Page 3 of 5

Posted: Saturday 01/10/2005 21:42
by wefer
De El Periódico de Catalunya
---------------------------------
L'enigma del trànsit

• Els cinc primers mesos de l'àrea verda han beneficiat els residents i l'ordenació de la via pública
• Els dubtes sobre l'efecte en la descongestió circulatòria deixen en suspens l'èxit de la mesura


Malgrat la polèmica amb què va néixer, els cinc primers mesos de l'àrea verda apunten a un nombre més elevat de places per als veïns i a una millor ordenació de la via pública. No obstant, un dels cavalls de batalla de la iniciativa, el seu efecte sobre el trànsit, segueix sense percebre's. La segona corona serà decisiva per resoldre l'enigma.

A >> Els veïns ocupen el 95% de les places
Els principals beneficiaris del nou sistema han estat els barcelonins. Només s'ha fet públic un estudi, però és demolidor: dos mesos després d'haver-se posat en funcionament a l'Eixample i bona part de Ciutat Vella, el 95% de les noves places havien estat ocupades pels veïns.
Els 90.000 distintius de residents que s'han repartit a la primera corona són un altre exemple, cosa que ha fet que el consistori hagi convertit aquest punt en l'eix central de la campanya de promoció que realitza aquests dies, sota el lema Més espai per als veïns.
Segons el regidor de Mobilitat, Jordi Hereu, el resultat és la prova que l'objectiu del nou sistema no era recaptar. "La immensa majoria dels que el fan servir, els residents, només paguen 0,20 euros al dia", assegura.
El consistori també destaca les 8.121 places exclusives per a veïns previstes quan finalitzi l'ampliació. El grup municipal del PP no ho veu així, i ahir va denunciar que aquesta última xifra significa només "el 18% del total, cosa que confirma l'afany recaptatori de l'ajuntament".

B >> Queixes ciutadanes per la senyalització viària
L'ajuntament defensa que l'àrea verda està servint per ordenar l'espai públic, a través de la senyalització reglamentada dels aparcaments. Això no ha evitat queixes veïnals per errors al pintar llocs que no estan regulats.
Els responsables de mobilitat reconeixen l'existència d'aquest problema, però el qualifiquen de "puntual i irrellevant a escala global". També s'ha criticat la poca claredat de les indicacions verticals, que, de vegades, condueixen a males interpretacions per la seva complexitat.
"Ens limitem al que marca el codi de circulació, però és cert que algunes indicacions són complexes per als profans en la matèria, i per això estem intentant millorar-les", diu Hereu.
En referència als parquímetres, les últimes tempestes han descobert que són sensibles a grans xàfecs. Uns 40 han hagut de ser reparats, tot i que es considera una xifra "intranscendent" davant els 1.200 que hi ha en la primera corona.

C >> Més problemes per als que no viuen a la ciutat
No plou mai a gust de tothom i, en aquest cas, la creu de la moneda ha estat per als no residents. Per si fossin pocs els problemes que tenien per accedir a la ciutat i circular-hi, l'àrea verda els ha obligat a improvisar sobre la marxa.
La insuficiència del transport públic metropolità, denunciada pels usuaris i els sindicats, ha deixat sense alternatives els conductors que viuen fora de la ciutat però que treballen a Barcelona.
L'opció dels pàrquings encara està per demostrar. Els municipals parlen d'un increment del 5% en els abonaments diürns, però els privats asseguren haver perdut entre un 25% i un 40% dels clients. Davant d'aquestes xifres contradictòries, l'ajuntament ha decidit esperar que culmini l'ampliació de la segona corona per avaluar l'efecte de la mesura sobre la descongestió del trànsit.

D >>
Un altre col.lectiu perjudicat ha estat el dels comerciants. Després de nombroses protestes i negociacions, l'ajuntament va pactar l'estiu passat amb la Fundació Barcelona Comerç --que agrupa 17 eixos comercials-- una fórmula de descomptes per als seus associats.
Els comerciants tindran, a partir d'aquest mes, una targeta no recarregable de 50 euros per la qual només en pagaran 35. Així, podran aparcar a l'àrea verda i els aparcaments subterranis municipals. El Col.legi Oficial d'Agents Comercials de Barcelona va arribar a un altre acord similar, gràcies al qual disposaran de targetes per valor de 71 euros, 50 dels quals serviran per a l'àrea verda i els 21 restants, de regal, per a pàrquings públics.

