gracienc wrote: ↑Friday 02/10/2020 22:41
M'ha sorprès veure aquest mapa de super-illes.
Personalment, jo que treballo al Carrer Ciutat de Granada amb Ramon Turró, veig molt bé que es facin. La que ja hi ha va quedar bastant bé (a banda dels problemes amb les línies de bus que comenteu).
En la meva opinió, l'únic carrer que em sembla delicat petonalitzar és Pujades. En tot cas, a nivell de mobilitat la seva peatonalització (molt positiva també per la gent que es mou en bici o a peu; que allà n'hi ha bastanta) crec que es podria solucionar, com ja suggeriu, posant un carril bus de sentit invers, el qual podria anar a parar al carrer Llull (el qual té marge sobrat i s'hi pot en primer lloc treure la filera de cotxes que hi ha aparcats).
Francament, espero que l'experiència de les superilles es vagi extenent a tot Barcelona.
Salut,
Em sembla molt interessant peatonalitzar Pujades. Així s'acaba aquesta competència salvatge entre la B 20/25 i la línia 4 del metro.
Jo també espero que s'estengui el concepte de les superilles, no només a Barcelona sinó a tota l'Àrea Metropolitana, però clar, amb millores radicals del transport públic (carrils bus contrasentit, línies de tramvia, etc).
Re: Superilles a Barcelona
Posted: Saturday 03/10/2020 0:29
by foronda 141
I no queda cap carrer direcció Llobregat entre Tánger i Garcia Faria, unes 7 travessies. Un altre xapusa de la impresentable e inepeta Colacao i el seu equip.
Re: Superilles a Barcelona
Posted: Saturday 03/10/2020 7:24
by TECliège
Bé, queda Ramon Turró, pero el problema es que queda interceptat a la zona de Poblenou (hi ha un tram semipeatonal a la zona del Casino del Pobleno / Rambla on té el nom de Joncar), i més cap a Besòs també queda tallat pel parc de Diagonal Mar
Jo també cre que Pujades és una cagada, perquè és l'ultim carrer que va de punta a punta.. pero ja ho van fotre quan van canviar de sentit (fa ja molts anys) al tram entre Wellington (Parc de la ciutadella) i Marina.
Re: Superilles a Barcelona
Posted: Sunday 04/10/2020 10:22
by gracienc
Aviam, sembla que no us moveu gaire pel poblenou...
La idea de la superilla ja és que per dins del Poblenou no es pugui creuar. Almenys seria aplicar el que ja està fet a Gràcia.
A dia d'avui, intentar creuar pel carrer pujades ja és un maldecap, (fins i tot si ets ciclista) perquè totes les relacions semaforiques estan programades perquè t'hagis de parar a cada cantonada.
Llavors no es perdrà gaire. Fins i tot els ciclistes podran anar més ràpid sense semafors. Els carrer que et permetran crear entenc que seran Taulat per una banda i Tanger amb Diagonal per l'altre.
Francament, que hagueu de fer 7 cantonades amb el cotxe com ja faig jo en visites de feina... no em fot cap pena. El que fot pena seria que els cotxes haguessin de quedar-se amb tot l'espai públic per poder anar i aparcar on surti dels ous (en resum: el que em tingut fins ara a la major part de BCN).
La superilla inicia la conquesta real de l'Eixample
Barcelona es marca el 2030 per aconseguir 42 nous eixos i places verdes que esgarrapin 33 hectàrees al cotxe
Es començarà per Consell de Cent, que tindrà 4 places noves a Rocafort, Borrell, Enric Granados i Girona
De superilles a "eixos verds"
Posted: Thursday 04/03/2021 15:05
by Fran-Ikarus
Així seran els carrers del segle XXI a Barcelona
El consistori dona a conèixer els guanyadors de la primera fase del projecte d’eixos verds, que ha d’expandir el model de superilles per tot l’Eixample
Entre els projectes de Decidim Barcelona al districte de Sant Martí hi ha una proposta de superilla al Camp de l'Arpa (als altres districtes no sé si n'hi hauran més, no ho he mirat): https://www.decidim.barcelona/processes ... ?locale=ca
Re: Superilles a Barcelona
Posted: Thursday 03/06/2021 12:46
by Ecomobisostrans
També hi ha un de "pacificar el carrer Constitució", ara faran com a C/Gavà, un sol sentit: https://www.decidim.barcelona/processes ... sals/28924 Lo únic d'això que té llògica és la inversió de sentit de Parcerisa i Quetzal, però com no vagi acompanyat de que el 91 i el 115 vagin per Manzanares-Sagunt-Parcerisa i Quetzal ens hauran ben fotut.
