Vox wrote:Tema 3000 i 4000: la data de 2021 quadra amb els 35 anys d'entrada en servei de les 3000 (1986). Ja es una edat en que TMB sol pensar en jubilacions sembla. De tota manera amb la reforma del 2007 fins 2013? les 3000 i 4000 sembla que estan prou bé i crec son dos series que han sortit molt bé a nivell de fiabilitat.
De cara a aquesta nova comanda dubto que tornin a ser 5000 i 6000, més aviat posibles 7000 i 8000, no? Llavors si que la L5 podria rebre les 5000 de la L3 i la L4 les 2000 de la mateixa L3.
Si les renoven, no es més pel tuf tuf a vell i que l'empresa vol seguir automatizant mil i una collonades que a efectes pràctics no milloren res, o tampoc faran pas cap marevella que no puguin fer demà mateix amb el personal suficient i la formació addient.
I no ens enganyem, les 2000 passaran a millor vida juntament amb els 3000. D'entrada les 2000 són només 5-6 anys més joves i no deixen de ser una versió un pel diferenciada de l'original, a banda de que avui dia 2000 i 3000 comparteixen moltes coses. Motiu pel que són a L3, entre d'altres.
La retirada de 3000/2000 i 4000 és més una decisió política que no pas alguna cosa amb criteri. Aquests trens, tal i com han sortit de bé, circularien a qualsevol altre xarxa ferroviària força anys més.
De ben segur, la retirada de 3000 i 4000 la faran coincidir amb la posada en marxa del tram central de la L9, que ja sabem que hi ha rumors de posar-s'hi de nou. Això per si sol ja implica haver de comprar una nova serie de trens per a les línies convencionals, que permeti enviar cap a L9 tots els 9000 de L2 i L4 (no ens enganyem, L2 a l'Aeroport ja no te ni volta ni solta), i clar, caldrà emplenar totes les vacants amb material nou.
De 5 a 8 a la tarda hi ha molt passatge a L3, i al matí, el màxim és de 7 a 9 a L1 i L5. Volen optimitzar l'arrencada i frenada dels trens, com a mesura dins d'uns plans interns.
Hi ha molt de passatge, però en aquella franja horària no hi són pas els 27-28 trens en servei, vaja vaja...
L1 no te més remei, però caldria pensar bé que fer amb L5. Aquesta necessita però ja tres coses:
1- Tramvia per la Diagonal.
2- L9.
3- Rodalies per la part alta de la ciutat.
Volen optimitzar l'arrencada i frenada dels trens, com a mesura dins d'uns plans interns.
Més que optimitzar, dedicaria esforços en formar professionalment a tot el personal de conducció com a motoristes de debò que sàpiguen portar manualment el tren en ATP sense que sembli que estiguis en una rentadora. Però clar, per ells si no s'automatitza es com retrocedir en el temps i dedicar temps i diners en formar personal... si-us-plau quina bajanada!
Sobre saltar-se estacions, és una bona idea mentre siguin torns addicionals als que ja hi ha. O sigui, fer que no tots els trens de la línia parin a tot arreu seria fotre's un tret al peu, ja que restes capacitat a llocs per a guanyar-los en d'altres. Ara, tenir entre tren i tren un altre tren addicional que només para a estacions grans (sense cap augment de la velocitat, només de càrrega) pot estar bé. De fet, caldria plantejar-se combinar això amb fer serveis parcials.
Augmentar el nombre de cantons entre estacions també estaria bé ja que donaria més agilitat si s'accepta que es poden rebassar els anuncis de parada.