Page 3 of 4
Posted: Tuesday 04/07/2006 6:58
by awe
Hola 437.001,
Sí, efectivament, aquesta era l'antiga configuració de vies, el que no sé és com quedarà ara amb les vies AVE, atès que podrien fer-ho diferentment. S'ha de tenir en compte que quan es va dissenyar l'actual estació de Calatayud ningú no va pensar en la possibilitat de reobrir l'SM, i molt menys de reobrir Caminreal-Calatayud (aquesta possibilitat va ser refusada frontalment per Álvarez-Cascos en repetides ocasions). Ara l'espai disponible a Calatayud per inquibir-hi més vies és limitat, i podria quedar tot diferentment de l'època pre-AVE.
Crec que la configuració final de les vies donaran informació dels plans de Fomento. El que em temo és que, al final, A l'estació de Calatayud, la via que ve de Caminreal i la que surt cap a Sòria no quedin "encarades" l'una amb l'altra. Recordem que la reobertura del Caminreal es fa per tal de fer arrivar l'AVE des de Madrid, i per tant podrien penalitzar la connexió directa de Sòria a la Mediterrània amb una inversió de marxa, cosa que en el cas de mercaderies podria suposar la impossibilitat de fer-los hi circular.
Salutacions, Eduard.
Posted: Tuesday 04/07/2006 10:43
by Tono FER557
La noticia de llavors era bona: El plantejament de les víes de Calatayud d´ample normal sí que donava sortida cap a Soria; prova es que els plànols que tinc per algún lloc (ja el pasaré per aqui) de l´antic GIF dissenyaven la sortida soriana.
Com que Calatayud té moltes víes, no recordo si cap a Teruel també té una vía morta, i si les orientacions de les agulles deixan una maniobra directa entre aquets dos extrems del SM (Soria - Teruel).
Per contra, els trens que facin Soria - Zaragoza haurán de fer ìnversió de sentit, doncs l´orientació está pensada cap a aquella ciutat més al sud de Guadalajara, melic dessitjat de tota la xarxa ferroviaria.
Ara tinc que recordar a ón están els plánols (90 fulls Din A4 de Madrid a LLeida).
Cordialment,
Tono Melón.
awe wrote:Hola 437.001,
S'ha de tenir en compte que quan es va dissenyar l'actual estació de Calatayud ningú no va pensar en la possibilitat de reobrir l'SM, i molt menys de reobrir Caminreal-Calatayud (aquesta possibilitat va ser refusada frontalment per Álvarez-Cascos en repetides ocasions). Ara l'espai disponible a Calatayud per inquibir-hi més vies és limitat, i podria quedar tot diferentment de l'època pre-AVE.
Crec que la configuració final de les vies donaran informació dels plans de Fomento. El que em temo és que, al final, A l'estació de Calatayud, la via que ve de Caminreal i la que surt cap a Sòria no quedin "encarades" l'una amb l'altra. Recordem que la reobertura del Caminreal es fa per tal de fer arrivar l'AVE des de Madrid, i per tant podrien penalitzar la connexió directa de Sòria a la Mediterrània amb una inversió de marxa, cosa que en el cas de mercaderies podria suposar la impossibilitat de fer-los hi circular.
Salutacions, Eduard.
Posted: Tuesday 04/07/2006 14:32
by awe
Hola Tono,
Molt bé, de moment per la sortida de Calatayud cap a Sòria sembla que la cosa va com anava amb l'antic SM. Ara només queda veure com se soluciona el tema de la via que hauria de venir de Caminreal. Si ho fan com abans, llavors tindrem el 50% de l'SM funcionant (si entenem l'SM com a Santander-Sagunto). No és al·lucinant?
Però... Hi ha quelcom que no em deixa tranquil. La reobertura del Caminreal es fa per donar una connexió AVE a Teruel sense fer la volta per Zaragoza, provinent de Madrid. Per tant, si es fa amb aquest plantejament, hi ha el risc que vulguin muntar la sortida de Calatayud per tal de no haver d'invertir la marxa quan es faci un Madrid-Teruel, i llavors ens quedaria l'SM mutilat.
És per això que deia que la disposició de les agulles prevista a Calatayud donarà una idea de les intencions últimes de Fomento.
Crec que si pots confirmar com quedarà, jo t'ho agrairé molt, però no seré l'únci que to agraeixi.
Salutacions,
Eduard.
Posted: Saturday 08/07/2006 13:00
by Jordi Freixas
A veure si ho he entès...
Resumint molt resumidament:
-SM es reobrirà per Alta Velocitat des de Sagunt, fins a Soria. Això ha quedat claríssim.
-D'altra banda, també s'estudia fer-ho amb la Soria Castejón.
Llavors... si és així, aquí hi han els dubtes que m'han quedat amb tot el que tot el portem de fil:
El "torralbilla" Torralba - Soria, amb ample ibèric, seria l´entrada provisional dels trens de mercaderíes i de viatgers per vertebrar el sudest (Navalcaballo, Tardelcuende, Almazán, Coscurita, etc.) de Soria.
