Intercanviador central: Plaça Catalunya - Passeig de Gràcia
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.avui.cat/
-----------------------------------
Llum verda a una gran estació d'enllaç al passeig de Gràcia
Unirà les línies L2, L3 i L4 del metro i l'estació de Renfe que hi ha a Aragó amb els metros de la plaça Catalunya, Ferrocarrils i Rodalies
La complicada reforma està lligada a la prolongació del túnel de FGC fins a la Gran Via
Quim Torrent
Un gran intercanviador al centre de Barcelona unirà tres línies de metro, les línies urbanes i del Vallès de FGC i les estacions de Passeig de Gràcia i Catalunya de les línies de rodalia. GISA, l'empresa del govern que promou l'obra pública, va licitar ahir la redacció de dos estudis informatius que permetran la construcció d'una cua de maniobres a l'estació de Ferrocarrils de la Generalitat a la plaça Catalunya i la millora dels enllaços amb les línies 2, 3 i 4 del metro i les estacions de Renfe. A banda de totes aquestes línies, mitjançant aquesta gran estació d'enllaç també es podrà accedir a la L1 per la plaça Catalunya.
L'intercanviador, per on passaran centenars de milers de persones cada dia, serà el més important de la ciutat i superarà el que s'està construint a la Sagrera, per on està previst que el 2011 hi passin 110.000 persones. Tal com ja va avançar l'AVUI, la construcció de la cua de maniobres obre la porta a la realització d'una nova línia de FGC al Vallès i obliga el departament d'Obres Públiques a millorar l'accessibilitat i la interconnexió entre les parades de les diferents línies de metro a l'estació de Passeig de Gràcia.
Exemple paradigmàtic de la dificultat de moure's actualment per Passeig de Gràcia és el llarg passadís, de més de 250 metres, que uneix les línies 2 i 4 amb la 3. Doncs bé, en el projecte inicial es preveu la reducció d'aquest passadís i la col·locació de cintes mecàniques per millorar la velocitat d'enllaç en el tram que quedi. Per aconseguir aquest objectiu s'ampliarà el vestíbul de la banda mar de la L3, que quedarà unit per un túnel subterrani directament al nou vestíbul de la banda muntanya de la L4, que es construirà a la cruïlla de Diputació amb el passeig de Gràcia.
Futura estació de FGC
El nou vestíbul permetrà construir també un nou accés des del carrer a la línia groga, que ara només en té a l'alçada de la Gran Via. Precisament aquesta entrada també es reformarà per millorar els enllaços entre la L2 i la L4, que es creuen perpendicularment en aquest punt. S'excavarà un pou que simplificarà l'ara laberíntic intercanvi entre aquestes dues línies, que estan situades a diferent profunditat.
La reforma es completarà amb un nou vestíbul per a la L3, banda muntanya, que serà de planta i superfície similar a l'actual de l'estació de Renfe. Precisament des d'aquest vestíbul es podrà accedir tant a les andanes del metro com a les vies de Rodalies i Regionals de la companyia espanyola. No està descartat que en un futur no gaire llunyà hi hagi també una parada de FGC en aquest mateix espai si al final es construeix un nou túnel entre Barcelona i el Vallès per Collserola; aquest túnel està pendent de definició del traçat.
La realització d'aquest intercanviador serà un gran repte per als enginyers que l'acabin portant a terme, ja que planteja dues grans dificultats. D'una banda, s'haurà de fer sense alterar el servei de cap dels transports ferroviaris que passen pel centre de la ciutat, que són de vital importància per garantir la mobilitat ciutadana. D'una altra, també caldrà minimitzar l'impacte en superfície d'unes obres extremadament complicades, a causa dels nombrosos pàrquings i túnels subterranis que hi ha en aquesta zona.
Afectació i tall de trànsit
L'estudi informatiu també haurà de definir els desviaments provisionals de trànsit que s'hauran de fer a la superfície, que seran especialment complicats al passeig de Gràcia entre la ronda Universitat i la Gran Via. El tronc central d'aquest tram s'haurà de tallar a la circulació durant força temps, ja que s'hi construirà el pou d'atac per construir els túnels de la cua de maniobres.
