Page 3 of 8

Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zo

Posted: Monday 13/02/2017 18:31
by adriaesc
No ens precipitem. Potser fan una excepció a la norma de municipis limítrofs.

Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zo

Posted: Monday 13/02/2017 19:34
by Hopobcn
uriol108 wrote:Entenc que si "desapareixés" la zona 2, llavors la zona 3 passaria a tenir la tarifa de la 2 i així succesivament... :nose
Dubto molt que eliminin la zona 2. Per exemple Rubí està a la 2 i no pertany a la AMB amb lo que no l'afecta.

Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zo

Posted: Wednesday 15/02/2017 0:10
by Orlaz
Estava pensant ara en un petit detall. Si tota l'AMB passa a ser zona 1 implicaria que el límit de les línies de "Metro" seria més gran, m'explico:

Actualment la diferència principal entre una línia L i una S és que les primeres no surten de la zona 1, el servei que donen les S1 i S2 és quasi de "Metro" en el seus respectius territoris, no tant en freqüències però sí en estructura. Va ser aquest motiu el que va fer que l'antiga S3 s'anomenés L8.
Si ara apliquem la mateixa fòrmula, potser a can FGC pensen en anomenar la S33 com L13 (o, amb sort, amplien la L8 absorbint-la) i el mateix amb la S5 a Sant Cugat (absorbint la L6 i poder així ampliar freqüències a les línea de Terrassa i Sabadell).

Ho veieu possible? Tindrem L13 i L14 sense haver de construir cap km i sense tenir acabada la L9? Al final no és més que nomenclatura, però desprès del naixement de la L12 amb només dues estacions...

Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zo

Posted: Wednesday 15/02/2017 13:18
by Granolleri
ferran6420 wrote:La AMB no clausurarà les línies 2 i 3 del urbà de Barberà........bàsicament perquè no existeixen des de fa anys.
És que ja les ha clausurat, va ser el primer que va fer la AMB. I em diràs allò que ho ha fet l'ajuntament de Barberà... però veig massa "casual" que es formi l'AMB i al cap de pocs temps tanquin aquestes línies. I en el cas de la línia 3, que permetia a qui no era de Barcelona accedir als polígons industrials del municipi, però "casualment" la línia directa a Barcelona no es tanca...

No crec en les casualitats. Així que si realment hi hagués hagut voluntat per part de l'AMB de cohesionar territorialment el seu àmbit, s'haguessin mantingut aquestes línies ajudant a l'ajuntament de Barberà a finançar-les. Això sí, a la zona 1 no es passa la tisora on cal fer-ho (supressió de línies d'autobús totalment redundants com la H12).

Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zo

Posted: Wednesday 15/02/2017 16:21
by Miquel
Orlaz wrote:Estava pensant ara en un petit detall. Si tota l'AMB passa a ser zona 1 implicaria que el límit de les línies de "Metro" seria més gran, m'explico:

Actualment la diferència principal entre una línia L i una S és que les primeres no surten de la zona 1, el servei que donen les S1 i S2 és quasi de "Metro" en el seus respectius territoris, no tant en freqüències però sí en estructura. Va ser aquest motiu el que va fer que l'antiga S3 s'anomenés L8.
Si ara apliquem la mateixa fòrmula, potser a can FGC pensen en anomenar la S33 com L13 (o, amb sort, amplien la L8 absorbint-la) i el mateix amb la S5 a Sant Cugat (absorbint la L6 i poder així ampliar freqüències a les línea de Terrassa i Sabadell).

Ho veieu possible? Tindrem L13 i L14 sense haver de construir cap km i sense tenir acabada la L9? Al final no és més que nomenclatura, però desprès del naixement de la L12 amb només dues estacions...
Una cosa es que FGC tingui la mala mania de fer que els seus serveis suburbans semblin urbans. I altre cosa es que aquests serveis suburbans, per paraula de la voluntat d'algun polític, passin a ser urbans. Cosa que no te cap tipus de sentit.

La diferència que dona una línia L i una S, són les zones a les que serveixen, la L ho fa en zones urbanes, amb distàncies de parada curtes. I les S serveixen per connectar diferents zones urbanes amb distàncies de parada força més llargues, ja que el seu propòsit es connectar la gran zona urbana ràpidament mentre alhora fan menys parades o són més llargues.
Les línies R, de Rodalia, són els serveis express, distàncies de parades molt més llargues que els S per tal de trigar el menys possible.

Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zo

Posted: Sunday 19/02/2017 21:11
by m.h.t.
Òbviament és una opció que contemplo des de fa temps, i que podria dur-se a terme amb l'ampliació de la Zona 1. Però, d'una forma més senzilla: les línies S5 (BCN-St. Cugat) i S55 (BCN-UAB) passarien a anomenar-se L6, i la S33 es reanomenaria L8.