- Això vol dir que a partir d'ara hi circularan més trens de viatgers en direcció Soria, a part dels actuals dos Tamagotxis al dia?
- I l'altre dubte... respecte al tram SM, tinguent en compte que antigament havia estat una línia de passatgers convencional i tot això, significa que al llarg del traçat, hi ha moltes antigues estacions que seguiran restant tancades. Seria gaire desgabellat amb el temps, reobrir algunes d'aquestes estacions, si la demanda ho requerís?
Això ho dic, perquè gran part del tram en qüestió, es construirà sobre un terreny ja aplanat en el seu moment per fer-hi passar el tren. No resultaria, adaptar la mateixa línia de cara a recorreguts per exemple... regionals? O vaja... és que potser ja està previst.
Posted: Monday 10/07/2006 12:48
by vr
¡Reapertura del Ferrocarril Central de Aragón ya!
(Es que passa pel poble de la meva mare
Posted: Friday 21/07/2006 14:09
by Jordi Freixas
Perdó per fer-me pesat. Ja sé que sóc el que no s'assabenta mai de res, i tot això, però... algú em podria aclarir els dubtes que he posat aquí, si us plau?
A veure si ho he entès...
Resumint molt resumidament:
-SM es reobrirà per Alta Velocitat des de Sagunt, fins a Soria. Això ha quedat claríssim.
-D'altra banda, també s'estudia fer-ho amb la Soria Castejón.
Llavors... si és així, aquí hi han els dubtes que m'han quedat amb tot el que tot el portem de fil:
El "torralbilla" Torralba - Soria, amb ample ibèric, seria l´entrada provisional dels trens de mercaderíes i de viatgers per vertebrar el sudest (Navalcaballo, Tardelcuende, Almazán, Coscurita, etc.) de Soria.
- Això vol dir que a partir d'ara hi circularan més trens de viatgers en direcció Soria, a part dels actuals dos Tamagotxis al dia?
- I l'altre dubte... respecte al tram SM, tinguent en compte que antigament havia estat una línia de passatgers convencional i tot això, significa que al llarg del traçat, hi ha moltes antigues estacions que seguiran restant tancades. Seria gaire desgabellat amb el temps, reobrir algunes d'aquestes estacions, si la demanda ho requerís?
Això ho dic, perquè gran part del tram en qüestió, es construirà sobre un terreny ja aplanat en el seu moment per fer-hi passar el tren. No resultaria, adaptar la mateixa línia de cara a recorreguts per exemple... regionals? O vaja... és que potser ja està previst.
Posted: Saturday 22/07/2006 16:09
by Jordi Freixas
Hola, segueixo esperant resposta.
Posted: Saturday 22/07/2006 17:12
by UT596001
Molt em temo que tots estem igual que tu, sense respostes.
Posted: Sunday 23/07/2006 0:01
by awe
Hola Jordi,
Per part meva, si no he contestat és perquè no estic segur de les respostes que donaré. Tot i així, et contesto, però pren-t'ho amb prudència perquè podria equivocar-me.
1) Sí, amb l'antena d'altes prestacions de Sòria la ciutat tindrà més trens.
2) No crec que es reobri cap estació intermitja. a) un 30% de la línia seguirà un traçat diferent de l'original i per tant s'allunyarà d'algunes estacions. b) les estacions i els baixadors de l'SM en molts casos estaven molt (molt) allunyats dels pobles als quals servien i els accessos eren uns camins de terra fets pols (mai millor dit). L'SM es va projectar com una línia bàsicament per a mercaderies.
3) Que l'SM es reobrirà entre Sòria i Calataiud sembla clar. Que es reobri l'enllaç amb la línia de Sagunt ja pinta pitjor, tot i que el govern estatal ha dit que volia fer-ho. Primer ho varen dir, deprés hi varen afegir "previo estudio de viabilidad", i deprés no n'he sabut res més.
Salutacions, Eduard.
Posted: Sunday 23/07/2006 22:02
by Jordi Freixas
Ok, moltes mercès
Posted: Friday 09/03/2007 1:41
by Jordi Freixas
L'altre dia vaig mirar per curiositat els horaris de Soria, i ara hi han 3 regionals més al dia.
A part d'això, s'en sap alguna cosa de la línia d'Alta Velocitat a Soria i de tot el que es parlava aquí?
Posted: Friday 09/03/2007 9:09
by Fran-Ikarus
El 17 i 18 de març vaig a Sòria (trobada de cotxes clàssics). Ja miraré de fer alguna foto ferroviària primaveral, però no puc prometre res...
Posted: Tuesday 13/03/2007 21:08
by awe
La llençadora de Velocitat Alta de Sòria és de mínima prioritat governi qui governi. És el clàssic projecte que quan arriva al damunt de la pila de dossiers el tornen a posar a sota de tot per retardar-lo un quants anyets. Es farà, però trigarà mooooooooolts anys.