Posted: Tuesday 04/10/2005 21:56
by wefer
De El Periódico de Catalunya:
------------------------------------
El comerç tindrà descompte a l'àrea verda des del 15 d'octubre

• L'ajuntament donarà les targetes aquesta setmana i Barcelona Comerç les repartirà entre els seus socis
• Normalitat en el primer dia d'implantació del sistema a Barceloneta, Poble-sec i Ciutadella


Els comerciants afectats per la implantació a Barcelona de l'àrea verda, el nou sistema d'estacionament de pagament a la via pública, podran utilitzar a partir del 15 d'octubre les targetes de descompte pactades l'estiu passat amb l'ajuntament. La posada en pràctica d'aquesta iniciativa coincidirà amb l'ampliació del pla a la segona corona de la ciutat, iniciat ahir amb normalitat a la Barceloneta, el Poble-sec i la Ciutadella.
L'acord a què van arribar l'ajuntament i la Fundació Barcelona Comerç --que agrupa 17 eixos comercials-- es tradueix en unes targetes prepagament de 50 euros, per les quals els beneficiaris només en pagaran 35. Amb elles podran aparcar a l'àrea verda i als aparcaments subterranis de Barcelona de Serveis Municipals (BSM).
Joan Mateu, portaveu de Barcelona Comerç, va explicar ahir que esperen rebre les targetes, elaborades per BSM, "a finals d'aquesta setmana", cosa que permetrà, una vegada que les puguin repartir entre els seus associats, que comencin a ser utilitzades a partir de la segona meitat d'aquest mes.
Mateu va indicar que han rebut "centenars" de trucades de botiguers interessant-se per la mesura, i que esperen que aquestes augmentin quan ja disposin del material, i a mesura que es vagi ampliant el pla municipal a la resta de la segona corona.

PACTE A LA BARCELONETA
El consistori va firmar un conveni similar amb el Col.legi Oficial d'Agents Comercials per repartir targetes per un valor de 71 euros, dels quals 50 serviran per a l'àrea verda i els 21 restants --de regal-- per als pàrquings municipals. També hi ha negociacions amb el Consell de Gremis i, a nivell local, amb els restauradors de la Barceloneta. El director de serveis de Mobilitat de l'ajuntament, Ángel López, va confirmar ahir sobre aquest últim punt que ja estan ultimant el pacte, que servirà perquè els treballadors dels bars i restaurants també es puguin beneficiar de descomptes.
López va fer aquestes declaracions durant l'avaluació del primer dia de funcionament del sistema a la Barceloneta, el Poble-sec i la Ciutadella, les tres primeres zones de la segona corona que s'uneixen a l'àrea verda després de la implantació del sistema el 2 de maig passat a l'Eixample i la major part de Ciutat Vella.

SENSE PROBLEMES
El director de Mobilitat va destacar que, a diferència del que va passar al maig a la primera corona, la jornada inicial va transcórrer ahir "amb normalitat" i sense parquímetres boicotejats. L'ú- nica incidència la van protagonitzar un grup de treballadors de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), que van enganxar cartells i adhesius en diverses màquines del Paral.lel per reivindicar millores en el conveni col.lectiu que negocien aquests dies per als autobusos.
Els barris que es van unir ahir a l'àrea verda sumen 5.167 noves places regularitzades, que fins ara eren d'aparcament lliure. El preu per als no residents és de 2,50 euros per hora, 25 cèntims menys que en la primera corona, a l'estar més allunyats del centre.

Veure el gràfic en PDF

-----------------------------------------------

Parquímetres fora de perill

• Els barris afectats ahir per l'àrea verda reben amb dubtes i queixes, però sense sabotatges, el mètode de pagament
• Una plataforma veïnal recull 1.000 firmes en contra


La segona part de la implantació de l'àrea verda a Barcelona va tenir un inici més tranquil que la primera, en què nombrosos parquímetres van ser sabotejats amb silicona, pintades i petites destrosses.
La sorpresa per als afectats va ser menor i bona part dels vehicles estacionats tenien el distintiu de residents al parabrisa (l'ajuntament ha enviat als veïns una targeta carregada amb 12 euros perquè els tres primers mesos siguin gratuïts) o el tiquet horari. Fins i tot els parquímetres van respirar fora de perill, al marge d'alguns cartells de protesta, cosa que no va impedir que diferents veïns i comerciants mostressin la seva oposició a la nova mesura.
"Han pintat una plaça en una zona massa estreta, on si aparca algú no deixarà passar els camions", va explicar un veí del Poble- sec davant la confluència entre els carrers de Salvà i de Vila i Vilà. "Després diuen que no ho fan per cobrar. Ningú hauria de pagar per estacionar al carrer", va afegir.

El transport públic
En aquesta mateixa zona, a tocar de l'avinguda del Paral.lel, va ser on un grup de treballadors de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) van enganxar cartells i adhesius en diversos parquímetres. Aquest material, que va ser retirat amb celeritat pels vigilants municipals, feia referència al gran problema que no ha solucionat l'àrea verda: el de l'alternativa del transport públic.
"L'ajuntament no té previst augmentar el nombre de línies o autobusos ni la seva freqüència de pas", es podia llegir en un dels fulls. "Més autobusos i menys impostos", es llegia en un altre. Una entitat veï- nal d'aquest barri, la Plataforma FemBéBcn, va afirmar ahir que ja ha recollit un miler de firmes contra l'àrea verda. Maria Rosa Vilanova, col.laboradora d'aquesta associació, va reclamar que tots els afectats paguin "el mateix que els veïns, siguin o no residents".
A la Barceloneta també hi va haver calma relativa. "S'hi veuen menys cotxes, però caldrà esperar més dies per poder valorar-ne l'impacte real", va explicar Piero Ferrari, propietari del restaurant Can Costa.

