Page 3 of 16

Primera impressió visual

Posted: Monday 29/07/2019 13:26
by Guigui
Si bé els renders no mostren per definició el resultat definitiu, el que es s'intueix és que per fora es tracta de 9000 amb variacions al frontal, però amb un interiorisme que tira molt més als 5000/6000 actuals.

Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro

Posted: Monday 29/07/2019 19:42
by albert28
Ara no els podran portar per la via de Renfe si els fan a Sta. Perpetua, des que van treure el desviament a Pl. Catalunya

Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro

Posted: Monday 29/07/2019 20:06
by metring
Afegida enquesta, per a què dieu la vostra de què us semblen els renders publicats avui.

Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro

Posted: Monday 29/07/2019 21:06
by Renfe445
A mi l'únic que m'agrada són les portes laterals per accedir a la cabina que els 5000, 6000 i 9000 no tenen.

Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro

Posted: Monday 29/07/2019 22:23
by 122-042-132
Era una demanda dels motoristes des de fa molt de temps.
A nivell de disseny, no aporten gaires novetats estètiques, però no els trobo malament. A veure de sí és veritat i finalment posen barres longitudinals al sostre. 'Es un greu error que venim arrossegant des de fa anys. Només el 425 en va incorpora de manera experimental. Salut!

Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro

Posted: Monday 29/07/2019 23:05
by metring
122-042-132 wrote:Era una demanda dels motoristes des de fa molt de temps.
A nivell de disseny, no aporten gaires novetats estètiques, però no els trobo malament. A veure de sí és veritat i finalment posen barres longitudinals al sostre. 'Es un greu error que venim arrossegant des de fa anys. Només el 425 en va incorpora de manera experimental. Salut!
Hi havia a més, un problema d'ergonomia amb uns seients i cabines, no recordo la sèrie. Se sap si això ho resolen en els nous trens?

Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro

Posted: Monday 29/07/2019 23:40
by Renfe445
I estaria bé també posar seients abatibles entre la cabina i la primera porta, un exemple pot ser aquest.

I per què no proven en posar seients amb tapisseria com al bus?

Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro

Posted: Tuesday 30/07/2019 7:15
by Miquel
Renfe445 wrote:I estaria bé també posar seients abatibles entre la cabina i la primera porta, un exemple pot ser aquest.

I per què no proven en posar seients amb tapisseria com al bus?
Seients abatibles no, dubto que hi hagi pas cap espai entre la porta i la porta de cabina per l'interior. A l'haver la porta, la cabina segurament sigui un pel més llarga per posar els armaris al lateral, pel que no crec que hi hagi pas gaire espai.

Seients amb tapisseria ja se sap que no, pel tema vandalisme, el plec de condicions ja diu ven clar que el que volen són coses ja provades, fiables i de poc cost de manteniment.

Abans de tenir coses millors, potser hem de començar a posar ma dura de veritat contra l'incivisme. :?

Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro

Posted: Tuesday 30/07/2019 20:32
by ortegote
Bones,
A mi m'agrada que si es nou sigui diferent, per variar.
La veritat que viatjant fora m'he adonat que aqui no sabem aprofitar la distribució interior dels Trens sobretot a hores punta, però no es tot culpa del disseny també es que la gent no sap aprofitar bé l'interior del tren.
Salutacions.

Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro

Posted: Wednesday 09/10/2019 10:49
by victorcasta
Sèrie 7000 per als 18 trens de la L3
Sèrie 8000 per als 24 trens de la L1

Les primeres unitats estan previstes que arribin entre el març i el juny de 2021. La sèrie 7000 s'entregarà tota durant el 2021 i la 8000 s'allargarà fins a mitjans de 2022.

Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro

Posted: Wednesday 09/10/2019 14:17
by 122-042-132
Moltes gràcies per la informació Victorcasta. Salut!

Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro

Posted: Wednesday 09/10/2019 17:47
by metring
http://www.elpuntavui.cat/economia/arti ... elona.html

La planta d’Alstom de Santa Perpètua fabricarà 42 nous trens per al Metro de Barcelona


TMB i l’empresa francesa han firmat el contracte per un import de més de 260 milions d’euros
ACN - STa. Perpètua de la Mogoda

Alstom Espanya fabricarà 42 trens nous per a la xarxa de metro de Barcelona a la planta de Santa Perpètua de Mogoda.

L’empresa francesa i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han firmat el contracte valorat en més de 260 milions d’euros per al disseny, la fabricació i la posada en marxa dels nous metros que circularan per les línies 1 i 3 del suburbà barceloní.

Els nous trens substituiran els més antics que actualment hi operen i estaran preparats per circular sense conductor per línies automàtiques. El model escollit és el ‘Metropolis’ i Alstom té la voluntat d’afegir-hi nous elements estètics que reflecteixin la identitat de la ciutat, com ara grafismes a les portes que recordin l’Eixample. (Com què?)

El model ‘Metropolis’ d’Alstom ha estat utilitzat per 25 ciutats del món des del 1998 i, en aquest cas, farà una picada d’ullet a la capital catalana introduint nous grafismes que homenatgen l’urbanisme del Pla Cerdà, a l’Eixample. L’empresa ja ha estat l’encarregada anteriorment de dissenyar els trens sense conductors de la línia 9 del metro de Barcelona.