Així, tindríem una L6 (Pl. Catalunya-Sarrià/St. Cugat/UAB) i una L8 (Pl. Espanya-M. Nou/Can Ros), diferenciant serveis parcials però integrats a la xarxa de metro. ;) També serviria per a simplificar el mapa actual i, degut a la zona única, ja no tindrien sentit els diferents distintius.

Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zo

Posted: Sunday 19/02/2017 23:18
by França451
m.h.t. wrote:Òbviament és una opció que contemplo des de fa temps, i que podria dur-se a terme amb l'ampliació de la Zona 1. Però, d'una forma més senzilla: les línies S5 (BCN-St. Cugat) i S55 (BCN-UAB) passarien a anomenar-se L6, i la S33 es reanomenaria L8.

Així, tindríem una L6 (Pl. Catalunya-Sarrià/St. Cugat/UAB) i una L8 (Pl. Espanya-M. Nou/Can Ros), diferenciant serveis parcials però integrats a la xarxa de metro. ;) També serviria per a simplificar el mapa actual i, degut a la zona única, ja no tindrien sentit els diferents distintius.
Tiene sentido si la S5 la denominas con su recorrido real y no el que pone en el mapa y que hace años que no recorre excepto uno o dos trenes en agosto: S5 Barcelona-Rubí. Sucede que Rubí no es del área metropolitana. Bueno, no pasa nada. Hacemos como la L8 o la S33 actual: acaban servicio en una estación que sólo tiene dos vías, mandando el tren a descansar a un desvío más adelante. Hacemos finalizar la S5 en Hospital General, que es el término de San Cugat y en las diagonales de acceso a cocheras, que haga inversión de marcha, sin tener que llegar hasta Rubí. Es una de esas cosas absurdas que no entiendo, pero es como lo de la L8, y la S33 es todavía más escandalosa: no conozco mucho la zona de Can Ros, pero cuando he ido, me ha dado la sensación de que los servicios de Can Ros iban a las vías de vacío de Quatre Camins a invertir marcha. ¿Es correcto? ¡Ahhhh!!! Se me olvidaba!!!! los S55 de la uAB van de vacío hasta Sant Quirze o Bellaterra (no recuerdo en cuál de las dos había tres vías para hacerlo) a hacer la inversión de marcha, ya que en la UAB sólo hay dos vías. La actual S5 es una de las pocas finales de línea lógica que tiene FGC, por lo que dada la cantidad de ilógicas, ¿por qué no una más? La L8 debería acabar en Sant Boi: tres vías.

Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zo

Posted: Monday 20/02/2017 0:29
by Renfe445
Al salir de Can Ros, sentido Martorell, hay una tercera via para que los servicios S33 puedan invertir la marcha.

Y al salir de UAB sentido Sabadell, dentro del túnel hay tres vías para que los servicios S55 inviertan marcha.

Y Bellaterra tiene tres vías.

Visita el sitio web de Bernat Borràs para asegurarte la próxima vez! :D

Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zo

Posted: Monday 20/02/2017 14:27
by Miquel
A Can Ros no ho se, però Universitat Autònoma disposa de túnel de maniobres.

I els S5 no seran pas L6, ja que si ho fossin, haurien de fer parada a Peu de Funicular, Baixador de Vallvidrera i Les Planes.

Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zo

Posted: Monday 20/02/2017 15:17
by fgc113
Miquel wrote:A Can Ros no ho se, però Universitat Autònoma disposa de túnel de maniobres.
A Can Ros hi ha una via de maniobres a la sortida de l'estació situada entre les dues vies generals perquè els S33 puguin pegar la volta. El mateix passa a Molí Nou amb la L8.

Back to topic!

Posted: Monday 20/02/2017 16:32
by Guigui
Tornem al tema del fil, si us plau.

Inversions de marxa

Posted: Monday 20/02/2017 18:25
by Javi M
Aquest cop no n'has encertat ni una, amic França451...

Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zo

Posted: Friday 24/02/2017 19:54
by Sanato
Per tenir un sistema tarifari eficient i just, crec que per als viatges a fora d'un mateix terme municipal hauria de desaparèixer l'actual sistema arbitrari de les zones i passar a computar els preus dels bitllets i abonaments per quilòmetres. L'entrada en funcionament la T-Mobilitat (quien sabe ande...?) hauria de poder facilitar-ho.

Si no m'equivoco, a Holanda funciona un sistema semblant. Però clar, aquí les companyies de transport tenen més veu que els usuaris

Re: Canvis de recorregut de línies de bus de l'AMB

Posted: Sunday 26/02/2017 20:27
by m.h.t.
Resposta a Granollerí sobre aquesta qüestió iniciada a un altre fil:

Un aclariment sobre l'AMB a la zona 2: l'AMB encara no té competències sobre aquestes línies; bàsicament perquè encara no les està finançant. Fins que no s'apliqui la pujada de l'IBI i es formalitzi el traspàs, l'AMB únicament col·labora amb la planificació i prova busos híbrids/elèctrics amb els operadors de la zona. Però res més: no pot tancar ni obrir línies encara.