Re: TRENES DE SORIA
Posted: Saturday 20/04/2013 20:05
by metring
http://www.change.org/es/peticiones/evi ... rgos-soria
Petición dirigida a: Gonzalo Ferre
EVITAR EL DESMANTELAMIENTO DEL FERROCARRIL BURGOS-SORIA
Petición creada por
JESÚS Á. GONZÁLEZ
España
Con la excusa de convertirlo en vía verde, de la que no existe proyecto ni nadie ha solicitado, el Ministerio de Fomento está desmontando para vender como chatarra el ferrocarril existente entre Soria y Burgos. Obtiene apenas 3.000€ por km con los que pretende compensar deudas en AVE´s ruinosos que se decidieron en años de derroche y descontrol.
Los ayuntamientos, organizaciones empresariales, sindicales, ambientales y de defensa del ferrocarril afectados llevan semanas haciendo llamamientos a ADIF sin que ningún responsable quiera romper el contrato que firmaron con las empresas de desguace.
Una sordera antidemocrática impide escuchar este tren de peticiones por un transporte sostenible para el futuro de ambas provincias.
Haz que les piten los oídos. ¡Ayúdanos con tu firma!
Re: Trenes de Soria
Posted: Saturday 20/04/2013 21:54
by sagrering
Que hagan la via verde con la Valladolid /Ariza que desde 1995 esta muerta de asco.
Hace años existia un rumor que en la estacion de Soria, estaba el vagon del tren en el que se entrevistaron hitler y franco, abandonado a la,interperie y con un indigente viviendo en su interior.
Sabeis algo de esta leyenda ??
Re: Trenes de Soria
Posted: Saturday 20/04/2013 22:01
by alf_
sagrering wrote:Que hagan la via verde con la Valladolid /Ariza que desde 1995 esta muerta de asco.
Hace años existia un rumor que en la estacion de Soria, estaba el vagon del tren en el que se entrevistaron hitler y franco, abandonado a la,interperie y con un indigente viviendo en su interior.
Sabeis algo de esta leyenda ??
Imposible, porque Hitler y Franco se entrevistaron en el coche-salón del tren oficial de Hitler.
Re: Trenes de Soria
Posted: Sunday 21/04/2013 10:28
by Fran-Ikarus
El vagón/coche en cuestión (SS3) existe, habiéndose interpretado demasiado libremente, supongo, que el hecho de que fuera el vagón/coche utilizado por Franco para el viaje en cuestión, significase que tuviera lugar en él el encuentro:
http://elpais.com/diario/1985/01/06/esp ... 50215.html
y está a punto de completar el tercer decenio de su proceso de restauración (se supone que una cosa fueron las buenas intenciones, y otra el inicio real); ojo, no es el de las fotos:
http://www.forotrenes.com/foro/viewtopi ... =9&t=10928
Re: Trenes de Soria
Posted: Sunday 21/04/2013 10:31
by Fran-Ikarus
sagrering wrote:Que hagan la via verde con la Valladolid /Ariza que desde 1995 esta muerta de asco.
Muy de acuerdo. Ese recorrido, que sólo vi con trenes (y con algún "guardarraíl chiflado" que era capaz de bajar las barreras una hora antes del paso del convoy de turno, en un paso a nivel algo posterior a la estación de San Esteban de Gormaz) en mi más tierna infancia, merecería algo así.
Re: Trenes de Soria
Posted: Sunday 21/04/2013 11:05
by alf_
Fran-Ikarus wrote:El vagón/coche en cuestión (SS3) existe, habiéndose interpretado demasiado libremente, supongo, que el hecho de que fuera el vagón/coche utilizado por Franco para el viaje en cuestión, significase que tuviera lugar en él el encuentro:
http://elpais.com/diario/1985/01/06/esp ... 50215.html
y está a punto de completar el tercer decenio de su proceso de restauración (se supone que una cosa fueron las buenas intenciones, y otra el inicio real); ojo, no es el de las fotos:
http://www.forotrenes.com/foro/viewtopi ... =9&t=10928
En el artículo de El País menciona erróneamente que es el vagón en el que se entrevistaron ("La Renfe ha iniciado la restauración del histórico furgón donde el Caudillo se entrevistó con Hitler"). Insisto en que ésto es incorrecto, me baso para esto en las memorias de Luiz Álvarez Estrada y Luque, barón de Torres, quien fuera el traductor oficial de Franco. Será el coche con el que fue a entrevistarse, pero la entrevista no fue a bordo del tren de Franco.
http://www.actuallynotes.net/Hitler-and ... Story.html
Re: Trenes de Soria
Posted: Sunday 21/04/2013 11:19
by Fran-Ikarus
Eso es, interpretaron que era el vagón de la entrevista, cuando sólo fue el del viaje. De ahí lo de "habiéndose interpretado demasiado libremente".