Imagino que ja sabeu que la Comissió Europea mitjançà el Pla Junker, dona suport amb 205 mil·lions d'euros per finançar la compra d'aquests trens https://ec.europa.eu/commission/pressco ... ip_19_6031, però a Europa, no tothom s'ho ha pres bé, i sinó, llegiu respostes a aquest tweet:

https://twitter.com/EU_Commission/statu ... 9410972674

La xarxa fomenta missatges indiscriminats

Posted: Wednesday 09/10/2019 18:02
by Guigui
metring wrote: Wednesday 09/10/2019 17:47 Imagino que ja sabeu que la Comissió Europea mitjançà el Pla Junker, dona suport amb 205 mil·lions d'euros per finançar la compra d'aquests trens https://ec.europa.eu/commission/pressco ... ip_19_6031, però a Europa, no tothom s'ho ha pres bé, i sinó, llegiu respostes a aquest tweet:

https://twitter.com/EU_Commission/statu ... 9410972674
Entremig de no pocs missatges certament sensats, la xarxa també es nodreix d'un bon nombre de trolls. Jo no m'ho prendria tant al peu de la lletra.

Twitter és twitter.

Posted: Wednesday 09/10/2019 18:26
by Renfe445
Guigui wrote: Wednesday 09/10/2019 18:02Entremig de no pocs missatges certament sensats, la xarxa també es nodreix d'un bon nombre de trolls. Jo no m'ho prendria tant al peu de la lletra.
És twitter, Guigui, aquest és nivell de respostes que un s'espera allà.

Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro

Posted: Wednesday 09/10/2019 19:04
by metring
victorcasta wrote: Wednesday 09/10/2019 10:49 Sèrie 7000 per als 18 trens de la L3
Sèrie 8000 per als 24 trens de la L1

Les primeres unitats estan previstes que arribin entre el març i el juny de 2021. La sèrie 7000 s'entregarà tota durant el 2021 i la 8000 s'allargarà fins a mitjans de 2022.
On han sortit els noms de les noves sèries?

Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro

Posted: Wednesday 09/10/2019 19:31
by Renfe445
metring wrote: Wednesday 09/10/2019 19:04
victorcasta wrote: Wednesday 09/10/2019 10:49 Sèrie 7000 per als 18 trens de la L3
Sèrie 8000 per als 24 trens de la L1

Les primeres unitats estan previstes que arribin entre el març i el juny de 2021. La sèrie 7000 s'entregarà tota durant el 2021 i la 8000 s'allargarà fins a mitjans de 2022.
On han sortit els noms de les noves sèries?
Suposo que "sèrie 5100" no podrà ser perquè la sèrie 5000 arriba al cotxe 5156 i en un futur arribarà al 5180 i sèrie 6100 tampoc per concordància, així que aniran per la via més senzilla que és poblar els buits que són la sèrie 7000 i 8000.

Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro

Posted: Wednesday 09/10/2019 19:38
by metring
Renfe445 wrote: Wednesday 09/10/2019 19:31
metring wrote: Wednesday 09/10/2019 19:04
victorcasta wrote: Wednesday 09/10/2019 10:49 Sèrie 7000 per als 18 trens de la L3
Sèrie 8000 per als 24 trens de la L1

Les primeres unitats estan previstes que arribin entre el març i el juny de 2021. La sèrie 7000 s'entregarà tota durant el 2021 i la 8000 s'allargarà fins a mitjans de 2022.
On han sortit els noms de les noves sèries?
Suposo que "sèrie 5100" no podrà ser perquè la sèrie 5000 arriba al cotxe 5156 i en un futur arribarà al 5180 i sèrie 6100 tampoc per concordància, així que aniran per la via més senzilla que és poblar els buits que són la sèrie 7000 i 8000.
Era d'esperar, però jo preguntava quina era la font de la informació, perquè encara no ho he llegit enlloc, igual se m'ha passat, no sé.

Nova numeració de sèrie

Posted: Wednesday 09/10/2019 20:11
by Guigui
Renfe445 wrote: Wednesday 09/10/2019 19:31 Suposo que "sèrie 5100" no podrà ser perquè la sèrie 5000 arriba al cotxe 5156 i en un futur arribarà al 5180 i sèrie 6100 tampoc per concordància, així que aniran per la via més senzilla que és poblar els buits que són la sèrie 7000 i 8000.
El sol fet de tractar-se d'un fabricant diferent i de tenir característiques diferents justifica que la sèrie comenci amb un altre miler. Altrament, també s'hauria pogut assignar als 9000 una numeració a partir del 5200, per exemple.

Re: Nous trens per substituïr 3000 i 4000 metro

Posted: Wednesday 09/10/2019 20:20
by victorcasta
metring wrote: Wednesday 09/10/2019 19:04
victorcasta wrote: Wednesday 09/10/2019 10:49 Sèrie 7000 per als 18 trens de la L3
Sèrie 8000 per als 24 trens de la L1

Les primeres unitats estan previstes que arribin entre el març i el juny de 2021. La sèrie 7000 s'entregarà tota durant el 2021 i la 8000 s'allargarà fins a mitjans de 2022.
On han sortit els noms de les noves sèries?
Doncs s’ha publicat el contracte signat al Perfil de contractant de TMB. https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... &lawType=2

Re: Nova numeració de sèrie

Posted: Wednesday 09/10/2019 21:36
by Renfe445
Guigui wrote: Wednesday 09/10/2019 20:11
Renfe445 wrote: Wednesday 09/10/2019 19:31 Suposo que "sèrie 5100" no podrà ser perquè la sèrie 5000 arriba al cotxe 5156 i en un futur arribarà al 5180 i sèrie 6100 tampoc per concordància, així que aniran per la via més senzilla que és poblar els buits que són la sèrie 7000 i 8000.
El sol fet de tractar-se d'un fabricant diferent i de tenir característiques diferents justifica que la sèrie comenci amb un altre miler. Altrament, també s'hauria pogut assignar als 9000 una numeració a partir del 5200, per exemple.
Home, els nous trens tècnicament serien similars als 9000… així que per què no fer una sèrie 9300 i 9400?