Page 3 of 5
Tram El Papiol/Rubí-Castellbisbal-Martorell-Bifurcació S
Posted: Sunday 10/03/2019 12:28
by 437.001
ortegote wrote:Segundo cada vez que hablamos de este tramo yo lo entiendo peor, quereis decir que al final de todas las obras quedara con triple via
Sí, quedará con triple vía.
ortegote wrote:y que las 3 vias pasaran por el actual tunel de Castellbisbal de doble via?
No.
El actual túnel de Castellbisbal quedará en doble vía, pero con un gálibo mayor que ahora.
El antiguo túnel de Castellbisbal será de vía única, aunque también le tienen que ampliar el gálibo.
Re: Corredor Mediterrani i ample UIC a Barcelona
Posted: Sunday 10/03/2019 20:52
by jmroig
Hi haurà triple via emprant els dos túnels.
Ja que els han d'arreglar tots dos...
Re: Corredor Mediterrani i ample UIC a Barcelona
Posted: Monday 11/03/2019 1:59
by El Maño amañado
¿Queréis decir que volverán a utilizar el otro túnel abandonado entre Castellbisbal y Martorell? Allí hay curro para adecuarlo a la circulación...
Corredor Mediterrani i ample UIC a Barcelona
Posted: Monday 11/03/2019 10:32
by 437.001
El Maño amañado wrote:¿Queréis decir que volverán a utilizar el otro túnel abandonado entre Castellbisbal y Martorell?
Sí.
El Maño amañado wrote:Allí hay curro para adecuarlo a la circulación...
Un poco, sí.
Re: Corredor Mediterrani i ample UIC a Barcelona
Posted: Tuesday 12/03/2019 19:25
by ortegote
Buenas,
Ahora ya me queda claro y era lo que entendia desde un principio.
Ahora solo faltara verlo echo una realidad que en este pais nunca se sabe.
Saludos.
Ahir (24/03/2019)
Posted: Monday 25/03/2019 0:29
by 437.001
Entre L'Arboç i Els Monjos:
[des del tren]
-Ja es torna a circular per totes dues vies.
Entre Els Monjos i Vilafranca del Penedès:
[des del tren]
-Tall parcial per obres, es circula en via única per la via costat mar. Sembla que estan instal.lant els nous pals d'electrificació.
A Vilafranca del Penedès:
[des del tren]
-Estan instal.lant o fent els ciments per als nous pals d'electrificació.
-A la sortida del túnel costat La Granada ho han fet d'una manera que s'hi intueix... una futura via en cul de sac?
-Avistada maquinària d'obres a la via... 5, crec.
Entre Vilafranca del Penedès i La Granada:
[des del tren]
-Estan instal.lant o fent els ciments per als nous pals d'electrificació.
A La Granada:
[des del tren]
-Estan instal.lant o fent els ciments per als nous pals d'electrificació.
Entre La Granada i Lavern-Subirats:
[des del tren]
-Estan instal.lant o fent els ciments per als nous pals d'electrificació.
Entre Lavern-Subirats i Sant Sadurní d'Anoia:
[des del tren]
-Estan instal.lant o fent els ciments per als nous pals d'electrificació.
A Sant Sadurní d'Anoia:
[des del tren]
-Res de nou.
Entre Sant Sadurní d'Anoia i Gelida:
[des del tren]
-Estan instal.lant o fent els ciments per als nous pals d'electrificació.
A Gelida:
[des del tren]
-Estan instal.lant o fent els ciments per als nous pals d'electrificació.
Entre Gelida i Bifurcació Seat:
[des del tren]
-Estan instal.lant o fent els ciments per als nous pals d'electrificació.
Entre Martorell i Bifurcació Seat:
[des del tren]
-Res de nou.
A Martorell (R4/R8):
-Res de nou.
Entre Castellbisbal i Martorell (R4/R8):
[des del tren]
-Res de nou.
A Castellbisbal (R4/R8):
-Res de nou.
