Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Per mi lo ideal seria que fessin la diagonal soterrada i que alla abaix facin el que els doni la gana, com a general mitre, on a partir de la via augusta comença el tunel. Llavors si que es descongestionaria la diagonal en un plis, i llavors passarien, busos, tramvies i de tot.
Problemes: Balmes (FGC), Passeig de Gràcia (L3,L5), Verdaguer (L4,L5)
Es fa per sota dels tunels o al costat com a la nova gran via que passen els FGC pel costat i tot solucionat.
Problemes: Balmes (FGC), Passeig de Gràcia (L3,L5), Verdaguer (L4,L5)
Es fa per sota dels tunels o al costat com a la nova gran via que passen els FGC pel costat i tot solucionat.
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Res de soterraments. Viaducte tramviaire a Francesc Macià ja!!!
No, de debó. Realment cal soterrar-lo? No hi ha alguna manera de poder fer-lo passar per superfície, creuant en línia recta la plaça i sense que el vehicle privat arribi a ser una problema dels grossos? O tindrem sempre el cotxe i la moto donant-nos copets a l'esquena per recordar-nos que estaran allà monopolitzant el trànsit eternament?
No, de debó. Realment cal soterrar-lo? No hi ha alguna manera de poder fer-lo passar per superfície, creuant en línia recta la plaça i sense que el vehicle privat arribi a ser una problema dels grossos? O tindrem sempre el cotxe i la moto donant-nos copets a l'esquena per recordar-nos que estaran allà monopolitzant el trànsit eternament?
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
M'estic imaginant tramvia pel mig de la plaça.
Nomes caldrien dos semàfors davant dels dos encontres de vies amb la plaça i el problema de les invasions quedaria resolt.
Una idea es que aquests semàfors estiguessin més optimitzats que els de costum i funcionessin el temps just que triga el tramvia en passar.
Aquesta solució permetria a més, seguir creuant la diagonal 'sense interrupcions'. Després podriem carregar-nos una mica la diagonal i continuar amb la disposició de vies juntes per la dreta en comptes de separar-les en 2 trams paral·lels.
Saluts
Nomes caldrien dos semàfors davant dels dos encontres de vies amb la plaça i el problema de les invasions quedaria resolt.
Una idea es que aquests semàfors estiguessin més optimitzats que els de costum i funcionessin el temps just que triga el tramvia en passar.
Aquesta solució permetria a més, seguir creuant la diagonal 'sense interrupcions'. Després podriem carregar-nos una mica la diagonal i continuar amb la disposició de vies juntes per la dreta en comptes de separar-les en 2 trams paral·lels.
Saluts
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Bona part seran superflus si hi ha tramvia de punta a punta en funcionament. A més, sempre es pot seguir tenint un carril bus disponible. Si l'oferta de TP és adient, no hi ha res que justifiqui mantenir els privilegis del vehicle privat.Fran-Ikarus wrote:I amb els autobusos què fem?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Si tot va com TMB té previst fer no hi haurà autobusos per tota la Diagonal, ja que el que vol implantar TMB és una malla de línies d'autobús que es creuen perpendicularment, de mar a muntanya, i de Besós a Llobregat, seguint els eixos que ja marquen els carrers de l'Eixample, vaja.
Per tant, en teoria no tindrem autobusos recorrent tota la Diagonal i, en teoria, no serien un problema per al futur tramvia per la Diagonal.
Per tant, en teoria no tindrem autobusos recorrent tota la Diagonal i, en teoria, no serien un problema per al futur tramvia per la Diagonal.
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.avui.cat/
-----------------------------------------
Porta oberta per enllaçar els dos tramvies per la Diagonal
El projecte de reforma de Glòries reserva un espai per a una possible connexió entre el Trambesòs i el Trambaix per l'avinguda
Els experts recomanen potenciar l'autobús i el tramvia a la Dreta de l'Eixample
Virgínia Mascaró
La remodelació urbanística de la plaça de les Glòries preveu una reserva de sòl per facilitar el pas del tramvia per tota l'avinguda Diagonal. Aquesta reserva d'espai s'inclou en la reforma del Pla Metropolità que aprovarà demà l'Ajuntament de Barcelona.
Es tracta del primer pas que el consistori barceloní ha fet en aquest sentit, ja que fins ara s'havia oposat a projectar la connexió del Trambaix amb el Trambesòs per la Dreta de l'Eixample, com reclamen associacions de veïns i entitats que promouen el transport públic.