Sense alternatives
Ferrari és el portaveu dels empresaris que estan negociant amb l'ajuntament descomptes per als treballadors. "Aquí hi ha molts restaurants i els pàrquings subterranis municipals estan plens, de manera que no hi ha alternatives per als que vénen a treballar", va dir.
Als carrers més estrets del barri no s'hi han pogut pintar les places exclusives per a residents, indicades mitjançant una senyalització vertical que no tothom acaba d'entendre, ja que, segons alguns veïns, no deixa clar que només han de pagar de dilluns a divendres. I és que l'àrea verda genera queixes per a tots els gustos. Excepte per al dels parquímetres.

Posted: Tuesday 04/10/2005 22:52
by wefer
De El Punt:
--------------------------
Només 177 persones utilitzen l'abonament creat amb l'àrea verda als aparcaments de l'entrada de Barcelona

Poble Sec i la Barceloneta estrenen amb normalitat la nova regulació del pàrquing

FRANCESC SANTIAGO. Barcelona

L'abonament creat amb la posada en marxa de l'àrea verda als aparcaments de l'entrada de la ciutat no ha provocat interès. Només 177 persones fan servir la targeta P-mes, que permet deixar el cotxe en un pàrquing durant 12 hores seguides per 39 euros. Aquesta modalitat de pàrquing està pensada per deixar el vehicle i connectar amb el centre amb el transport públic. Precisament, ahir va començar a estendre's l'àrea verda a la Barceloneta, el Poble Sec i el barri del Parc, a Sant Martí.

Com s'ho pot fer algú que necessita arribar a Barcelona amb cotxe però que ara no sap on deixar el vehicle a un preu assequible perquè tot l'aparcament del carrer està regulat? Quan es va posar en marxa l'àrea verda, el 2 de maig passat, els responsables municipals van inventar un nou abonament als pàrquings de l'entrada la ciutat. És el P-mes. Es pot deixar el cotxe dotze hores seguides per 39 euros mensuals. Només és possible en tres pàrquings: Fòrum, Joan Miró i Sant Genís/Vall d'Hebron. Són els anomenats pàrquings dissuasius, és a dir, s'hi arriba, es deixa el cotxe i s'accedeix a la ciutat amb transport públic. Per afavorir-se de l'abonament només cal acreditar que es disposa d'un abonament per al transport públic. La iniciativa, però, no ha provocat gaire interès. Des que funciona només s'han fet 177 abonaments. Ara, però, podria anar a més, sobretot perquè l'àrea verda comença a estendre's. Ahir va començar a funcionar al Poble Sec, la Barceloneta i el barri del Parc, a Sant Martí. Fins al 14 de novembre el procés seguirà el seu camí a tots els barris que envolten el centre. El director de Mobilitat de l'Ajuntament, Àngel López, no amagava ahir la satisfacció després de veure com la regulació de l'aparcament creix «amb normalitat». Només un incident: treballadors de transports metropolitans que ahir feien vaga van clavar adhesius en alguns parquímetres. Un incident menor, perquè en poca estona els adhesius ja eren fora. A la Barceloneta, l'Ajuntament ultima un acord amb els restauradors per oferir places més barates en aparcaments de concessió municipal als treballadors.

Els càlculs del PP
Alberto Fernández Díaz va criticar ahir que mentre que l'any 2004 l'Ajuntament va recaptar 16,6 milions d'euros a través dels parquímetres, amb vista a l'any que ve en preveu recaptar 30,5. El PP també va denunciar que els anys 2003 i 2004 es va duplicar la recaptació prevista inicialment en els pressupostos municipals. «Clos ha convertit els parquímetres en màquines escurabutxaques; alguns barris tindran més vigilants de l'àrea verda que agents per garantir la seguretat ciutadana», va reiterar el dirigent popular. L'Ajuntament de Barcelona defensa que l'àrea verda no té afany recaptador. Els diners que en treu serveixen per pagar el cost de la mesura -com ara els vigilants i el manteniment dels parquímetres-, i si hi ha beneficis es derivaran cap al transport públic.