Entre Rubí i Castellbisbal (R8):
[des del tren]
-Res de nou.
Últimes adjudicacions:
Posted: Monday 25/03/2019 16:53
by 437.001
Adjudicaciones de Adif
Número anuncio/expediente: 3.18/27510.0053
SUMINISTRO Y TRANSPORTE DE CARRIL PARA LA IMPLANTACIÓN DEL ANCHO ESTÁNDAR EN EL CORREDOR MEDITERRÁNEO. TRAMO CASTELLBISBAL VILASECA. SUBTRAMOS: CASTELLSBISBAL MARTORELL Y SAN VICEÇ DE CALDERS-VILASECA
Número de Licitadores: 1
Adjudicatario-NIF: ARCELORMITTAL ESPAÑA SA - A81046856
Importe de Adjudicación: 7.344.978 Euros
Plazo de ejecución: 12 Meses
Fecha de Adjudicación: 20/12/2018
Fecha de Publicación: 25/03/2019
Pliego
Ahir (31/03/2019)
Posted: Monday 01/04/2019 15:04
by 437.001
Entre El Papiol i Castellbisbal (R4):
[des del tren]
-Ni rastre d'obres, les travesses de doble ample estan criant herbes.
Entre Castellbisbal i Rubí, direcció Rubí (R8):
[des del tren]
-Les trinxeres d'aquest tram es troben en pèssim estat, i l'esllavissada de la trinxera de just després de passar sota la LAV i la via direcció Martorell de la R4 encara no ha estat reparada, el carrer segueix tallat, i d'això ja en fa bastants mesos.
Ahir (07/04/2019)
Posted: Monday 08/04/2019 2:41
by 437.001
Entre Gelida i Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]
-Limitació de velocitat per obres, em sembla que aquesta vegada són de catenària.
Entre Vilafranca del Penedès i Els Monjos (R4):
[des del tren]
-Limitació de velocitat per obres, em sembla que aquesta vegada són de catenària.
A L'Arboç (R4):
[des del tren]
-Hem tardat exactament una hora de Sants a L'Arboç. No sé si és per la renovació de via, però juraria que abans es tardava més...
Entre El Vendrell i Sant Vicenç de Calders (R4):
[des del tren]
-El tren va molt a poc a poc entre El Vendrell i Sant Vicenç... I no sembla que sigui per les obres, més aviat sembla que sigui per costum... De tota manera, em fa la impressió que últimament es tarda menys entre Barcelona i Sant Vicenç per Vilafranca, i això que encara queden moltes obres per fer... Així de malament estava la línia. Com s'estalvïi gaire més temps amb les següents renovacions, quasi que es tardarà el mateix per Vilafranca que per Vilanova, la qual cosa és xocant. Avui hem tardat 01:12 per fer Sants-Sant Vicenç per la R4. Amb parada a totes, és clar.
Re: Corredor Mediterrani i ample UIC a Barcelona
Posted: Monday 08/04/2019 15:12
by Enric
El tren va molt a poc a poc entre El Vendrell i Sant Vicenç... I no sembla que sigui per les obres, més aviat sembla que sigui per costum... De tota manera, em fa la impressió que últimament es tarda menys entre Barcelona i Sant Vicenç per Vilafranca, i això que encara queden moltes obres per fer... Així de malament estava la línia. Com s'estalvïi gaire més temps amb les següents renovacions, quasi que es tardarà el mateix per Vilafranca que per Vilanova, la qual cosa és xocant. Avui hem tardat 01:12 per fer Sants-Sant Vicenç per la R4. Amb parada a totes, és clar.
437.001
N10
Hace unos días explicaba que el miércoles pasado volví con un doble 448 por Vilafranca..y desde que arrancó en Sants y pusé el pie en Sant Vicenç se tardó una hora justa...el tramo Els Monjos y SVC fue cómo una flecha...y si se perdió algo fué hasta Molins por llevar un Mataró delante...ya decía que si por Vilanova son unos 45 minutos y por Vilafranca tardamos una hora justa...si quitamos menor velocidad hasta Molins y el tramo Castellbisbal Martorell seguro que se tarda cincuenta y algo minutos..no mucho más que por la costa!!