I quin cinisme, utilitzant aquesta excusa per les superilles i els carrers "pacificats":
Dic cinisme perquè el que diu combina hàbilment la veritat i la mentida per poder enredar a més gent: lo del cotxe sí que es veritat que es predominantment masculí, però aquests projectes es carreguen també bona part de la mobilitat en transport públic, que es la més femenina i dels infants.
Re: Superilles a Barcelona
Posted: Tuesday 22/06/2021 11:30
by Fran-Ikarus
Fran-Ikarus wrote: ↑Thursday 03/06/2021 9:25
Entre els projectes de Decidim Barcelona al districte de Sant Martí hi ha una proposta de superilla al Camp de l'Arpa (als altres districtes no sé si n'hi hauran més, no ho he mirat): https://www.decidim.barcelona/processes ... ?locale=ca
Aquest no ha quedat seleccionat (ha quedat el 7è en la votació per al Districte de Sants-Montjuïc, i hi han entrat els 4 primers classificats i el 9è, ja que amb el pressupost restant després d'incloure els 4 primers, ni 5è, ni 6è, ni 7è ni 8è hi cabien, i el 9è, que té un pressupost comparablement molt petit, sí) https://www.decidim.barcelona/processes ... 3/projects
Ah!, i també el de "Consolidem urbanísticament la superilla del Poblenou", que ha quedat 9è però, igual que en altres casos, alguns dels que li havien quedat al davant (6è i 7è) tenen pressupostos més grans i no hi cabien ja: https://www.decidim.barcelona/processes ... ojects/253
Aquest no ha quedat seleccionat (ha quedat el 7è en la votació per al Districte de Sants-Montjuïc, i hi han entrat els 4 primers classificats i el 9è, ja que amb el pressupost restant després d'incloure els 4 primers, ni 5è, ni 6è, ni 7è ni 8è hi cabien, i el 9è, que té un pressupost comparablement molt petit, sí) https://www.decidim.barcelona/processes ... 3/projects
De la que ens hem lliurat! I que trist que ens haguem d'alegrar del baix pressupost!
Dilluns 5 de juliol s’iniciaran les obres que duran al canvi de sentit de circulació en alguns trams dels carrers Campoamor, Eduard Toda, Carles Collet, Venècia i Lloret de Mar.
Aquestes feines, en el marc del programa Superilla Barcelona, tenen per objecte ordenar la mobilitat i desincentivar el trànsit per l’interior del teixit urbà del barri d’Horta. Es faran les tasques necessàries per implementar els canvis de sentit i les reordenacions dels espais. La previsió dels treballs és la següent:
Del 5 al 12 de juliol: s’actuarà a les voreres de la cruïlla dels carrers de Campoamor amb Lloret de Mar, sense afectació al trànsit.
Del 12 al 19 de juliol: s’actuarà al c. d’Eduard Toda (entre Lloret de Mar i pg. de Valldaura), c. de Carles Collet (entre Lloret de Mar i Venècia), c. de Venècia i c. de Lloret de Mar. El canvi de sentit d’aquests carrers es farà efectiu a partir del 15 de juliol.
Del 19 de juliol al 6 d’agost: s’actuarà al c. de Campoamor (entre Lloret de Mar i l’av. de l’Estatut de Catalunya) que quedarà tancat al trànsit mentre s’executen els treballs. El canvi de sentit d’aquest carrer es farà efectiu a partir del 6 d’agost.
Del 4 al 6 d’agost: es pavimentarà la cruïlla dels carrers de Campoamor amb Lloret de Mar.