Posted: Friday 21/10/2005 9:47
by wefer
De l'AVUI:
--------------------
L'àrea verda dispara els canvis de domicili de cotxes un 45%

- Els propietaris particulars s'afanyen a regularitzar les dades per aconseguir el distintiu
- L'altra via és tenir un vehicle d'empresa i ser-ne el conductor habitual
- El 20% de credencials es donen a posteriori


Oriol Pàmies

La implantació de la regulació d'aparcament en un ampli perímetre de la ciutat de Barcelona està ocasionant una allau de gestions de canvi de domicili de vehicles lleugers perquè els seus propietaris aconsegueixin el distintiu que dóna dret a aparcar al carrer per un euro a la setmana. En comparació amb l'any passat, els primers nou mesos de l'any la Prefectura de Trànsit ha registrat un 45% més de modificacions d'adreça, un augment que els seus responsables no dubten a considerar un efecte col·lateral de l'àrea verda.

La Prefectura, dependent de la direcció general de Trànsit, va tramitar el 2004 18.373 canvis de domicili de vehicles de la província, mentre que a finals del setembre passat ja s'havien superat els 20.000. L'allau de propietaris a l'edifici de La Campana, a la Gran Via de Barcelona, es va produir la primavera passada, coincidint amb la implantació dels parquímetres en totes les places d'aparcament de l'Eixample i Ciutat Vella, excloses les de càrrega i descàrrega i les de motos.

Amb el DNI n'hi ha prou
El tràmit del canvi de domicili, amb expedició de nou permís de circulació del vehicle, és gratuït i immediat. El propietari només ha de presentar el seu document d'identitat amb l'adreça bona, o bé el resguard d'haver-lo sol·licitat o un altre document del tipus del llibre de família o el carnet de conduir.

Les dades de la DGT són les que serveixen per confeccionar el padró de l'impost municipal de vehicles, que al seu torn han estat creuades amb el padró d'habitants per fer la llista de persones que tenen dret al distintiu de resident. Si no coincideixen, l'Ajuntament no l'envia d'ofici, però l'interessat pot demanar-lo després de regularitzar la situació. Arran de la implantació de l'àrea verda a la primera corona, el maig passat, l'Ajuntament va enviar 75.000 distintius per correu, i després en va donar 15.000 (un 20% més) a través de l'oficina habilitada a la plaça Pi i Sunyer.

Entre les situacions especials que s'han acceptat hi ha les dels monovolums de grans dimensions, els vehicles de rènting, els de lloguer per un temps superior a tres mesos i en general els vehicles d'empresa que el titular se sol emportar a casa seva dins del perímetre regulat. El que no serveix per aconseguir distintiu és matricular el cotxe en un negoci situat a l'àrea verda si el titular viu a fora.

Sobre la incidència de la picaresca en l'obtenció de distintius, fonts municipals van assegurar desconèixer-la. Quant a l'ús, hi ha hagut tres casos de falsificació detectats per la Guàrdia Urbana.

Posted: Sunday 23/10/2005 17:53
by wefer
De El Periódico de Catalunya:
----------------------------------
L'àrea verda entra demà en vigor a Sants i les Corts

• Els dos barris disposaran de 7.532 places preferents i 1.084 de zona blava

JORDI SUBIRANA
BARCELONA

La segona fase de l'àrea verda s'amplia a partir de demà amb la implantació del sistema d'aparcament regulat de pagament a Sants (les zones 11 i 12) i les Corts (zona 13). En aquests barris s'han creat un total de 7.532 places de caràcter preferent; és a dir, les que poden utilitzar els veïns i els no residents.
El preu per als residents amb distintiu serà d'un euro a la setmana o de 0,20 euros al dia. La resta de conductors pagaran 2,5 euros per hora per a un estacionament màxim de dues hores.

CÀRREGA I DESCÀRREGA
A Sants i les Corts no hi haurà places exclusives per a veïns. Els dos barris també disposaran de 2.918 places per a motos, 1.084 de blaves --costaran dos euros per hora i s'hi podrà aparcar durant dues hores-- i 806 per a càrrega i descàrrega. Aquestes passen a funcionar a Sants i les Corts, de dilluns a divendres de vuit del matí a vuit del vespre, amb disc horari i, per tant, estaran vigilades.
En aquests barris l'ajuntament hi ha distribuït més de 31.000 distintius entre els veïns, a més a més de fulls informatius, targetes de prepagament i plànols amb la zona d'estacionament que més convé a cada veí.
La següent ampliació de la zona verda es farà el 14 de novembre a les zones 14, 15, 16, 17 i 18 (vegin el gràfic), que van des de la Ronda del Mig fins a l'inici de l'Eixample, on aquest sistema d'aparcament ja funciona. La setmana que ve, l'ajuntament farà arribar als veïns que ja disposen del distintiu un full informatiu, una targeta prepagament de 12 euros i un plànol amb la seva zona d'aparcament.

Veure el gràfic en PDF

Una Àrea Verda mal gestionada

Posted: Sunday 23/10/2005 19:23
by xtomas
Crec, sincerament que l'Àrea Verda és una bona mesura, tot i què s'ha aplicat malament, està mal gestionada i només respon (segons l'actual model) a necessitats recaptatòries.