La prolongació de Ferrocarrils es farà a través de les vies 1 i 2 de Catalunya i vorejarà la plaça pel carrer Fontanella fins a arribar a la Gran Via. El traçat tindrà un pendent descendent per poder passar per sota de la línia verda i evitar topar amb la groga a l'alçada de la Gran Via. L'estudi també haurà d'avaluar el possible impacte del túnel, que es construirà utilitzant el sistema de mina, a tots els edificis de la zona.
-----------------------------------
Llum verda a una gran estació d'enllaç al passeig de Gràcia
Unirà les línies L2, L3 i L4 del metro i l'estació de Renfe que hi ha a Aragó amb els metros de la plaça Catalunya, Ferrocarrils i Rodalies
La complicada reforma està lligada a la prolongació del túnel de FGC fins a la Gran Via
Quim Torrent
Un gran intercanviador al centre de Barcelona unirà tres línies de metro, les línies urbanes i del Vallès de FGC i les estacions de Passeig de Gràcia i Catalunya de les línies de rodalia. GISA, l'empresa del govern que promou l'obra pública, va licitar ahir la redacció de dos estudis informatius que permetran la construcció d'una cua de maniobres a l'estació de Ferrocarrils de la Generalitat a la plaça Catalunya i la millora dels enllaços amb les línies 2, 3 i 4 del metro i les estacions de Renfe. A banda de totes aquestes línies, mitjançant aquesta gran estació d'enllaç també es podrà accedir a la L1 per la plaça Catalunya.
L'intercanviador, per on passaran centenars de milers de persones cada dia, serà el més important de la ciutat i superarà el que s'està construint a la Sagrera, per on està previst que el 2011 hi passin 110.000 persones. Tal com ja va avançar l'AVUI, la construcció de la cua de maniobres obre la porta a la realització d'una nova línia de FGC al Vallès i obliga el departament d'Obres Públiques a millorar l'accessibilitat i la interconnexió entre les parades de les diferents línies de metro a l'estació de Passeig de Gràcia.
Exemple paradigmàtic de la dificultat de moure's actualment per Passeig de Gràcia és el llarg passadís, de més de 250 metres, que uneix les línies 2 i 4 amb la 3. Doncs bé, en el projecte inicial es preveu la reducció d'aquest passadís i la col·locació de cintes mecàniques per millorar la velocitat d'enllaç en el tram que quedi. Per aconseguir aquest objectiu s'ampliarà el vestíbul de la banda mar de la L3, que quedarà unit per un túnel subterrani directament al nou vestíbul de la banda muntanya de la L4, que es construirà a la cruïlla de Diputació amb el passeig de Gràcia.
Futura estació de FGC
El nou vestíbul permetrà construir també un nou accés des del carrer a la línia groga, que ara només en té a l'alçada de la Gran Via. Precisament aquesta entrada també es reformarà per millorar els enllaços entre la L2 i la L4, que es creuen perpendicularment en aquest punt. S'excavarà un pou que simplificarà l'ara laberíntic intercanvi entre aquestes dues línies, que estan situades a diferent profunditat.
La reforma es completarà amb un nou vestíbul per a la L3, banda muntanya, que serà de planta i superfície similar a l'actual de l'estació de Renfe. Precisament des d'aquest vestíbul es podrà accedir tant a les andanes del metro com a les vies de Rodalies i Regionals de la companyia espanyola. No està descartat que en un futur no gaire llunyà hi hagi també una parada de FGC en aquest mateix espai si al final es construeix un nou túnel entre Barcelona i el Vallès per Collserola; aquest túnel està pendent de definició del traçat.
La realització d'aquest intercanviador serà un gran repte per als enginyers que l'acabin portant a terme, ja que planteja dues grans dificultats. D'una banda, s'haurà de fer sense alterar el servei de cap dels transports ferroviaris que passen pel centre de la ciutat, que són de vital importància per garantir la mobilitat ciutadana. D'una altra, també caldrà minimitzar l'impacte en superfície d'unes obres extremadament complicades, a causa dels nombrosos pàrquings i túnels subterranis que hi ha en aquesta zona.
Afectació i tall de trànsit
L'estudi informatiu també haurà de definir els desviaments provisionals de trànsit que s'hauran de fer a la superfície, que seran especialment complicats al passeig de Gràcia entre la ronda Universitat i la Gran Via. El tronc central d'aquest tram s'haurà de tallar a la circulació durant força temps, ja que s'hi construirà el pou d'atac per construir els túnels de la cua de maniobres.