El document Compromís per Glòries, full de ruta d'actuació urbanística per als propers anys consensuat per l'Ajuntament i les associacions de veïns dels barris afectats, recull que la remodelació de la plaça no limitarà la mobilitat sostenible i possibilitarà una futura connexió entre tramvies per la Diagonal.
Els plànols del projecte han inclòs una reserva de sòl per garantir-ho, cosa que no havia passat fins ara. El document va ser presentat el 12 de març durant l'audiència pública sobre la remodelació urbana de les Glòries.
Anivellada
"Teníem dubtes de si la reforma permetria la futura connexió. Ara sabem que es pot fer sense problemes, tant si passa per una part de la plaça com si la voreja, perquè la diferència d'alçades és només d'un metre", afirma Joan Balañach, president de l'Associació de Veïns de Sagrada Família.
L'espai reservat permetria la prolongació de la línia T4 del Trambesòs per la banda de muntanya -Gran Via i Meridiana- fins a la Diagonal, amb l'objectiu que s'anés allargant per etapes fins a unir-se amb el Trambaix, que acaba el recorregut a la plaça Macià.
El transport públic en superfície en el tram de l'avinguda que va de la plaça Verdaguer fins a les Glòries és inexistent i ha esdevingut una necessitat urgent a resoldre. L'associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) proposa que per aquest tram hi passi el tramvia i línies d'autobusos per resoldre aquesta mancança històrica. En aquest sentit, l'Ajuntament acaba de crear una comissió específica per solucionar aquest "i altres problemes de mobilitat" al voltant de la plaça de les Glòries, explica Manel Ferri, tècnic del PTP que hi participa. "No es pot tirar a terra el tortell viari -previst per al 2008-, ni fer els túnels per sota de la plaça sense haver fet abans una reserva de sòl per al transport públic en superfície, explica Ferri.
A més, "la unió dels dos tramvies no es farà d'avui per demà, si finalment es du a terme. De moment, el primer que cal fer és garantir que hi passin els autobusos, a més de planificar el lloc per on circularan, perquè serà una zona que estarà en obres durant molts anys", puntualitza.
-----------------------------------------
Porta oberta per enllaçar els dos tramvies per la Diagonal
El projecte de reforma de Glòries reserva un espai per a una possible connexió entre el Trambesòs i el Trambaix per l'avinguda
Els experts recomanen potenciar l'autobús i el tramvia a la Dreta de l'Eixample
Virgínia Mascaró
La remodelació urbanística de la plaça de les Glòries preveu una reserva de sòl per facilitar el pas del tramvia per tota l'avinguda Diagonal. Aquesta reserva d'espai s'inclou en la reforma del Pla Metropolità que aprovarà demà l'Ajuntament de Barcelona.
Es tracta del primer pas que el consistori barceloní ha fet en aquest sentit, ja que fins ara s'havia oposat a projectar la connexió del Trambaix amb el Trambesòs per la Dreta de l'Eixample, com reclamen associacions de veïns i entitats que promouen el transport públic.
El document Compromís per Glòries, full de ruta d'actuació urbanística per als propers anys consensuat per l'Ajuntament i les associacions de veïns dels barris afectats, recull que la remodelació de la plaça no limitarà la mobilitat sostenible i possibilitarà una futura connexió entre tramvies per la Diagonal.
Els plànols del projecte han inclòs una reserva de sòl per garantir-ho, cosa que no havia passat fins ara. El document va ser presentat el 12 de març durant l'audiència pública sobre la remodelació urbana de les Glòries.
Anivellada
"Teníem dubtes de si la reforma permetria la futura connexió. Ara sabem que es pot fer sense problemes, tant si passa per una part de la plaça com si la voreja, perquè la diferència d'alçades és només d'un metre", afirma Joan Balañach, president de l'Associació de Veïns de Sagrada Família.
L'espai reservat permetria la prolongació de la línia T4 del Trambesòs per la banda de muntanya -Gran Via i Meridiana- fins a la Diagonal, amb l'objectiu que s'anés allargant per etapes fins a unir-se amb el Trambaix, que acaba el recorregut a la plaça Macià.
El transport públic en superfície en el tram de l'avinguda que va de la plaça Verdaguer fins a les Glòries és inexistent i ha esdevingut una necessitat urgent a resoldre. L'associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) proposa que per aquest tram hi passi el tramvia i línies d'autobusos per resoldre aquesta mancança històrica. En aquest sentit, l'Ajuntament acaba de crear una comissió específica per solucionar aquest "i altres problemes de mobilitat" al voltant de la plaça de les Glòries, explica Manel Ferri, tècnic del PTP que hi participa. "No es pot tirar a terra el tortell viari -previst per al 2008-, ni fer els túnels per sota de la plaça sense haver fet abans una reserva de sòl per al transport públic en superfície, explica Ferri.