En primer lloc, tot allò que sigui regular l'espai urbà, comú i escàs, racionalitzar-lo i optimitzar-ne l'ús donant prioritat als vianants i al transport públic, és positiu.

No obstant, no entenc perquè cal que sigui de pagament. No entenc perquè les veïns de Barcelona, han de pagar 1€ a la setmana per tal de poder aparcar (això sí, si troben plaça) a la seva zona. Es més, si un ciutadà viu a Sants però treballa a Horta, de ben poc li serveix l'Àrea Verda; està en igualtat de condicions que un veí que visqui a Sant Feliu i ve a Barcelona tots els dies en cotxe.

Per tant, aposto per una Àrea Verda única a tota Barcelona i gratuïta.

En segon lloc, per què dic que això només correspon a finalitats recaptatòries? Doncs perquè dels 70-80 milions d'euros que hi ha previst recaptar amb aquesta mesura, no es preveu cap € per al increment del transport públic. No s'ha millorat la xarxa de busos (es més, la flota de TMB s'ha vingut reduïnt des del 2002), i tots els increments en la freqüència de pas del metro responen al pla del ATM aprovat com bé sabeu, ja fa anys.

Però a més, l'Ajuntament es nega a facilitar el transport públic amb iniciatives com ara la creació dels nous ramals per al tramvia (en especial el tram central de la diagonal).

En resum doncs, tenim una Àrea Verda mal gestionada, que no ha suposat cap millora en la mobilitat i menys en el transport públic, que no està pensada en el ciutadà i que només busca recaptar més diners.

Re: Una Àrea Verda mal gestionada

Posted: Sunday 23/10/2005 20:13
by wefer
xtomas wrote:No entenc perquè les veïns de Barcelona, han de pagar 1€ a la setmana per tal de poder aparcar
Els automòbils ocupen un espai públic. Qualsevol ocupació de la via pública per un ens privat, com a contrapartida, ha de generar uns ingressos a la societat, en aquest cas l'ajuntament
xtomas wrote:Es més, si un ciutadà viu a Sants però treballa a Horta, de ben poc li serveix l'Àrea Verda;
:?
Precisament per això és l'àrea verda, perquè la gent es desplaci en transport públic!!!!!
xtomas wrote:està en igualtat de condicions que un veí que visqui a Sant Feliu i ve a Barcelona tots els dies en cotxe.
És clar. Es tracta de penalitzar a la gent que es mou en transport privat, no pas de tocar els nassos als de fora de Barcelona només pel fet de ser-ho :mmm

El que cal és vetllar perquè realment la recaptació de l'àrea verda s'utilitzi en millorar el transport públic.
Però una àrea verda única i gratuïta no serveix per res... per això millor ni gastar-se els diners en la pintura.
I per acabar... a veure quan la resta dels municipis de Catalunya tenen la valentia d'aplicar les mateixes mesures que està aplicant Barcelona (tot i que jo n'aplicaria moltes més, és clar).

Posted: Sunday 23/10/2005 20:18
by josep_serre
Ho sento però no, totes les mesures que es puguin pendre tindran el seu punt positiu o negatiu però està clar que no hi ha una solució màgica sinó una de més bona o de menys dolenta.

El senyor d'Horta que treballi a Sants ha de tenir plaça gratuïta o de pagament tou a Horta i a Sants s'hi haurà de dirigir a treballar amb transport públic, que en aquest exemple el té directe a més, aquesta és la filosofia de la zona verda, en el cas d'un senyor de Sant Feliu que vagi a Barcelona, també s'hi ha de dirigir en transport públic i així no pagar la zona verda.

No estic d'acord amb criticar la intenció recaptatòria d'una mesura, tota administració necessita diners per finançar els seus serveis.

Pel que fa als autobusos de Barcelona ja vas posar que havien disminuït els vehicles, i de les xifres alarmistes que deies en veritat era un percentatge molt reduït, i des del meu punt de vista cojuntural, certament hi ha hagut problemes per incrementar la oferta de transport públic per assumir la zona verda, però ara mateix s'estan rebent nous trens al metro, que ja estaven previstos però allà hi són i això en permetrà incrementar la freqüència i pel que fa als autobusos també se n'han comprat de nous.

Posted: Tuesday 25/10/2005 9:50
by wefer
De l'AVUI:
----------------------------------
El verd s'escampa amb discreció

SEGONA FASE · La regulació de l'aparcament s'implanta a Sants i les Corts MARGE · Els vigilants encara trigaran "uns dies" a sancionar OPOSICIÓ · La plataforma de veïns i comerciants adopta personalitat jurídica per continuar batallant

Oriol Pàmies

Els veïns de Sants i les Corts van estrenar ahir els més de 460 parquímetres col·locats als seus carrers, o almenys ho van intentar, perquè ben bé una dotzena estaven fora de servei al matí. "Una màquina espatllada, l'altra no té paper", adduïa la nota deixada per un resident darrere el parabrisa, al costat del seu distintiu, per excusar la falta de tiquet. Fonts municipals van explicar que els aparells portaven mesos instal·lats,i potser s'havien "encallat" momentàniament, però tot i així consideraven un èxit la segona fase de la implantació de l'àrea verda a la segona corona de Barcelona. Al final del procés, el 14 de novembre, s'hauran suprimit 24.272 places d'estacionament lliure entre la ronda del Mig i el mar.

