llocs, però si a Renfe no si quadren els números per augmentar-los... què hi vols fer?
Exemple: Madrid-Burgos, on el tren no és efectiu (ni ho serà), enfront de Madrid-Valladolid, on el tren guanya per golejada. I en ambdós casos hi ha el Sistema Central pel mig.
Precisament, Renfe-Adif van deixar morir per inanició el Directo. Però podria guanyar per golejada si es gestionés adequadament.
Salta a la vista les inversions relativament baixes que defugen en un cas i les morterades que es gasten en altres, força més desproporcionats.
I sí, també és mentalitat. Perquè el poble es deixa vendre la grandiloqüència de l'AVE, mentre accepta acríticament que els regionals són un transport tercermundista "per la gràcia de Déu".
Re: Nyap
Posted: Wednesday 14/10/2015 17:58
by 437.001
Guigui wrote:437.001 wrote:Nyap tècnic no ben bé, més aviat diners que no hi són, i que han obligat a passar les tisores a fons.
Quan construeixes una LAV que se suposa que ha de millorar considerablement les prestacions en comparació a la línia convencional paral·lela, però resulta que aquesta, degudament espremuda, oferiria el mateix servei, em sembla que es pot parlar d'un nyap.
És com si pagués perquè a casa m'instal·lin finestres noves de triple vidre i pont tèrmic, però al final resulta que m'han posat una mampara de dutxa.
Sí i no.
No negaré que les actuacions al tram segurament no han estat les més adients.
Una adaptació a 220 km/h entre Valladolid i León (i entre Venta de Baños i Burgos) de la línia actual hagués significat una millora de temps bastant semblant.
Ara bé, també és cert que originalment la cosa es va fer en plena bombolla, pensant en soterraments a Valladolid, Palencia i León, que evidentment s'han hagut de cancel.lar (Valladolid) o ajornar (León, ¿Palencia?), la qual cosa empitjora el paquet.
Però també s'ha de tenir en compte que l'objectiu final de la línia no és León o Palencia: són Oviedo i Gijón (i Avilés i Langreo mitjançant el Combinado Cercanías).
I en aquest cas sí que hi haurà una millora substancial. Però al mateix temps, no crec que es pugui jutjar un tram de línia per sí mateix, quan depèn de la resta de la xarxa per ser efectiu. Per exemple, els Alvia BCN-Burgos-Vigo/A Coruña i BCN-Burgos-Gijón encara no poden circular per la LAV entre Palencia i León, perquè no està preparada per conectar cap a Burgos fins que no obri la LAV entre Venta de Baños i Burgos.
I per altra banda, fins que la connexió Atocha-Chamartín no obri (que ja aniria sent hora, però per alguna raó, a Adif sembla que li entra la desmemòria quan es tracta d'aquest tram), malament rai pels serveis diametrals: ara es perd una hora a Madrid pels canviadors d'ample...
És com dir que la LAV Madrid-Lleida no servia per a res, quan evidentment el gran salt de passatgers es va produïr quan es va arribar a Barcelona.
O com es va dir amb la LAV Madrid-Cuenca-Albacete, presumptament clausurada segons molts periodistes (i algun foraire fora de joc), quan senzillament el què passava és que el tram Albacete-Villena-Alacant encara no estava llest per entrar en servei. El més friki de tot és que ara que sí que està en servei, i hi ha hagut trens directes Toledo-Alacant (per Albacete evidentment), n'hi ha que encara es creuen que la Madrid-Cuenca-Albacete es va clausurar, quan porta més passatgers que mai...