A més, "la unió dels dos tramvies no es farà d'avui per demà, si finalment es du a terme. De moment, el primer que cal fer és garantir que hi passin els autobusos, a més de planificar el lloc per on circularan, perquè serà una zona que estarà en obres durant molts anys", puntualitza.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
De la plaça Francesc Macià a la de les Glòries jo utilitzaria els carrils laterals de l'avinguda Diagonal per als tramvies i autobusos, reservant els carrils centrals per al trànsit en general.
Crec que l'impacte seria globalment positiu:
enllaç amb la L3, L5 (Diagonal) i FGC (Provença) a passeig de Gràcia
amb la L4 i la L5 (Verdaguer) al passeig de Sant Joan
amb la L2 (Monumental) al carrer Marina
amb la L1 (Glòries) a la plaça de les Glòries Catalanes
sense comptar els enllaços amb la xarxa d'autobusos.
Salut !!
Crec que l'impacte seria globalment positiu:
enllaç amb la L3, L5 (Diagonal) i FGC (Provença) a passeig de Gràcia
amb la L4 i la L5 (Verdaguer) al passeig de Sant Joan
amb la L2 (Monumental) al carrer Marina
amb la L1 (Glòries) a la plaça de les Glòries Catalanes
sense comptar els enllaços amb la xarxa d'autobusos.
Salut !!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Està molt bé voler unir els dos tramvies per la Diagonal i potenciar el tramvia en general, però no veure la necessitat d'un metro que segueixi tot aquell eix és, per no sortir massa de to, un monumental error.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Ja hi han autobusos que fan tot el recorregut de la Diagonal.
A més serien moltes parades per a la linia de tram, no creieu? Ja que si vols nar des del Baix Llobregat fins a Sant Adrià, jo el que faria seria agafar la renfe, que aniria més ràpid, no un tramvia que per arribar a la part alta de la Diagonal ja triga 30 minuts si tot va bé.
Jo ho trobo un error al igual que allargar les linies tants quilòmetres... Per això ja estan els rodalies.
A més serien moltes parades per a la linia de tram, no creieu? Ja que si vols nar des del Baix Llobregat fins a Sant Adrià, jo el que faria seria agafar la renfe, que aniria més ràpid, no un tramvia que per arribar a la part alta de la Diagonal ja triga 30 minuts si tot va bé.
Jo ho trobo un error al igual que allargar les linies tants quilòmetres... Per això ja estan els rodalies.
Hay trenes que es mejor no coger...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No. Entre Verdaguer i Glòries, no hi ha res. El 7 tomba per Pg. de Gràcia i Gran Via.RRB wrote:Ja hi han autobusos que fan tot el recorregut de la Diagonal.
Les línies llargues de metro, autobús, tram o el que sigui no estan pensades perquè la gent les agafi de cap a cap. Simplement aprofiten el traçat i l'orientació per allargar-les, però serveixen bàsicament per cobrir trams parcials coincidents.RRB wrote:Jo ho trobo un error al igual que allargar les linies tants quilòmetres... Per això ja estan els rodalies.
Ja he perdut el compte de les vegades que s'ha explicat això al fòrum.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Muchas veces se tiende a pensar que unos medios de transporte "quitan el puesto" a otros por hacer tramos coincidentes y no es así para nada. Sino, porque estamos los habitantes del Baix Llobregat (me refiero a Esplugues, Sant Feliu, Sant Joan) pidiendo el metro, por ejemplo, si ya tenemos tram?
Cada medio de transporte tiene su puesto en la escala y el tram sirve para recorridos más cortos. Está claro que alguien que quiera ir desde Cornellà hasta St Adrià lo harà en tren i no en tram (ni tan siquiera en metro). De hecho, el tram no debería servir para que alguien fuera desde Sant Feliu hasta la Diagonal, ya que lo que el tram hará en 30 min, el metro lo podría hacer en 5 (y sin exagerar).
Esa es la gracia del transporte público, saber encontrar el equilibrio entre unos medios de transporte y otros.