Dels 7.753 llocs que els residents de Sants i les Corts tenen per aparcar, al preu d'un euro a la setmana, una part important, d'aproximadament el 10%, estaven ahir al matí desocupats. Entre els usuaris, aproximadament una quarta part no havien pagat, però els vigilants esperaran "uns dies", sense especificar-ne quants, per sancionar els despistats.

Mentrestant l'oposició a l'àrea verda no afluixa i avui la plataforma de veïns i comerciants formada a l'Eixample i Ciutat Vella celebrarà una assemblea per constituir-se en ens amb personalitat jurídica i àmbit de tota la ciutat. "No callarem davant d'aquesta barbaritat", va assegurar Xavi Clemente, un dels promotors.

Posted: Sunday 13/11/2005 22:29
by wefer
(Post original enviat per Abegot)

L'àrea verda arriba als barris de Sarrià-Sant Gervasi, Gràcia, Horta i Sant Martí.

EL PERIODICO
------------------

Barcelona. -- L'Ajuntament de Barcelona posa en marxa aquest dilluns als barris de Sarrià-Sant Gervasi, Gràcia, Horta i Sant Martí l'última fase de l'àrea verda, el sistema de regulació d'estacionament a la via pública que ja funciona des del mes de maig en diversos districtes de la capital catalana.

Aquests barris corresponen a les zones 14, 15, 16, 17 i 18 i completen el procés d'implantació de l'àrea verda a la zona central de Barcelona, a la qual s'unirà, també dilluns, una petita ampliació de la zona 7 al costat de la plaça de les Glòries.

En aquestes zones s'han instal·lat 736 nous parquímetres i s'han creat 10.672 places verdes (7.326 de preferents i 3.346 d'exclusives), que estan situades al nucli antic de Gràcia (una part de la zona 16) i al barri del Camp de l'Arpa (una part de la zona divuit). A més, també hi ha 5.361 places de motos, 2.647 places d'àrea blava i 2.087 places de càrrega i descàrrega, que passen a funcionar amb el sistema de control per disc horari i, per tant, tindran vigilància.

En aquesta fase també s'han distribuït 54.986 distintius als veïns perquè puguin estacionar el vehicle. L'àrea verda s'ha posat en marxa de manera gradual, ja que la primera corona (Ciutat Vella --exclosa Barceloneta-- i Eixample) es va implantar el 2 de maig. Per la seva banda, la segona corona (la resta de l'àrea verda) s'ha posat en marxa en tres dates: el 3 d'octubre, el 24 d'octubre i el 14 de novembre.

A més a més de l'enviament dels distintius que els veïns han rebut a casa seva, l'Ajuntament n'ha fet un de posterior en què s'hi ha adjuntat un fullet informatiu, una targeta de prepagament per valor de dotze euros i un plànol de la zona de l'estacionament corresponent.

Posted: Monday 14/11/2005 10:44
by wefer
De l'AVUI:
------------------------
L'àrea verda d'aparcament completa la implantació
Avui s'hi incorporen els barris que hi ha per sota la ronda del Mig a Clos no preveu més ampliacions

Carles Sabaté

L'àrea verda d'aparcament completa avui dilluns el procés d'implantació a Barcelona. La incorporació a l'àrea de pagament dels barris de sota la ronda del Mig dels districtes de Sarrià-Sant Gervasi, Gràcia, Horta, Sant Martí i un espai menor sota les Glòries clou la taca d'oli que s'ha anat engrandint per la ciutat durant aquesta tardor. La incorporació de 10.672 places verdes de pagament en aquests barris abasta quasi un terç del total de places d'àrea verda de què disposa la ciutat, amb un total de 33.484 places regulades d'aparcament en superfície.

La implantació gradual de la segona corona, aquesta tardor, s'ha realitzat per barris i ha generat menys tensió i problemes que la inicial de l'Eixample i Ciutat Vella. L'experiència inicial d'enviar distintius al veïnat i facilitar-los deu setmanes gratuïtes de prepagament facilita la implantació als barris. En total, l'Ajuntament haurà enviat 190.000 distintius per a residents. Els carrers amb places exclusives per a veïns s'han ubicat, en aquesta últim repartiment, al nucli antic de Gràcia i el Camp de l'Arpa.