Ahir (09/04/2019)
Posted: Wednesday 10/04/2019 1:15
by 437.001
Entre Vilafranca del Penedès i Els Monjos (R4):
[des del tren]
-Avui estava tallada la via costat mar, amb dresines i personal treballant per la tarda i per la nit. Obres de catenària i pals d'electrificació.
Últimes adjudicacions:
Posted: Friday 12/04/2019 18:47
by 437.001
Adjudicaciones de Adif
Número anuncio/expediente: 3.18/27510.0072
SUMINISTRO DE APARATOS DE VÍA PARA LA IMPLANTACIÓN DEL ANCHO ESTÁNDAR EN EL CORREDOR MEDITERRRÁNEO.
TRAMO CASTELLBISBAL-VILASECA (3 LOTES) lote 1. castellbisbal - martorell
Adjudicatario-NIF: AMURRIO FERROCARRIL Y EQUIPOS SA - A01061373
Importe de Adjudicación: 19.655.987,85 Euros
Plazo de ejecución: 18 Meses
Fecha de Adjudicación: 30/01/2019
Fecha de Publicación: 12/04/2019
Pliego
Adjudicaciones de Adif
Número anuncio/expediente: 3.18/27510.0073
SUMINISTRO DE APARATOS DE VÍA PARA LA IMPLANTACIÓN DEL ANCHO ESTÁNDAR EN EL CORREDOR MEDITERRRÁNEO.
TRAMO CASTELLBISBAL-VILASECA (3 LOTES) lote 2. tramo martorell - sant vicenç de calders.
Adjudicatario-NIF: DURO FELGUERA RAIL SAU - A74079070
Importe de Adjudicación: 19.791.221,85 Euros
Plazo de ejecución: 18 Meses
Fecha de Adjudicación: 30/01/2019
Fecha de Publicación: 12/04/2019
Pliego
Corredor Mediterrani i ample UIC a Barcelona
Posted: Friday 12/04/2019 18:57
by 437.001
Ramal de Gornal de nou en servei.
Ja hi circulen trens.
Ho poso en aquest fil perquè es tracta d'una mesura complementària per les obres del Corredor Mediterrani.
Re: Corredor Mediterrani i ample UIC a Barcelona
Posted: Friday 12/04/2019 22:28
by mfuentesll2
El túnel actual de Castellbisbal una vez arreglado quedará con doble vía, pero el otro túnel quedará rehabilitado de refuerzo para mercancías.
Esta noche ya se ha visto por Cornellà las primeras circulaciones de mercancías por la línea de la costa para probar el túnel de Gornal, en concreto una doble 253 con un cerealero de 1600T y una 335 de Transfesa habilitando maquinistas.
Lo que voy a decir son suposiciones mías pero no podemos descartar que estos días haya más circulaciones de este estilo, sobretodo entre Rubí y el Prat, el punto de la línea de la costa con más pendiente.
Por lo que sé la arcilla roja de Castellbisbal tiene unas propiedades algo problemáticas para construir (de ahí que el túnel haya dado tantos problemas) aunque sea buena para otras cosas y por eso haya tantas canteras.
Reobertura del túnel del Gornal.
Posted: Tuesday 07/05/2019 17:13
by trensmat
Les obres del corredor del Mediterrani recuperen un túnel tancat des de 2007.
Els talls de circulació que es faran entre Martorell i Castellbisbal aquest estiu han obligat a habilitar el túnel del Gornal, a l'Hospitalet, per al pas de trens de mercaderies.
Aquest estiu tornaran a circular trens per un túnel que porta 12 anys tancat. Es tracta del túnel del Gornal, que està a l'Hospitalet del Llobregat, i que va quedar en desús quan es van fer les obres de l'alta velocitat i es va construir un ramal entre Can Tunis i Castellbisbal. Ara es recupera com un recorregut alternatiu per als trens de mercaderies que no podran circular entre Martorell i Castellbisbal per les obres del corredor del Mediterrani.