La prolongació de Ferrocarrils es farà a través de les vies 1 i 2 de Catalunya i vorejarà la plaça pel carrer Fontanella fins a arribar a la Gran Via. El traçat tindrà un pendent descendent per poder passar per sota de la línia verda i evitar topar amb la groga a l'alçada de la Gran Via. L'estudi també haurà d'avaluar el possible impacte del túnel, que es construirà utilitzant el sistema de mina, a tots els edificis de la zona.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Amb lo facil que hauria sigut que la L6 fes un recorregut llançadera i la L7 desde Av. Tibidabo fins Gràcia, i ara ens foradaran més la ciutat, sota L3 i sota L4.
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Doncs a mi, a priori, no em fa massa gracia aquest intercambiador.
Millora l'actual de Plaça Catalunya? Sí, es clar que sí, però ficar tantes conexions sota la plaça?
Vull dir, arreglant PdG i PCat no es distribuïria millor tot el passatge?
La gent no cambiarà ja de L1 a L4 a Urquinaona i de L1 a L2 a Universitat?
Vox
Millora l'actual de Plaça Catalunya? Sí, es clar que sí, però ficar tantes conexions sota la plaça?
Vull dir, arreglant PdG i PCat no es distribuïria millor tot el passatge?
La gent no cambiarà ja de L1 a L4 a Urquinaona i de L1 a L2 a Universitat?
Vox
Mmm, quines ganes que s'inauguri la línia 9, tots els trams a l'hora!!Vox wrote:metring, comença a parlar molt de la L9, va!!metring wrote:Coi, tant aviat parlo d'això al fil de seguiment de l'AVE, i surt el tema als diaris!!!
Vox
I que el Tram atravessi tota la Diagonal!!
I que facin un túnel de Rodalies per la Diagonal JA!!!!
Estaria força bé poder anar caminant de Balmes/Bergara a Aragó-Roger de Llúria sota terra:
1) andanes d'FGC
2) rotonda de pl. Catalunya
3) andana L3 fins al nou vestíbul costat nord
4) connexió amb Pg. de Gràcia (L2-L4)
5) passadís d'enllaç amb L3
6) pasadís d'enllaç amb Renfe
i 7) andanes de Renfe
Cal recordar que el pas 3 es pot fer ara mateix via passadís d'enllaç L3-L1 i pujant al vestíbul comú de les línies d'ample ibèric.
Si m'apureu, desfent el camí es pot arribar no a FGC sinò a l'accès a la L2 a la Ronda de Sant Antoni amb Sepúlveda:
n) vestíbul Renfe pl. Catalunya
n+1) andana de Renfe
n+2) sortida d'emergència a l'extrem costat Sants
n+3) porta metàl.lica unidireccional que surt al vestíbul de pl. Universitat al costat de l'oficina de TMB
n+4) vestíbul d'Universitat fins a la sortida esmentada
Qui s'anima a provar-ho?
1) andanes d'FGC
2) rotonda de pl. Catalunya
3) andana L3 fins al nou vestíbul costat nord
4) connexió amb Pg. de Gràcia (L2-L4)
5) passadís d'enllaç amb L3
6) pasadís d'enllaç amb Renfe
i 7) andanes de Renfe
Cal recordar que el pas 3 es pot fer ara mateix via passadís d'enllaç L3-L1 i pujant al vestíbul comú de les línies d'ample ibèric.
Si m'apureu, desfent el camí es pot arribar no a FGC sinò a l'accès a la L2 a la Ronda de Sant Antoni amb Sepúlveda:
n) vestíbul Renfe pl. Catalunya
n+1) andana de Renfe
n+2) sortida d'emergència a l'extrem costat Sants
n+3) porta metàl.lica unidireccional que surt al vestíbul de pl. Universitat al costat de l'oficina de TMB
n+4) vestíbul d'Universitat fins a la sortida esmentada
Qui s'anima a provar-ho?
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re
Hola,
Lo que yo veo con esta actuación es que no se piensa ni se tiene en mente al hacer las cosas una red unificada de transporte. Aquí se plantea que cada empresa siga a su bola sin contar con las demás y punto.
No me parece bien.
Creo que habría que tener en cuenta aspectos como la posibilidad y la opción de unir los FGC del Llobregat con los del Vallés para conformar una verdadera red y con esta maniobra queda claro que ni se les ha pasado por la mente, es más, si se le hubiese pasado, con esta forma de hacer las cosas parece como que renuncien a ello.