Zones blaves
Les dues corones de l'àrea verda reserven també 8.603 places de zones blaves d'aparcament. També s'ha repartit les places d'àrea i descàrrega, que arriben ja a 7.003. Totes les àrees de descàrrega de nova creació es regiran amb el mateix funcionament de disc horari. Les motocicletes disposen de 18.203 places en superfície, totes fruit de l'eliminació de l'aparcament de superfície a la calçada.

L'eliminació de l'aparcament lliure i gratuït a mitja ciutat no afecta Sant Andreu ni Nou Barris, i només una petita part de Sant Martí. Fins al mes de gener, l'Ajuntament no preveu fer balanç de la implantació a tota la ciutat. El RACC n'efectua un seguiment extern per avaluar si facilita l'aparcament -sembla que sí per als veïns residents- i si disminueix la intensitat del trànsit. L'àrea verda ha provocat un increment espectacular del canvi de domiciliació dels cotxes, segons reconeix la mateixa Prefectura de Trànsit.

L'Ajuntament de Barcelona no preveu incrementar els barris o places d'àrea verda més amunt de la ronda del Mig. El regidor de Mobilitat i Seguretat, Jordi Hereu, descarta qualsevol ampliació els pròxims anys "fins que el sistema s'acabi d'assentar".

Per mitigar el seus efectes entre comerciants i agents comercials, l'Ajuntament va pactar amb els gremis corresponents la venda d'abonaments en aparcaments més barats del preu universal.

Posted: Tuesday 15/11/2005 13:50
by entfe001
)))

Ja tinc àrea verda al davant de casa!!

Per cert, que ens han enviat a casa una carta per explicar-nos els tràmits per aconseguir la targeta de resident. Llàstima que anés adreçada a una persona de 80 anys que mai ha tingut el carnet de conduir... :x

Posted: Saturday 17/12/2005 22:01
by wefer
De l'AVUI:
-------------------------------
La zona verda d'aparcament treu 37.000 cotxes del centre
Barcelona bonificarà els veïns sense multes amb uns 25 cèntims de l'euro que costa aparcar al carrer una setmana
Fins a 44.000 persones han deixat d'usar el vehicle privat La indisciplina cau sota mínims


Carles Sabaté

La zona verda d'aparcament ha disminuït el trànsit al centre de Barcelona en un 5%, al reduir-ne en 37.000 vehicles la intensitat mitjana diària. Aquesta reducció en la densitat circulatòria s'afegeix a les facilitats d'aparcament i una indisciplina més baixa. Tres arguments que permeten a l'Ajuntament fer un balanç "molt bo i content" de l'aplicació de la regulació de l'espai públic, assegura el regidor de Mobilitat i Seguretat, Jordi Hereu.

El primer balanç de la zona verda de l'Ajuntament a la corona 1 (Ciutat Vella i Eixample) confirma que resulta més fàcil circular pel centre en hores punta. Els dos districtes centrals reben cada dia 740.000 vehicles en desplaçament, dels 1.150.000 que entren al cercle urbà delimitat per les rondes. L'Ajuntament no ha ofert dades sobre la incidència en l'anella viària ni en el transport públic, força col·lapsats.

La primera avaluació de l'aparcament de pagament confirma que els veïns residents a cadascuna de les 18 zones dels districtes implicats -Nou Barris, Sant Andreu i Sant Martí queden fora- en són els principals usuaris. El 97% dels vehicles estacionats a les places verdes de la zona central corresponen a residents, mentre que a la resta de zones el percentatge se situa en el 89%. A Ciutat Vella i l'Eixample quasi no hi ha places lliures, el 3%, però a la resta de districtes hi ha fins a un 24% de places buides en superfície. Un percentatge que "tendirà a disminuir".

La indisciplina viària hauria baixat, segons el consistori, en un 47%. El nombre de vehicles estacionats il·legalment s'ha reduït fins als "nivells més baixos d'indisciplina assolits mai", assegura el regidor, encara que referits als dos primers districtes. Tot plegat ha fet disminuir en un 14% les maniobres d'estacionament al carrer.

La pressió sobre el vehicle privat ha generat també un augment dels abonaments en aparcaments privats i municipals. Els aparcaments de l'Ajuntament han passat de 0,97 abonaments nous per cada 100 places a 4,74 en mig any. També s'ha controlat millor la venda de cotxes al carrer.

I una última aportació a aquest optimista balanç municipal sobre la zona verda. L'estacionament de motos a les voreres hauria disminuït en un 30%, gràcies a les 5.815 places noves.

Per compensar els residents, l'Ajuntament bonificarà el pagament de l'euro setmanal per aparcar a cada zona als veïns que no hagin estat multats durant el 2006. El 2007 els costarà 0,75 la setmana, i el 2008, 0,50. Els conductors cívics rebran la bonificació amb el distintiu per a l'any 2007.

El consistori no ha fet pública la recaptació d'aquest mig any. Inicialment, preveia obtenir entre un i quatre milions anuals.

