Page 3 of 3
Re: 2020: 25 aniversari de la L2 del metro de Barcelona actual
Posted: Thursday 24/09/2020 15:34
by Renfe445
metring wrote: ↑Thursday 24/09/2020 10:50
Trobo a faltar urgentment una funció de "+ 1000 likes" per a missatges com aquest.
Hi ha fòrums amb botó d'agrair, ho he dit fa mesos al fòrum!
Re: 2020: 25 aniversari de la L2 del metro de Barcelona actual
Posted: Thursday 24/09/2020 20:02
by metring
Jo hi vaig ser a les portes obertes, i tinc fotos.
(Ningú més ho que hi va estar es va fer fotos?)
https://twitter.com/metring5/status/1308734706503094273
Re: 2020: 25 aniversari de la L2 del metro de Barcelona actual
Posted: Friday 25/09/2020 21:40
by França451
Fijaros una cosa que me dijo el padre de mi "hermano" hace unos años: el tramo inicial de la L2, es decir Sant Antoni-Sagrada Família, "ya conectaba con todas las líneas de Metro existentes hasta el momento": partiendo de Sant Antoni, conectábamos con la L1 en Universitat, con la 4 y la 3 en Passeig de Gràcia, aunque este último enlace fuese una aberración, y finalmente con la 5 en Sagrada Família. Estando cuatro líneas en activo, era la primera vez que una línea recién inaugurada conectase con todas del tirón, ¿me equivoco?
Y aunque no es realmente un enlace en sí, podemos incluir la L6 y L7 ya que la salida de Pelai queda muy próxima a la entrada de la misma calle de la estación "Universitat".
Siguiendo con la Historia, la primera ampliación a Paral-lel, simplemente eliminaba la aberración de Passeig de Gràcia, era más un parche o correción de transbordo que otra cosa. El resto del trazado, en cuanto a enlaces, sencillamente eran puras duplicaciones de los ya existentes: la L1 nuevamente, y la L4 después. La línea 4 también era en parte otra corrección para "los que tenían que tragarse toda la vuelta de la L4", con testimonios que he leído en este mismo hilo hace unos días para ir por ejemplo a la Universidad. deduzco que en aquellos años que hacíais tanta vuelta no existían la 33 y EX43 de bus como las conocemos ahora. Y luego está lo de los tres coches, que supongo que se amplió a cinco, si mal no recuerdo cuando la línea llegó a La Pau.
Re: 2020: 25 aniversari de la L2 del metro de Barcelona actual
Posted: Wednesday 30/09/2020 19:22
by metring
Re: 2020: 25 aniversari de la L2 del metro de Barcelona actual
Posted: Friday 15/10/2021 20:14
by metring
Flipeu amb la recreació que ha fet en Monty a Twitter de com seria l'estació de Sant Antoni si s'hagués respectat tal i com era inicialment en la seva remodelació:
https://twitter.com/ralphdesig/status/1 ... 09123?s=20
https://twitter.com/ralphdesig/status/1 ... 95107?s=20
https://twitter.com/ralphdesig/status/1 ... 54658?s=20
Re: 2020: 25 aniversari de la L2 del metro de Barcelona actual
Posted: Sunday 17/10/2021 23:02
by Fran-Ikarus
Renoi, al fil de Twitter es veuen fotos de juny del 1993 amb els murals de Sant Antoni.
I se'ls van carregar perquè sí, només perquè una línia inaugurada als anys 90 "no semblés antiquada"?
O va haver-hi alguna raó més pràctica?
Re: 2020: 25 aniversari de la L2 del metro de Barcelona actual
Posted: Thursday 21/10/2021 16:40
by Dani544
Ahir vaig tenir una conversa sobre transports amb un familiar de la meva parella que va fer reparacions puntuals d'instal·lacions elèctriques al metro i em va explicar que a principis del 1989 va estar a dues estacions de la L2, Tetuan i Universitat. Em va dir que les estacions estaven completament acabades però sense mobiliari, d'Universitat no ho recorda massa però Tetuan segons comenta era idèntica a estacions com Tarragona, Poble Sec, Espanya L3 o Gaudí amb el fals sostre metàl·lic, ho va verificar quan li vaig mostrar una foto de Parlamento (Poble Sec) recent inaugurada.
Pel que explica un cop abandonades les obres el manteniment devia ser nul, doncs l'estat de la instal·lació elèctrica, escales mecàniques i falsos sostres era lamentable i hi havien moltes filtracions d'aigües freàtiques.
Re: 2020: 25 aniversari de la L2 del metro de Barcelona actual
Posted: Thursday 28/10/2021 23:12
by metring
Fran-Ikarus wrote: ↑Sunday 17/10/2021 23:02
Renoi, al fil de Twitter es veuen fotos de juny del 1993 amb els murals de Sant Antoni.
I se'ls van carregar perquè sí, només perquè una línia inaugurada als anys 90 "no semblés antiquada"?
O va haver-hi alguna raó més pràctica?
Que no fos perquè tal i com es diu a
http://transport.cat/viewtopic.php?f=23 ... ce743b137a , fossin a l'accés desaparegut, que igualment es podria haver traslladat els murals...