Pienso que el mejor intercambiador central es el que contase con la infraestructura que pasa por la Ronda de Sant Pere y Ronda Universitat (RENFE y L1) por la parte sur de este intercambiador y una línea de metro y otra nueva de cercanías que discurriesen bajo la Gran Vía y en vertical por el Paseo de Gracia deberían ir las líneas de metro 3 y 4 además de una prolongación a un nivel inferior de las cercanías de FGC hacia el norte pero viniendo del Llobregat por el centro de BCN.
Eso sí que sería un intercambiador potente y necesario. Lo que están proponiendo es otra manera de tirar el dinero y chapucear un poco más. Solucionará problemas a corto plazo pero a medio y a largo plazo volveremos a tener colapso porque con esta mentalidad de hacer las cosas estamos abocados a ello.
Saludos,
Sergio
A mi esta propuesta de intercambiador no me gusta absolutamente nada de nada.Vox wrote:Doncs a mi, a priori, no em fa massa gracia aquest intercambiador.
Millora l'actual de Plaça Catalunya? Sí, es clar que sí, però ficar tantes conexions sota la plaça?
Vull dir, arreglant PdG i PCat no es distribuïria millor tot el passatge?
La gent no cambiarà ja de L1 a L4 a Urquinaona i de L1 a L2 a Universitat?
Vox
Lo que yo veo con esta actuación es que no se piensa ni se tiene en mente al hacer las cosas una red unificada de transporte. Aquí se plantea que cada empresa siga a su bola sin contar con las demás y punto.
No me parece bien.
Creo que habría que tener en cuenta aspectos como la posibilidad y la opción de unir los FGC del Llobregat con los del Vallés para conformar una verdadera red y con esta maniobra queda claro que ni se les ha pasado por la mente, es más, si se le hubiese pasado, con esta forma de hacer las cosas parece como que renuncien a ello.
Pienso que el mejor intercambiador central es el que contase con la infraestructura que pasa por la Ronda de Sant Pere y Ronda Universitat (RENFE y L1) por la parte sur de este intercambiador y una línea de metro y otra nueva de cercanías que discurriesen bajo la Gran Vía y en vertical por el Paseo de Gracia deberían ir las líneas de metro 3 y 4 además de una prolongación a un nivel inferior de las cercanías de FGC hacia el norte pero viniendo del Llobregat por el centro de BCN.
Eso sí que sería un intercambiador potente y necesario. Lo que están proponiendo es otra manera de tirar el dinero y chapucear un poco más. Solucionará problemas a corto plazo pero a medio y a largo plazo volveremos a tener colapso porque con esta mentalidad de hacer las cosas estamos abocados a ello.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
-
- N5
- Posts: 104
- Joined: Sunday 07/01/2007 11:04
- Location: HISPANIA CITERIOR
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Concretament aqust document pot ser força interessant:sanlucar-playa wrote:En la web de GISA hay documentación interesante sobre el asunto de este hilo.
http://www.gisa.cat/gisa/documentos/esp ... 441134.pdf
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N7
- Posts: 323
- Joined: Friday 01/12/2006 18:22
- Location: R1
En mi humilde opinión:
Las lineas de FGC, no deberían acabar todas en FGC, alguna igual si tipo L6, S5, S55 quizás o no... Pero ¿Todas? La L7 debería tener otro camino desde Gracia, hacia Estación de Francia y ser el metro que ocupe el paseo de San Juan, hasta ciutadella, donde se iria a estacion de Francia y a partir de ahi, que la imaginación de cada uno piense. La L6, si que debería acabar y empezar en pl.catalunya, pero es evidente que debería usarse las vias de a hroa solo para la L6 y crear nuevas para las S1, S2, S5, S55... como explico en otro tema. Los S no tienen que porque pasar por Sant Gervassi... y para en casi todas. Y la L6 es evidente que debe ampliarse desde REina Elisenda, pero L7 creo que debe ampliarse desde Gracia. Y algunas S, quizás no todas, pasar por pl.catalunya y seguir hacia Sagrera por ejemplo.
Es evidente que la L2-L4 "Paseo de Gracia", deben tener conexión con L1, L3, L6, L7 en pl.catalunya. Es más lógico que tengan esa conexión que no la que tienen ahora con la L3 y renfe. Básicamente por el inmenso pasadizo. Y por lo tanto paseo de Gracia debería ser solamente L3-Renfe.