Posted: Sunday 25/12/2005 22:05
by wefer
De El Punt:
-------------------------------
L'àrea verda supera els recels inicials però no aconsegueix oxigenar el trànsit al centre

I.V.Barcelona

La implantació d'un nou model de regulació de l'aparcament que donés prioritat als residents, seguint el model implantat a Madrid, ha estat una de les grans apostes de l'any del govern municipal i, sobretot, del regidor de mobilitat, Jordi Hereu. Li ha sortit bé, tot i les crítiques inicials de l'oposició i de diverses plataformes veïnals i, sobretot, de comerciants. Amb els comerciants, s'han negociat acords puntuals. Els veïns, estan, en línies generals, encantats: ara troben aparcament allà on abans els resultava impossible. L'àrea verda no només ha aconseguit descongestionar els aparcaments, sinó també reduir a la meitat el nombre d'estacionaments indeguts. La creu: la nova regulació no s'ha traduït en la desitjada fluïdesa del trànsit, que només s'ha reduït un 5% al centre. A més, els que vénen de fora en molts casos continuen sense tenir una alternativa de transport públic eficaç.

Posted: Thursday 02/02/2006 18:05
by Estrella_de_Galicia
wefer wrote:...la tarifa del temps màxim d'estacionament és de 2,4 euros per hora...
No es per res pero no fa gaire (1 semana) vaig estar como una hora y em va costar 3.5 Euros!!! y menys mal que no vaig que estar més estona...

Prefereixo pagar en un parking los 2.20 euros y fin a 2.5 euros la hora.

Saludos

Pedro Aguilar.

P.D:
Per si serveix d' alguna cosa treballo com a comercial (laguna vegada com professor) pro la sona verda es la més cara que conec... a veure si baixan les tarifes.. perque para mi es una ruina!!!

Saludos.

El transport públic, amic...

Posted: Thursday 02/02/2006 23:30
by JaMiRo!
Hola!
Estrella_de_Galicia wrote:No es per res pero no fa gaire (1 semana) vaig estar como una hora y em va costar 3.5 Euros!!! y menys mal que no vaig que estar més estona...

Prefereixo pagar en un parking los 2.20 euros y fin a 2.5 euros la hora.

Saludos

Pedro Aguilar.

P.D:
Per si serveix d' alguna cosa treballo com a comercial (laguna vegada com professor) pro la sona verda es la més cara que conec... a veure si baixan les tarifes.. perque para mi es una ruina!!!

Saludos.
Faci servir el transport públic, bon home!

A Barcelona ja està més que demostrat que en cotxe no s'hi pot anar...

Salut!

Posted: Thursday 02/02/2006 23:38
by wefer
Dic jo que depenent del que es sigui comercial, serà una mica difícil treballar amb transport públic... no?
És que al final demanarem que els "butaneros" també vagin en transport públic!!! :D

Ups...

Posted: Thursday 02/02/2006 23:41
by JaMiRo!
Ups, no havia llegit això de comercial...Cagada!
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

:sant

Posted: Thursday 02/02/2006 23:54
by Estrella_de_Galicia
JaMiRo, no passa res home,

Aixo si, cuan em toca fer de professor a barcelona, men vaig directament en tren y m'olvido de mals de cap y tot aixo, alguna vegada he probat de deixar el cotxe a glories y agafar el metro pero es miiilt dificil, perque a les hores que ho he probat m'he trobat "Complet" y vaya gracia...

Aixo si, alguna vegada (continuo parlan con vaig a donnar classes com a professor) deixo el cotxe a St. Andreu Arenal, agfo renfe y metro y el que faci falta... perque moure's en barcelona en cotxe.. son mal de cpas, sempre que puc agafo metro, pero cuan treballo com a comercial.. el "el teimpo apremia" y no puc agafar-ne el transport public om m'agradaria, mira per eixemple avui he fet:

Terrassa -> Barcelona -> Cerdanyola -> Terrassa .> Sta. Perpetua de Mogoda -> Palayu de plegamans -> Rubi i finalment Terrassa ja em direu com faig tots aquest trayectes en un temps record (usan el transport public) per aixo etic fins als ..... del cotxe.

"I Love Transport Public" en especial el ferrocarril :D

Ya se que me he passat una mica amb la parrafada, pero espero que em comprendeu (si el transport public fos com el metro.. (soñar es gratis)

Saludos

Pedro Aguilar

Posted: Thursday 02/02/2006 23:59
by Estrella_de_Galicia
wefer wrote:...És que al final demanarem que els "butaneros" també vagin en transport públic!!! :D
Home si el transpor public es: (segons yo)

Vehicle que fa un recorregut desde un Punt A fins a un punt B amb x parades .

Per aquesta regla de 3 tenim

Un vehicle: el camió

Recorregut, "el barri o el districte que li toqui de recorregut"

les parades: La casa de la esquina (amb anunciament de parada; el claxon del camió dels butaneros jejeje)

Sense res més que afegir.

Saludos

Pedro Aguilar