Possiblement l'entrada a l'AMB els hi beneficii i molt. Però, sí és ben cert que tenim alguns inconvenients: Rubí i Vallirana pel mig (que no pertanyen a l'AMB), Barberà és continuïtat urbana de Sabadell, i alguns trajectes d'1 zona es convertiran a 2 zones. I en això entenc a en Granollerí.

Però, hem de tenir en comte també altres coses:

1. Barberà mai ha compartit xarxa urbana amb Sabadell. Per tant, no notarà cap canvi en aquest aspecte.

2. Caldrà suprimir la "clàusula Zona 1" que impedeix utilitzar bitllet d'1 zona entre municipis contigus si un d'aquest és zona 1 ;)

3. També caldrà una major coordinació i planificació conjunta AMB-DGPT. Hi haurà línies interurbanes que seran "de facto" metropolitanes (línies de S&S de BCN a Martorell i Vallirana, B7 Cdyola-St. Cgat-Rubí, etc.) amb només poques parades fora l'AMB.

Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zo

Posted: Tuesday 23/05/2017 9:31
by Fran-Ikarus
D'aquí:

http://www.naciodigital.cat/sabadell/no ... ualitat/99

- Els terrassencs no estan contents amb la zona 3 tenint en compte que a Sabadell són zona 2. Aquesta situació es mantindrà fins que es posi en marxa la T-mobilitat?

- Malauradament, no tenim els recursos per fer una alteració de corones a Terrassa o Mataró ja que seria alterar tot el sistema. En som molt conscients i és radicalment injust. Reconèixer-ho és un exercici bàsic de coherència i d’honestedat. El nostre plantejament és l'aposta per la T-mobilitat: desapareixen les corones, hi haurà una zona plana a l’entorn de l’àrea metropolitana i, a partir d'aquí, tarifes segons el quilometratge efectivament recorreguts.


Bé, "radicalment injust"... Curiós ser (o expressar) radicalitat quan interessa.

Aquests missatges arriben tal qual a la gent, sense més explicació, i després passa que gent com un conegut meu, que ja té dels 45 anys en amunt, es queixi de coses com que Terrassa "només sigui de l'AMB per a certes coses" (sic), i jo li hagi d'explicar (a ell i a qui havia anat responent en la xarxa social on hi opinava, sobre el tema) que de l'AMB s'hi pot ser o no ser, però no pas "ser-hi només per algunes coses", i en el cas de Terrassa ni ho és ara ni ho ha estat... i ell, egarenc de naixement, ni tan sols ho sabia, això!

Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zo

Posted: Friday 15/12/2017 22:45
by m.h.t.
L’AMB es compromet a integrar els 36 municipis de l’àrea metropolitana en una zona única a partir del 2018

Segons informa l’Ajuntament de Begues al seu web, l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), ens responsable del transport públic, s'ha compromès que els 18 municipis que actualment formen part de la segona corona de transport s'integrin a la primera corona durant l'any vinent. [...]

Més enllà de la qüestió econòmica, existeix també un compromís de millorar el servei de transport públic als municipis afectats per la integració en la zona única. Aquesta millora es realitzaria de manera progressiva fins a l'any 2020, cal, en tot cas, tenir en compte que igual que a tots els municipis l'AMB establirà una taxa per a finançar el servei.

FONT:Llobregat al dia i Ajuntament de Begues

Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zo

Posted: Friday 15/12/2017 23:10
by Carlos González
Municipis com Santa Coloma, Sant Vicenç i Molins s'inclouen????

I també Sant Cugat i Cerdanyola???

Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zo

Posted: Saturday 16/12/2017 0:25
by Renfe445
Carlos González wrote:Municipis com Santa Coloma, Sant Vicenç i Molins s'inclouen????

I també Sant Cugat i Cerdanyola???
http://www.amb.cat/s/web/area-metropoli ... itans.html ;)

Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zo

Posted: Saturday 16/12/2017 0:30
by Carlos González
Renfe445 wrote:
Carlos González wrote:Municipis com Santa Coloma, Sant Vicenç i Molins s'inclouen????

I també Sant Cugat i Cerdanyola???
http://www.amb.cat/s/web/area-metropoli ... itans.html ;)
Ahhh vale... pero me parece excesivo que la zona 1 se controle todos los municipios del AMB. Acepto en Santa Coloma o Sant Vicenç o Molins de Rei, ¿pero en Pallejà o hasta en Begues?

Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zo

Posted: Saturday 16/12/2017 0:33
by m.h.t.
Te m'has avançat, Renfe445. :D

Doncs sí, Carlos, hi entren tots els municipis de l'AMB (els del mapa). El que no asseguren és que la unificació entri en vigor l'1 de gener i sembla que serà esglaonada i no de cop.