Es evidente que renfe deberían hacer muchas y muchisismas reformas, pero no por ello F.G.C debe conformarse con lo que actualmente tiene. Y naturalmente hay que pensar que todas las lineas deberían tener conexión entre si. Naturalmente la L7, en mi propuesta conectaría con L2 en tetuan, L1 en Arco de Triunfo/Renfe, L6 en Gracia y L4/L5 en Verdaguer...
Además el hecho de haber un metro directo desde Estación de Francia, abriria nuevas posibilidades, aunque naturalmente haria falta alguna otra linea, aunque quizás con las conexiones propuestas aquí ya seria bastante, no sé. Y es evidente que la L8 debería ampliarse y juntarse en algú lado con las de Pl.catalunya, pero creo que la L8 podria ampliarse tal como está previsto más o menos, parando en Muntaner tendria conexión con L6 y Padua con L7, Lesseps L3 y a partir de ahí seguir de alguna forma hacia donde cada uno proponga.
Bueno no sé... Es evidente que la cosa esa rara propuesta seria una buena en otro tipo de linea o servicio pero no se adecua a las necesidades de ampliación de metro y semidirectos... Bueno nada más que añadir, creo que no me he dejado nada.
Las lineas de FGC, no deberían acabar todas en FGC, alguna igual si tipo L6, S5, S55 quizás o no... Pero ¿Todas? La L7 debería tener otro camino desde Gracia, hacia Estación de Francia y ser el metro que ocupe el paseo de San Juan, hasta ciutadella, donde se iria a estacion de Francia y a partir de ahi, que la imaginación de cada uno piense. La L6, si que debería acabar y empezar en pl.catalunya, pero es evidente que debería usarse las vias de a hroa solo para la L6 y crear nuevas para las S1, S2, S5, S55... como explico en otro tema. Los S no tienen que porque pasar por Sant Gervassi... y para en casi todas. Y la L6 es evidente que debe ampliarse desde REina Elisenda, pero L7 creo que debe ampliarse desde Gracia. Y algunas S, quizás no todas, pasar por pl.catalunya y seguir hacia Sagrera por ejemplo.
Es evidente que la L2-L4 "Paseo de Gracia", deben tener conexión con L1, L3, L6, L7 en pl.catalunya. Es más lógico que tengan esa conexión que no la que tienen ahora con la L3 y renfe. Básicamente por el inmenso pasadizo. Y por lo tanto paseo de Gracia debería ser solamente L3-Renfe.
Es evidente que renfe deberían hacer muchas y muchisismas reformas, pero no por ello F.G.C debe conformarse con lo que actualmente tiene. Y naturalmente hay que pensar que todas las lineas deberían tener conexión entre si. Naturalmente la L7, en mi propuesta conectaría con L2 en tetuan, L1 en Arco de Triunfo/Renfe, L6 en Gracia y L4/L5 en Verdaguer...
Además el hecho de haber un metro directo desde Estación de Francia, abriria nuevas posibilidades, aunque naturalmente haria falta alguna otra linea, aunque quizás con las conexiones propuestas aquí ya seria bastante, no sé. Y es evidente que la L8 debería ampliarse y juntarse en algú lado con las de Pl.catalunya, pero creo que la L8 podria ampliarse tal como está previsto más o menos, parando en Muntaner tendria conexión con L6 y Padua con L7, Lesseps L3 y a partir de ahí seguir de alguna forma hacia donde cada uno proponga.
Bueno no sé... Es evidente que la cosa esa rara propuesta seria una buena en otro tipo de linea o servicio pero no se adecua a las necesidades de ampliación de metro y semidirectos... Bueno nada más que añadir, creo que no me he dejado nada.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Re: Re
Totalment d'acord. És un monumental pegot més a Barcelona, quan anteriorment s'havia parlat d'una cosa molt més sensata, que era un macrointercanviador que connectés Pl. Catalunya L1-L3-FGC-Renfe amb Pg. de Gràcia L2-L4, eliminant-hi el passadís actual de connexió amb la L3. En lloc d'això, tindrem la mateixa connexió maratoniana entre L2 i L3 i, molt pitjor, s'encara FGC vers un cul de sac que impedirà qualsevol extensió de la línia de manera coherent. El llaç de Gràcia no deixa de ser un pegot per sortir del pas, costarà una picossada brutal i no cobrirà noves àrees.Santfeliuenc wrote:A mi esta propuesta de intercambiador no me gusta absolutamente nada de nada.