Les obres per implantar l'ample europeu entre Martorell i Castellbisbal obligaran aquest estiu a reduir al màxim la circulació de trens. S'està treballant en un pla de transport alternatiu per als viatgers i en el cas de les mercaderies s'ha recuperat aquest túnel al Gornal que permet que els trens passin de la línia de Vilafranca a la de Vilanova i puguin esquivar així el tram afectat.
Des d'Adif, el responsable de l'area de manteniment de Barcelona, Carlos Sarabia, ha explicat que aquest és l'únic recorregut possible per als trens que des de Tarragona van cap a França o al revés. De moment, no saben com seran les restriccions de circulació en el tram afectat per les obres ni quant de temps duraran. Però diu Sarabia que estan treballant "amb una previsió de 60 trens a la setmana" pel túnel del Gornal.
Aquesta galeria d’enllaç entre les vies de Vilanova i Vilafranca (va de l’estació de Bellvitge a la de l’Hospitalet) té més de 700 metres de llarg. Per posar-lo a punt s'ha hagut de treure la brutícia acumulada en aquest espai durant tots aquests anys; s'han instal·lat tres quilòmetres i mig de cable perquè l'havien robat; s'ha canviat la catenària, travesses i senyalització.
Ara ja estan circulant trens de proves i s'està formant els maquinistes que han de circular per aquest traçat.
El túnel del Gornal es va inaugurar l'any 1973 i es va tancar l'any 2007 quan es va construir la línia de mercaderies entre Castellbisbal i Can Tunis.
https://cadenaser.com/emisora/2019/05/0 ... tml?ssm=tw
Re: Corredor Mediterrani i ample UIC a Barcelona
Posted: Tuesday 07/05/2019 17:48
by Renfe445
Se podría abrir a pasajeros? Se podría repetir esta imagen?
Re: Corredor Mediterrani i ample UIC a Barcelona
Posted: Tuesday 07/05/2019 18:08
by trensmat
Renfe445 wrote:Se podría abrir a pasajeros? Se podría repetir esta imagen?
Sembla que nomes sigui per els trens de mercaderies.
Re: Corredor Mediterrani i ample UIC a Barcelona
Posted: Wednesday 08/05/2019 9:47
by Platanito
A més a més, la sortida en sentit Gornal es farà a contravia... per on entren a Barcelona tots els trens que venen per la línia de Vilanova (la R2, els R1x abans coneguts com a regionals, i tots els llarga distància d'ample convencional, inclós l'Euromed)!
Re: Corredor Mediterrani i ample UIC a Barcelona
Posted: Wednesday 08/05/2019 14:21
by albe6
A contravia com a molt fins Bellvitge
De totes maneres, crec que el túnel Gornal el volen fer servir "d'entrada".
Per les obres de Martorell - Castellbisbal desviaran els mercaderies per la linia de Vilanova, tunel Gornal i per la R4 fins a Castellbisbal, per invertir marxa allí i agafar el ramal del port.
Re: Corredor Mediterrani i ample UIC a Barcelona
Posted: Wednesday 08/05/2019 20:10
by ortegote
Bones,
Abans si no fallo, nomes el feia servir un tren de rodalies a ultima hora d'Hospitalet a Vilanova i la geltru amb passatgers, la resta o eren de buit o trens de mercaderies.
albe6 wrote:A contravia com a molt fins Bellvitge
De totes maneres, crec que el túnel Gornal el volen fer servir "d'entrada".
Per les obres de Martorell - Castellbisbal desviaran els mercaderies per la linia de Vilanova, tunel Gornal i per la R4 fins a Castellbisbal, per invertir marxa allí i agafar el ramal del port.
Aquesta es l'idea i també cap a Port Bou / Cerbere
Salutacions.