Cada medio de transporte tiene su puesto en la escala y el tram sirve para recorridos más cortos. Está claro que alguien que quiera ir desde Cornellà hasta St Adrià lo harà en tren i no en tram (ni tan siquiera en metro). De hecho, el tram no debería servir para que alguien fuera desde Sant Feliu hasta la Diagonal, ya que lo que el tram hará en 30 min, el metro lo podría hacer en 5 (y sin exagerar).
Esa es la gracia del transporte público, saber encontrar el equilibrio entre unos medios de transporte y otros.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re
Hola,
Pues hay quien dice que tenemos excesivo metro y que el metro le quita clientela al tranvía, así que lo mejor sería no hacer metro para que así el tranvía estalle de gustito.
Es evidente que cada medio tiene su ámbito de aplicación, lo mismo que para diferente número de comensales podrás una mesa mayor o menor, harás una paella o una cantidad de comida mayor o menor...
Si coges el BUS es para una cosa, si coges el tranvía es para otra y si vas en cercanías es por otro tema. Nunca cogerás el tranvía para ir de Castelldefels a Mataró, pero si vas a un punto intermedio, pues si es muy cerca de Castelldefels igual te iría bien una línea de tranvía por ese eje o un bus urbano o interurbano, pero si vas a Gavà o Viladecans... igual una línea de metro te iría de perlas y así sucesivamente.
Eso es de cajón y quien no lo vea... pues tiene un grave problema y si además de no verlo tiene mano y decide el futuro de sus conciudadanos, entonces es un irresponsable a quien hay que vetar e inhabilitar para la toma de ese tipo de decisiones.
Saludos,
Sergio
Pues hay quien dice que tenemos excesivo metro y que el metro le quita clientela al tranvía, así que lo mejor sería no hacer metro para que así el tranvía estalle de gustito.
Es evidente que cada medio tiene su ámbito de aplicación, lo mismo que para diferente número de comensales podrás una mesa mayor o menor, harás una paella o una cantidad de comida mayor o menor...
Si coges el BUS es para una cosa, si coges el tranvía es para otra y si vas en cercanías es por otro tema. Nunca cogerás el tranvía para ir de Castelldefels a Mataró, pero si vas a un punto intermedio, pues si es muy cerca de Castelldefels igual te iría bien una línea de tranvía por ese eje o un bus urbano o interurbano, pero si vas a Gavà o Viladecans... igual una línea de metro te iría de perlas y así sucesivamente.
Eso es de cajón y quien no lo vea... pues tiene un grave problema y si además de no verlo tiene mano y decide el futuro de sus conciudadanos, entonces es un irresponsable a quien hay que vetar e inhabilitar para la toma de ese tipo de decisiones.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
...
Tú no has agafat cap autobús a la Diagonal, oi?RRB wrote:Ja hi han autobusos que fan tot el recorregut de la Diagonal.
Agafa'n un i veuràs que ja no t'atreviràs a afirmar això, company. En hora punta, a peu o en bici vas més de pressa...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Si que els agafo però per anar a la zona universitaria exactament el 63 i o el 78, ara que si em preguntes si he creuat la diagonal en bus doncs... no però si vols nar d'una punta a l'altra si que ho pots fer amb el 7 però es desvia a la part central
Ja vaig llegir i ho he comprovat que els bussos vana a una velocitat lamentable, però a pesar de que el tram té velocitats comercials més elevades m'ha semblat comprovar que han 'reconfigurat' els semàfors de la Diagonal ja que el tram es para molt mes a les cruïlles que abans.
Ja vaig llegir i ho he comprovat que els bussos vana a una velocitat lamentable, però a pesar de que el tram té velocitats comercials més elevades m'ha semblat comprovar que han 'reconfigurat' els semàfors de la Diagonal ja que el tram es para molt mes a les cruïlles que abans.
Hay trenes que es mejor no coger...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
El problema és que el dia que hi hagi el Trambaixòs els Hereus d'aquest món creuran que no caldrà metro ni rodalies per la Diagonal. Vaja, com ha passat amb el Trambaix i el metro a Esplugues, St. Just i St. Feliu. Aleshores ens van vendre la moto de que allò era la repera i millor que el metro, quan ja abans de fer-se quedava clar que era un substitut molt millorat de l'autobús però que de metro, res de res.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re
Hola,
Saludos,
Sergio
Solamente nos deja la vía del monorraíl del Acebillo, jejejejejejeje. Si hiciesen un concurso de "listos"... ¿quién ganaría en BCN? porque hay candidatos por un tubo.Danzig wrote:Nadal al 20 minutos:
Unir els tramvies per la diagonal en superfície no és desitjable i soterrat és impossible
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"