Lo que yo veo con esta actuación es que no se piensa ni se tiene en mente al hacer las cosas una red unificada de transporte. Aquí se plantea que cada empresa siga a su bola sin contar con las demás y punto.
No me parece bien.
Creo que habría que tener en cuenta aspectos como la posibilidad y la opción de unir los FGC del Llobregat con los del Vallés para conformar una verdadera red y con esta maniobra queda claro que ni se les ha pasado por la mente, es más, si se le hubiese pasado, con esta forma de hacer las cosas parece como que renuncien a ello.
Pienso que el mejor intercambiador central es el que contase con la infraestructura que pasa por la Ronda de Sant Pere y Ronda Universitat (RENFE y L1) por la parte sur de este intercambiador y una línea de metro y otra nueva de cercanías que discurriesen bajo la Gran Vía y en vertical por el Paseo de Gracia deberían ir las líneas de metro 3 y 4 además de una prolongación a un nivel inferior de las cercanías de FGC hacia el norte pero viniendo del Llobregat por el centro de BCN.
Eso sí que sería un intercambiador potente y necesario. Lo que están proponiendo es otra manera de tirar el dinero y chapucear un poco más. Solucionará problemas a corto plazo pero a medio y a largo plazo volveremos a tener colapso porque con esta mentalidad de hacer las cosas estamos abocados a ello.
Saludos,
Sergio
Total, segueix la tendència de sempre a Barcelona amb la xarxa de ferrocarril urbà: aquí caic i allí m'aixeco. A sobre, quan s'acabi complint el PDI 2001-2010 (que no conclourà ni en broma a la data prevista) ni tan sols s'haurà cobert part del pla de metro del tan denostat Porcioles, cosa que demostra el nivell dels actuals gestors municipals.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N5
- Posts: 104
- Joined: Sunday 07/01/2007 11:04
- Location: HISPANIA CITERIOR
Por el momento lo que se proyecta es una mejora de las conexiones de correspondencia entre Paseo de Gracia L2, L3 y L4 de Metro, y a su vez con Paseo de Gracia R2 de Renfe; por otro lado se proyecta la cola de maniobras de Plaza de Cataluña FGC, pero dejándola ya alineada con el eje del Paseo de Gracia, de cara a la posible prolongación de la línea hacia la montaña. No hay prevista conexión peatonal subterránea entre las estaciones "Plaza Cataluña" y las estaciones "Paseo de Gracia".
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Lo que si estaria be es que a Fabra i Puig hi hagues un passadis per sota la Meridiana, si pot ser el les 2 sortides, pero especialment la de l'estacio d'autobusos, per que mira que es antipatic haver d'atravessar per alla. I normalment amb 1 sol semafor no dona temps.metring wrote:Si això es fa així, jo reivindico un passadís de correspondència entre Fabra i Puig i Virrei Amat. Total, seria agafar l'avinguda Fabra i Puig recta, seria menys distància!entfe001 wrote:Aquest intercanviador permetrà anar de Passeig de Gràcia L3 a Catalunya L3 a peu?
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
A l'estació d'autobusos de Fabra i Puig ja hi ha una boca de metro des de fa força temps... una boca que ningú fa servir perquè tothom prefereix entrar per l'entrada principal i anar per el carrer.Ecomobisostrans wrote:Lo que si estaria be es que a Fabra i Puig hi hagues un passadis per sota la Meridiana, si pot ser el les 2 sortides, pero especialment la de l'estacio d'autobusos, per que mira que es antipatic haver d'atravessar per alla. I normalment amb 1 sol semafor no dona temps.metring wrote:Si això es fa així, jo reivindico un passadís de correspondència entre Fabra i Puig i Virrei Amat. Total, seria agafar l'avinguda Fabra i Puig recta, seria menys distància!entfe001 wrote:Aquest intercanviador permetrà anar de Passeig de Gràcia L3 a Catalunya L3 a peu?
Servidor
La boca que dóna a l'estació de Rodalies Renfe i que comparteix passadís amb la de l'estació de busos tampoc l'utilitza molta gent...A part de servidor...UT596001 wrote:A l'estació d'autobusos de Fabra i Puig ja hi ha una boca de metro des de fa força temps... una boca que ningú fa servir perquè tothom prefereix entrar per l'entrada principal i anar per el carrer.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2