A conseqüència d’això, és modifica l’itinerari i algunes parades de la línia de bus 185, que estaran degudament senyalitzades. A més, s’aprofitarà l’actuació per a dur a terme l’ampliació tàctica de la vorera davant l’Escola FEDAC, per tal de pacificar-ne l’entorn.
Per explicar al veïnat tots aquests canvis, el dijous 1 de juliol a les 18 h tindrà lloc una sessió informativa telemàtica. Podreu accedir-hi des del web de les Superilles de Barcelona https://ajuntament.barcelona.cat/superi ... rticipacio
Sant Martí prepara el terreny per aconseguir barris més habitables
El districte de Barcelona estrena la regeneració de l’eix Almogàvers-Zamora i prepara noves actuacions perquè els antics carrers d’oficines i indústries donin pas a la vida veïnal
Re: Superilles a Barcelona
Posted: Monday 14/02/2022 16:16
by Elefant
TotBarcelona wrote:La superilla de l’Eixample comença el compte enrere. Aquest febrer Colau l’aprova en comissió de govern –sense veu ni vot de l’oposició–, licitarà el projecte i al juny comencen les obres dels 4 nous eixos verds amb 4 places i 31 placetes. Estima que duraran només 8 mesos, fins al primer trimestre de 2023 just abans de les eleccions.
L’actuació se centra sobretot al carrer Consell de Cent, que serà gairebé peatonal. En 4 de les seves cruïlles –Rocafort, Borrell, Enric Granados i Girona– hi haurà les noves 4 places pacificades. Tres d’aquests carrers seran també eixos verds i el quart, Enric Granados, ja és actualment de prioritat pel vianant.
Cadascun dels encreuaments d’aquestes vies perdrà els xamfrans i es tallarà per la meitat, de forma que les voreres s’allarguin fins a la calçada del carrer transversal. Així, cada cruïlla tindrà dues meitats triangulars i acondicionades amb vegetació i bancs, que l’Ajuntament anomena “placetes”. El cas més semblant ja existent seria la cruïlla pacificada de Tamarit i Viladomat, al costat del mercat de Sant Antoni.
Els 4 nous eixos verds i les 4 places de la Superilla / Ajuntament de Barcelona
Entre bancs, taules i jocs infantils, està previst un miler de nous element de mobiliari. I cada dos trams de carrer, una font. Els contenidors també es recol·locaran i tendiran a deixar les places per anar enmig dels trams de carrer. Per ara no s’ha fet públic cap càlcul de l’increment de les despeses de manteniment a l’àrea pacificada, donat el previsible major ús de l’espai públic i les necessitats de la vegetació.
A mi el que més em preocupa de les superilles és com administraran el transport per superfície. Ja ho hem vist, s'han desviat línies fent-les contraintuitives (vegeu H 14, i les nocturnes N 8 i 11 per exemple). A més provoca més inconsistències, degut a una implantació progressiva amb canvis de plans inclosos enlloc de fer una implantació progressiva sense canvis o una implantació completa des del primer minut.
Canvi de xip
Posted: Monday 14/02/2022 16:53
by Guigui
Pintaran el terra amb més elements psicodèlics que fan mal a la vista? I, com diu en Renfe445, continuaran trinxant el transport públic en superfície?
Si pensen fer-ho així, ja s'ho poden ficar entre cap i coll. Ara, si realment pensen en les persones, benvingut sigui.
Re: Superilles a Barcelona
Posted: Monday 14/02/2022 19:50
by bigcoaster
Em sembla una bona iniciativa, sempre i quan es mantinguin servituds de pas per als busos i carrils bici.
M'agradaria que s'urbanitzés de forma definitiva les superilles existents, en particular la del Poblenou, que podria ser un molt bon exemple.
Superilla de l'Eixample
Posted: Thursday 18/08/2022 17:29
by Fran-Ikarus
Abans d'ahir, dimarts dia 16, van començar les obres de la nova Superilla de l'Eixample (delimitada per Consell de Cent - Rocafort - Girona - Comte de Borrell)